Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nrg » lørdag, 08. aug, 2009 07:52

Meget fint og enkelt stillet op, Fribytter. Jeg hælder til 4 eller 5. Jeg mener, at Kuyt efter hans fremragende sæson sidste år, sagtens kan gå ind tage de kampe, hvor Torres ikke er med. Eller supplere ham, hvis det er nødvendigt. Han har den rette indstilling til at være "2'er".
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Stephan C
Geografisk sted: Stavanger
Alder: 52

Indlæg af Stephan C » lørdag, 08. aug, 2009 10:33

nrg skrev:Meget fint og enkelt stillet op, Fribytter. Jeg hælder til 4 eller 5. Jeg mener, at Kuyt efter hans fremragende sæson sidste år, sagtens kan gå ind tage de kampe, hvor Torres ikke er med. Eller supplere ham, hvis det er nødvendigt. Han har den rette indstilling til at være "2'er".
Indstilling hos Kuyt er det 100% hver gang, men jeg hans evne til at skabe noget på egen hånd er alt alt for dårlig og derfor kan han aldrig blive en target spiller. Jeg har det sådan med Kuyt, at egentlig så mener jeg ikke at han er god nok til holdet, han er for langsom og teknisk alt for dårlig. Men samtidig er han også en spiller som holdet har meget svært ved at undvære og det er simpelthen pga. hans vilje til at ofre sig for holdet og hans 100% indsatser hver gang. derfor er han også med næsten hvergang, om det så er beretiget eller ej, må være op til hver enkelt at vurderer..Men som en backup for Torres, er han efter min mening ikke den rette, desværre....

/Stephan

bongfong

Indlæg af bongfong » lørdag, 08. aug, 2009 12:49

Af angriber, der har et forholdsvis godt niveau, som back-up eller makker til torres, så ser jeg Goran Pandev som et alternativ. Især med henblik på at han er transferfri efter sæsonen, så kan han muligvis erhverves "billiigt". For blot 2 år siden havde han vist en super sæson, mens de senere år har været mere anonyme, men hvor det også er blevet til mål. Desuden er han 26, dvs. han har stadig sine bedste år foran sig. Tror et bud på 60mio + præstationsbonusser vil være rimeligt, dog kan prisen blive hævet lidt pga. et overophedet transfermarkedet. Kunne være en lille kanin af benitez, hvis vi kunne få ham, især når han tidligere har været rated op til 200mio kr, hvis jeg ikke husker helt forkert.

Andichrist

Indlæg af Andichrist » lørdag, 08. aug, 2009 12:51

@ Fribytter:

Jeg tror ikke man skal udelukke nogle af scenarierne på baggrund af tilgængelighed af spillere, som du gør med scenarie 1. Dette primært fordi vi næppe har råd til at købe nogen af de nævnte; hvis man skal tro Balague (og det mener jeg sådan set ikke man skal, men han er vel trods alt mere troværdig end de random gæt vi andre kan mønstre) så har vi ikke råd til Silva til 28M €. Ud af alle de spillere, du nævner, er det kun Cazorla og Mata, som jeg kunne forestille mig var billigere end det. Summa summarum, jeg tror ikke vi skal regne med at vi går efter nogen fra den absolutte elite i nogen af de roller, du nævner.

Jeg mener dog stadig din argumentation mht. en decideret angriber er korrekt - der er simpelthen ikke nok kampe til en spids, selvom han også kan spille hængende angriber, selv til en spiller på niveauet under Villa, Aguero etc. De eneste muligheder på den plads er et kæmpetalent eller en spiller, for hvem et skifte til Liverpool ville være umuligt at afslå (f.eks. ham østrigeren der scorede 40 mål i 35 kampe eller deromkring). Begge ville være et gamble, og for talentets vedkommende ville han nog stadig koste klejner, givet at han skulle være markant bedre end Ngog og de andre unge.

Jeg hælder derfor også til en mere alsidig offensivspiller, men jeg ville meget gerne at denne spiller også kunne fylde Torres' plads hvis/når han er ude. Jeg tror også at Rafa er enig med mig, baseret de udtalelser han kom med i slutningen af sidste sæson og hans forsøg på at købe Tevez. Jeg er også enig i at det optimale ville være spiller, der kan spille venstre kant og angriber.

