Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
Vi har altså også stadig Danny Ward rendende i Huddersfield, hvor han er del af en kæmpe succes-historie. Huddersfield har notorisk ligget i den tunge ende af tabellen i Championship i de 4 sæsoner de har været oppe før denne sæson. I denne sæson ligger de nummer 4 foreløbig og er i høj grad med i kampen om oprykning.
I øvrigt er det Klopp’s gode ven, der er manager, så jeg er ret sikker på, at vi kan få en meget detaljeret vurdering af hans niveau efter sæsonen.
Han har 7 clean sheets i 28 kampe. Jeg ved ikke, hvorvidt det er godt eller skidt. Men uanset hvad, så kan han vel heller ikke tage hverken hele æren eller hele skylden for mange eller få clean sheets. Derfor hæfter jeg mig mere ved, at han er del af en succes. I øvrigt har PL’s bedste målmand De Gea et sammenligneligt antal clean sheets (6 i 24 kampe).
Jeg ved ikke, om Danny Ward kan være vores ”løsning” i målet. Men jeg vil ikke udelukke det, blot fordi målmænd i andre ligaer muligvis lyder mere spændende. Ward er den målmand udenfor vores trup, som vi har allerbedst mulighed for at vurdere og lettest ved at hente. Så jeg håber meget, at han viser sig god nok. Og et eller andet sted tror jeg, at erfaring fra Championship er bedre i forhold til at spille PL end erfaring fra Bundesligaen, Italien eller Spanien.
I øvrigt er det Klopp’s gode ven, der er manager, så jeg er ret sikker på, at vi kan få en meget detaljeret vurdering af hans niveau efter sæsonen.
Han har 7 clean sheets i 28 kampe. Jeg ved ikke, hvorvidt det er godt eller skidt. Men uanset hvad, så kan han vel heller ikke tage hverken hele æren eller hele skylden for mange eller få clean sheets. Derfor hæfter jeg mig mere ved, at han er del af en succes. I øvrigt har PL’s bedste målmand De Gea et sammenligneligt antal clean sheets (6 i 24 kampe).
Jeg ved ikke, om Danny Ward kan være vores ”løsning” i målet. Men jeg vil ikke udelukke det, blot fordi målmænd i andre ligaer muligvis lyder mere spændende. Ward er den målmand udenfor vores trup, som vi har allerbedst mulighed for at vurdere og lettest ved at hente. Så jeg håber meget, at han viser sig god nok. Og et eller andet sted tror jeg, at erfaring fra Championship er bedre i forhold til at spille PL end erfaring fra Bundesligaen, Italien eller Spanien.
Kloppite
Jeg sad lige og kiggede på vores målmænd kontra vores konkurrenters ifht højde. Og det er jo ikke fordi vi har nogen små målmænd. Vores mindste er Karius på 1.89 (ud af Ward, Karius, Mignolet) Det er nogenlunde der de andre også ligger (1.9ish) lige med Courtois på 1.99 til at skille sig lidt ud.
Men de virker bare på mange måde så meget højere. Er det blot fordi, at de kan finde ud af at dominere luftrummet? Eller har de en helt anden springkraft, der gør at de rent faktisk kan komme 30cm længere op?
Vi har ikke været sikker i luftrummet defensivt, siden Carroll spillede her og han trak med hjem på dødboldsituationer. Det skal simpelthen løses. Vi har en gang i mellem været sat i forbindelse med luftstærke forsvarere. (som f.eks Papadoupoulos) Trods nogen store folk i det centrale forsvar, så er det vel ikke fordi at luftduellerne er deres specialitet? Det behøves jo heller ikke være store folk. Hvis man ser på Puyol fra Barcelona. Han var jo nærmest en dværg, set i forhold til at være central forsvarer (1.78), men han vandt næsten altid sine luftdueller. Eller den legendariske Mexicanske målmand Campos (på 1.68) Deres springkraft er legendariske.
Lad os nu for helvede få nogen ind på holdet, der er stærke i luften. Det må kunne lade sig at gøre, at finde nogen der har disse evner, og som også kan noget af alt det andet vi eftersøger. Hvad end det så er en målmand eller en defensiv spiller.
