Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » torsdag, 10. jul, 2014 22:44

Oomph242 skrev:
Jesper skrev:I konkluderer usædvanligt meget, relativt tidligt i vinduet. Ro på. Og fordi noget ikke er i rygtemøllen, så kan det godt ske at der foregår ting i kulisserne.
Ja det må man håbe, for ellers ser sku skidt ud.
Frygter lidt det bliver som i de sidste to transfervinduer, vi linkes til en masse og ender ud par virkelig triste handler eller ingenting.
Vi skal spille CL. Vi har et relativt stort beløb at handle for plus Suarez-penge. Vi har en manager med større rutine nu. Vi har snart igangsat nybygning af stadion. Folk lovpriser altid Rodgers, men stol nu for pokker på at der er styr på det. Ellers er det da ren hykleri. Bedøm vinduet når det er slut og ikke før, tænker jeg. Vi er en klub der er i fremgang og første kamp er ikke spillet endnu og mange dømmer os allerede ude. Undskyld, jeg siger det, men det er sgu for tyndt. Det skal nok gå! Stol på det!!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » torsdag, 10. jul, 2014 22:47

Jesper skrev:I konkluderer usædvanligt meget, relativt tidligt i vinduet. Ro på. Og fordi noget ikke er i rygtemøllen, så kan det godt ske at der foregår ting i kulisserne.
Jeg håber, at du har ret. Men vi kan jo kun lave disse midtvejskonklusioner ud fra de rygter og handler, der er på banen.

Og selvom de spillere, som vi allerede har køb, muligvis ER bedre, end dem vi købte sidste sommer, så er de jo ikke større navne. Aspas succes og erfaring fra Spanien inden vi købte ham minder jo forfærdelig meget om Lallana's. Lambert kan måske sammenlignes med indkøbet af Toure. Can måske med Ilori. Det er sporene fra tidligere, der stadig skræmmer mig. Jeg er ganske enkelt i tvivl om, hvorvidt vi denne sommer køber bedre spillere, eller om vi bare betaler mere for samme slags spillere.

Var Suarez blevet, havde jeg været fortrøstningsfuld uanset hvad. Men uden ham, så er jeg desperat efter, at vi nu udviser den slags handling på transfermarkedet, som man kan forvente af en klub, der vil være mestre. Og det synes jeg indtil videre ikke, at vi gør.
Kloppite

Brugeravatar
rnh
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af rnh » torsdag, 10. jul, 2014 22:49

Håber også at du har ret Jesper.
Men helt ærligt så virker det sku da lidt underligt at med alt det vi kan tilbyde, er det største navn vi har hørt/set linket til os Sanchez og ikke for de at det ikke er fint nok, men der er sku langt fra Sanchez til de resterende navne der har været skrevet om.
Er helt enig med Sjampen, kom nu ind i kampen, selfølgelig er der store spillere der vil til Liverpool verdens største klub. :music:

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af Surf » torsdag, 10. jul, 2014 22:52

Nu er jeg lidt streng og tager et par udpluk Jesper, ikke så meget for at anfægte dit indlæg, men for at trække et par pointer videre fra fx TomViolence.
Jesper skrev:Vi har en manager med større rutine nu.
Eller absolut 0 rutine i CL sammenhæng - og kun 1 sæsons rutine i EL. Modsat Wenger, der får CL hvert år, lige har vundet FA-cuppen, og sågar som regel går videre fra CL gruppespillet. OG som er bosiddende i London.
Jesper skrev:Bedøm vinduet når det er slut og ikke før, tænker jeg. Vi er en klub der er i fremgang og første kamp er ikke spillet endnu og mange dømmer os allerede ude. Undskyld, jeg siger det, men det er sgu for tyndt. Det skal nok gå! Stol på det!!
Bedøm vinduet om et år vil jeg snarere sige. Selvfølgelig fair at evaluere 1. september, men omvendt ser vi jo igen og igen, at spillerne dømmes for tidligt. Hvorfor denne hast? Vi har en langsigtet strategi, og hvis vi kaster den over styr for at opnå noget kortsigtet, så bliver vi sat tilsvarende tilbage på lang sigt (groft sat op, I know, men foretrækker altså at vi holder os til strategien, frem for at gamble med et såkaldt stjernekøb).