Hvis vi kigger på "anden hylde" af den type spillere, så er det oplagt, at Lavezzi udfylder beskrivelsen. Jeg tror også vi har forsøgt at få ham, men noget kunne tyde på at Napoli er umulige at handle med (jvf. Dossena). En anden spiller, som jeg gerne så vi forsøgte os med er Lazios Pandev. Dog tror jeg det mest realistiske er en spiller, som ingen af os har tænkt på endnu - uden at det dermed betyder at han har et lavere niveau. Aquilani er et eksempel på en spiller, som jeg ikke tror mange havde kommet i tanke om som evt. erstatning for Alonso inden det kom frem at vi forhandlede med hans agent. Det kunne være spillere fra mellemstore klubber i Spanien og Italien, fra den franske, hollandske, tyske eller russiske liga, eller fra Sydamerika, som i sagens natur let ryger under radaren for amatøreksperter som os.

Der er dog efter min mening et lige så realistisk scenarie, nemlig at vi ikke køber nogen. Vi har jo netop selv en spiller, der passer på beskrivelsen - nemlig Ryan Babel. Det er klart, at han ikke har været på højt nok niveau i sidste sæson, men han blev trods alt regnet for et stort talent da vi købte ham, og han kan desuden spille spids (i hvert fald ifølge ham selv) og begge kanter. I og med at man ikke har kunnet få ham solgt til en rimelig penge, så tror jeg Rafa giver ham et sidste skud.

Pt. har vi Kuyt, Riera, Yossi, Babel, Gerrard og Torres til de forreste fire pladser, som alle er på PL-niveau. Derudover Ngog og Voronin som måske er mere tvivlsomme, men som i hvert fald ikke falder igennem. Samlet er det 8 spillere til 4 pladser, hvilket vel må kaldes passende. Jeg så gerne, at Voronin blev udskiftet med en spiller af type 1, 4, 5 eller 6 på Fribytter-skalaen, men det kunne se ud som om vi er brændt lidt inde med The Fearless Leader, og derfor tror jeg ikke vi kommer til at se et offensivt køb fra Rafa, med mindre den helt rigtige handel dukker op - og hvis den gør, tror jeg ikke nogen af os havde set den komme.

(http://www.guillembalague.com/rumores_d ... or%20Silva)

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » lørdag, 08. aug, 2009 13:26

Scum har Berbatov, Owen, Rooney - Holdet har mistet Tevez
Arsenal har Eduardo, Bentner og Vela (og Walcot) - Holdet har mistet Adebayor
Chelsea har Drogba, Anelka - Jeg kan ikke huske hvem ellers de lige har

Vi har Torres.

Hvorfor er det vi har bygget en myte op om at vi ikke kan have 2 gode angribere? Er det kun alle vores konkurrenter der kan det eller er det fordi vi er en lille klub? Mig ikke forstå.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Rodriguez

Indlæg af Rodriguez » lørdag, 08. aug, 2009 13:35

De holder spiller decideret 4-4-2 og 4-3-3. De kan bedre få plads til alle deres angribere, Rooney og Tevez lå som fløje nogle gange i 4-3-3. Chelsea bruger 4-4-2 med Drogba og Anelka.

Så længe vi spiller 4-4-1-1 med Torres og Gerrard og de levere er der vel ik så meget at brokke sig over? Hvorfor ødelægge det makkerskab. Bendtner og Vela? Så er de vel heller ik bedre. Vi mangler en backup til Torres enig, men ik en decideret verdensklassespiller. Vi skal have en solid backup.

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » lørdag, 08. aug, 2009 13:43

Rodriguez skrev:De holder spiller decideret 4-4-2 og 4-3-3. De kan bedre få plads til alle deres angribere, Rooney og Tevez lå som fløje nogle gange i 4-3-3. Chelsea bruger 4-4-2 med Drogba og Anelka.

Så længe vi spiller 4-4-1-1 med Torres og Gerrard og de levere er der vel ik så meget at brokke sig over? Hvorfor ødelægge det makkerskab. Bendtner og Vela? Så er de vel heller ik bedre. Vi mangler en backup til Torres enig, men ik en decideret verdensklassespiller. Vi skal have en solid backup.
Chelsea har spillede i flere perioder med Drogba alene på toppen og smed Anelka ud på den ene kant

Andichrist

Indlæg af Andichrist » lørdag, 08. aug, 2009 13:55

Flemming skrev:Scum har Berbatov, Owen, Rooney - Holdet har mistet Tevez

Vi har Torres.

