Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » torsdag, 21. sep, 2017 11:32

Det ville uanset hvad være en befrielse at se, at der blev gjort et eller andet.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 37

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 21. sep, 2017 11:43

AJ skrev:Jeg kom til at tænke på det i går, da jeg hørte, at Wenger havde hentet Keown ind som defensiv træner i 2005-06, hvor Arsenal gik i CL-finalen stort set uden at lukke mål ind. Men af en eller anden grund blev han der kun i 1 sæson.
Så kan det da være at vi skal have fat i Keown!
:headbang:

Carragher ind?

Han ar trods alt været i gamet for relativt nyligt i forhold til Sami. Og man kan argumentere at forsvaret har sejlet siden han forlod det. Skrtels gradvise nedtur skal lægges oveni naturligvis.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 21. sep, 2017 12:26

Filos of Isk skrev:
AJ skrev:Jeg kom til at tænke på det i går, da jeg hørte, at Wenger havde hentet Keown ind som defensiv træner i 2005-06, hvor Arsenal gik i CL-finalen stort set uden at lukke mål ind. Men af en eller anden grund blev han der kun i 1 sæson.
Så kan det da være at vi skal have fat i Keown!
:headbang:

Carragher ind?

Han ar trods alt været i gamet for relativt nyligt i forhold til Sami. Og man kan argumentere at forsvaret har sejlet siden han forlod det. Skrtels gradvise nedtur skal lægges oveni naturligvis.

Så hellere Steve Clarke. Han gjorde det godt sidst... Ved dog ikke helt og hans og Klopp`s spillestil helt kan forenes..

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 21. sep, 2017 12:57

Oomph242 skrev: Så hellere Steve Clarke. Han gjorde det godt sidst... Ved dog ikke helt og hans og Klopp`s spillestil helt kan forenes..
jaaaa, ikke helt dumt. Han kan måske udfordre Klopps spillestil lidt og dermed kan de tilpasse spillestilen til ligaen og de spillere vi har?

Jeg må indrømme jeg har ikke super godt styr på hvilke folk vi har i træner staben og så videre, så det er svært at sige hvad vi mangler.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » torsdag, 21. sep, 2017 13:14

Jeg har stædigt hele sommeren (og her i sæsonstarten) vedholdt, at det efter min overbevisning var OK, at have Van Dijk som eneste (eller næsten eneste måske, da vi ikke ved med sikkerhed om man har haft kontakt til andre) target til centerback positionen. Den holdning er jeg desværre ved at fortryde, selvom jeg stadig finder noget forståelse for, at Klopp er en mand af sit ord, og muligvis står ved de løfter, han giver spillere (det ser jeg også som årsagen til fordelingen af spilletid imellem vores målmænd).

Min indledende begrundelse til holdningen var dog, at man altid kunne indlemme Sakho i truppen igen, så jeg følte, at der var et backup alternativ. Det alternativ blev solgt på sidste transferdag.

HVIS vi ender med at få hentet Van Dijk til januar, så føler jeg godt, at man kan retfærdiggøre vores afventende politik på dette område. Men vil Southampton endnu engang ikke sælge, så SKAL vi denne gang have et alternativ. Og jeg ikke kun håber, men forventer, at man allerede nu arbejder på både at få en aftale i stand med Southampton, og også med eventuelle alternativer.

For Klavan har desværre vist et mærkværdigt lavt niveau, og imod Leicester så han sig åbenbart nødsaget til at påtage sig en spil-opbyggende rolle, som han slet ikke formåede at løfte. Og Lovren har spillet som en spiller, der føler sig for sikker på sin position. Den konklusion drager jeg ud fra hans fornemme præstationer, da Klopp først kom til klubben og også hans præstationer hele foråret, hvor transfervinduet efterfølgende truede. Forhåbentlig kunne det løfte Lovren's niveau, hvis han vidste, at der ville komme en konkurrent til pladsen i januar.

Udover VVD, så tænker jeg, at vi skal kontakte Spurs med henblik på Alderweireld. Hans kontrakt udløber til sommer, og de har hentet Davinson Sanchez som alternativ. De vil nok meget nødig sælge til os, men hvis de allerede har et alternativ klar, kan de så sige nej til eksempelvis £30m for at slippe en spiller 5 måneder før kontraktudløb? Det afhænger nok meget af deres position og færd i CL. (EDIT: kan se på Transfermarkt, at hans kontrakt nu løber til 2020, så han må have forlænget uden at jeg har opdaget det. Øv!)

