Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Kongegaard
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kongegaard » søndag, 17. aug, 2014 10:31

Jesper skrev:Kigger vi på de "værste" rygtemøller i dag, og jeg aner faktisk ikke hvad der er den originale kilde, så nævnes Falcao som et lån med en købsoption, idet Real ikke vil købe mere.
Skal vi lege lidt, så kræver det vist en ret så stor velvilje fra Falcaos side med den løn han render rundt med!
Men han lever da op til Rodgers ord om at kunne gå umiddelbart ind på holdet.

Ja, plus de vidst nok kun betaler 6% i skat i Monaco...

Men hvad fanden vil de med alle de penge? Det måtte da betyde mere at have en super karriere og blive husket.
Gerrard og Agger er Liverpool

PML

Indlæg af PML » søndag, 17. aug, 2014 10:38

Tipsbladet nævner Cavani og Song:

http://tipsbladet.dk/nyhed/premier-leag ... -liverpool

Personligt vil jeg elske at se Cavani i den røde trøje. Han har ikke været så blændende i PSG som han var i Napoli, men synes at have læst at han ofte bliver skubbet ud på kanten? Anyways, er sikker på Rodgers kan få ham i gang, kan han nå Napoli-niveau, så bliver han giftig!

Song.... har jeg ærlig talt ikke hørt meget om siden han skiftede fra Arsenal, hvordan har han gjort det i Barcelona?

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » søndag, 17. aug, 2014 10:38

Kongegaard skrev:
Jesper skrev:Kigger vi på de "værste" rygtemøller i dag, og jeg aner faktisk ikke hvad der er den originale kilde, så nævnes Falcao som et lån med en købsoption, idet Real ikke vil købe mere.
Skal vi lege lidt, så kræver det vist en ret så stor velvilje fra Falcaos side med den løn han render rundt med!

Men hvad fanden vil de med alle de penge? Det måtte da betyde mere at have en super karriere og blive husket.
Det skulle man mene. Til sammenligning får vores statsminister lidt over en million...
Men det handler vel lidt om at have den største potensforlænger.

Jeg håber bare så inderligt, at det ikke bliver Eto'o. Så skal pengene hellere gemmes eller puttes i stadion eller smides i talentudvikling.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Kongegaard

Indlæg af Kongegaard » søndag, 17. aug, 2014 10:47

Jesper skrev:
Kongegaard skrev:

Det skulle man mene. Til sammenligning får vores statsminister lidt over en million...

Jeg håber bare så inderligt, at det ikke bliver Eto'o. Så skal pengene hellere gemmes eller puttes i stadion eller smides i talentudvikling.
Enig.

Pengene kan investeres meget bedre på andre fronter. Vores talentudvikling har kørt ret godt de seneste år efter Benitez boostede den. Hellere smide penge der end at bringe Eto'o ind.
Jeg kan huske dengang i 2007, hvor vi købte Torres, dengang var jeg stor fortaler for Eto'o... men det er 7 år siden.. Det ville være lidt til grin at hente ham nu!

Men fuck hvor er det dog fedt at blive rygtet med spillere som Falcao, Cavani og Reus - spillere fra 1. hylde - Som alle ville komme ind på holde og højne vores niveau meget! Sidst vi var rygtet med spillere af den kaliber mener jeg var omkring 2008, hvor vi ville hente David Villa og Silva , men ikke havde råd da det kom til stykket.. Siden har det været middelmådigt, men efter vores sidste sæson er der virkelig sket noget på rygtefronten!

Dejligt at kunne drømme og håbe lidt igen! :)

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 17. aug, 2014 10:53

Kongegaard skrev:
Jesper skrev:
Kongegaard skrev:

Enig.

Pengene kan investeres meget bedre på andre fronter. Vores talentudvikling har kørt ret godt de seneste år efter Benitez boostede den. Hellere smide penge der end at bringe Eto'o ind.
Jeg kan huske dengang i 2007, hvor vi købte Torres, dengang var jeg stor fortaler for Eto'o... men det er 7 år siden.. Det ville være lidt til grin at hente ham nu!