Synes generelt mange får det hele til at lyde så simpelt, og bare går ud fra, at der er alle mulige spillere tilgængelige. Men spillerne skal jo også passe ind hos i. I klimaet, i byen og især i spillestilen og i truppen. For slet ikke at tale om vores lønstruktur.

Jeg er rimelig passiv når det gælder de her transfervinduer, mest fordi mange udtaler sig om alt muligt, de i virkeligheden ikke har en fis ide om. Og det er sådan set fair nok, og en fin sommerbeskæftigelse. Jeg kan bare ikke få mit sind i kog over det.
Senest rettet af Surf torsdag, 10. jul, 2014 22:54, rettet i alt 1 gang.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » torsdag, 10. jul, 2014 22:53

I dag kom jeg til at tænke på, at Alex Ferguson næsten aldrig hentede etablerede profiler udenfor England. Ser man bort fra Veron, der ikke var nogen stor succes i klubben, så hentede han næsten kun spillere med potentiale udenfor England. Jeg tænker De Gea, Nani, Ronaldo, Vidic osv. I England var det vist også begrænset med profilerede indkøb. Med Van Persie udnyttede han en unik mulighed, men ellers mindes jeg kun Rio Ferdinand. Berbatov og Carrick i Tottenham er ikke det samme, da Spurs ikke var (og er) CL klub. Spillere som Ashley Young, Louis Saha og Antonio Valencia kan puttes i samme kategori.

Hvis vi får spillere som Lovren, Lallana, Markovic og Origi, så ligner det ualmindeligt meget Fergusons ageren på transfermarkedet.

Naturligvis har tingene ændret sig. Scouting er opprioriteret og man ser i højere grad hele verden som sit marked, men at undlade at hente den store signing er ikke nødvendigvis uambitiøst.

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » torsdag, 10. jul, 2014 22:55

Det er selvfølgelig ikke ment konkluderende, men jeg synes der tegner sig et billede som vi ikke bare har set før, men vel nærmest forventer. Meget lave ambitioner hvor vi muligvis arbejder hårdt i kulissen, men arbejder på totalt gennemsnitlige Bertrand og Bony kombineret med en ufattelig imponerende evne til på en eller anden måde at få vores indkøb til at gå i vasken, som vi så med Willian, Mkhikitaryan, Konoplyanka.

Iøvrigt hader jeg det der ro på. Sæsonen er altså ved at starte allerede, og vi skyder altså forstærkningernes forberedelse. Nogle af vores spillere er allerede mødt op til Pre-Season, og så vidt jeg husker møder de sidste ind lige omkring kampen imod Brøndby. Apropro BIF, prøv at se på deres sidste sommertransfervindue og se hvor mange point det kostede at der gik 7 runder af ligaen før holdet var på plads. Jeg sad ikke og nød det skal jeg hilse og sige, og for LFC er dårlige starter jo ikke ligefrem et fremmed begreb.
Imod moderne fodbold.

Danie15turridge

Indlæg af Danie15turridge » torsdag, 10. jul, 2014 22:59

Hvor står det egentlig skrevet at et stort navn vil gøre en forskel? Et stort navn kan lige så vel floppe som alle andre. Det afhænger jo af spillestil, selvtillid og andre faktorer.

Se blot på VM-semifinalerne. Her har der altså været nogle hold involveret, som har spillere der aldrig ville være gode nok til noget som helst i nogle af folkene herindes øjne. Mange synes sikkert også at Sturridge var uambitiøst samt at Suarez skulle have været smidt ud efter det første (halve) år med utallige brændte chancer.

