Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mambo » lørdag, 22. apr, 2017 13:36

Hr. Drejer skrev:Enten har spurs overhalet os, eller også sker det snart, hvis der ikke sker noget, som går vores vej. Spurs er sluttet foran os i 6 ud af de sidste 7 sæsoner.
Det er samme scenarie som vi så i 00erne, hvor Chelsea i løbet af 4-5 sæsoner gik forbi os - jeg tror endda de gjorde det på færre sæsoner. I starten af 10erne gjorde Man C det også - dog på 2-3 sæsoner.

Det er klart at der skal ske noget nu i Liverpool, hvis ikke vi skal falde længere bagud i kappestriden. Og nu går der rygter om, at denne sommer, vil vi bruge mange penge, og der er allerede en historie ovenover, som viser at rygtet kan være sandt. Men det er altså nu!

Hvis vi får en 3. plads, og Man U ikke kommer i top 4, bliver de sat en smule tilbage i forhold til os, Spurs, Chelsea og nummer 4 :) (som bliver Man C), og det er jo godt!!!
Spurs er alt det FSG gerne vil have Liverpool skal være. En sund forretning der gennem fornuftig ledelse og fornuftige handler, så at sige snyder systemet og trods lavere transfersummer og lønninger formår at være med i topstriden hvert år. Spurs er bare langt bedre ledet end Liverpool. Med fornuftige handler over en lang årrække og nu med den helt rigtige træner har de stille og roligt bevæget sig mod toppen og med en sejr over Chelsea, så skal der faktisk ikke gå meget deres vej, før de kan tage mesterskabet allerede i år.

Den klub oser bare langt væk af fremgang. Spørgsmålet er så, om man sportsligt er i stand til at holde på holdets stamme, eller om man som Liverpool må sælge sine største stjerner når det ser allerbedst ud.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 22. apr, 2017 13:58

Mambo skrev:
Hr. Drejer skrev:Enten har spurs overhalet os, eller også sker det snart, hvis der ikke sker noget, som går vores vej. Spurs er sluttet foran os i 6 ud af de sidste 7 sæsoner.
Det er samme scenarie som vi så i 00erne, hvor Chelsea i løbet af 4-5 sæsoner gik forbi os - jeg tror endda de gjorde det på færre sæsoner. I starten af 10erne gjorde Man C det også - dog på 2-3 sæsoner.

Det er klart at der skal ske noget nu i Liverpool, hvis ikke vi skal falde længere bagud i kappestriden. Og nu går der rygter om, at denne sommer, vil vi bruge mange penge, og der er allerede en historie ovenover, som viser at rygtet kan være sandt. Men det er altså nu!

Hvis vi får en 3. plads, og Man U ikke kommer i top 4, bliver de sat en smule tilbage i forhold til os, Spurs, Chelsea og nummer 4 :) (som bliver Man C), og det er jo godt!!!
Spurs er alt det FSG gerne vil have Liverpool skal være. En sund forretning der gennem fornuftig ledelse og fornuftige handler, så at sige snyder systemet og trods lavere transfersummer og lønninger formår at være med i topstriden hvert år. Spurs er bare langt bedre ledet end Liverpool. Med fornuftige handler over en lang årrække og nu med den helt rigtige træner har de stille og roligt bevæget sig mod toppen og med en sejr over Chelsea, så skal der faktisk ikke gå meget deres vej, før de kan tage mesterskabet allerede i år.

Den klub oser bare langt væk af fremgang. Spørgsmålet er så, om man sportsligt er i stand til at holde på holdets stamme, eller om man som Liverpool må sælge sine største stjerner når det ser allerbedst ud.
Tottenham har måtte sælge deres største stjerner, på deres vej mod toppen af PL. De har desværre bare været gode til, at erstatte dem og blive bedre.

Jeg tror der mindst vil gå et par sæsoner, før vi når dem. Hvis alt går vel...

Niche
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 52

Indlæg af Niche » lørdag, 22. apr, 2017 17:55

Oomph242 skrev:
Mambo skrev:

Tottenham har måtte sælge deres største stjerner, på deres vej mod toppen af PL. De har desværre bare været gode til, at erstatte dem og blive bedre.