Hvorfor er det vi har bygget en myte op om at vi ikke kan have 2 gode angribere? Er det kun alle vores konkurrenter der kan det eller er det fordi vi er en lille klub? Mig ikke forstå.
Det er ellers ret enkelt. Hvis man skal have superspillere skal de alle sammen kunne spille samtidig, med mindre man er Real Madrid og har uendelige ressourcer. Faktum er at vi har færre ressourcer end f.eks. Scum og Chelsea, så derfor kan vi ikke tillade os helt så ekstravagante reserver, eller for den sags skyld at bænke verdens bedste angriber for at holde andre spillere glade.

Scum stiller med Rooney og Berbatov i startopstillingen (antagelig), evt. med Rooney som kant. Owen er næppe tænkt som andet end reserve.

Arse har (igen antagelig) en større rotation, netop fordi deres spillere er alsidige. Eduardo, Van Persie og Walcott kan alle spille fløj, og Bender har jo faktisk også fået opstilling på kanten af Oraklet fra Strasbourg. At du tager Vela med viser bare hvor hårdt fakta skal bøjes for at passe til argumentet.

Chelsea var jo så "heldige" sidste år at Drugba var ude ret lang tid, så der var plads til Anelka. Efter Dive-bomberens retur spillede Anelka ofte kant. I næste sæson spiller Chelsea formentlig med 2 strikers eller med Anelka som kant. Hvis en af de to bliver bænket, bliver han med garanti sur.

Vi spiller med Torres helt i front og Gerrard som hængende angriber. Vi kan fint have flere superangribere i truppen, men de skal kunne spille fra start SAMMEN MED Torres, Gerrard og Kuyt. Ergo skal manden kunne spille venstre kant, eller vi skal ændre systemet. Hvis vi ændrer systemet så sender vi vores næst dyreste spiller gennem (Aquaman) tiden på bænken.

Desuden er det irrelevant om vi har lyst til at købe Villa, Aguero eller Pele, for vi har ikke råd.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 08. aug, 2009 13:59

@ Andichrist

Grunden til, at jeg - ihvertfald for min egen skyld - skrev de seks mulige scenarier ned, var for i første omgang, at finde frem til hvilke spilletyper, der ville kunne forbedre vores offensiv og på hvilken måde. Og dernæst for at have en baggrund at diskutere konkrete navne på. At jeg nævner Aguero, Tevez, Villa Cazorla, Young, Mata og Silva er for at komme videre i diskussionen omkring enkelte spillere, og desuden lidt en blanding af hvad jeg selv gerne så indkøbt, og hvem vi er blevet sat i forbindelse med. Jeg nævner dem ikke, fordi de er de eneste typer, der passer til de forskellige scenarier, og jeg overvejede som sådan ikke, hvilke spillere, der var tilgængelige, og hvilke, der ikke var.

At jeg så alligevel gør det i scenarie 1, er fordi, jeg har endog meget svært ved at komme i tanke om spillere, der passer til denne beskrivelse. Dermed ikke skrevet, at der ikke findes mulige emner derude i den store vide verden, men det er ikke en type, man ser mange af, hvis man tager et hurtigt kig på tophold og subtophold rundt omkring i Europa. Så valget ville - hvis Rafa skulle ud og investere - højst sandsynlig stå mellem en venstrekant, der ikke kan spille aleneangriber, og en aleneangriber, der ikke kan spille venstrekant imø. Jeg kunne dog, som du på en måde også påpeger, ligesågodt argumentere for Vucinic over Silva, når det kommer til konkrete navne, idet de begge sikkert ville være lige umulige at få fat i pt.

Og jeg er helt på linje med, at Rafa måske slet ikke køber en offensiv spiller i dette vindue. Det virker meget sandsynligt - og måske også klogt rent økonomisk, da mange klubber kræver mange penge for deres spillere (12 mio. pund for Turner, når K. Touré lige er blevet solgt for det samme!).

Jeg ville dog ikke have noget imod hverken Lavezzi (kan han ikke næsten spille alle offensive pladser?) og Pandev, da de netop er tilpas alsidige og samtidig ikke et af de helt store navne, hvorfor spilletiden nok ikke behøver at være på Gerrard/Kuyt niveau.

@ Flemming

Man. Utd. har ret mange gode angribere. Men Berbatov og Rooney kan jo netop spille andre steder på banen også...

Ang. Arsenal så er Bendtner pt. den eneste, der kan spille alene på toppen. Jeg ville ikke være tryg ved, hvis Eduardo eller Vela skulle erstatte en skadet Torres oppe foran.

Og ja Chelsea har, som andre skriver, netop en fleksibel backup til Drogba...
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Balthazar
Geografisk sted: København
Alder: 42

Indlæg af Balthazar » lørdag, 08. aug, 2009 14:21

Flemming skrev:Scum har Berbatov, Owen, Rooney - Holdet har mistet Tevez

Vi har Torres.