Men fuck hvor er det dog fedt at blive rygtet med spillere som Falcao, Cavani og Reus - spillere fra 1. hylde - Som alle ville komme ind på holde og højne vores niveau meget! Sidst vi var rygtet med spillere af den kaliber mener jeg var omkring 2008, hvor vi ville hente David Villa og Silva , men ikke havde råd da det kom til stykket.. Siden har det været middelmådigt, men efter vores sidste sæson er der virkelig sket noget på rygtefronten!

Dejligt at kunne drømme og håbe lidt igen! :)
Det er nemlig et vigtigt perspektiv og det handler ikke kun om økonomi, men også spillestil og fornemmelsen af fremgang.
Men denne sidste signing er i forhold til denne sæson er bare så definerende, tror jeg. Det er den sidste puslespilsbrik og potentielt forskellen mellem at tænke top 4 og så være reel mesterskabskandidat.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af Surf » søndag, 17. aug, 2014 11:04

Kan slet ikke forstå den ekstreme modvilje mod Eto'o på kontrakt i et enkelt år. Jeg tror sagtens han ville kunne score mål for os i vores system. Han var mindre ideel hos Chelseas kontrabold sidste sæson, fordi han har mistet noget af hans eksplosivitet. Men han tager stadig meget intelligent løb og er en ganske god afslutter. Med Coutinho, Gerrard og Lallana til at fodre ham med bolde i et etableret angrebsspil eller ved en erobring af bolden højt på banen, kan jeg sagtens se 10-15 mål fra ham. Også flere end Lambert kommer til at score. Og det er imø. godkendt. Han skal jo kun være en anderledes type som back up end Lambert er.
At købe en halvgammel klasseangriber som Cavani på en treårig kontrakt ville da være lækkert, men vi får jo også Origi ind næste sæson, og det ville imø. være rart se hvor hans niveau ligger, inden vi giver en etableret angriber høj løn i mange år.

Eto'o skal selvfølgelig ikke forvente en høj løn. Men måske 60.000 om ugen og så præstationsbaseret der kan få hans løn til at stige pænt.

Antaget at han ikke er totalt mættet, og det tror jeg ikke, så vil han også være god på træningsbanen. Her kan Sterling, Markovic og Borini, hvis han bliver, lære af hans måde at spille angriber på. Måske endda Sturridge også kan lære noget.

For ikke at tale om, at Eto'o vist nok har spillet flere CL kampe, end hele vores trup til sammen (læst på Twitter på et tidspunkt). Uanset om det så ikke skulle passe, så har han i hvert fald en kæmpe spand af rutine med sig.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Kongegaard

Indlæg af Kongegaard » søndag, 17. aug, 2014 11:15

Surf skrev:Kan slet ikke forstå den ekstreme modvilje mod Eto'o på kontrakt i et enkelt år. Jeg tror sagtens han ville kunne score mål for os i vores system. Han var mindre ideel hos Chelseas kontrabold sidste sæson, fordi han har mistet noget af hans eksplosivitet. Men han tager stadig meget intelligent løb og er en ganske god afslutter. Med Coutinho, Gerrard og Lallana til at fodre ham med bolde i et etableret angrebsspil eller ved en erobring af bolden højt på banen, kan jeg sagtens se 10-15 mål fra ham. Også flere end Lambert kommer til at score. Og det er imø. godkendt. Han skal jo kun være en anderledes type som back up end Lambert er.
At købe en halvgammel klasseangriber som Cavani på en treårig kontrakt ville da være lækkert, men vi får jo også Origi ind næste sæson, og det ville imø. være rart se hvor hans niveau ligger, inden vi giver en etableret angriber høj løn i mange år.

Eto'o skal selvfølgelig ikke forvente en høj løn. Men måske 60.000 om ugen og så præstationsbaseret der kan få hans løn til at stige pænt.