Jeg tror der mindst vil gå et par sæsoner, før vi når dem. Hvis alt går vel...
De er vel umiddelbart også et par år længere fremme i deres proces end Liverpool. I hvert fald en stabil proces. Liverpool er vel til gengæld det hold i toppen, der har haft den mest positive fremgang i forhold til sidste sæson. Jeg synes, der er tudetendens herinde. Hvis vi ikke vinder mesterskabet er vi en fiasko. Intet kan være mere forkert. Det er da rigtigt, at holdet har haft svært ved af gennemtrænge kompakte forsvar hos de små hold, og det først og fremmest er derfor, vi ikke er i top to på nuværende tidspunkt. Kopp køber ikke mesterskaber, og det bliver der også tudet gevaldigt over herinde. Han bygger hold op. Han gør det, han er bedst til, nemlig at træne og coache sine spillere til fremgang, og fremgang har der i den grad været i denne sæson. Jeg må indrømme, at jeg har bandet vores forsvar langt væk til tider, og råbt og skreget af fjernsynet når alt har sejlet. Jeg har håbet på løsninger og quick fixes under kampene, men efter kampene er jeg ikke røget til tasterne og skreget op om dårlig ledelse, manglende indkøb i januar osv. Dels fordi jeg kan se det stupide i at handle i panik, og dels fordi jeg stoler på, at Kopp har væsentlig bedre styr på sit shit end jeg har. Desuden er jeg meget tilfreds med, hvordan sæsonen som helhed er forløbet hidtil, specielt hvis man sammenligner med sidste sæson. Vi er på vej i champions league, og vi har i øvrigt en af de mest spændende unge trupper i ligaen. Vi vinder stort set altid over de andre store, og til sommer bliver der bygget endnu et lag på vores fremgang. Det er jeg sikker på. Jeg ved det, jeg ved det. Det løb lidt af sporet, og det meste hører nok ikke under dette emne, men jeg blev lige grebet af stemningen...

Brugeravatar
Bellamy_fever

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 22. apr, 2017 19:24

Sjovt, jeg vil nok personligtplacere sidste sæson over denne (hvis vi lukkede den her, på en 3. Plads)

Vi var altså i 2 finaler, og spillede europæisk. I år komer vi (7-9-13, knock-on-woods) men har omvendt heller ikke haft andet at spekulere i aftersom ingen europæisk og røg ALT for tidlig ud af cup turneringerne - så alt andet end top 4 er vel ret beset katastrofe...
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af Surf » lørdag, 22. apr, 2017 21:16

Fra næste sæson kommer i udgangspunktet til at konkurrere på lige fod med Spurs. Så lad nu ikke misundelsen udradere virkeligheden. Vores udfordring bliver, om truppen er stærk nok til at spille alle turneringer, og om vi kan få hentet nogle mere robuste spillere ift skader - spillere der kan spille 50 kampe på en sæson. Det har Spurs for så vidt gjort rimelig godt.
Til gengæld mener jeg, at Klopp vil gøre os i stand til at præstere bedre end Spurs europæisk. Så må vi se, om vi kan begge dele - altså PL og CL.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 22. apr, 2017 22:51

Surf skrev:Fra næste sæson kommer i udgangspunktet til at konkurrere på lige fod med Spurs. Så lad nu ikke misundelsen udradere virkeligheden. Vores udfordring bliver, om truppen er stærk nok til at spille alle turneringer, og om vi kan få hentet nogle mere robuste spillere ift skader - spillere der kan spille 50 kampe på en sæson. Det har Spurs for så vidt gjort rimelig godt.
Til gengæld mener jeg, at Klopp vil gøre os i stand til at præstere bedre end Spurs europæisk. Så må vi se, om vi kan begge dele - altså PL og CL.
Jeg så, som I andre sikkert også så, den der fantastiske semifinale i dag. Hvilket mål i øvrigt, men det er altså påfaldende, hvordan vindermentalitet på en eller anden måde er arveligt i klubberne. Chelsea har bare igennem i årrække fået den der x-faktor, der gør at de vinder i dag, fordi de lige er tanden skarpere i afgørende momenter. Nå ja, og så scorer et mål fra en anden verden. Spurs har den modsatte tendens. Jeg vil ikke lave en direkte sammenligning med os, men vi har lidt af den samme svaghed. Lige ved og næsten igennem en del år. Og nu til tråden, for det er imø vigtigt, at man skeler lidt til at man i en trup har typer, der rent faktisk har prøvet at stå som vindere i afgørende situationer. Den rutine er guld værd. Så de skal være skadesfri og robuste, det vil jeg give dig ret i, men de skal også gerne være mentalt stærke og en enkelt eller to af dem vi køber på gerne have en vis rutine, tænker jeg. Så man kan tage næste skridt.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » søndag, 23. apr, 2017 08:51

Andy Robertson mon det spillere af den kaliber, sommerens transfervindue byder på.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » søndag, 23. apr, 2017 09:02

Surf skrev:Fra næste sæson kommer i udgangspunktet til at konkurrere på lige fod med Spurs. Så lad nu ikke misundelsen udradere virkeligheden. Vores udfordring bliver, om truppen er stærk nok til at spille alle turneringer, og om vi kan få hentet nogle mere robuste spillere ift skader - spillere der kan spille 50 kampe på en sæson. Det har Spurs for så vidt gjort rimelig godt.
Enig - også Med Niche, selvom Bellamy_fever har en pointe om de 2 finaler sidste sæson. Næste sæson må gerne være et mix - altså hvor vi kommer langt i diverse cups, og at vi kan gå hele vejen i ligaen, hvor vi er med i det sjove selskab til det allersidste.