Jeg ser nu ikke nogen myte nogen steder. Nogle mener det er essentielt at vi køber en klasseangriber, andre (inklusive mig selv) mener ikke det er supervigtigt.

Men lad os da tage dem i nævnte rækkefølge:

Man Utd spiller ofte med 2 angribere, hvilket i sig selv betyder at de er nødt til at have minimum 2 gode angribere og gerne 3. Derudover spiller Rooney også nogle kampe på kanten. Kigger vi på sidste sæson havde de Rooney, Tevez og Berbatov. De to førstnævnte er begge ret alsidige og kan sagtens spille lidt dybere i banen,hvilket de også ofte gjorde. Kun Berbatov er en egentlig frontangrier. Derudover kan det vel diskuteres hvor ”gode” de er hvis man måler dem på angribernes vigtigste bidrag til fodbold kampe, nemlig mål, sidste sæson var statistikken i PL for Scums angribere Rooney 30/12, Berbatov 31/9, Tevez 29/5 – ikke imponerende. I denne sæson har de så fået Owen, og det betyder at de nu har 2 deciderede spydspideser i truppen – Det har du ret i, men igen spiller de også flere kampe med 2 angribere end vi gør.

I forbindelse med Arsenal bør du vel egentligt også have Van Persie med (han er vel faktisk deres bedste angriber pt.?) og til dels Arshavin. Disse to er dog, som det er tilfældet med Vela, også i stand til at spille på andre positioner end angriber. Af rene angribere har de så Bendtner og Eduardo. Bendtner er et ungdomsprodukt, og spørgsmålet er om Wenger havde været ude og købe en anden, såfremt Bendtner ikke havde udviklet sig som tilfældet er. Det kan vi naturligvis kun gisne om. Men et eller andet sted kan man vel sammenligne Bendtner med eksempelvis Nemeth (som dog er et år yngre). Bendter hår fået chancen på Arsenals førstehold, Nemeth har ikke fået chancen hos os. Derudover mener jeg, ligesom det var tilfældet med Man Utd, at Arsenal oftere spiller med 2 angribere.

Når det kommer til Chelsea nævner du Drogba og Anelka. Sidste sæson var Drogba skadet en stor del af sæsonen, og Anelka scorede på samlebånd. Lige så snart Drogba kom tilbage røg Anelka på bænken eller smidt ud på kanten, til spillerens store utilfredshed – ikke optimalt. Samtidigt scorede Drogba ikke det han skulle (5 mål i 24 kampe), men han skulle jo spille, når det var ham der var den største angrbesstjerne, og Anelka ”kun hans afløser”. At have to så store profiler til én plads i start 11’eren giver efter min mening problemer. Man køber ganske enkelt ikke ”stjerner” til bænken i min verden (og da slet ikke når man stadig kan forbedre start 11’eren) – Det kan kun give gnidninger.

Det skal desuden nævnes at Torres, i min optik, er en meget bedre angriber end alle dem der er nævnt i dette indlæg. Torres SKAL simpelthen spille når han er fit, og derfor vil en anden angriber kun spille 2. Violin, og få chancen når Torres er skadet eller skal spares., og så er vi igen fremme ved at meget få ”stjerne”-angribere vil acceptere den rolle! I øvrigt har vi også Kuyt, Babel, N’Gog og Nemeth – og ja, jeg ved det klinger lidt hult i forhold til nogle af navnene på de andre holds ”reserver”, men på den anden side: Kuyt mener jeg bestemt er en god angriber, og forstår slet ikke du ikke nævner ham. Babel har været nede i et formdyk, men har var et stort talent da vi købte ham og havde en hæderlig første sæson. Som en anden også har skrevet herinde (kan ikke huske hvem) passer Babel jo faktisk på beskrivelsen af den spille vi mangler, og jeg tror Rafa i denne sæson giver ham en sidste chance for at ”steppe up”. N’Gog og Nemeth er ret uprøvede, men man skal jo starte et sted, og jeg ved ikke hvor meget bedre eksempelvis Vela er bedre end N’Gog? I manager er der ingen tvivl, men hvad er det der gør at Vela bør nævnes på Arsenals liste over angribere og N’Gog ikke på vores? Sidste sæson scorede Vela 1 mål i 14 PL kampe, N’Gog scorede 2 i samme antal kampe. Det er jo lige før logikken siger at N’Gog er dobbelt så god som Vela ;)
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » lørdag, 08. aug, 2009 14:33

Jeg kunne nu stadig godt tænke mig, at vi prøvede at smide en forespørgsel ind på en kun 22 årig (fylder 23 til oktober) englænder: Gabriel Agbonlahor.

