Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
http://www.express.co.uk/sport/football ... Marco-Reus
"Shortly after the American businessman tweeted a link to an article about the 'God Particle' he followed it up with a tweet saying: "Oh and sign Reus!"
Dortmund have insisted that Reus was never for sale this summer, but the player has a release clause that drops to just £20m at the end of the season.
"Shortly after the American businessman tweeted a link to an article about the 'God Particle' he followed it up with a tweet saying: "Oh and sign Reus!"
Dortmund have insisted that Reus was never for sale this summer, but the player has a release clause that drops to just £20m at the end of the season.
Ren humor, da alle Liverpools twitter-beskeder i sommers, blev bombarderet med beskeder om at signe Reus.Jensen skrev:http://www.express.co.uk/sport/football ... Marco-Reus
Men man nu ved man da, at han har set det. Er også helt sikker på, at klubben var/er interesseret i ham, men det er alle topklubberne i europa jo.
Det er jo ikke af nød, at Gerrard er der nede. Men det lader til, at det er svært at få til at fise ind. Det er helt bevidst, fordi han der fra kan diktere spillet, hvilket jo også virkede fremragende i sidste sæson.ilusio skrev:Hvad med Marquinhos? Stærk forsvarsspiller der kan noget med fødderne. Så er vi fri for at have Gerrard nede og babysitte. Lige nu er det kun Lovren der kan lave en sikker aflevering på mere en 20 meter.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
Uden at kende BR så er jeg ret sikker på at Gerrards rolle ikke er at ligge på linie med vores cb som han ofte gør nu. Hans rolle er at ligge FORAN forsvaret og være spilstation frem af banen. Problemet er at han trækker for langt tilbage i banen så afstanden op til resten af vores midtbane og fløje er for stor. Dette lammer vores opspil som vi desværre har set en del.Surf skrev:Det er jo ikke af nød, at Gerrard er der nede. Men det lader til, at det er svært at få til at fise ind. Det er helt bevidst, fordi han der fra kan diktere spillet, hvilket jo også virkede fremragende i sidste sæson.ilusio skrev:Hvad med Marquinhos? Stærk forsvarsspiller der kan noget med fødderne. Så er vi fri for at have Gerrard nede og babysitte. Lige nu er det kun Lovren der kan lave en sikker aflevering på mere en 20 meter.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
Hvem skal ind?
Nej, hans rolle er at føre bolden frem og diktere vores spil, som han har gjort det siden udekampen mod Stoke sidste sæson. Det gør han ved at trække helt tilbage mellem forsvarsspilleren, der giver ham bolden og skaber bredde, således at vores backer kan komme frem på banen. Nøjagtigt det samme som Nikolaj Stokholm gjorde for FCN. Jeg forstår ikke, hvorfor folk er begyndt at sætte spørgsmålstegn ved det og sige, at han skal længere frem på banen. Det har været hans rolle i flere måneder, og der var jo en grund til, at han blev flyttet ned i den rolle.
Jeg tror blandt, at det er, endnu, en af grundende til, at Agger ikke fik spilletid. Da Gerrard fik sin "Pirlo-rolle", og det blev hans opgave at føre bolden frem og bestemme tempoet i spillet, så var der mindre brug for en spillende forsvarsspiller. Det forklarer også, hvorfor Roders meget gerne vil have forsvarsspillere af den statur, som vi har. Alle fire er store, stærke spillere med klare forcer i duelspillet.
Jeg tror blandt, at det er, endnu, en af grundende til, at Agger ikke fik spilletid. Da Gerrard fik sin "Pirlo-rolle", og det blev hans opgave at føre bolden frem og bestemme tempoet i spillet, så var der mindre brug for en spillende forsvarsspiller. Det forklarer også, hvorfor Roders meget gerne vil have forsvarsspillere af den statur, som vi har. Alle fire er store, stærke spillere med klare forcer i duelspillet.
Liverpool Football Klopp
Den analyse er fin nok, men pointen er at modstanderne relativt simpelt har luret, hvad de skal gøre for at dæmme op for vores spil. Og pludselig bliver Gerrard en hæmsko for vores spil, hvilket igen leder frem til at hvis man placerer ham længere fremme, så vil modstanderne ikke ofre en angriber til at trække så dybt ned i banen.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Helt enig Jesper.Jesper skrev:Den analyse er fin nok, men pointen er at modstanderne relativt simpelt har luret, hvad de skal gøre for at dæmme op for vores spil. Og pludselig bliver Gerrard en hæmsko for vores spil, hvilket igen leder frem til at hvis man placerer ham længere fremme, så vil modstanderne ikke ofre en angriber til at trække så dybt ned i banen.
