Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Selvom det har gjort utrolig ondt så mange gange før, så er rygterne omkring Götze efterhånden nået til et punkt hvor jeg bliver skuffet hvis vi ikke lander ham..
Angriber positionen ser jeg ikke som en af de højst prioriterede dette vindue.
Med Sturridge, Origi, Ings og så med Firmino som backup ser jeg os fint dækket ind her.
Hvis der er hold i rygterne om at Ter Stegen vil væk så ser jeg også ham som en drømmesigning
Kanté tror jeg også ville være en god signing, men har ikke læst nogen rygter om ham overhoved.
Zielinski kender jeg heller ikke noget til, men såfremt vi henter Götze så tror jeg simpelthen ikke at der bliver købt flere offensive midtbane spillere ind.. Han må være tiltænkt til den centrale midtbane.
Götze
Ter Stegen
og en central eller def midt som Kanté/Granit Xhaka/ Zielinski (hvis han er værdifuld på den centrale)
Med Sturridge, Origi, Ings og så med Firmino som backup ser jeg os fint dækket ind her.
Hvis der er hold i rygterne om at Ter Stegen vil væk så ser jeg også ham som en drømmesigning
Kanté tror jeg også ville være en god signing, men har ikke læst nogen rygter om ham overhoved.
Zielinski kender jeg heller ikke noget til, men såfremt vi henter Götze så tror jeg simpelthen ikke at der bliver købt flere offensive midtbane spillere ind.. Han må være tiltænkt til den centrale midtbane.
Götze
Ter Stegen
og en central eller def midt som Kanté/Granit Xhaka/ Zielinski (hvis han er værdifuld på den centrale)
-
- Geografisk sted: Odder
- Alder: 52
Ligeså her.MP skrev:Selvom det har gjort utrolig ondt så mange gange før, så er rygterne omkring Götze efterhånden nået til et punkt hvor jeg bliver skuffet hvis vi ikke lander ham..
Götze
Ter Stegen
Men det hele kommer vel an på hvilke planer Ancelotti har med ham når han overtager truppen her til sommer.
Kan ikke forestille mig at Götze stadig er at finde i Bayern til sommer. Han kan ikke garanteres en startplads foran spillere som Ribery, Coman, Thiago og Costa og jeg tror han er træt af ikke at spille fast..bblauritzen skrev:Ligeså her.MP skrev:Selvom det har gjort utrolig ondt så mange gange før, så er rygterne omkring Götze efterhånden nået til et punkt hvor jeg bliver skuffet hvis vi ikke lander ham..
Götze
Ter Stegen
Men det hele kommer vel an på hvilke planer Ancelotti har med ham når han overtager truppen her til sommer.
Dét jeg ser som den største trussel, er hvis en klub går ind og tilbyder ham en langt højere løn end vi gør og at han så i sidste ende vælger pengene.
Jeg tror (og håber) dog ikke dette bliver tilfældet og det er også derfor jeg inderligt tror at vi får ham.
Jeg har intet at have dette i, men tror at Klopp ville bruge Zielinski på den centrale midtbane. Han gjorde det samme med Gündogan i Dortmund. Han spillede længere fremme på banen i Nurnberg, men blev flyttet længere tilbage på banen af Klopp fordi han var en dygtig, mobil og lidt arrogant pasningsspiller som samtidig kunne tackle. Kan huske jeg så nogle udtalelser fra Klopp (som jeg nu ikke kan finde) om at han selvom han lavede en del fejl i starten og folk dømte ham som et flop insisterede på at han skulle spille der, og at han med tiden fordi han netop var en omskolet offensiv midt nu er blevet en fremragende central midtbanespiller med fantastisk pasningsevne og evne til at styre tempoet i kampene. Jeg tænker han måske har samme plan med Zielinski da han bliver beskrevet som en dygtig pasningsspiller der er mobil og med et godt drive og som samtidig er en hidsig lille Terrier i genpresset og uden bold, men det er bare gisningertexy skrev:Jeg kan virkelig ikke se, at vi skulle hente både Zielinski og Götze. Ikke med mindre man betragter Zielinski som en central midtbanespiller og ikke en offensiv midtbanespiller. Som jeg ser det, vil Zielinski ende bag i en lang kø af mere kvalificerede spillere til hans bedste psitioner, hvorfor jeg ikke tror på handlen, med mindre han er ekstremt billig og hentes som decideret udviklingsspiller.