Min pointe er derfor: Hvis BR mener at disse typer er de rette til at skabe et hold som hænger sammen som tyskerne gør det, hvorfor så ikke lade os se hvordan det kommer til at gå? Der går simpelthen for meget Football Manager eller Youtube-klip i den til tider.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 10. jul, 2014 23:05

Jeg synes ovenstående kritik er ubegrundet og utrolig farvet.

Skal vi tro pålidelige journalister som Pearce og Barrett, gik vi jo netop efter Sanchez, men spilleren fravalgte os til fordel for Arsenal. Efter sigende skulle vi endda have tilbudt en større lønpakke. Det vidner således om ambitioner og vilje, som I ellers indikerer vi ikke har. Men når spilleren ikke vil skifte, er der ikke mere at gøre. Som jeg tidligere har været inde på, er vi vores flotte sæson til trods stadigvæk en forholdsvis ukendt størrelse sammenlignet med en klub som Arsenal. Derudover må vi ikke glemme, at spillerne også er mennesker, der medtager deres families ønske i beslutninger som disse. Og her fremstår London nok bare som værende mere attraktivt.

Vi er 10 dage inde i transfervinduet og der bliver allerede klaget til højre og venstre til trods for, at Pearce idag under en live chat gav udtryk for, at Suarez pengene vil blive investeret i spillerindkøb, og at de hidtige køb ikke omfattede pengene fra salget af Suarez. Pearce meldte desuden, at han ikke kendte noget til Bony rygterne, og han mente ikke han var et target.

Vi har forsøgt at hente fra øverste hylde og blev slået. Samtidig har vi dog, når vi rammer weekenden, signet et af Europas største talenter, og hentet habile spillere i Lambert og Lallana. Suarez bliver givetvis umulig at erstatte, men jeg synes det er meget tidlig at male fanden på væggen. Jeg tror nogle herinde overvurderer vores forhandlingsposition og tiltrækningskraft. Vi er tilbage i CL, men der har aldrig været større konkurrence i ligaen i nyere tid end vi oplever lige pt. Og set i det lys er vi stadigvæk en ukendt størrelse, hvor resultaterne de seneste år indikerer manglende stabilitet. Stabilitet som klubber som Chelsea, Manchester City, Arsenal og topklubberne i Europa omvendt har vist. Dette sportslige fundament tror jeg i den grad vægter højt.

Jeg vil gerne finde min fakkel og høtyv frem, hvis vi ved udgangen af August har hentet Bertrand og Bony til start 11'eren. Men indtil da maner jeg til besindelse og tror på, at vi stiller med en slagkraftig trup, der er konkurrencedygtig. Så kam det godt være, at de nærmeste konkurrenter forstærker sig i forhold til os, men jeg er også af den opfattelse, at Manchester United, City, Chelsea og Arsenal er mere attraktive for de allerstørste stjerner af sportslige eller økonomiske årsager.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 10. jul, 2014 23:06

Det var ikke for at provokere, at jeg skrev som jeg skrev, men hvis man Suarez var den hest man spillede på, skal man jo lige huske på at han har en lang karantæne, der kunne komme flere karantæner eller skader.
Jeg synes bare de øvrige spillere bliver nedvurderet på en eller anden måde, og det ser jeg ingen grund til.
Jeg arbejder forholdsvis meget med projekter til daglig og det her virker nærmest som et organisationsprojekt, hvor frygten for det ukendte altid er største forhindring for klarsyn.

Jeg mener kun, at vi er i progression og jeg tror på at selv om der givetvis kommer bølgedale, så vil toppene være højere og længere. Og det er i den kontekst jeg kigger på vinduet.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 10. jul, 2014 23:21

I øvrigt er det at købe en stjernespiller jo heller ikke ensbetydende med succes. De skal også passe ind i systemet og besidde den rette mentalitet.

