Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Larry Dillman » onsdag, 05. aug, 2009 12:19

Flemming skrev:Vi skal for alt i verden ikke gå efter breddespillere. Vi skal hente 1-2 stjerner der kan forstærke holdet på de pågældene pladser. Vi har gode unge i truppen der kan være vores bredde.
Altså hellere Degen plus Darby fremfor Reo_Cooker, der for et par milioner (måske) også ville være et alternativ på midten?
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » onsdag, 05. aug, 2009 12:22

Larry Dillman skrev:
Flemming skrev:Vi skal for alt i verden ikke gå efter breddespillere. Vi skal hente 1-2 stjerner der kan forstærke holdet på de pågældene pladser. Vi har gode unge i truppen der kan være vores bredde.
Altså hellere Degen plus Darby fremfor Reo_Cooker, der for et par milioner (måske) også ville være et alternativ på midten?
Hvad skal vi med Reo_Cooker hvis Lucas er bedre?

Så hellere smide hele puljen efter en ny "Torres". Det vil gøre en større forskel end ved at lade Darby spille back.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » onsdag, 05. aug, 2009 13:03

Flemming skrev:
Larry Dillman skrev:
Flemming skrev:Vi skal for alt i verden ikke gå efter breddespillere. Vi skal hente 1-2 stjerner der kan forstærke holdet på de pågældene pladser. Vi har gode unge i truppen der kan være vores bredde.
Altså hellere Degen plus Darby fremfor Reo_Cooker, der for et par milioner (måske) også ville være et alternativ på midten?
Hvad skal vi med Reo_Cooker hvis Lucas er bedre?

Så hellere smide hele puljen efter en ny "Torres". Det vil gøre en større forskel end ved at lade Darby spille back.
Nu var Torres jo rent faktisk et "billigt" køb i den klasse. Aguero vil eks. være langt dyrere, så jeg tvivler på, at Rafa kan lave en ny Torres uden at skulle hoste op med en del flere penge.

Vi var en del, der håbede, at Rafa ville forstærke venstrekanten, angrebet og højrebackpositionen, når vinduet åbnede. Eller i det mindste to af disse alt efter det økonomiske råderum - og alt tyder på, at Rafa kun vil forstærke to af disse positioner.

Johnson er den ene(ste) forstærkning, men salget af Arbeloa gør, at vi stadigvæk er tyndt besat der (Degen og Darby har jeg ikke megen fidus til. Degen skulle have spillet ret dårligt mod Espanyol og Darby har nærmest ikke været involveret i førsteholdstruppen under preseason).

Så Rafas transferkabale er stadigvæk to af tre følgende muligheder, da økonomien nok ikke er til at forstærke alle tre positioner:
- En ordentlig gardering på højreback. Darby har åbenbart ikke niveauet endnu, og Degen/Carra er bare ikke godt nok.
- En venstrewing, der gerne skulle kunne begå sig andre steder på banen også.
- En angriber, der er bedre end Voronin...

Og så kan man tilføje den åbenlyse nødvendighed:
- En kompetent erstatning for Alonso - og muligvis en erstatning for Lucas.

Optimalt set vil Rafa hente fem nye spillere (inkl. Johnson). Realistisk set (forudsat at Lucas stadig smutter) vil være, at Rafa henter fire spillere (inkl. Johnson). Det er mange nye ansigter, der skal spilles ind...
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarhus » onsdag, 05. aug, 2009 13:11

Jeg tror, det er svært at komme ind på markedet i år, fordi Man City og Real Madrid har købt for så store summer. Det reagerer markedet på, og derfor vil priserne naturligvis stige på diverse spillere.

Det er ærgeligt, men vi kan på den anden side også være heldige. Jeg synes £ 16 mio er en fin pris for Aquilani, og så har vi også lidt penge til en ekstra forstærkning. Jeg håber på, at vi ser et par nye ansigter inden for meget kort tid.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 05. aug, 2009 13:12

Larry Dillman skrev:
Niels K skrev:Det er spændende, hvad Rafa egentlig har at bruge nu. Han burde jo have alt, hvad han har solgt for incl. Keane pengene, og så vi vel aldrig oplevet et sommervindue, hvor der ikke er afsat penge udover, hvad spillersalg kan indbringe ?