En anden spiller, som vi har været sat i forbindelse med er De Vrij. Hans niveau kender jeg ikke så godt, men også han har kontraktudløb til sommer, og Lazio er nok markant lettere at få til at sælge til vinter end Spurs.

Personligt har jeg også altid ment, at Winston Reid er en fremragende midterforsvarer. Han har vist lige forlænget med Hammers, men han ville i mine øjne også pynte i vores midterforsvar.

Endelig er der Laporte i Bilbao, som jeg længe har været fortaler for. Han har i mine øjne et enormt potentiale og allerede nu et utroligt højt niveau. Han er kun lige fyldt 23 år og er igang med sin femte fulde sæson i La Liga.

Disse fire er nævnt, fordi de blandt andet er ret dygtige (i De Vrij's tilfælde er det mere en antagelse - fordi han er ud af den hollandske fodboldskole - end reel viden) til at føre bolden frem, hvilket lader til at være en evne vi har brug for, da modstanderne har fundet ud af, at dække Hendo tæt og overlade initiativet til vores midterforsvarer.

Hvem ser I andre som gode bud på indkøb til midterforsvaret i januar?
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 40

Indlæg af Mads T. » torsdag, 21. sep, 2017 15:04

Situationen med Alderweirelds kontrakt, som udløber i 2019 med option på et ekstra år mod en release clause på £25 mil. er beskrevet i nedenstående artikel.

Han er, forståeligt nok, utilfreds med sin løn, som i forhold til PL's øvrige forsvarspillere er vanvittig lav.

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... d-correct/

Havde vi dog bare købt ham som erstatning for Agger, som jeg dengang foreslog.

Brugeravatar
Pede
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Pede » torsdag, 21. sep, 2017 15:50

Mads T. skrev:Situationen med Alderweirelds kontrakt, som udløber i 2019 med option på et ekstra år mod en release clause på £25 mil. er beskrevet i nedenstående artikel.

Han er, forståeligt nok, utilfreds med sin løn, som i forhold til PL's øvrige forsvarspillere er vanvittig lav.

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... d-correct/

Havde vi dog bare købt ham som erstatning for Agger, som jeg dengang foreslog.
Tænk at vi har Lovren rendende på en kontrakt, til det dobbelt af Alderweireld. De to er endda lige gamle. Vanvittigt.

Kasper88

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 21. sep, 2017 23:55

texy skrev: Forhåbentlig kunne det løfte Lovren's niveau, hvis han vidste, at der ville komme en konkurrent til pladsen i januar.

Hvem ser I andre som gode bud på indkøb til midterforsvaret i januar?
Men burde det ikke være motivationsfaktor nok, at rent faktisk spille så godt, at man (Lovren) selv bestemmer om man skal byttes ud med en anden til januar? Jeg tror ikke, at det er så simpelt, at lidt potentiel konkurrence kan hæve Lovrens niveau, jeg tror desværre på, at han ganske enkelt ikke har niveau til mere. Han er endnu ikke slået igennem i Liverpool og kommer med megen lidt sandsynlighed til det.

Et godt bud af indkøb udover Alderweireld? Kostas Manolas i Roma.
Corner taken quickly...

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 22. sep, 2017 08:39

Jeg syntes bare at vi har set Lovren spille væsentligt bedre i LFC. Så måske har han ikke talent-vilje nok til Liverpools bedste 11, men han har før været tættere på.

Så derfor kunne man godt mistænke forskellige motivations faktorer såsom konkurrence, fravær af lederskab, midtbanen der nogle gange gør mere skade end gavn osv.

Matip er også begyndt at lave lidt flere fejl syntes jeg. Det er nok ikke sjovt at gå på arbejde i Liverpools forsvar for tiden, må vi desværre nok erkende.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Hendo
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Indlæg af Hendo » fredag, 22. sep, 2017 11:23

Men Lovren har vel aldrig imponeret for alvor i Liverpool, set over mange kampe? Han har aldrig lignet det han blev købt dyrt som: Løsningen. Han var vist fremragende i Southampton. Men der havde han fantastiske Wanyama og sommetider en defensivt stærk midtbanespiller mere foran sig! I Liverpool spilles der ikke med en "ægte" (og heldigvis slet ikke to!) decideret defensiv midtbanespiller. Nu er det så van Dijk som udses til at være: Løsningen. Havde gerne set van Dijk og det er muligt at han er løsningen på de defensive problemer. Men det er uforståeligt at man siger alt eller intet på van Dijk. Særligt når man har Klavan som 3-4 valg og en ustabil Lovren. Kan man ikke få førstevalget kunne man have brugt muligheden for at hente kvalitet andre steder. Det "værste" der så kunne ske var at man ville hæve kvaliteten i bredden af truppen på de centrale forsvarsspilere. Men nej. Alt-eller-intet.