Antaget at han ikke er totalt mættet, og det tror jeg ikke, så vil han også være god på træningsbanen. Her kan Sterling, Markovic og Borini, hvis han bliver, lære af hans måde at spille angriber på. Måske endda Sturridge også kan lære noget.

For ikke at tale om, at Eto'o vist nok har spillet flere CL kampe, end hele vores trup til sammen (læst på Twitter på et tidspunkt). Uanset om det så ikke skulle passe, så har han i hvert fald en kæmpe spand af rutine med sig.

Jeg tror ikke et det er en modvilje mod Eto'o som sådan, men mere tanken om at Eto'o så bliver dén angriber vi køber. Mange folk ser meget hellere Falcao, Cavani eller Reus komme ind.. Derfor tror jeg hurtigt man kommer i opposition til Eto'o .

Brugeravatar
Surf

Indlæg af Surf » søndag, 17. aug, 2014 11:20

Kongegaard skrev: Jeg tror ikke et det er en modvilje mod Eto'o som sådan, men mere tanken om at Eto'o så bliver dén angriber vi køber. Mange folk ser meget hellere Falcao, Cavani eller Reus komme ind.. Derfor tror jeg hurtigt man kommer i opposition til Eto'o .
Jeg ved ikke helt hvordan jeg ellers skal tolke det, når du fx skriver: "Det ville være lidt til grin at hente ham nu!"

Men pyt nu med det, jeg forstår din pointe. Jeg finder det i så fald bare en anelse virkelighedsfjernt hvis man reelt tror på, at vi henter Falcao eller Cavani. En spiller som Reus passer bedre ind i vores koncept, og hvor jeg stadig finder det komplet urealistisk, så forstår jeg trods alt ønsket om ham, særligt fordi han også kan spille på kanten. Men Sturridge skal utvivlsomt være vores 1. angriber, og da jeg føler mig overbevist om, at planen er at spille med én angriber, finder jeg det underligt at ønske at bruge mange penge på en spiller, der ville forvente at starte i stedet for Sturridge.

Er dog stadig selv pisse nervøs for, at Sturridge render ind i en langtidsskade, eller som minimum kommer til at være ude med småskader 2-4 gange i løbet af sæsonen. Men det er sådan set her, at jeg ser Eto'o som en udmærket mulighed for en enkelt sæson.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 17. aug, 2014 11:29

Det her handler om at diskutere niveau. Og som jeg skrev, så er det er en definerende handel. Lad os antage at Sturridge ikke præsterer eller bliver skadet samt at BR vil have andre formationsmuligheder. Der vil jeg bare ikke stå med Eto'o og Lambert, da jeg vil være mester. Og op til 15 mål fra Eto'o. Så overvurderer du ham, Surf. Jo, en rutineret ræv kan bringe godt til truppen, men han kan altså også have modsat effekt, hvis ilden ikke brænder mere.

Brugeravatar
Martin E
Geografisk sted: Glostrup
Alder: 52

Indlæg af Martin E » søndag, 17. aug, 2014 11:31

PML skrev:Tipsbladet nævner Cavani og Song:

http://tipsbladet.dk/nyhed/premier-leag ... -liverpool

Personligt vil jeg elske at se Cavani i den røde trøje. Han har ikke været så blændende i PSG som han var i Napoli, men synes at have læst at han ofte bliver skubbet ud på kanten? Anyways, er sikker på Rodgers kan få ham i gang, kan han nå Napoli-niveau, så bliver han giftig!

Song.... har jeg ærlig talt ikke hørt meget om siden han skiftede fra Arsenal, hvordan har han gjort det i Barcelona?
Det ville gøre os komplet hvis vi fik disse to spillere.
Ålborg eneste store by der kun har en bargade at prale med.