Men de virker bare på mange måde så meget højere. Er det blot fordi, at de kan finde ud af at dominere luftrummet? Eller har de en helt anden springkraft, der gør at de rent faktisk kan komme 30cm længere op?
Vi har ikke været sikker i luftrummet defensivt, siden Carroll spillede her og han trak med hjem på dødboldsituationer. Det skal simpelthen løses. Vi har en gang i mellem været sat i forbindelse med luftstærke forsvarere. (som f.eks Papadoupoulos) Trods nogen store folk i det centrale forsvar, så er det vel ikke fordi at luftduellerne er deres specialitet? Det behøves jo heller ikke være store folk. Hvis man ser på Puyol fra Barcelona. Han var jo nærmest en dværg, set i forhold til at være central forsvarer (1.78), men han vandt næsten altid sine luftdueller. Eller den legendariske Mexicanske målmand Campos (på 1.68) Deres springkraft er legendariske.
Lad os nu for helvede få nogen ind på holdet, der er stærke i luften. Det må kunne lade sig at gøre, at finde nogen der har disse evner, og som også kan noget af alt det andet vi eftersøger. Hvad end det så er en målmand eller en defensiv spiller.
Jeg tror at det har været Klopps plan/forhåbning hele tiden at Ward skal hjem og konkurrere med Karius til sommer.texy skrev:Vi har altså også stadig Danny Ward rendende i Huddersfield, hvor han er del af en kæmpe succes-historie. Huddersfield har notorisk ligget i den tunge ende af tabellen i Championship i de 4 sæsoner de har været oppe før denne sæson. I denne sæson ligger de nummer 4 foreløbig og er i høj grad med i kampen om oprykning.
Så derfor tror jeg ikke at vi skal regne med at se nogen målmand komme ind til sommer.
Jeg nævnte jo netop Ward, fordi jeg hellere ser Klopp satse på ham end Karius. Deraf mit ønske om at hente Handanovic, sælge Mignolet og Karius og få kørt Ward i stilling som fremtidens mand. Han har gjort det fint i Huddersfield, omend jeg mindes en enorm blunder af et drop mod Brighton, men det hører sig vist til sjældenhederne hos Ward, modsat vores nuværende valg.
Lad os få en undervurderet målmand, der er stærk på høje bolde og som har den rutine, vi efterspørger. En rutine han kan lære videre til Ward. En målmand, der samtidig har noget en alder der gør, at han ikke ender med at stå i vejen for Ward, men i stedet kan foretage et naturligt skifte på posten, når Handanovic om nogle sæsoner er klar til at lægge handskerne på hylden.
Lad os få en undervurderet målmand, der er stærk på høje bolde og som har den rutine, vi efterspørger. En rutine han kan lære videre til Ward. En målmand, der samtidig har noget en alder der gør, at han ikke ender med at stå i vejen for Ward, men i stedet kan foretage et naturligt skifte på posten, når Handanovic om nogle sæsoner er klar til at lægge handskerne på hylden.
Corner taken quickly...
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Ward kunne godt gå hen og blive en god, stabil keeper, som er vokset op med den hårdere engelske tilgang til målmanden ude i feltet.texy skrev:Vi har altså også stadig Danny Ward rendende i Huddersfield, hvor han er del af en kæmpe succes-historie. Huddersfield har notorisk ligget i den tunge ende af tabellen i Championship i de 4 sæsoner de har været oppe før denne sæson. I denne sæson ligger de nummer 4 foreløbig og er i høj grad med i kampen om oprykning.
I en BBC artikel / interview fra efteråret, lægger han heller ikke skjul på ambitionerne:
http://www.bbc.com/sport/football/37542746
Vi SMADRER det PIShold !
Scouzer skrev:Jeg tror at det har været Klopps plan/forhåbning hele tiden at Ward skal hjem og konkurrere med Karius til sommer.texy skrev:Vi har altså også stadig Danny Ward rendende i Huddersfield, hvor han er del af en kæmpe succes-historie. Huddersfield har notorisk ligget i den tunge ende af tabellen i Championship i de 4 sæsoner de har været oppe før denne sæson. I denne sæson ligger de nummer 4 foreløbig og er i høj grad med i kampen om oprykning.