Hvis man siger, at Keane pengene og Johnson købet går lige op, så har Rafa solgt for ca. £ 38 mio.

Aquilani virker som den mest sandsynlige afløser for Alonso, hvis man vurderer ud fra de mest vedholdende rygter, og han skal sikkert koste ca. £ 16 mio.
Så tror jeg på, at vi går efter Silva eller en type som ham i hans prisklasse, som ligger på ca. £ 21 mio. Dette køb gør også, at vi har en Stevieafløser, hvis Stevie skal trækkes længere tilbage ved skader eller i starten af sæsonen.
Jeg håber så, at der vil være penge til en rutineret spiller/stort proven talent, der kan dække højre back og midten.
To super-attraktive, men ofte skadede spillere.....måske lidt risikabelt at smide hele puljen efter to, der har de tendenser?
Den eneste, jeg kan komme i tanke om, der fitter din afsluttende description, er engelske, nok ikke specielt dyre, PL-tilvante Nigel Reo-Cooker, der i alt fald i WH var en meget spændende spiller! Men kender ikke hans back-kompetencer, men som marginalspiller på et sparasomt budget måske brugbar eller hur?
Hvorfor mener du, at Silva ofte er skadet? Mig bekendt har han haft en skade (anklen) som holdt ham ude i ca. tre måneder sidste år.

Min mavefornemmelse siger mig, at vi henter Silva. Jeg håber, at den har ret.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » onsdag, 05. aug, 2009 16:47

@texnymann

Efter Valencia fik tilført 3-4 mia. kr., meldte de så ikke ud, at hverken Villa eller Silva er til salg? Eller har jeg misforstået et eller andet?

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af henrik1 » onsdag, 05. aug, 2009 18:26

Jeg synes helt sikkert også vi skal have kvalitetsspillere. Og nu ved jeg godt det er Rafas måde at spille på, men jeg havde egentlig hellere set at han købte nogle rigtige klassespillere til kanterne og angrebet, og så spillede 4-4-2 med Stevie længere nede og en kreativ mere tilbagetrukken Rooney/Tevez/Van Persie-type ved siden af Torres. Og så få en lidt mere "middelmåddig" spiller til den centrale midt som back up til Stevie Og Mascherano. Stevie skulle selvfølgelig stadig være offensiv lidt ala Scholes i sin storhedstid. Så havde vi haft en Makalele-type(Masch), en allrounder(Stevie), to kreative kanter (Silva/Riera+Robben/Benayoun), to gode backs(Johnson+Insua(forhåbentlig)), mindst en offensiv midtback(Agger)+nogle mere hårde(Carra+Skrtl), et angreb bestående af farlig spids(Torres) samt en mere tilbagetrukket(?) eller i værste fald Kuyt som angriber to, hvilket dog ville ødelægge det kreative element en del.

En "squadplayer" jeg iøvrigt meget gerne så tilføjet vores trup når de vigtigere pladser er dækket er Brede Hangeland. Jeg har ærligt talt ikke ret meget tiltro til vores talenter/reserver, og Hangeland var rigtigt stærk for Fulham sidste år, og måske PLs mest undervurderede midtback.

Men et par rigtige kvalitetsspillere kommer helt klart i første række. Og gerne snart, så det ikke bliver som de foregående år hvor vi får dem i sidste øjeblik.

Brugeravatar
SørenK
Indlæg: 461
Tilmeldt: tirsdag, 29. jul, 2008 23:26
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af SørenK » torsdag, 06. aug, 2009 21:16

http://www.fcbarcelona.dk/nyheder082009/050820091.htm

Selvfølgelig bare et rygte, men hvis Mata er tilgængelig for 18-20 mio. euro, er det bare med at købe. Super spiller, som jeg mener ville passe perfekt som supplement til Riera.