Brugeravatar
Martin E
Geografisk sted: Glostrup
Alder: 52

Indlæg af Martin E » søndag, 17. aug, 2014 11:32

Jesper skrev:Det her handler om at diskutere niveau. Og som jeg skrev, så er det er en definerende handel. Lad os antage at Sturridge ikke præsterer eller bliver skadet samt at BR vil have andre formationsmuligheder. Der vil jeg bare ikke stå med Eto'o og Lambert, da jeg vil være mester. Og op til 15 mål fra Eto'o. Så overvurderer du ham, Surf. Jo, en rutineret ræv kan bringe godt til truppen, men han kan altså også have modsat effekt, hvis ilden ikke brænder mere.
Helt enig og vi så til VM at hans form er væk,
Ålborg eneste store by der kun har en bargade at prale med.

sjampen

Indlæg af sjampen » søndag, 17. aug, 2014 11:39

Surf skrev: For ikke at tale om, at Eto'o vist nok har spillet flere CL kampe, end hele vores trup til sammen (læst på Twitter på et tidspunkt). Uanset om det så ikke skulle passe, så har han i hvert fald en kæmpe spand af rutine med sig.
Den statistik er i hvert fald ikke korrekt.

Eto'o har spillet 78 CL kampe, Steven Gerrard har spillet 68, Daniel Agger har spiller 19, Skrtel har spiller 15, Toure har spillet 62 og Glen Johnson har spillet 16. Eto'o har muligvis spillet flere CL kampe end nogen spiller i vores trup, men han har ikke engang spillet flere CL kampe end Gerrard og 1 af de nævnte forsvarsspillere.
Derudover, dog uden at have slået det op, må Lovren, Lucas, Coutinho, Markovic og Sturridge også have spillet CL kampe ligesom at jeg med sikkerhed kan sige at Emre Can har spillet CL med Leverkusen i sidste sæson. En del af vores spillere må også have spillet EL, men det havde selvfølgelig ødelagt statistikken.

Eto'o er uden tvivl rutineret, men jeg er møg hamrende træt af at skulle høre på at vi har en ung og urutineret trup. Vi har en ung trup, men langt de fleste af dem har over 50, hvis ikke 75, kampe i PL, hvorfor vi efterhånden godt kan fjerne lighedstegnet imellem ung og urutineret.
Derudover kommer så at bare fordi man er 33 og har spillet mange kampe, at man så er et positivt asset uden for banen. Jeg siger ikke at Eto'o ikke kan være en leder eller en rutineret kraft andre kan læne sig op ad, det har jeg ingen viden om, men bare sådan med sikkerhed at slå fast at Samuel Eto'o burde hives og straks tager samme plads uden for banen som Steven Gerrard eller nogen som helst anden er forfejlet i min optik. Jeg synes det virker som om at hver gang Eto'o nævnes skal vi høre om hans rutine og at han har prøvet så meget, og det eneste jeg tænker når jeg hører det er at det er en forsvarsmekanisme for at dække over at Eto'o så vidt jeg ved har været halvringe siden hans andet år i Anzhi.
Personligt har jeg ikke set ham specielt meget for Chelsea, men de gange jeg så ham var han møghamrende talentløs og jeg kan SLET ikke liggende genkende til at han stadigvæk skulle være "en god afslutter". Hvordan han fik banket 9 kasser ind i Premier League var mig indledningsvis en gåde, men så opdagede jeg at Danny Welbeck lavede samme antal. Samtidig må jeg sige at jeg har forbavsende lidt tiltro til at Samuel Eto'o, en spiller der flere gange har vidst at han gerne vælger stedet hvor pengene omtrent det eneste der skulle trække ham dertil, ligepludselig skulle vælge IKKE at forvente en høj løn. Specielt hvis han får penge for hans præstationer, men ikke står til at få spilletid hvorfor han får svært ved at præstere.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
Surf