Så derfor tror jeg ikke at vi skal regne med at se nogen målmand komme ind til sommer.
Det bliver underholdende med de to målmænd. Jeg mener der skal hentes en klasse målmand, og defensiv midt. Og venstre back. Samt angriber.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Mine tanker om sommerens forestående vindue, med udgangspunkt i at vi ender i top 4 i denne sæson. denne trup skal selvfølgelig suppleres med unge spillere fra akademiet.
Ud ryger:
- Milner (Han er faldet i niveau, og er simpelthen for ringe offensivt til at spille en VB, ser ham heller ikke have en fremtid på midten. Man kan håbe at Leeds rykker op og han dermed får mulighed for at slutte hvor det hele startede)
- Lucas (Han er simpelthen blevet for langsom til at begå sig i PL)
- Sakho (Ser ham ikke spille under Klopp igen)
- Sturridge (Har ikke det tidligere antrit, og virker til tider ugidelig. Tænker at Klopp gerne vil af med ham til sommer, og mon ikke der er en midterklub som vil smide lidt efter ham)
Mignolet (Laver simpelthen for mange fejl, tror aldrig han når et højt nok niveau til at være en troværdig 1.keeper)
- Markovic (Er lidt splittet, kunne godt tænke mig at han fik en chance til, det jeg har set ham levere i Hull har været godt, men tror ikke at han indgår i Klopps planer)
- Flanno (Har ikke niveauet)
- Wisdom (Har ikke niveauet)
Hvem er Williams på højre fløj? Håber personligt ikke Ejeria skal dække ind for Lallana, hvis tp 4 er det målet er næste sæson, og som Peter Kjær mener jeg det var, sagde i løbet af weekenden, Klopp er for forelsket i de unge spillere, som ikke har niveau. Hvis vi/LFC skal op i top 4 er mit gæt at max 3 af de unge kan spille en lille rolle fremadrettet, det er nævnt før, og de er Gomez,Arnold og Woodburn. Hvis 2 kommer i 11´eren inden for 5 år er det jo også en giga succes, når man ser på at sidste succes historie er SteG!!!!!!!!!!!!Holmene skrev:
Mine tanker om sommerens forestående vindue, med udgangspunkt i at vi ender i top 4 i denne sæson. denne trup skal selvfølgelig suppleres med unge spillere fra akademiet.
Ud ryger:
- Milner (Han er faldet i niveau, og er simpelthen for ringe offensivt til at spille en VB, ser ham heller ikke have en fremtid på midten. Man kan håbe at Leeds rykker op og han dermed får mulighed for at slutte hvor det hele startede)
- Sturridge (Har ikke det tidligere antrit, og virker til tider ugidelig. Tænker at Klopp gerne vil af med ham til sommer, og mon ikke der er en midterklub som vil smide lidt efter ham)
Mignolet (Laver simpelthen for mange fejl, tror aldrig han når et højt nok niveau til at være en troværdig 1.keeper)
- Markovic (Er lidt splittet, kunne godt tænke mig at han fik en chance til, det jeg har set ham levere i Hull har været godt, men tror ikke at han indgår i Klopps planer)
Verden er smask fuld af hyklere....
Der er tale om Inaki Williams fra Bilbao, han har den fordel at han også kan spille på toppen. Mener heller ikke at Ejaria skal være første sub for lallana, der er også mulighed for at bruge Wijnaldum eller Dahoud på den position, eller man kan rykke coutinho ned, da man med disse spillere vil have en meget bedre erstatning for ham på fløjen.Thommo skrev:Hvem er Williams på højre fløj? Håber personligt ikke Ejeria skal dække ind for Lallana, hvis tp 4 er det målet er næste sæson, og som Peter Kjær mener jeg det var, sagde i løbet af weekenden, Klopp er for forelsket i de unge spillere, som ikke har niveau. Hvis vi/LFC skal op i top 4 er mit gæt at max 3 af de unge kan spille en lille rolle fremadrettet, det er nævnt før, og de er Gomez,Arnold og Woodburn. Hvis 2 kommer i 11´eren inden for 5 år er det jo også en giga succes, når man ser på at sidste succes historie er SteG!!!!!!!!!!!!Holmene skrev:
Ud ryger:
Kan ikke se, hvorfor Milner skulle sælges. Overhovedet ikke. Den mand er guld værd for os. Han har vist, at han kan levere på meget højt niveau på VB. Som højrebenet, så er jeg sikker på, at han også vil kunne bruges på HB, hvis det blev aktuelt. Og de færreste af os ville vel rynke på næsen, hvis Milner blev udset til at være backup til en af de tre midtbanepladser. Måske endda førstevalg - hvis folk ellers ikke har glemt, hvor fremragende han har spillet for Klopp på midten/kanten.
