Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Oomph242

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 11. aug, 2015 16:15

texy skrev:Selvom det irriterer ret meget, når man som fan føler, at manageren er raget uklar med en spiller, der har stor værdi for holdet, så må man nok acceptere, at det sker, hvis man gerne vil have en stærk manager, der formår at opnå succes.

Mourinho ragede blandt andet uklar med Casillas i Real Madrid. Rafa med Alonso. Og Fergie med alle mulige.

Man kan nok ikke være chef og samtidig stille alle tilfredse, når maksimalt 14 ud af måske 25 kan få spilletid pr. kamp.

Så selvom jeg egentlig er glad for Lucas reelt langt hellere vil beholde ham end Allen, så er det nok ikke unaturligt, hvis vi vælger at sælge ham. Det lader til at førstevalge på på den centrale midt hedder Hendo + Milner bag Coutinho. Og første alternativ i rækken lader til at være Can bagved Hendo + Milner. Derudover har vi så Allen og unge Rositter.

Med andre ord er jeg begyndt at acceptere uenighederne, selvom jeg ikke altid er enig i måden disse uenigheder kommer til udtryk, når man ser det udefra.
Man kan undre sig over, at en spiller med Allen's niveau stadig er i Liverpool og får så mange kampe som han gør. Jeg ville også langt heller beholde Lukas end Allen.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af Surf » tirsdag, 11. aug, 2015 16:48

Alonso skrev:Pedro Chirivella er til gengæld et kæmpe talent, hvis han da ellers kan holde sig skadesfri.
Hvornår er man et kæmpe talent? ;)
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » tirsdag, 11. aug, 2015 16:56

Surf skrev:
Alonso skrev:Pedro Chirivella er til gengæld et kæmpe talent, hvis han da ellers kan holde sig skadesfri.
Hvornår er man et kæmpe talent? ;)
Hans afleveringsspil og spilintelligens er da et godt bud. Evnen til at bevare roen under stort pres. Teknisk på et langt højere niveau end de fleste - vender meget smidigt med bolden, der som regel sidder klistret til hans fødder. Evner at diktere tempoet i spillet med en variation af både korte og lange afleveringer.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 11. aug, 2015 17:19

Alonso skrev:
Hr. Drejer skrev:Lucas har ikke stor værdi for holdet. Hans værdi er nærmere dalet under Rodgers.

Pearce tror ikke vi henter en erstatning, hvis Lucas sælges. Vi har Milner, Hendo, Can, Allen og Rossiter. Sidstnævnte skulle være et kæmpe talent. Rodgers skulle ifølge Pearce være tilfreds med de valg.

Hvornår er man et kæmpe talent? Jeg har ikke set mange kampe med Rossiter og kun en enkelt live, men der har hans afleveringsspil og spilintelligens i hvert fald ikke været i den kategori, som jeg normalt forbinder med kæmpetalenter. Jeg ser hans potentiale i Jay Spearing-niveau - måske lidt bedre. Men i hvert fald ikke top4-klasse i Premier League, hvilket Allen heller ikke er.

Pedro Chirivella er til gengæld et kæmpe talent, hvis han da ellers kan holde sig skadesfri.
Ja. Godt spørgsmål. Jeg faldt blot over en artikel på nettet, hvor Fowler beskriver ham som den næste Gerrard. Personligt bryder jeg mig ikke om at sammenligne talenter med tidligere stjerner.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 11. aug, 2015 17:34

AndreasN skrev:Lucas.
Og resten af håndfulden ? Handler det ikke alle om spiller der får at vide de ikke spiller fast mere: Agger,reina,carra,gerrard mm jeg kan ikke rigtig se problemet eller at man rager sig uklar det handler om naturlig afgang fordi man ikke holder niveau
YNWA

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » tirsdag, 11. aug, 2015 19:26

Det tyder ikke på, at Rodgers har tiltro til Moreno - så måske skal vi ud og kigge os om efter en ny.

Det undrer mig bare, hvis Rodgers kan være overrasket over Morenos defensive mangler. Det har været åbenlyst for enhver, der bare har set lidt af Sevillas kampe tidligere.

Aner ikke, hvem der kunne være interessant til venstre back. Digne har været nævnt, men jeg kender ikke hans niveau eller kvaliteter.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » tirsdag, 11. aug, 2015 19:49

Aggerdoo skrev:
Det tyder ikke på, at Rodgers har tiltro til Moreno - så måske skal vi ud og kigge os om efter en ny.

Det undrer mig bare, hvis Rodgers kan være overrasket over Morenos defensive mangler. Det har været åbenlyst for enhver, der bare har set lidt af Sevillas kampe tidligere.

Aner ikke, hvem der kunne være interessant til venstre back. Digne har været nævnt, men jeg kender ikke hans niveau eller kvaliteter.
Moreno er kun 23 år. Han har spillet backen på et hold, der blev nummer 5 i Spanien og vandt EL. Han har også spillet pladsen for Spaniens U-21, hvor han gjorde det så godt, at han spillede sig ind i A-truppen. Så han er altså ikke uden talent på pladsen. Tværtimod.

Inden man smider en virkelig dygtig spiller på porten, kunne man måske overveje at træne lidt mere taktisk og defensivt med ham. Han bør stadig være ung nok til at kunne lære nyt.

Jeg mener, at det vil være en fejl at give slip på Moreno.

