Yaya Toure er jeg også større tilhænger af end Cattermole. Jeg tror desværre ikke Yaya Toure vægter os for hans næste klub særlig højt. Af den grund tror jeg Cattermole vil være et større target end Yaya Toure, såfremt en eventuel handel af Mascherano finder sted til sommer.AJ skrev:Må indrømme, at jeg ikke har den helt store fidus til Cattermole. Desuden har han kun spillet i Sunderland siden i sommers, hvilket gør et skifte en kende usandsynligt.
Yaya Touré mener jeg er voldsomt undervurderet. Han er laaangt bedre teknisk end Mascherano, og er i øvrigt en potentiel målscorer, hvilket vores hold generelt lider under, at vi har for få af. Kun Johnson, (Agger når han er med), Kuyt, Gerrard, måske Benayoun og Torres, er der en vis sandsynlighed for vil score, hvilket er frustrerende.
I det defensive udstråler Touré ikke samme entuisasme som Mascherano, men han er så placeringssikker, at han ikke behøver gå ned i de syngende, glidende tacklinger som vi ser Mascherano udføre. Han blev i øvrigt kastet ned i midterforsvaret i livsvigtige CL-kampe mod hhv. Chelsea og Man Utd, og slap hæderligt fra det.
Det skal ganske vist siges, at enhver (groft sagt) kan komme til at se god ud blandt Xavi og Iniesta. Der er næppe så meget at rydde op efter som defensiv midtbanespiller ift. de fleste andre steder.
Du har absolut ret i Yaya Toure er ganske undervurderet. Sidste sæson var han blandt de tre bedste i verden på pladsen på den centrale midtbane. Han har yderligere den fordel, han er ganske alsidig. Han kan spille en back, han kan spille i det centrale forsvars ud over hans bedste position som defensiv midt. Et problem kan dog være han er væk til ANC i vintermånederne (januar/februar)
Hans størrelse gør han er mere brugbar på dødbolde. Både offensivt og defensivt.