Ellers nogle spændende indkøb, der er nævnt. Tror måske, at der er lidt flere "halvstore" indkøb på den liste, end vi reelt ender med.
Tror ikke på, at vi henter en målmand. Så Leno kommer ikke. Men Ward kommer måske tilbage, hvis vi sælger Mignolet.
Van Dijk? Det er lige før, at min lykke er gjort, hvis vi får fat i ham.
Rodriguez, Brandt og Dahoud? En spændende trio. Og formentlig også nogenlunde realistisk. Tvivler dog på, at vi får alle tre.
Inaki Williams? Jeg har selv nævnt ham et par gange, fordi jeg ser noget potentiale i ham. Men jeg er stadig ikke 100% overbevist om, at han vil kunne indfri det potentiale. Jeg ser nok hellere, at vi finder en decideret angriber med fart og mål i støvlerne (især hvis planen er at sælge Strurridge), som så måske også kan bruges med udgangspunkt på kanten, hvis det bliver nødvendigt. Det er naturligvis ikke den nemmeste opgave at finde en sådan spiller, men hvis Klopp + team kunne se, at Mané havde den slags potentiale, som han viser for os, så kan de måske også finde sådan en angriber. Hvis man skulle eksemplificere spilleren med et navn, som vi allerede kender (men nok ikke kan hente), så tænker jeg på Lacazette - eller endnu bedre Aubameyang. En spiller som de to - måske med en alder og et niveau, som de havde for et par sæsoner siden, hvis det skal være det mindste realistisk.
Jeg kan sagtens leve med, at vi kun henter Van Dijk og en mere etableret spiller, mens der så kommer et par Klopp-kaniner i form af mere ukendte talenter/spillere med ind ad døren.
Ellers nogle spændende indkøb, der er nævnt. Tror måske, at der er lidt flere "halvstore" indkøb på den liste, end vi reelt ender med.
Tror ikke på, at vi henter en målmand. Så Leno kommer ikke. Men Ward kommer måske tilbage, hvis vi sælger Mignolet.
Van Dijk? Det er lige før, at min lykke er gjort, hvis vi får fat i ham.
Rodriguez, Brandt og Dahoud? En spændende trio. Og formentlig også nogenlunde realistisk. Tvivler dog på, at vi får alle tre.
Inaki Williams? Jeg har selv nævnt ham et par gange, fordi jeg ser noget potentiale i ham. Men jeg er stadig ikke 100% overbevist om, at han vil kunne indfri det potentiale. Jeg ser nok hellere, at vi finder en decideret angriber med fart og mål i støvlerne (især hvis planen er at sælge Strurridge), som så måske også kan bruges med udgangspunkt på kanten, hvis det bliver nødvendigt. Det er naturligvis ikke den nemmeste opgave at finde en sådan spiller, men hvis Klopp + team kunne se, at Mané havde den slags potentiale, som han viser for os, så kan de måske også finde sådan en angriber. Hvis man skulle eksemplificere spilleren med et navn, som vi allerede kender (men nok ikke kan hente), så tænker jeg på Lacazette - eller endnu bedre Aubameyang. En spiller som de to - måske med en alder og et niveau, som de havde for et par sæsoner siden, hvis det skal være det mindste realistisk.
Jeg kan sagtens leve med, at vi kun henter Van Dijk og en mere etableret spiller, mens der så kommer et par Klopp-kaniner i form af mere ukendte talenter/spillere med ind ad døren.