Torres og Scheva i Chelsea endte ikke lykkeligt. Veron var en fiasko i Manchester United og Soldado, Lamela og Ozil har alle haft et hårdt første år i Premier League.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » torsdag, 10. jul, 2014 23:41

Er det så vigtigt for os at det netop er venstre back vi forstærker os på?
Tænker bare at der umiddelbart er mangel på kvalitet tilgængelig(bertrand og Davies). Hvorfor går vi ikke bare efter en højre back i stedet for. Der tænker jeg på en spiller som Aurier(som skulle være rigtig god og var det under VM). Flanno gjorde det rigtig fint på venstre back. Lad ham blive der og konkurrer med Enrique. Det ville være pænt fornuftigt med dem på venstre og så Johnson og Aurier på højre.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » torsdag, 10. jul, 2014 23:46

Nogle sekunder bliver jeg grebet af den mega negativitet, der gennemsyrer denne tråd og andre transfer tråde. Så slår realiteten mig, BR fik med en offensiv bestående af nul brede og ynglingespillere på flere pladser, skrabet en ufortjent 2. plads hjem, synes 1. pladsen var på sin plads, men der kan man være uenig... hvis Markovic hentes, ser offensiven en mand bredere ud, ergo ser jeg det som en succes. Suarez exit ser mange som dommedag, og gider ikke argumentere for eller imod, men selvfølgelig bliver vi lidt svækkede på papiret med Suarez exit, men han kan omvendt skabe ro i truppen med et exit.

Og vi har kun godt 1½ måned til at handle endu en spiller eller 3.....Hvordan skal vi(LFC) dog nå det.

sanchez til arse er møg træls må jeg indrømme, men som tidligere skrevet tror jeg han laver en özil, og det er ikke positivt i min verden. Og fatter ikke LFC er mere attraktiv i sanchez´ øjn, når man ser hvad BR har udrettet det sidste år ved de offensive i LFC.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » fredag, 11. jul, 2014 00:08

Liverpool also retain an interest in his Swansea team-mate Wilfried Bony but the ECHO understands he is one of a number of strikers under consideration as the club prepares for life after Luis Suarez.

Echo afviser altså ikke, at vi har interesse i Wilfried Bony.

Det mest interessante i artiklen er dog, at vi håber på at sende Iago Aspas til Sevilla som en del af betalingen for Alberto Moreno.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... go-7406240

Brugeravatar
Ynwa-23
Geografisk sted: Anfield Road, Liverpool, Merseyside L4 0TH
Alder: 33

Indlæg af Ynwa-23 » fredag, 11. jul, 2014 00:45

Alonso skrev:Liverpool also retain an interest in his Swansea team-mate Wilfried Bony but the ECHO understands he is one of a number of strikers under consideration as the club prepares for life after Luis Suarez.

Det mest interessante i artiklen er dog, at vi håber på at sende Iago Aspas til Sevilla som en del af betalingen for Alberto Moreno.

Håbløst med Bony, håber og tror heler ikke han er aktuel, aspas til sevilla, også et indkøb af Tevez, han kunne virkeligt være spilleren der kan være afgørende, en spiller som hulk er han helt umuligt at få fat på ? Tænker vi har pengene nu, til at købe ham. og han bliver vel ikke i Rusland for evigt ?
Neymar is the Justin Bieber of football. Brilliant on the old You Tube. Cat piss in reality.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » fredag, 11. jul, 2014 01:12

Ynwa-23 skrev:
Alonso skrev:Liverpool also retain an interest in his Swansea team-mate Wilfried Bony but the ECHO understands he is one of a number of strikers under consideration as the club prepares for life after Luis Suarez.

Håbløst med Bony, håber og tror heler ikke han er aktuel, aspas til sevilla, også et indkøb af Tevez, han kunne virkeligt være spilleren der kan være afgørende, en spiller som hulk er han helt umuligt at få fat på ? Tænker vi har pengene nu, til at købe ham. og han bliver vel ikke i Rusland for evigt ?
Jeg forstår bare ikke hvordan nogen kan finde på at nævne Hulk. Han er nok den af alle spillere jeg mindst ønsker. Synes virkelig han er ringe.
Som Joey Barton tweetede under VM:
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Besvar