EDIT: Og når man bevidst har en transferstrategi, der sigter efter meget unge spillere, så kan man vel ikke forvente at de leverer et top-niveau fra dag 1 i en ny liga. Det er vel udviklingsspillere vi overvejende har hentet?
Kloppite

Niche
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 52

Indlæg af Niche » tirsdag, 11. aug, 2015 19:55

Jeg er rigtig ked af, at vi ikke bliver linket til Nainggolan mere. Jeg så gerne at han kom ind i stedet for Allen og Lucas. Han ville imø være perfekt til midtbanen, og han er niveauer over de to....

ElTorro

Indlæg af ElTorro » tirsdag, 11. aug, 2015 19:56

Ja, fuldstændig enig, Texy. Det ville virkelig være en skam. Særligt, fordi det næsten vil være umuligt at finde en tilgængelig back med det samme udviklingspotentiale og de offensive kvaliteter... Lucas Digne er en fin spiller, men han har så vidt, jeg kan huske, snarere det omvendte problem af Moreno. Han er ikke lige så skabende fremadrettet, hvilket er et problem, hvis vores backs netop skal skabe bredden i denne sæson.

Brugeravatar
Belloni
Geografisk sted: Sønderborg

Indlæg af Belloni » tirsdag, 11. aug, 2015 20:45

Niche skrev:Jeg er rigtig ked af, at vi ikke bliver linket til Nainggolan mere. Jeg så gerne at han kom ind i stedet for Allen og Lucas. Han ville imø være perfekt til midtbanen, og han er niveauer over de to....
Har han ikke forlænget med Roma, eller har de købt Cagliaris andel. Synes at huske et eller andet... Men måske derfor rygterne er døde

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 11. aug, 2015 21:07

Jeg undrer mig lidt, men min undren er selvfølgelig kun baseret på de seneste dages medieskriverier - dog fra seriøse journalister. Hvorfor vil man ikke satse på vores eneste venstrefodede venstre back? Enrique er vel ikke at regne med længere. Og hvorfor køber man Moreno i første omgang, hvis han trods alt ikke skal have længere snor? Og nu til trådens omdrejningspunkt - burde man så ikke investere i en gylden venstre skøjte?
Og med hensyn til Lucas, hvor det påstås, at vi ikke vil gå efter en erstatning. Det fatter jeg intet af. Går BR ud fra vi overhovedet ikke får skader eller karantæner? Og synes han at vi i truppen har en anden 6er? Jeg kan ikke få øje på ham. Eller vil han taktisk se bort fra den position?
For Stoke kampen viste da med al tydelighed at vi rent defensivt kommer til at mangle den type i nogle kampe. Og faktisk også offensivt, hvor jeg synes vi i udtalt grad mangler en Pirlo-playmaker. Altså en der kan dirigere spillet fra 6erens position.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » tirsdag, 11. aug, 2015 21:51

Jesper skrev:Jeg undrer mig lidt, men min undren er selvfølgelig kun baseret på de seneste dages medieskriverier - dog fra seriøse journalister. Hvorfor vil man ikke satse på vores eneste venstrefodede venstre back? Enrique er vel ikke at regne med længere. Og hvorfor køber man Moreno i første omgang, hvis han trods alt ikke skal have længere snor? Og nu til trådens omdrejningspunkt - burde man så ikke investere i en gylden venstre skøjte?
Og med hensyn til Lucas, hvor det påstås, at vi ikke vil gå efter en erstatning. Det fatter jeg intet af. Går BR ud fra vi overhovedet ikke får skader eller karantæner? Og synes han at vi i truppen har en anden 6er? Jeg kan ikke få øje på ham. Eller vil han taktisk se bort fra den position?
For Stoke kampen viste da med al tydelighed at vi rent defensivt kommer til at mangle den type i nogle kampe. Og faktisk også offensivt, hvor jeg synes vi i udtalt grad mangler en Pirlo-playmaker. Altså en der kan dirigere spillet fra 6erens position.
Der er da ingen, der siger, at vi ikke vil gå efter en erstatning for Lucas. Tværtimod. Alle journalister med lidt indsigt melder, at der vil komme én ind, hvis Lucas smutter.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 11. aug, 2015 22:29

James Pearce skriver da i dag det stik modsatte. Er han ikke den med mest viden?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 40

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 11. aug, 2015 22:38

Jesper skrev:James Pearce skriver da i dag det stik modsatte. Er han ikke den med mest viden?
Han skriver faktisk at han ikke er vidende om, at vi skulle være interesseret i flere spillere, men at det kan ændre sig, hvis Lucas sælges.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » tirsdag, 11. aug, 2015 22:57

Mads T. skrev:
Jesper skrev:James Pearce skriver da i dag det stik modsatte. Er han ikke den med mest viden?
Han skriver faktisk at han ikke er vidende om, at vi skulle være interesseret i flere spillere, men at det kan ændre sig, hvis Lucas sælges.
Han laver vel mere eller mindre en helgardering og indrømmer vel nærmest også, at han ikke rigtigt ved det.

Så andre på Twitter, kan ikke huske hvem - selvom det lyder tyndt - der skrev, at der vil komme én ind, hvis Lucas ryger.
Giver i øvrigt ikke meget for Pearce, da han mest af alt virker som en pressemedarbejder for klubben. Men det er en anden snak.

Besvar