Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Henrik
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Henrik » mandag, 07. dec, 2009 17:41

Mads T. skrev:Hvad med om vi "befrier" Daniel Güiza fra hans tyrkiske "mareridt"?

Han har scoret 8 mål i 15 kampe for Fenerbahce ( 3 mål i europa) og har også spillet og scoret for Spanien. Han er 29, men hvis prisen er rigtig, kunne han måske være en potentiel makker sammen med Torres?
Ham har jeg også tænkt på egentlig... Han er vel lidt en Villa-type omend meget billigere!
Næste år!

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 07. dec, 2009 19:08

Har fundet denne geniale side, hvor spillernes markedsværdi vurderes: http://www.transfermarkt.co.uk

Den kunne selvfølgelig ligeså godt være placeret i 'hvem skal ud?' tråden.

Og ja, jeg ved godt siden ikke er et orakel, meget skal sikkert tages med et gran salt, men synes alligevel det er meget sjovt at se hvad spillerne bliver vurderet til.

Eksempelvis vurderes Babel til £ 8m, hvilket vel ikke er nogen dårlig pris.

Gerrard er 5. dyrest efter Messi, C.Ronaldo, Kaka og Iniesta.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » mandag, 07. dec, 2009 19:19

AJ skrev:Har fundet denne geniale side, hvor spillernes markedsværdi vurderes: http://www.transfermarkt.co.uk

Den kunne selvfølgelig ligeså godt være placeret i 'hvem skal ud?' tråden.

Og ja, jeg ved godt siden ikke er et orakel, meget skal sikkert tages med et gran salt, men synes alligevel det er meget sjovt at se hvad spillerne bliver vurderet til.

Eksempelvis vurderes Babel til £ 8m, hvilket vel ikke er nogen dårlig pris.

Gerrard er 5. dyrest efter Messi, C.Ronaldo, Kaka og Iniesta.
http://www.transfermarkt.co.uk/en/spiel ... rofil.html
:dance:

AJ

Indlæg af AJ » mandag, 07. dec, 2009 19:24

Ja, ham vurderer de så ikke specielt højt. Men mon ikke prisen presses hvis Mr. Ferguson begynder at blande sig? Ellers er det nu vi skal slå til!

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » mandag, 07. dec, 2009 19:52

Som jeg ser det skal førsteprioriteten være at finde en angriber, der allerede spiller i Premier League. Mest af alt, så vi ikke skal igennem den der famøse tilvænningsfase for spilleren. Jeg har kigget lidt på hvilke spillere der findes i PL og taget nogle kandidater frem:

Carlton Cole:
Ivrige Carlton Cole er nok det bedste bud her og nu. Grundet West Hams situation virker et salg oplagt - og man må forvente, at han kan erhverves indenfor noget der hedder 10-12 mio. pund. Jeg kan godt lide hans agressivitet, ligesom hans fysiske råstyrke hurtigt falder i øjnene. En spiller der primært har sin force med front mod mål (især via bolde i dybden), men hans fysiske potentiale åbner for andet.

Gabriel Agbonlahor:
Agbonlahor har arbejdet meget på sin fysik den seneste tid, så han kan blive stærkere til at tage nærkampene i feltet. Som enlig angriber er han urealistisk, da han ganske enkelt ikke fylder nok. Hans hurtighed er dog skræmmende.
Bestemt et kæmpe håb for fremtiden - og netop derfor taler vi også minimum 20 mio. pund.

Jermain Defoe:
Han er pt. ligaens topscorer og det viser meget godt Defoes force - han er en naturlig målscorer. Vi kender alle til hans hurtighed, men ligesom Agbonlahor mener jeg, at hans fysik vil blive et problem i vores system. Derudover er det nok urealistisk at Tottenham vil sælge og vi taler igen minimum 20 mio. pund prismæssigt.

Darren Bent:
Minder egentlig meget om Carlton Cole. Dog har Carlton Cole et noget større fysisk potentiale, mens Bent nok har lidt mere speed i benene. Han har gjort det pænt for Sunderland og jeg tror ikke rigtig på, at nogle kan være interesseret i den pris, som Sunderland formentlig vil kræve. Her taler jeg 15-20 mio. pund.

Bobby Zamora:
Er eftersigende meget udskældt af selv Fulhams fans. Måske heller ikke en rigtig realistisk kandidat. Hans arbejdsiver er dog imponerende, ligesom jeg synes han laver mange vigtige mål for kompakte Fulham. Hans force er også i løbene i dybden uden at han dog er noget lyn. Tror han prismæssigt er nede omkring 5 mio. pund.