Men jeg skal naturligvis passe på med at gøre mig klog på Klopp. Han hentede også en angriber til Dortmund fra en ret ligegyldig liga som den polske. Og det viste sig at være en uhyggeligt god idé.
For mig vil Götze være den rigtige signing. En ung spiller med ufatteligt meget erfaring. En spiller med generelt pænt mange mål og assists, når han har fået lov at spille. En spiller, der har vundet stort set alt. En spiller, der er udviklet af og kender Klopp. Han vil i mine øjne både repræsentere reel kvalitet på banen og samtidig vil han være et såkaldt stjernekøb, som vi i Liverpool så sandelig ikke har været forvænte med.
Umiddelbart ser mit drømmevindue således ud (husk at Matip og Grujic allerede er hentet).
Lacazette (fordi jeg forventer et salg af Benteke og Balotelli)
Götze
Kante
Eventuelt også en målmand, hvis vi har råd til det, men de tre vil i mine øjne være med til at sikre en voldsomt tæt kamp om pladserne i startopstillingen.
Skal ikke kunne sige, om Kevin Volland, som vi vist har været linket til, vil være bedre for truppen end Lacazette. Han vil muligvis bedre kunne falde ind rent socialt med vores tyske træner-team, Can, Matip (som jeg formoder kan lidt tysk) og Firmino (som han har spillet sammen med i Hoffenheim). Jeg har bare længe ment, at Lacazette vil passe godt ind i vores spillestil.

Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.
Jeg synes det er med rette, at Götze bliver diskuteret i et kritisk lys. Hvad kan han egentlig nu? Og i hvilken fitness tilstand er han i? Jeg frygter lidt en blanding af Sturridge og Joe Cole, men håber naturligvis at det ikke bliver tilfældet.
Jeg må sige, at jeg er skeptisk. Her er en artikel, der også debuterer emnet: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... -star.html
Jeg må sige, at jeg er skeptisk. Her er en artikel, der også debuterer emnet: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... -star.html
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Götze ville være en klassesigning og noget nær det ypperligste vi kan hente med den tilstand vores klub er i. Manden er kun 23 og har vist masser af potentiale i sine kampe for Bayern. Han vil blot blive endnu bedre af at få lov til at spille mere fast.
Zielinski har spillet central midt hele sæsonen for Empoli, så jeg ser ham også spille denne rolle for os. Det er jo så samme position som Grujic, så ved ikke om vi har behov for flere midtbaner, som ikke er en klar forstærkning. Det vil næsten kræve et salg af minimum Allen og formentlig også en mere.
Kevin Stewart har dog også lige forlænget sin kontrakt, så hvor ville det efterlade ham? Jeg er ikke sikker på at interessen er så stor, medmindre Klopp vil bruge ham som en dybere liggende playmaker.
Zielinski har spillet central midt hele sæsonen for Empoli, så jeg ser ham også spille denne rolle for os. Det er jo så samme position som Grujic, så ved ikke om vi har behov for flere midtbaner, som ikke er en klar forstærkning. Det vil næsten kræve et salg af minimum Allen og formentlig også en mere.
Kevin Stewart har dog også lige forlænget sin kontrakt, så hvor ville det efterlade ham? Jeg er ikke sikker på at interessen er så stor, medmindre Klopp vil bruge ham som en dybere liggende playmaker.
Ypperste? ? Ikke enig. Og Empoli. .konkurrenterne ryster[WINKING FACE]Mads T. skrev:Götze ville være en klassesigning og noget nær det ypperligste vi kan hente med den tilstand vores klub er i. Manden er kun 23 og har vist masser af potentiale i sine kampe for Bayern. Han vil blot blive endnu bedre af at få lov til at spille mere fast.