Vi er nød til at have en plan b klar for de sidste par kampe er Gerrard blevet læst og hans rolle har ikke virket, måske en løsning kunne være en lidt mere fleksibel midtbane.
Helt enig. BR må vise gan kan have en plan B.rnh skrev:Helt enig Jesper.Jesper skrev:Den analyse er fin nok, men pointen er at modstanderne relativt simpelt har luret, hvad de skal gøre for at dæmme op for vores spil. Og pludselig bliver Gerrard en hæmsko for vores spil, hvilket igen leder frem til at hvis man placerer ham længere fremme, så vil modstanderne ikke ofre en angriber til at trække så dybt ned i banen.
Vi er nød til at have en plan b klar for de sidste par kampe er Gerrard blevet læst og hans rolle har ikke virket, måske en løsning kunne være en lidt mere fleksibel midtbane.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.
Det er det jeg har sagt hele tiden, og siden VM mod Uruguay, hvor Cavani dækkede Gerrard op på blændende vis.rnh skrev:Helt enig Jesper.Jesper skrev:Den analyse er fin nok, men pointen er at modstanderne relativt simpelt har luret, hvad de skal gøre for at dæmme op for vores spil. Og pludselig bliver Gerrard en hæmsko for vores spil, hvilket igen leder frem til at hvis man placerer ham længere fremme, så vil modstanderne ikke ofre en angriber til at trække så dybt ned i banen.
Det behøver ikke være en plan B, men mere en modificeret udgave af plan A, hvor Gerrard i en periode af kampen, skifter plads med 8'eren, om det er Henderson, Lucas, Emra Can eller Joe Allen er ikke så vigtigt, og det behøver ikke være hele kampen. Ellers lurer modstanderne, at bare det så er den nye 6'er, der skal dækkes op og ikke blot Gerrard. Såfremt Gerrard starter på 6'er positionen, så vil en offensiv modstander mandsopdække Gerrard. Når Gerrard ser dette efter 5-10 minutters spil, så flytte plads med 8'eren, og modstanderne angriberen vil følge Gerrard nu på 8'er pladsen, så der nu bliver plads til opspillet fra 6'eren.
Så vil vi se en Gerrard lave dybdeløb og komme mere med i feltet, og måske endda begynde at score mål fra åbent spil igen. En genopfindelse endnu en gang af Gerrard.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Det tror jeg ikke du skal regne med. Hans gamle ben synger på sidste vers, så jeg tror ikke vi vil se ham lave dybdeløb. Det var jo også en af grundene til at han fik tjansen som dm.Hekkem skrev:Så vil vi se en Gerrard lave dybdeløb og komme mere med i feltet
Hvem skal ind?
Det har jo altid været nemt at dække Gerrard op i den rolle, så det er jo ikke noget nyt. Forskellen fra sidste år til i år er bare, at modstanderen med relativ stor sikkerhed kan presse Gerrard uden at frygte, at han bare aflevere den videre til en velspillende Coutinho eller Henderson, der længere fremme på banen kan blive langt mere farlige end Gerrard.
Når hverken Coutinho eller Henderson har præsteret, så har modstanderen blot sat Gerrard ud af spillet og ret hurtigt luret, at Coutinho/Allen og Henderson ikke har haft det, der skal til for at blive farlige. Hvis Lallana/Coutinho og Henderson kan blive ligeså afgørende på den sidste tredjedel af banen, som de var sidste år, så står modstanderen igen med en hovedpine. For mig at se, så bliver Gerrard qua hans manglende fart blot endnu lettere at lukke ned for, hvis han kommer længere frem på banen - og hvem skal så diktere vores spil fra de bagerste rækker?
Når hverken Coutinho eller Henderson har præsteret, så har modstanderen blot sat Gerrard ud af spillet og ret hurtigt luret, at Coutinho/Allen og Henderson ikke har haft det, der skal til for at blive farlige. Hvis Lallana/Coutinho og Henderson kan blive ligeså afgørende på den sidste tredjedel af banen, som de var sidste år, så står modstanderen igen med en hovedpine. For mig at se, så bliver Gerrard qua hans manglende fart blot endnu lettere at lukke ned for, hvis han kommer længere frem på banen - og hvem skal så diktere vores spil fra de bagerste rækker?