Indlæg af Surf » søndag, 17. aug, 2014 11:44

Jesper skrev:Det her handler om at diskutere niveau. Og som jeg skrev, så er det er en definerende handel. Lad os antage at Sturridge ikke præsterer eller bliver skadet samt at BR vil have andre formationsmuligheder. Der vil jeg bare ikke stå med Eto'o og Lambert, da jeg vil være mester. Og op til 15 mål fra Eto'o. Så overvurderer du ham, Surf. Jo, en rutineret ræv kan bringe godt til truppen, men han kan altså også have modsat effekt, hvis ilden ikke brænder mere.
Som jeg også skrev, er jeg meget bange for skader til Sturridge. Men jeg synes heller ikke, at vi skal gå på kompromis med strategien og den langsigtede plan, uanset jeg da på lige fod med dig gerne vil være mester. Og derfor synes jeg det kan ende med at være et synd spil, at smide en kæmpe boks for Cavani eller Falcao og have dem på lønningslisten i mange sæsoner fremover. Det er jeg dog heller ikke rigtigt bange for, kommer til at ske.

Nu scorede Eto'o 9 mål og lavede 5 assists i 21 optrædener i PL i sidste sæson.
I CL scorede han 3 mål og lavede 2 assists på 9 optrædener.

Det vil sige, at han alene i de to turneringer lavede 12 mål og 7 assist på 30 optrædener. Godkendt? Jeg det synes jeg bestemt.
Og jeg forventer altså, at han kunne mindst lige så mange mål for os. Måske er 15 i overkanten, men det var sådan set også derfor, at jeg skrev mellem 10 og 15. Det mener jeg bestemt ikke er at overvurdere ham.

Brugeravatar
Surf

Indlæg af Surf » søndag, 17. aug, 2014 11:51

sjampen skrev:
Surf skrev: For ikke at tale om, at Eto'o vist nok har spillet flere CL kampe, end hele vores trup til sammen (læst på Twitter på et tidspunkt). Uanset om det så ikke skulle passe, så har han i hvert fald en kæmpe spand af rutine med sig.
Den statistik er i hvert fald ikke korrekt.

Eto'o har spillet 78 CL kampe, Steven Gerrard har spillet 68, Daniel Agger har spiller 19, Skrtel har spiller 15, Toure har spillet 62 og Glen Johnson har spillet 16. Eto'o har muligvis spillet flere CL kampe end nogen spiller i vores trup, men han har ikke engang spillet flere CL kampe end Gerrard og 1 af de nævnte forsvarsspillere.
Derudover, dog uden at have slået det op, må Lovren, Lucas, Coutinho, Markovic og Sturridge også have spillet CL kampe ligesom at jeg med sikkerhed kan sige at Emre Can har spillet CL med Leverkusen i sidste sæson. En del af vores spillere må også have spillet EL, men det havde selvfølgelig ødelagt statistikken.

Eto'o er uden tvivl rutineret, men jeg er møg hamrende træt af at skulle høre på at vi har en ung og urutineret trup. Vi har en ung trup, men langt de fleste af dem har over 50, hvis ikke 75, kampe i PL, hvorfor vi efterhånden godt kan fjerne lighedstegnet imellem ung og urutineret.
Derudover kommer så at bare fordi man er 33 og har spillet mange kampe, at man så er et positivt asset uden for banen. Jeg siger ikke at Eto'o ikke kan være en leder eller en rutineret kraft andre kan læne sig op ad, det har jeg ingen viden om, men bare sådan med sikkerhed at slå fast at Samuel Eto'o burde hives og straks tager samme plads uden for banen som Steven Gerrard eller nogen som helst anden er forfejlet i min optik. Jeg synes det virker som om at hver gang Eto'o nævnes skal vi høre om hans rutine og at han har prøvet så meget, og det eneste jeg tænker når jeg hører det er at det er en forsvarsmekanisme for at dække over at Eto'o så vidt jeg ved har været halvringe siden hans andet år i Anzhi.
Personligt har jeg ikke set ham specielt meget for Chelsea, men de gange jeg så ham var han møghamrende talentløs og jeg kan SLET ikke liggende genkende til at han stadigvæk skulle være "en god afslutter". Hvordan han fik banket 9 kasser ind i Premier League var mig indledningsvis en gåde, men så opdagede jeg at Danny Welbeck lavede samme antal. Samtidig må jeg sige at jeg har forbavsende lidt tiltro til at Samuel Eto'o, en spiller der flere gange har vidst at han gerne vælger stedet hvor pengene omtrent det eneste der skulle trække ham dertil, ligepludselig skulle vælge IKKE at forvente en høj løn. Specielt hvis han får penge for hans præstationer, men ikke står til at få spilletid hvorfor han får svært ved at præstere.
Nej jeg husker nok forkert så, det burde jeg have sagt mig selv. Beklager min tømmermændsramte hjerne. Måske var det så, at Eto'o havde spillet flere CL-kampe, end alle vores nye signings til sammen. Anyways, gider ikke tjekke op på det, for det er sådan set lidt ligemeget.

Jeg har desuden ikke på noget tidspunkt skrevet, at vi har en ung og urutineret trup, så lad venligst være med at lægge de ord i munden på mig. Ej heller at ung=urutineret. Jeg har blot nævnt, at Eto'o er rutineret. Men jeg mener helt ærligt, at mange af vores spillere ikke har prøvet at spille i CL før, herunder også vores træner, hvorfor spillere, der i mange år har været vant til at spille lørdag/søndag og igen tirsdag/onsdag er velkomne imø. Jeg kan næsten kun grine af, at du forstår mit indlæg som om at jeg forventer, at Eto'o tager samme plads som Gerrard uden for banen. Læs lige mit indlæg på indlæggets præmisser, inden du ophidser dig over ting, jeg ikke har skrevet. Men for unge spillere er det altså sindssygt godt at have ældre spillere i truppen, der til hverdag viser dem, hvad der skal til for at blive en af de bedste og få en lang karriere på topniveau. Rodgers var for få dage ude og sige, hvor godt det havde været at have en spiller som Suarez i truppen af netop den grund.

Ang. hans løn, så er jeg da enig i, at det er her problemet ligger, for han vil givetvis kræve en høj løn. Netop også derfor jeg skriver, at en præmis må være en fair løn. Men nu gik han vist ned i løn, for at spille PL for Chelsea i sidste sæson, og hvis han rent faktisk ønsker at spille CL og i en konkurrencedygtig liga, så må han vel se i øjnene, at han ikke kan få en astronomisk løn.

Du har helt ret i, at han lige så vel kan have en lorte attitude, og komme til klubben bare for at dangdere den til hverdag. Men jeg forventer at Rodgers og teamet har gjort sig det baggrundarbejde det kræver, så vi ikke få en spiller ind der slet ikke gider. Skulle vi hente Eto'o kan jeg slet ikke ophidse mig til at bekymre mig om det.

Og så vil jeg holde fast i, at Eto'o er en ganske god afslutter, som jeg skrev.
Senest rettet af Surf søndag, 17. aug, 2014 11:53, rettet i alt 1 gang.

OBI-WAN

Indlæg af OBI-WAN » søndag, 17. aug, 2014 11:51

Kongegaard skrev:

Jeg tror ikke et det er en modvilje mod Eto'o som sådan, men mere tanken om at Eto'o så bliver dén angriber vi køber. Mange folk ser meget hellere Falcao, Cavani eller Reus komme ind.. Derfor tror jeg hurtigt man kommer i opposition til Eto'o .
Hele pointen er jo, hvis man ellers skal stole på den engelske James Pearce, at han nødløsningen hvis alt andet glipper og at han kun får et år. Dvs. han ikke er dén angriber vi køber, men mere skal ses som en her og nu løsning, indtil vi kan smide vores penge efter noget mere langsigtet. Du får det lidt til at lyde som om, at Eto'o er en prioritet.
Jeg melder mig 100% på holdet, som siger, at Eto'o er fin at have, hvis alt andet glipper. Vi kan ikke leve med kun Sturrigde og Lambert og evt. Borini som jo helst skal omsættes til 14m£ snart!

Besvar