Brugeravatar
Steven__Gerrard
Indlæg: 1879
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 08:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Steven__Gerrard » torsdag, 06. aug, 2009 22:09

SørenK skrev:http://www.fcbarcelona.dk/nyheder082009/050820091.htm

Selvfølgelig bare et rygte, men hvis Mata er tilgængelig for 18-20 mio. euro, er det bare med at købe. Super spiller, som jeg mener ville passe perfekt som supplement til Riera.
Supplement...erstatning...
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Brugeravatar
John Barnes
Indlæg: 2195
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 15:33
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af John Barnes » torsdag, 06. aug, 2009 23:00

SørenK skrev:http://www.fcbarcelona.dk/nyheder082009/050820091.htm

Selvfølgelig bare et rygte, men hvis Mata er tilgængelig for 18-20 mio. euro, er det bare med at købe. Super spiller, som jeg mener ville passe perfekt som supplement til Riera.
Hvorfor så ikke gå efter A. Young istedet for at smide 18-20 mio euro efter Mata??
Billede

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » torsdag, 06. aug, 2009 23:02

Steven__Gerrard skrev:
SørenK skrev:http://www.fcbarcelona.dk/nyheder082009/050820091.htm

Selvfølgelig bare et rygte, men hvis Mata er tilgængelig for 18-20 mio. euro, er det bare med at købe. Super spiller, som jeg mener ville passe perfekt som supplement til Riera.
Supplement...erstatning...
Eftersom Riera er foran Silva, Mata og diverse andre i køen til venstre midt pladsen for Spanien, håber jeg satme kun han bliver back up hvis det er, og det er ligegyldigt om det er Silva eller Mata vi snakker om. Ihvertfald en tid endnu, jeg vil godt have en der er bedre end Riera, men så vidt jeg kan se kan han umuligt have spansk pas. Hvem det skulle være er jeg på rimelig bar bund. Men nu har LFC vel også et par scouts på sagen.

Edit: John Barnes nævner Young, Joe Cole er et andet bud. Begge er dog urealistiske mig bekendt. men det er da to jeg klart foretrækker fremfor Riera, Mata, Silva og diverse andre
Verden er smask fuld af hyklere....

Liverdrengen
Indlæg: 1703
Tilmeldt: søndag, 10. aug, 2008 15:46
Geografisk sted: danemark

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Liverdrengen » torsdag, 06. aug, 2009 23:15

Thommo skrev:
Steven__Gerrard skrev:
SørenK skrev:http://www.fcbarcelona.dk/nyheder082009/050820091.htm

Selvfølgelig bare et rygte, men hvis Mata er tilgængelig for 18-20 mio. euro, er det bare med at købe. Super spiller, som jeg mener ville passe perfekt som supplement til Riera.
Supplement...erstatning...
Eftersom Riera er foran Silva, Mata og diverse andre i køen til venstre midt pladsen for Spanien, håber jeg satme kun han bliver back up hvis det er, og det er ligegyldigt om det er Silva eller Mata vi snakker om. Ihvertfald en tid endnu, jeg vil godt have en der er bedre end Riera, men så vidt jeg kan se kan han umuligt have spansk pas. Hvem det skulle være er jeg på rimelig bar bund. Men nu har LFC vel også et par scouts på sagen.

Edit: John Barnes nævner Young, Joe Cole er et andet bud. Begge er dog urealistiske mig bekendt. men det er da to jeg klart foretrækker fremfor Riera, Mata, Silva og diverse andre
Young young young young young young :!: :!: :director:
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth

Brugeravatar
John Barnes
Indlæg: 2195
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 15:33
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af John Barnes » torsdag, 06. aug, 2009 23:15

Thommo skrev:
Steven__Gerrard skrev:
SørenK skrev:http://www.fcbarcelona.dk/nyheder082009/050820091.htm

Selvfølgelig bare et rygte, men hvis Mata er tilgængelig for 18-20 mio. euro, er det bare med at købe. Super spiller, som jeg mener ville passe perfekt som supplement til Riera.
Supplement...erstatning...
Eftersom Riera er foran Silva, Mata og diverse andre i køen til venstre midt pladsen for Spanien, håber jeg satme kun han bliver back up hvis det er, og det er ligegyldigt om det er Silva eller Mata vi snakker om. Ihvertfald en tid endnu, jeg vil godt have en der er bedre end Riera, men så vidt jeg kan se kan han umuligt have spansk pas. Hvem det skulle være er jeg på rimelig bar bund. Men nu har LFC vel også et par scouts på sagen.