Opsummeret: Carlton Cole er som spiller den mest oplagte, da han passer bedst ind i vores system. Udover Zamora er de alle spillere, der sagtens kunne have deres berettigelse i vores trup. Men Cole er igen den prismæssigt mest interessante.
Kunne da være en oplagt spiller, hvis vores transferbudget er omkring de 12 mio. pund han formentlig vil koste.

AJ

Indlæg af AJ » mandag, 07. dec, 2009 20:12

Nogle spillere med kontraktudløb i 2010:

Forsvarere:
Aleksandar Lukovic, Udinese
Giovanni Pasquale, Udinese
Steve von Bergen, Hertha Berlin
Stuart Parnaby, Birmingham
Tomas Zapotocny, Bursaspor
Nelson Rivas, Livorno

Midtbanespillere:
Thomas Hitzlsperger, Stuttgart
Roberto Hilbert, Stuttgart
Hamit Altintop, Bayern München
Ashkan Dejagah, Wolfsburg
Mika Värynen, Heerenveen
Tamir Cohen, Bolton
Jonathan de Guzman, Feyenoord
Vladimir Koman, Sampdoria
Alejandro Alfaro, Tenerife
Serdar Özkan, Besiktas
Stefan Babovic, Feyenoord
Juan Albin, Getafe
Simon Vukcevic, Sporting Lissabon
Blerim Dzemaili, Parma
Cícero, Hertha Berlin
Andranik Teymourian, Fulham
Mario Alberto Santana, Fiorentina
Modeste M'Bami, Almeria
Liam Lawrence, Stoke
Morten Gamst Pedersen, Blackburn
Richard Garcia, Hull
Giampiero Pinzi, Chievo
Sergio Almiron, Juventus
Mathieu Berson, Toulouse
Nicolae Dica, Iraklis
Hugo Viana, Braga

Angribere:
Cacau, Stuttgart
Filip Holosko, Besiktas
Goran Pandev, Lazio
Halil Altintop, Schalke 04
Semih Sentürk, Fenerbahce
Kris Boyd, Glasgow Rangers
Aaron Hunt, Werder Bremen
Gaizka Toquero, Athletic Bilbao
Jimmy Briand, Rennes
Scott Sinclair, Chelsea
Valeri Bojinov, Man City

Brugeravatar
mig_der
Geografisk sted: 8340

Indlæg af mig_der » mandag, 07. dec, 2009 21:17

Ikke for at være uhøflig men Charlton Cole ønsker jeg ikke at se i vores søde trøje. Han er ganske dygtig, men han er mere skadet end Owen og Aquaman.

Skadede spiller har vi nok af, så der synes jeg ikke vi trænger til forstærkninger.
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

Brugeravatar
henry
Geografisk sted: Odense
Alder: 37

Indlæg af henry » tirsdag, 08. dec, 2009 00:39

Jimmy Bullard. Lige en type vi står og mangler.
Billede

NAH

Indlæg af NAH » tirsdag, 08. dec, 2009 00:51

AJ skrev:Nogle spillere med kontraktudløb i 2010:

Forsvarere:
Aleksandar Lukovic, Udinese
Giovanni Pasquale, Udinese
Steve von Bergen, Hertha Berlin
Stuart Parnaby, Birmingham
Tomas Zapotocny, Bursaspor
Nelson Rivas, Livorno

Midtbanespillere:
Thomas Hitzlsperger, Stuttgart
Roberto Hilbert, Stuttgart
Hamit Altintop, Bayern München
Ashkan Dejagah, Wolfsburg
Mika Värynen, Heerenveen
Tamir Cohen, Bolton
Jonathan de Guzman, Feyenoord
Vladimir Koman, Sampdoria
Alejandro Alfaro, Tenerife
Serdar Özkan, Besiktas
Stefan Babovic, Feyenoord
Juan Albin, Getafe
Simon Vukcevic, Sporting Lissabon
Blerim Dzemaili, Parma
Cícero, Hertha Berlin
Andranik Teymourian, Fulham
Mario Alberto Santana, Fiorentina
Modeste M'Bami, Almeria
Liam Lawrence, Stoke
Morten Gamst Pedersen, Blackburn
Richard Garcia, Hull
Giampiero Pinzi, Chievo
Sergio Almiron, Juventus
Mathieu Berson, Toulouse
Nicolae Dica, Iraklis
Hugo Viana, Braga