Der var en del "støj" i løbet af sæsonen på Villa Park. Det nåede vel dertil, hvor Villa fansene buhede ad ham. Så selv om Martin O'neill ikke er vores yndlings samhandelspartner, kunne det da godt være man kunne strike a deal?

Agbonlahor har sin unge alder in mente stadig meget at lære, og det kunne da være interessant for ham, at komme til at lære af den bedste i faget i øjeblikket, så mon ikke godt han ville investere et år eller to i at være understudy til Torres?
Vi SMADRER det PIShold !

Stephan C
Geografisk sted: Stavanger
Alder: 52

Indlæg af Stephan C » lørdag, 08. aug, 2009 14:41

Cynwal skrev:Jeg kunne nu stadig godt tænke mig, at vi prøvede at smide en forespørgsel ind på en kun 22 årig (fylder 23 til oktober) englænder: Gabriel Agbonlahor.

Der var en del "støj" i løbet af sæsonen på Villa Park. Det nåede vel dertil, hvor Villa fansene buhede ad ham. Så selv om Martin O'neill ikke er vores yndlings samhandelspartner, kunne det da godt være man kunne strike a deal?

Agbonlahor har sin unge alder in mente stadig meget at lære, og det kunne da være interessant for ham, at komme til at lære af den bedste i faget i øjeblikket, så mon ikke godt han ville investere et år eller to i at være understudy til Torres?
Det lyder interessant, men jeg tvivler på at vi har midlerne til et seriøst bud...Han koster vel i nærheden af £22-25mio....

/Stephan

Liverdrengen
Geografisk sted: danemark

Indlæg af Liverdrengen » lørdag, 08. aug, 2009 14:42

Cynwal skrev:Jeg kunne nu stadig godt tænke mig, at vi prøvede at smide en forespørgsel ind på en kun 22 årig (fylder 23 til oktober) englænder: Gabriel Agbonlahor.

Hvad var det egentlig der udløste alle de buhråb ned mod agbonlahor.. kan huske han havde en periode hvor der var måltørke, men synes det virker en smule ekstremt at vende sig imod sin egen spiller på den måde.. og så endda agbonlahor, ser ham som en coming man og han ville være min yndlingspartner ved siden af torres på nær villa self.. også fordi han er englænder.. altså, jeg har sagt det mange gange før, men young og agbon, de 2 dér.. uha
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » lørdag, 08. aug, 2009 15:34

Jeg fisker lige mellem indlæggene. Knægten giver mig ikke ro til at gå detaljeret igennem dem.

1. Henry var IKKE en fløj der spillede angriber. Han var en angriber der spillede fløj.
2. Eduardo er SÅ meget mere en box-spiller end Bente og er netop en ren afslutter.
3. Vi skal ikke købe en klasseangriber til bænken, men til at bruge ham. Tager vi det antal kampe enten Gerrard eller Torres var ude, så vil det være mange kampe. Desuden kunne vi have flyttet Gerrard ned på midten når vi manglede enten Alonso eller Mascherano og så spille med 2 angribere. I stedet måtte vi NØJES med Lucas osv.
4. Ja Anelka er selvfølgelig utilfreds. So fucking what? Pointen er at uden Anelka hvor Drogba var skadet ville Chelsea jo nok ikke have endt i top 4! Lige så vel kunne man have argumenteret at vi havde vundet PL hvis vi havde haft et reelt alternativ til Torres.
5. Så meget bedre er Torres ikke end alle dem som er nævnt her. Han er blandt verdens bedste, men ikke meget bedre end Drogba fx.
6. Kuyt har ikke evnerne til at spille forreste mand. Babel og Ngog og Nemeth er SÅ langt fra det niveau vi skal gå efter, at de reelt slet ikke er noget alternativ. Mod visse svagere hold ja, men er Torres skadet, så ser vi skidt ud foran mod større hold.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » lørdag, 08. aug, 2009 15:37

Stephan C skrev:

Det lyder interessant, men jeg tvivler på at vi har midlerne til et seriøst bud...Han koster vel i nærheden af £22-25mio....

/Stephan
Hvis det ellers kan gøre det - han ville fanhyleme blive dyr. Men en absolut interessant spiller. Jeg ville uden tøven bifalde et køb (også til £22-25 mio.)

Besvar