Kloppite

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.
Ja, manden elskede jo generelt at købe midterforsvarere.YNWA! skrev:
![]()
![]()
Sakho, Ilori, Gomez og Lovren. Mon ikke, han kunne have fået fat i ham, hvis han virkelig ønskede? Han blev solgt til Celtic for £2,6m i sommeren 2013. Den slags penge er jeg helt sikker på, at klubben havde været villig til at betale for et talent, hvis manageren gerne vil have ham. Vi købte trods alt samme sommer Ilori for £3,5m med mulige add-ons, der kunne øge prisen til samlet set £7m.
Bare fordi Rodgers har haft Van Dijk på en liste med X antal navne på, betyder vel ikke, at han nødvendigvis har rated ham så højt, at han har gjort et reelt forsøg på at hente ham. For transfer-komite eller ej, så kunne han nok godt få trumfet et så beskedent indkøb igennem.
Men nu, hvor spilleren for alvor er brudt igennem, så lyder det naturligvis godt at sige, at man tidligt så spillerens kvaliteter, mens de scouts der havde smidt hans navn på listen, så åbenbart ikke var overbeviste nok om, hvorfor han var på listen.
Jeg har i øvrigt ikke et horn i siden på Rodgers. Jeg synes bare, at det er en meget let måde, at rose sig selv og til dels skose andre (LFC scouts) uden noget krav til dokumentation.
Enhver manager kan også lige nu gratis sige, at eksempelvis Wilson er verdensklasse potentiale, uden at følge op på det med reel handling. Bliver han aldrig til noget, så vil ingen alligevel huske postulatet. Og bliver han en verdensstjerne, kan man så til den tid rose sig selv, som Rodgers så gør i dette tilfælde...
http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... s-12595467
Kloppite
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Hvad er Rodgers ærinde? Hvor længe skal vi høre på at han også vil have hentet den og den spiller til Liverpool? Hvorfor undergaver han sin tidligere arbejdsgiver på denne måde? Han må have et horn i siden på bestemte personer i klubben - måske spejdere. Men jeg synes ikke det klæ'r Rodgers at blive ved med at fremture med disse udsagn. Han bør fokusere på Celtic.
Det er fuldstændigt lige meget om Rodgers vil have hentet Van Dijk, det skete ikke. Punktum! Videre i teksten.
Det er fuldstændigt lige meget om Rodgers vil have hentet Van Dijk, det skete ikke. Punktum! Videre i teksten.
Simpelt......
Ind Joe Hart - ud Mignolet eller Karius
Ind Aubemeyang - ud Sturridge
Ind Hector - ud Moreno
Ind Van Dijk - ud Sahko
Ind Dahoud - ud Lucas eller Milner
Det er dog kun muligt hvis vi får en plads i Champions League....ellers bliver der højst sandsynligt ikke penge til mere end 1 eller 2 af disse spillere.
Og flere af dem måske ikke komme hvis ikke vi kan lokke med en CHL plads....
Ind Joe Hart - ud Mignolet eller Karius
Ind Aubemeyang - ud Sturridge
Ind Hector - ud Moreno
Ind Van Dijk - ud Sahko
Ind Dahoud - ud Lucas eller Milner
Det er dog kun muligt hvis vi får en plads i Champions League....ellers bliver der højst sandsynligt ikke penge til mere end 1 eller 2 af disse spillere.
Og flere af dem måske ikke komme hvis ikke vi kan lokke med en CHL plads....
Jeg fatter simpethen ikke hvordan man overhovedet kan overveje at skille sig af med Milner.
Han har efter min mening gjort det rigtig godt for os og er meget stabil.
Ja han haft en formnedgang på det sidste, men det er han ikke ligefrem den eneste der har.
Han har desuden en masse en erfaring som mange af vores unge spillere drage fordel af.
Han har efter min mening gjort det rigtig godt for os og er meget stabil.
Ja han haft en formnedgang på det sidste, men det er han ikke ligefrem den eneste der har.
Han har desuden en masse en erfaring som mange af vores unge spillere drage fordel af.