Angribere:
Cacau, Stuttgart
Filip Holosko, Besiktas
Goran Pandev, Lazio
Halil Altintop, Schalke 04
Semih Sentürk, Fenerbahce
Kris Boyd, Glasgow Rangers
Aaron Hunt, Werder Bremen
Gaizka Toquero, Athletic Bilbao
Jimmy Briand, Rennes
Scott Sinclair, Chelsea
Valeri Bojinov, Man City
Uha det er ikke mange af de navne jeg kender da jeg efterhånden sjældent ser andet end Liverpool :oops: , men Liam Lawrence er mig bekendt Højrekant konkurrence til Kuyt ?
Stoke begyndte at spille "pænere" fodbold da Lawrence kom tilbage efter skade og de fik Etherington og Beattie i Januar.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 08. dec, 2009 00:51

@ Drejer

Jeg ville elske en startopstilling med Amoo, Ngoo og Ngog - avisoverskrifterne ville være en fryd for øjet...

Og er enig i, at førsteprioriteten må være en offensivspiller. Pandev skulle dog være ret opsat på et skifte til Inter. Jeg synes nu ikke, det er ideelt, at Kelly skulle være førstereserve til højreback. Han burde hellere få en langsom indslusning som Insua. To spillere for fire spillere ville være ideelt imø.

Iøvrigt ville jeg da lige lufte tanken om, at en hovedstødsstærk forsvarsspil, der bare har en smule bedre blik for spillet end Skrtel, ikke ville være et dårligt køb. Så kunne Kyrgen smutte igen til sommer.

Min ønskeliste til jul er (der er selvfølgelig ikke penge til dem alle):

En hovedstødsstærk og nogenlunde taktisk stærk forsvarsspiller med lidt fremtid i.
En alsidig Arbeloa-agtig back
En venstrekant
En stærk boksspiller som backup til Torres.

En del af disse bør nok være engelske - men hvem fanden gider at forstærke et LFC-hold, som man samtidigt håber at slå i kampen om fjerdepladsen... Villa, Spurs, Sunderland og City gider ikke. Everton, Arsenal, Man. Utd. og Chelsea handler vi sjældent med.

Jeg stemmer som så mange gange før for Wham-spillere. Cole og så en håndfuld af de unge.

Og hvis Masch endelig skulle skride til Barca, så håber jeg da, at vi kan slå kløerne i Touré. Hvilken højde han har.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

NAH

Indlæg af NAH » tirsdag, 08. dec, 2009 00:52

henry skrev:Jimmy Bullard. Lige en type vi står og mangler.
God og sympatisk spiller men lider af Aurelio-syndrom

McRae

Indlæg af McRae » tirsdag, 08. dec, 2009 01:12

Jeg synes vi skal købe David James. Udelukkende fordi han virker til at være en helt igennem intelligent og sympatisk fyr.

Han må kunne skabe lidt god karma i klubben :)

NAH

Indlæg af NAH » tirsdag, 08. dec, 2009 03:32

McRae skrev:Jeg synes vi skal købe David James. Udelukkende fordi han virker til at være en helt igennem intelligent og sympatisk fyr.

Han må kunne skabe lidt god karma i klubben :)
Hvad har han nu lavet?
Amoo Ngoo Ngog det lyder som babysprog :lol: det ville lyde fedt i radioen når de kombinerer sig igennem modstandenes forsvar.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 08. dec, 2009 09:30

Fribytter skrev: En hovedstødsstærk og nogenlunde taktisk stærk forsvarsspiller med lidt fremtid i.
En venstrekant
Realistisk er det nok, der kun findes plads til en af disse. Det bliver ikke en forsvarsspiller, og en stærk boksspiller har vi ikke råd til. Så efterlader det en 'billig' løsning til venstre kant, der eventuelt kan agerer second striker.

Skal der hentes ind, skal der først sælges ud. Tvivler på januar måned er lang nok til begge ting kan forekomme. Voronin vil være væk, enten på udlån eller på permanent basis. Ryan Babel skal skydes afsted, inden andre klubber opdager hvor ugidelig han er. Albert Riera er meget begrænset i sit spil, samt mangler fleksibilitet. Han kan kun placeres på en position. Tilbage til det spanske med ham også. Med de tre ude, så skal der en ind, der kan spille venstre kant og samtidigt være second striker bag Torres / N'Gog.

Den spiller vi mangler her, der er råd til efter salg af Voronin, Babel og Riera, spiller i Napoli.