H2H mod Spurs 2015/2016: 2-1-0
H2H mod Spurs 2016/2017: 1-2-0

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 23. apr, 2017 09:04

Oomph242 skrev:Andy Robertson mon det spillere af den kaliber, sommerens transfervindue byder på.
Nu har der jo været bragt en del venstre back's frem i rugtemøllen, hvor Robertson er en af dem. Kender du noget til ham, eller har du nærstuderet ham, når vi har mødt dem ? Han kan da sagtens være aldeles fremragende, men jeg har ikke holdt specifikt øje med ham, hvorfor jeg spurgte rundt herinde i går ?

Moreno skulle være det helt store, da han blev købt, og det kan det da godt være, vi får noget mere for pengene ved en hårdtarbejdende skotte (ikke for at kritisere Moreno's arbejdsindsats)

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » søndag, 23. apr, 2017 09:15

Niels K skrev:
Oomph242 skrev:Andy Robertson mon det spillere af den kaliber, sommerens transfervindue byder på.
Nu har der jo været bragt en del venstre back's frem i rugtemøllen, hvor Robertson er en af dem. Kender du noget til ham, eller har du nærstuderet ham, når vi har mødt dem ? Han kan da sagtens være aldeles fremragende, men jeg har ikke holdt specifikt øje med ham, hvorfor jeg spurgte rundt herinde i går ?

Moreno skulle være det helt store, da han blev købt, og det kan det da godt være, vi får noget mere for pengene ved en hårdtarbejdende skotte (ikke for at kritisere Moreno's arbejdsindsats)
Nej kender meget lidt til ham. Men £8m og med os og Burnley som de eneste bejlere. Så går jeg ikke ud han er blandt verdens eliten.

Jeg tror desværre lidt det bliver spillere af den kategori, sommeren primært kommer til at byde på.

En "Torres" signing tror jeg ikke på.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » søndag, 23. apr, 2017 09:21

Oomph242 skrev:
Niels K skrev:

Nej kender meget lidt til ham. Men £8m og med os og Burnley som de eneste bejlere. Så går jeg ikke ud han er blandt verdens eliten.

Jeg tror desværre lidt det bliver spillere af den kategori, sommeren primært kommer til at byde på.

En "Torres" signing tror jeg ikke på.
Nej, du lyder meget pessimistisk ;) Sessegnon er dog tilsyneladende ikke glemt, selvom der skulle komme flere end ham til:

http://www.dailystar.co.uk/sport/footba ... ews-gossip

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » mandag, 24. apr, 2017 16:35

Tuttosport nævner vi jagter Douglas Costa, som værdisættes til 35 mio pund. Spændende spiller der kan sætte spillere af med driblinger ell fart.

Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » mandag, 24. apr, 2017 16:53

nikand skrev:Tuttosport nævner vi jagter Douglas Costa, som værdisættes til 35 mio pund. Spændende spiller der kan sætte spillere af med driblinger ell fart.

Og så kan han finde ud af, at ramme målet fra distancen. Kanon spiller, Ja tak hvis det er muligt.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 24. apr, 2017 17:04

nikand skrev:Tuttosport nævner vi jagter Douglas Costa, som værdisættes til 35 mio pund. Spændende spiller der kan sætte spillere af med driblinger ell fart.

Hvorfor skulle han skifte Bayern ud med os? Får han ingen spilletid, eller...?

Kasper88

Indlæg af Kasper88 » mandag, 24. apr, 2017 17:43

Hr. Drejer skrev:

Hvorfor skulle han skifte Bayern ud med os? Får han ingen spilletid, eller...?
Han har underpræsteret store dele af sæsonen og jeg har læst at flere af deres fans faktisk ønsker ham solgt. Ydermere har Douglas Costa selv været ude med udtalelser, der ikke er faldet i god jord hos klubbens fans, hvor han blandt andet har sagt, at han ikke altid er glad for at være i Bayern Munchen. Han føler ikke, at han får nok spilletid.

Jeg ser det på ingen måde som værende utænkeligt, at han skifter og jeg tror at både klub og spiller ønsker det, men det bliver nok ikke til os. Det ville faktisk ikke undre mig, hvis Bayern køber Julian Brandt eller Alexis Sanchez og sælger Costa.
Corner taken quickly...

Besvar