Edit: John Barnes nævner Young, Joe Cole er et andet bud. Begge er dog urealistiske mig bekendt. men det er da to jeg klart foretrækker fremfor Riera, Mata, Silva og diverse andre
Er helt enig i det du siger med hensyn til Riera, kan heller ikke se nogen grund til at købe en Mata da jeg mener han er stortset lige så god som Riera og han kan mange af de samme ting som Riera.

Joe Cole er nok den mest usandsynlige at hente til klubben da han spiller i den klub som han gør. Young bliver nok også svær at hente da Villa har store planer og når de i forvejen har solgt Barry til en anden konkurrerende klub i Man. City tvivler jeg på at de også vil af med Young, selv for den rette pris. Hvad er prisen egentlig på Young, nogen der kan hjælpe??
Billede

Brugeravatar
SørenK
Indlæg: 461
Tilmeldt: tirsdag, 29. jul, 2008 23:26
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af SørenK » torsdag, 06. aug, 2009 23:47

John Barnes skrev:
SørenK skrev:http://www.fcbarcelona.dk/nyheder082009/050820091.htm

Selvfølgelig bare et rygte, men hvis Mata er tilgængelig for 18-20 mio. euro, er det bare med at købe. Super spiller, som jeg mener ville passe perfekt som supplement til Riera.
Hvorfor så ikke gå efter A. Young istedet for at smide 18-20 mio euro efter Mata??
Ashley Young bør helt sikkert være 1. prioritet, jeg anser det bare ikke som helt realistisk at vi signer ham, dels pga. forholdet mellem Martion O'Neil og Rafa og dels pga. prisen. Jeg går ud fra at prisen på Young vil ligge på 250-300 mio. Altså rundt regnet det dobbelte af Mata.

Brugeravatar
SørenK
Indlæg: 461
Tilmeldt: tirsdag, 29. jul, 2008 23:26
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af SørenK » torsdag, 06. aug, 2009 23:54

John Barnes skrev:
Thommo skrev:
Steven__Gerrard skrev:
SørenK skrev:http://www.fcbarcelona.dk/nyheder082009/050820091.htm

Selvfølgelig bare et rygte, men hvis Mata er tilgængelig for 18-20 mio. euro, er det bare med at købe. Super spiller, som jeg mener ville passe perfekt som supplement til Riera.
Supplement...erstatning...
Eftersom Riera er foran Silva, Mata og diverse andre i køen til venstre midt pladsen for Spanien, håber jeg satme kun han bliver back up hvis det er, og det er ligegyldigt om det er Silva eller Mata vi snakker om. Ihvertfald en tid endnu, jeg vil godt have en der er bedre end Riera, men så vidt jeg kan se kan han umuligt have spansk pas. Hvem det skulle være er jeg på rimelig bar bund. Men nu har LFC vel også et par scouts på sagen.

Edit: John Barnes nævner Young, Joe Cole er et andet bud. Begge er dog urealistiske mig bekendt. men det er da to jeg klart foretrækker fremfor Riera, Mata, Silva og diverse andre
Er helt enig i det du siger med hensyn til Riera, kan heller ikke se nogen grund til at købe en Mata da jeg mener han er stortset lige så god som Riera og han kan mange af de samme ting som Riera.

Joe Cole er nok den mest usandsynlige at hente til klubben da han spiller i den klub som han gør. Young bliver nok også svær at hente da Villa har store planer og når de i forvejen har solgt Barry til en anden konkurrerende klub i Man. City tvivler jeg på at de også vil af med Young, selv for den rette pris. Hvad er prisen egentlig på Young, nogen der kan hjælpe??
Der er dog en væsentlig forskel på Riera og Mata - nemlig hurtigheden. Riera lever udelukkende på sin fine teknik, mens Mata (som dog også har en fin teknik) er utrolig hurtig. Det betyder at han simpelthen bare kan løbe fra sin direkte modstander som eksempelvis Babel (der dog ikke formår at udnytte sin hurtighed. Måske også pga. en begrænset teknik). Synes det er vigtigt at have forskellige typer til kanten, så vi kan udnytte deres respektive spidskompetencer i forkskellige kampe. Eksempelvis synes jeg Riera er kanon at have, når vispilller mod stærke modstandere, da han er god til at hode fast i bolden og sætte sine medspillere i scene.

Besvar