Altså Götze.. Zielinski ved jeg, som jeg skriver, ikke om vi har behov for, selvom jeg synes han er en spændende spiller.Jesper skrev:Ypperste? ? Ikke enig. Og Empoli. .konkurrenterne ryster[WINKING FACE]Mads T. skrev:Götze ville være en klassesigning og noget nær det ypperligste vi kan hente med den tilstand vores klub er i. Manden er kun 23 og har vist masser af potentiale i sine kampe for Bayern. Han vil blot blive endnu bedre af at få lov til at spille mere fast.
Mads T, nu var jeg nok lige lovlig nedladende. Ikke min mening, men bliver irriteret over udsagn om 'en klub i vores tilstand' og den slags (det har du sikkert ikke skrevet ), for jeg synes det tegner et alt for dystert billede af vores klub. Vi er ikke på fallittens rand og vi er en stor klub med en masse styrke. Derfor kunne vi tiltrække en profil som Firmino. Og derfor er en mand som Götze, der har spillet så få kampe de sidste par år, ikke det ypperste. Det nægter jeg at tro. Sidste år havde vi ikke Klopp og det har vi nu. Skal postulatet om en Klopp-effekt give mening, så er det da netop til sommer, at vi først og fremmest kan holde på profiler og dernæst bruge vores penge fornuftigt. Götze, ja, hvis Klopp vurderer han stadigvæk har, hvad der skal til, så bakker jeg op. Men lur mig om der ikke dukker andre frem i rygtestrømmen med en endnu klarere stjerne. Dernæst skal vi ikke glemme, at Klopp altså også havde sine fejlskud, da han var i Dortmund. Det er kun naturligt, men nogle gange bliver han puttet op på en piedestal. Der hører han ikke hjemme (endnu).
Med tilstand mener jeg egentlig blot udenfor Champions League (måske), for på de fleste andre parametre, mener jeg også vi kan være med. Jeg tror måske bare at vi rater Götze forskelligt, for jeg mener han ville være et super køb. Jeg er dog enig i, at vi måske vil kunne tiltrække spillere i nærheden af ham, men lige nu, virker han for mig, som noget af det bedste vi kan hente. Han er i hvert fald en spiller jeg mener vi ikke kan sige nej til, hvis muligheden for at hente ham opstår.
-
Götze vil måske være det største navn vi kan signe, men det betyder nødvendigvis ikke, at han vil være den bedste spiller vi kan hente.
Jeg kan godt følge Jespers skepsis, og jeg deler den også til en vis grad. Genfinder Götze formen fra Dortmund tiden vil han være en forstærkning over Lallana og formentlig også Coutinho. Men er det virkelig denne position, hvor vi står og mangler forstærkninger. Både Lallana, Coutinho og Firmino søger rummet centralt i banen, hvor Götze også har sin favoritposition.
Det er selvfølgelig fint med bredde. Jeg føler dog, at vi i langt højere grad mangler 1-2 hurtige og udfordrende spillere i offensiven fremfor endnu en playmaker. Alternativt en hurtig center forward, der er klinisk i sine afslutninger. Vi ville blive så meget farligere, hvis vi havde en type alla Owen/Rush/Torres i front. Og det ville gøre os mindre afhængige af Sturridge. Vi har de seneste par år fejlet med Balotelli og Benteke. Det er på tide, at vi finder en spiller, der er garant for mål og passer ind i vores koncept.
Jeg kan godt følge Jespers skepsis, og jeg deler den også til en vis grad. Genfinder Götze formen fra Dortmund tiden vil han være en forstærkning over Lallana og formentlig også Coutinho. Men er det virkelig denne position, hvor vi står og mangler forstærkninger. Både Lallana, Coutinho og Firmino søger rummet centralt i banen, hvor Götze også har sin favoritposition.