Liverpool Football Klopp
Måske kan en afveksling mellem Gerrard og Henderson i kampen være med til at uddanne Henderson i Gerrards rolle? Jeg tænker ikke, at Henderson skal ligge der i store dele af kampene, men måske en fordeling der hedder 80/20 for hhv. Gerrard/Henderson. Således kan vi afveksle vores spil og samtidig give Henderson dyrebar erfaring til at varetage rollen som den helt dybe midtbanespiller. Gerrard bliver jo ikke yngre, og det er også ganske sandsynligt, at han vil løbe ind i en skade.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
En lille sidebemærkning er, at jeg mener sjældent at have set andre end Gerrard slå den lange aflevering, som skaber bredde eller dybde i vores spil. Derfor blev jeg også ret begejstret, da jeg så Can gøre det indtil flere gange som både DM og CB i U21-kampene for nylig. Hvis vi skal indføre en mindre rotation i rollerne på midtbanen som modtræk til mandsopdækning af Gerrard, kræver det, at andre kan slå disse afleveringer enten fra 6'eren eller midterforsvaret. Især i kampen mod West Ham blev vi alt for ofte tvunget til at spille på begrænset plads, hvilket ikke fungerer, når holdet savner bevægelse, pasningssikkerhed og generel indbyrdes forståelse. Derfor skal vi kunne brede spillet ud ved at spille den lange aflevering frem til en angriber enten i dybden eller som spilstation, eller bredt til fx vores højtstående backs.
Her er i øvrigt en god analyse af vores plan A: http://anfieldindex.com/10624/build-pha ... ation.html
Her er i øvrigt en god analyse af vores plan A: http://anfieldindex.com/10624/build-pha ... ation.html
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail
Jeg er mere bekymret for midtbanen, når der skal forsvares. Med Gerrard og Lucas er der simpelthen ikke nok mobilitet og eksplosion. Selv Henderson har set skidt ud på de punkter, når han har haft tjansen med at hjælpe Gerrard. Om det er fordi, makkeren til Gerrard simpelthen får et for stort område at dække, eller om positioneringen er helt forkert, er jeg i tvivl om, men går modstanderen hårdt til vores midtbane lige nu, er vi meget overmatchet, virker det til. Alonso var heller ikke den mest eksplosive og evigt løbende midtbanespiller i historien, men når vi forsvarede, havde han en spiller foran sig, som bestemt var det, Mascherano. Sådan en type kan jeg godt savne lidt på vores nuværende hold. Jeg synes tit, vores to bagerste midtbanespillere kommer til at dække rum på linje med hinanden, hvor vi måske skulle forsøge at have den ene til at bakke op for den anden.
@JTN
Jeg så nu hellere, vi vandt slagene på midtbanen, i stedet for at skulle til at slå lange bolde frem. Når vi gør det, er det fordi, vi ikke har muligheder for at kombinere os frem, og i mine øjne derfor et tegn på, vi skal gøre noget for at vinde overtaget på midtbanen igen, frem for at begynde at dyrke lange bolde. Dem fik vi nok af - til et helt århundrede - under Hodgson
@JTN
Jeg så nu hellere, vi vandt slagene på midtbanen, i stedet for at skulle til at slå lange bolde frem. Når vi gør det, er det fordi, vi ikke har muligheder for at kombinere os frem, og i mine øjne derfor et tegn på, vi skal gøre noget for at vinde overtaget på midtbanen igen, frem for at begynde at dyrke lange bolde. Dem fik vi nok af - til et helt århundrede - under Hodgson

@Mawope
Det skal nok også være mere til siden end frem, men pointen var bare, at vi skal kunne spille på den streng også, som vi da også gjorde sidste sæson. Plan A skal selvfølgelig være hurtig boldomgang, hvor spillere længere fremme på banen sætter vores angribere i scene. Derfor indledte jeg med at kalde indlægget for en sidebemærkning
Her er nogle eksempler på, hvad jeg mener:
Det skal nok også være mere til siden end frem, men pointen var bare, at vi skal kunne spille på den streng også, som vi da også gjorde sidste sæson. Plan A skal selvfølgelig være hurtig boldomgang, hvor spillere længere fremme på banen sætter vores angribere i scene. Derfor indledte jeg med at kalde indlægget for en sidebemærkning

Her er nogle eksempler på, hvad jeg mener:
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail