sjampen skrev:Surf skrev:
For ikke at tale om, at Eto'o vist nok har spillet flere CL kampe, end hele vores trup til sammen (læst på Twitter på et tidspunkt). Uanset om det så ikke skulle passe, så har han i hvert fald en kæmpe spand af rutine med sig.
Den statistik er i hvert fald ikke korrekt.
Eto'o har spillet 78 CL kampe, Steven Gerrard har spillet 68, Daniel Agger har spiller 19, Skrtel har spiller 15, Toure har spillet 62 og Glen Johnson har spillet 16. Eto'o har muligvis spillet flere CL kampe end nogen spiller i vores trup, men han har ikke engang spillet flere CL kampe end Gerrard og 1 af de nævnte forsvarsspillere.
Derudover, dog uden at have slået det op, må Lovren, Lucas, Coutinho, Markovic og Sturridge også have spillet CL kampe ligesom at jeg med sikkerhed kan sige at Emre Can har spillet CL med Leverkusen i sidste sæson. En del af vores spillere må også have spillet EL, men det havde selvfølgelig ødelagt statistikken.
Eto'o er uden tvivl rutineret, men jeg er møg hamrende træt af at skulle høre på at vi har en ung og urutineret trup. Vi har en ung trup, men langt de fleste af dem har over 50, hvis ikke 75, kampe i PL, hvorfor vi efterhånden godt kan fjerne lighedstegnet imellem ung og urutineret.
Derudover kommer så at bare fordi man er 33 og har spillet mange kampe, at man så er et positivt asset uden for banen. Jeg siger ikke at Eto'o ikke kan være en leder eller en rutineret kraft andre kan læne sig op ad, det har jeg ingen viden om, men bare sådan med sikkerhed at slå fast at Samuel Eto'o burde hives og straks tager samme plads uden for banen som Steven Gerrard eller nogen som helst anden er forfejlet i min optik. Jeg synes det virker som om at hver gang Eto'o nævnes skal vi høre om hans rutine og at han har prøvet så meget, og det eneste jeg tænker når jeg hører det er at det er en forsvarsmekanisme for at dække over at Eto'o så vidt jeg ved har været halvringe siden hans andet år i Anzhi.
Personligt har jeg ikke set ham specielt meget for Chelsea, men de gange jeg så ham var han møghamrende talentløs og jeg kan SLET ikke liggende genkende til at han stadigvæk skulle være "en god afslutter". Hvordan han fik banket 9 kasser ind i Premier League var mig indledningsvis en gåde, men så opdagede jeg at Danny Welbeck lavede samme antal. Samtidig må jeg sige at jeg har forbavsende lidt tiltro til at Samuel Eto'o, en spiller der flere gange har vidst at han gerne vælger stedet hvor pengene omtrent det eneste der skulle trække ham dertil, ligepludselig skulle vælge IKKE at forvente en høj løn. Specielt hvis han får penge for hans præstationer, men ikke står til at få spilletid hvorfor han får svært ved at præstere.
Nej jeg husker nok forkert så, det burde jeg have sagt mig selv. Beklager min tømmermændsramte hjerne. Måske var det så, at Eto'o havde spillet flere CL-kampe, end alle vores nye signings til sammen. Anyways, gider ikke tjekke op på det, for det er sådan set lidt ligemeget.
Jeg har desuden ikke på noget tidspunkt skrevet, at vi har en ung og urutineret trup, så lad venligst være med at lægge de ord i munden på mig. Ej heller at ung=urutineret. Jeg har blot nævnt, at Eto'o er rutineret. Men jeg mener helt ærligt, at mange af vores spillere ikke har prøvet at spille i CL før, herunder også vores træner, hvorfor spillere, der i mange år har været vant til at spille lørdag/søndag og igen tirsdag/onsdag er velkomne imø. Jeg kan næsten kun grine af, at du forstår mit indlæg som om at jeg forventer, at Eto'o tager samme plads som Gerrard uden for banen. Læs lige mit indlæg på indlæggets præmisser, inden du ophidser dig over ting, jeg ikke har skrevet. Men for unge spillere er det altså sindssygt godt at have ældre spillere i truppen, der til hverdag viser dem, hvad der skal til for at blive en af de bedste og få en lang karriere på topniveau. Rodgers var for få dage ude og sige, hvor godt det havde været at have en spiller som Suarez i truppen af netop den grund.
Ang. hans løn, så er jeg da enig i, at det er her problemet ligger, for han vil givetvis kræve en høj løn. Netop også derfor jeg skriver, at en præmis må være en fair løn. Men nu gik han vist ned i løn, for at spille PL for Chelsea i sidste sæson, og hvis han rent faktisk ønsker at spille CL og i en konkurrencedygtig liga, så må han vel se i øjnene, at han ikke kan få en astronomisk løn.
Du har helt ret i, at han lige så vel kan have en lorte attitude, og komme til klubben bare for at dangdere den til hverdag. Men jeg forventer at Rodgers og teamet har gjort sig det baggrundarbejde det kræver, så vi ikke få en spiller ind der slet ikke gider. Skulle vi hente Eto'o kan jeg slet ikke ophidse mig til at bekymre mig om det.
Og så vil jeg holde fast i, at Eto'o er en
ganske god afslutter, som jeg skrev.