Salg af tre spillere for at hente en, vil desværre svække vores bredde. Vi har dog ikke mulighederne for at hente alverden, så vi kan enten gøre to ting for at styrke bredden. Hente ungdomsspillere op der efterhånden må være klar til førsteholdsbold. Pacheco, Plessis, Spearing, Kelly, Ayala, Nathan Eccleston, Nikola Sarić plus El Zhar må få de muligheder der kan byde sig ved skader og eventuelt karantæner. Eller også kan man hente spillere for ganske små penge. Enten spillere der er kontraktløse, eller spillere der har kort tid tilbage af deres nuværende kontrakt, eller leje sig til spillere.

Af de spiller AJ har listet op er der ganske få interessante.
- Thomas Hitzlsperger, Stuttgart
- Hamit Altintop, Bayern München
- Jonathan de Guzman, Feyenoord
- Goran Pandev, Lazio
- Halil Altintop, Schalke 04
- Scott Sinclair, Chelsea

Andre interessante spillere, der også har konktrakt udløb 2010.
- Marouane Chamakh, Bordeaux
- Sidney Govou, Lyon
- François Clerc, Lyon
- Kim Källström, Lyon
- Nicolás Burdisso, AS Roma
- Diego Godín, Villarreal
- Maxi Rodríguez, Atletico Madrid
- Daniel van Buyten, Bayern München
- Kevin Kuranyi, Schalke 04
- Aliaksandr Hleb, Stuttgart
- David Dunn, Blackburn
- Luis Jiménez, West Ham
- Martin Petrov, Man City
- Joe Cole, Chelsea
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Steven__Gerrard

Indlæg af Steven__Gerrard » tirsdag, 08. dec, 2009 09:40

Hekkem skrev:
Fribytter skrev: En hovedstødsstærk og nogenlunde taktisk stærk forsvarsspiller med lidt fremtid i.
En venstrekant
Realistisk er det nok, der kun findes plads til en af disse. Det bliver ikke en forsvarsspiller, og en stærk boksspiller har vi ikke råd til. Så efterlader det en 'billig' løsning til venstre kant, der eventuelt kan agerer second striker.

Skal der hentes ind, skal der først sælges ud. Tvivler på januar måned er lang nok til begge ting kan forekomme. Voronin vil være væk, enten på udlån eller på permanent basis. Ryan Babel skal skydes afsted, inden andre klubber opdager hvor ugidelig han er. Albert Riera er meget begrænset i sit spil, samt mangler fleksibilitet. Han kan kun placeres på en position. Tilbage til det spanske med ham også. Med de tre ude, så skal der en ind, der kan spille venstre kant og samtidigt være second striker bag Torres / N'Gog.

Den spiller vi mangler her, der er råd til efter salg af Voronin, Babel og Riera, spiller i Napoli.

Salg af tre spillere for at hente en, vil desværre svække vores bredde. Vi har dog ikke mulighederne for at hente alverden, så vi kan enten gøre to ting for at styrke bredden. Hente ungdomsspillere op der efterhånden må være klar til førsteholdsbold. Pacheco, Plessis, Spearing, Kelly, Ayala, Nathan Eccleston, Nikola Sarić plus El Zhar må få de muligheder der kan byde sig ved skader og eventuelt karantæner. Eller også kan man hente spillere for ganske små penge. Enten spillere der er kontraktløse, eller spillere der har kort tid tilbage af deres nuværende kontrakt, eller leje sig til spillere.

Af de spiller AJ har listet op er der ganske få interessante.
- Thomas Hitzlsperger, Stuttgart
- Hamit Altintop, Bayern München
- Jonathan de Guzman, Feyenoord
- Goran Pandev, Lazio
- Halil Altintop, Schalke 04
- Scott Sinclair, Chelsea

Andre interessante spillere, der også har konktrakt udløb 2010.
- Marouane Chamakh, Bordeaux
- Sidney Govou, Lyon
- François Clerc, Lyon
- Kim Källström, Lyon
- Nicolás Burdisso, AS Roma
- Diego Godín, Villarreal
- Maxi Rodríguez, Atletico Madrid
- Daniel van Buyten, Bayern München
- Kevin Kuranyi, Schalke 04
- Aliaksandr Hleb, Stuttgart
- David Dunn, Blackburn
- Luis Jiménez, West Ham
- Martin Petrov, Man City
- Joe Cole, Chelsea
Spillere jeg godt kunne tænke mig - kender dog ikke så meget til Sinclair, men jeg husker ham som en rigtig hurtigt og udfodrende angriber/wing. Govou er også hurtig, men mere klog/erfaren - dog håber jeg aldrig at skulle se Kevin Kuranyi - har altid ment at han er mega-overvurderet. Måske Hleb ville være en god squard-spiller...og Rodriguez kunne erobre venstrekanten.
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Besvar