Det er selvfølgelig fint med bredde. Jeg føler dog, at vi i langt højere grad mangler 1-2 hurtige og udfordrende spillere i offensiven fremfor endnu en playmaker. Alternativt en hurtig center forward, der er klinisk i sine afslutninger. Vi ville blive så meget farligere, hvis vi havde en type alla Owen/Rush/Torres i front. Og det ville gøre os mindre afhængige af Sturridge. Vi har de seneste par år fejlet med Balotelli og Benteke. Det er på tide, at vi finder en spiller, der er garant for mål og passer ind i vores koncept.
Lallana, Coutinho og Firmino er alle fremragende spillere, men det er tre mand til tre pladser. Optimalt set, skal vi have 5-6 mand til de tre pladser. Ibe og Markovic er andre muligheder, men i forhold til dem, er Götze jo en kæmpe forstærkning. Milner kan også spille der, men jeg mener sagtens vi kan bruge endnu en god spiller til den position. I øvrigt mener jeg Götze gør det rigtig godt på venstre fløj og kan også spille den højre, så han er mere end blot en offensiv midt.
I øvrigt har både Götze og Hector scoret for Tyskland her til aften.
Klopp-effekten!Mads T. skrev:Lallana, Coutinho og Firmino er alle fremragende spillere, men det er tre mand til tre pladser. Optimalt set, skal vi have 5-6 mand til de tre pladser. Ibe og Markovic er andre muligheder, men i forhold til dem, er Götze jo en kæmpe forstærkning. Milner kan også spille der, men jeg mener sagtens vi kan bruge endnu en god spiller til den position. I øvrigt mener jeg Götze gør det rigtig godt på venstre fløj og kan også spille den højre, så han er mere end blot en offensiv midt.

Edit: på bold.dks livescore, skriver de i øvrigt Kroos, Özil, Hector og Özil. Er de galt på den?
Edit2: de har nu ændret det.
RedRedRed skrev:Klopp-effekten!Mads T. skrev:Lallana, Coutinho og Firmino er alle fremragende spillere, men det er tre mand til tre pladser. Optimalt set, skal vi have 5-6 mand til de tre pladser. Ibe og Markovic er andre muligheder, men i forhold til dem, er Götze jo en kæmpe forstærkning. Milner kan også spille der, men jeg mener sagtens vi kan bruge endnu en god spiller til den position. I øvrigt mener jeg Götze gør det rigtig godt på venstre fløj og kan også spille den højre, så han er mere end blot en offensiv midt.
Edit: på bold.dks livescore, skriver de i øvrigt Kroos, Özil, Hector og Özil. Er de galt på den?
Edit2: de har nu ændret det.
-
Vi er helt enige i forhold til synspunktet omkring bredden.Mads T. skrev:Lallana, Coutinho og Firmino er alle fremragende spillere, men det er tre mand til tre pladser. Optimalt set, skal vi have 5-6 mand til de tre pladser. Ibe og Markovic er andre muligheder, men i forhold til dem, er Götze jo en kæmpe forstærkning. Milner kan også spille der, men jeg mener sagtens vi kan bruge endnu en god spiller til den position. I øvrigt mener jeg Götze gør det rigtig godt på venstre fløj og kan også spille den højre, så han er mere end blot en offensiv midt.
Jeg mener dog ikke, at en kæde med Lallana/Götze, Firmino og Coutinho er at foretrække bagved angriberen. Det bliver som sagt for endimensionelt, når disse spillere alle vil indtage samme rolle og rum på banen. Det kan godt være, at Götze til tider har haft sit udgangpunkt på kanten, men man skal ikke have set mange kampe med ham før man opdager, at Götze ikke er hurtig eller en spiller, hvis spidskompetence er at udfordre.
Kan Götze hentes og til de rapporterede 15-20 millioner pund vil det være fantastisk købmandskab taget markedet og spillerens renome i betragtning. Men jeg mener bare, at vi har mere brug for andre spillertyper, hvor især vores manglende fart og evner i 1vs1 situationer er en mangelvare i vores offensiv.