De fleste er enige om at for trænere er det "nemmeste" at træne og sætte op: Forsvaret. Defensiven. Og det er her man også "nemmere" kan komme langt med færre penge. Men intet lader til at være sket heller denne sæson af forbedringer. De er i hvert fald svære at få øje på. Det er så skuffende.

Tilbage til det med en defensiv midtbanespiller. Det ville nok løse en hel del. En til at beskytte forsvaret, som flere er inde på. Men bemærkelsesværdigt nok, så er der vel på intet tidspunkt med Klopp som træner rygtes en DM til Liverpool? Tænker her seriøse rygter. Det lader ikke til at være en plads der prioriteres. Man lod Lucas gå uden at købe en erstatning, eller endnu bedre en opgradering. Der er ingen DM i truppen. Det er egentlig ret vildt. Men en DM er altså bare ikke foreneligt med det Klopp vil og det er jo fair nok. Synes bare det er meget gamblet, hm, overraskende. Hehe, og også overraskende at man stadig, med det forsvar, ingen DM, osv. osv. stadig forundres og frustreres over Liverpools defensive problemer. Men frustreres, det gør man.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » fredag, 22. sep, 2017 12:56

Sådan! Nu skal vi ikke længere høre på, at der INTET alternativ er til van Dijk:

The Rumour Mill: Upamecano to Liverpool for €100m?

Link

Brugeravatar
Hendo
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Indlæg af Hendo » fredag, 22. sep, 2017 15:46

AJ skrev:Sådan! Nu skal vi ikke længere høre på, at der INTET alternativ er til van Dijk:

Link
Jaaa! Endelig et alternativ! Haha, troede kun der var en CB i hele fodboldverdenen, der kunne redde den defensiv. Det er skørt nok til at man ikke helt kan udelukke det. Haha, Leipzig bliver måske en slags tysk Southampton? Scouter godt, køber billigt i forhold til hvor dyrt de sælger til PL-klubber, ofte til Liverpool. Haha, Keita hentes, så Upamecano, deres tilskuere bliver lidt mugne over Liverpool altid køber deres bedste... og så forsøges der med et Timo Werner-indkøb, alt går efter planen, indtil nogle lægger oplysninger til pressen om at Werner har valgt Liverpool over andre tilbud, vedkommende der lægger oplysningerne har ikke tænkt over, at den sælgende klub ikke synes det er så fedt, af flere grunde, bl.a. ikke med den irritation Leipzigs tilskuere har opbygget mod Liverpool efter de tidl. indkøb, men lægger alligevel oplysningerne udfra forhandlingstaktiske overvejelser, Leipzig gider ikke den måde at forhandle på og redder ansigt overfor fans ved at lade handlen falde sammen i første omgang, Werner skifter dog et halvt år senere, ude af form, efter et halvt år på bænken, til Liverpool. Det er fredag, beklager lige :roll: ;) :)
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 22. sep, 2017 16:23

AJ skrev:Sådan! Nu skal vi ikke længere høre på, at der INTET alternativ er til van Dijk:

Link
:lol: Ja, det er en af de mindre begavede bemærkninger i fodboldverdenen anno 2017.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » søndag, 24. sep, 2017 17:32

Forsvaret skal forstærkes til januar.
Venstre back Moreno er ikke god nok. Kan han bruges som kant ?.
Og midterforsvarer. Lovren er ikke god nok.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » søndag, 24. sep, 2017 19:35

Kelly skrev:Forsvaret skal forstærkes til januar.
Venstre back Moreno er ikke god nok. Kan han bruges som kant ?.
Og midterforsvarer. Lovren er ikke god nok.
??? Og det kommer efter en kamp, hvor Moreno åd en af Premiere Leagues bedste angribere? og generelt ovenpå flere rigtig gode præstationer? Den et den samme sørgelige "fan" brokken, hvor nogen spillere er hadet og kan brænde i helvede, og andre kan fejle lige så tosset de vil, men de er kæledægger og kan derfor selvfølgelig ikke lave fejl.

YNWA har sjældent noget som helst med Liverpool at gøre

Besvar