Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Re: Hvem skal ind?
@ Jesper: Enig i dit indlæg. Typer som Asier Illarramendi og måske Mateo Kovacic kunne vel være gode bud på den kreative 6'er ?
Max Meyer har vist i år også spillet denne plads, og en Dani Ceballos kunne som 21 årig også spilles ind som 6'er, vil jeg tro.
Endelig har vi vores egen Grujic, som der også er rigtig meget bold i, og som har god fysik.
Max Meyer har vist i år også spillet denne plads, og en Dani Ceballos kunne som 21 årig også spilles ind som 6'er, vil jeg tro.
Endelig har vi vores egen Grujic, som der også er rigtig meget bold i, og som har god fysik.
Nu skal rygtet med Jan Oblak gerne gå hen mod Liverpools øjne, evt sammen med Thomas Lemar fra Monaco der sulter efter PrL bold eftersigende (til sommer).
Jan Oblak har en frikøbsklausul på 100m, da det er pålagt i en spansk klub.
Evt gå efter Auba fra Dortmund og få Firmino ned på 10er pladsen?
Auba/Firmino/en helt tredje
Mane Firmino/Keita. SALAH
DEN NYE 4KLØVER...?
Jan Oblak har en frikøbsklausul på 100m, da det er pålagt i en spansk klub.
Evt gå efter Auba fra Dortmund og få Firmino ned på 10er pladsen?
Auba/Firmino/en helt tredje
Mane Firmino/Keita. SALAH
DEN NYE 4KLØVER...?
You'r Never Walk Alone. ///
-
- Geografisk sted: Hillerød
- Alder: 37
Nu må Klopp da snart læse at han skal forsøge sig med Grujic som DMNiels K skrev:@ Jesper: Enig i dit indlæg. Typer som Asier Illarramendi og måske Mateo Kovacic kunne vel være gode bud på den kreative 6'er ?

Jeg tror generelt at Klopps største fejl er at han ikke følger dette forum for at få gode ideerFilos of Isk skrev:Nu må Klopp da snart læse at han skal forsøge sig med Grujic som DMNiels K skrev:@ Jesper: Enig i dit indlæg. Typer som Asier Illarramendi og måske Mateo Kovacic kunne vel være gode bud på den kreative 6'er ?

I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.
Jeg tror, at jeg har fået luftet alle mine frustrationer og har fået fyret alle mine bedste/værste argumenter af. Må hellere prøve at kigge fremad og tale om de bedste løsninger fremadrettet.
Jeg har altid (eller i hvert fald siden vi var linket til ham efter Suarez-salget) været voldsomt glad for Sanchez som spiller. Og jeg mener, at han kunne passe perfekt til vores spillestil. fordi han er aggressiv, målfarlig, god i presspillet og faktisk arbejder hårdt. Derudover kan han vel spille tre af de fire forreste pladser (udelader højrekanten), hvilket passer fint, da vi har Mané, der kan spille alle fire (begge kanter), og Salah der også kan dække tre af de fire forreste pladser (og her udelades venstrekanten så).
De to store udfordringer i forhold til eventuelt at signe Sanchez er for det det første, at få ham interesseret i et skifte til Liverpool. Han virker meget opsat på et skifte til Man City. For det andet vil det garanteret være en kæmpe udfordring for os at få Arsenal til at sælge til os. Man City er over alle bjerge og ikke en trussel for Arsenal (eller andre), da de allerede har sat sig på en af top 4 pladserne. Vi er til gengæld en direkte konkurrent.
Men jeg kan ikke se, hvorfor vi ikke skulle være i stand til at møde et krav på £35M?
Jeg har altid (eller i hvert fald siden vi var linket til ham efter Suarez-salget) været voldsomt glad for Sanchez som spiller. Og jeg mener, at han kunne passe perfekt til vores spillestil. fordi han er aggressiv, målfarlig, god i presspillet og faktisk arbejder hårdt. Derudover kan han vel spille tre af de fire forreste pladser (udelader højrekanten), hvilket passer fint, da vi har Mané, der kan spille alle fire (begge kanter), og Salah der også kan dække tre af de fire forreste pladser (og her udelades venstrekanten så).
De to store udfordringer i forhold til eventuelt at signe Sanchez er for det det første, at få ham interesseret i et skifte til Liverpool. Han virker meget opsat på et skifte til Man City. For det andet vil det garanteret være en kæmpe udfordring for os at få Arsenal til at sælge til os. Man City er over alle bjerge og ikke en trussel for Arsenal (eller andre), da de allerede har sat sig på en af top 4 pladserne. Vi er til gengæld en direkte konkurrent.
Men jeg kan ikke se, hvorfor vi ikke skulle være i stand til at møde et krav på £35M?
Kloppite
-
Jeg hørte godt Heskey i en podcast i efteråret forudsge at 4-4-2 snart kommer på mode blandt topklubberne igen.Jesper skrev:Når man ser på hvilke spillere, der er været rygtet til Liverpool de seneste år, så er det trods alt profiler. Keita er om nogen højt ratet, VvD lige så. Så helt umuligt er det ikke, men det kræver at Klopp fortsat gider projektet og det kræver at vi skal med i CL. Jeg tror dog ikke din liste er særlig relevant, og det hænger sammen med at jeg ikke tror på at han søger en 1:1 løsning. Hvis vi kigger på et hold som Barcelona (og det har vi ikke lyst til, men rent taktisk kan vi vel godt), så praktiserede de 4-3-3 i mange år (gør det stadigvæk i ny og næ), men pga at Neymar forsvandt og de ikke havde en 1:1 løsning, valgte de at gå over til 4-4-2. Det betød, at de spillere de skulle bruge til midtbanen allerede fandtes i truppen, da det var andre typer end de hurtige wingtyper.texy skrev:Problemet med ikke at have lavet en aftale med en afløser på forhånd er blandt andet, at vi kommer til at betale en heftig overpris for den spiller, vi ønsker, hvis ellers vi overhovedet har tænkt os at bruge penge på en erstatning- Jeg er begyndt at tvivle.PML skrev:Jeg er meget passiv læser herinde, men én ting er jeg nødt til at kommentere på:
Vi solgte Coutinho for under 24 timer siden. At v ikke har præsenteret en afløser, er ikke uambitiøst. Det er normalt at hente en afløser for en stjernespiller, men det er ikke normalt at han bliver præsenteret samtidig som et salg. Barcelona havde ikke Coutinho eller Dembelé præsenteret, samtidig med at de solgte Neymar. Juve havde ikke en afløser klar med det samme, da de solgte Bonnucci.
Så at vi ikke har en afløser endnu, kan ikke få mit pis i kog. Hvis vi ikke hiver nogen ind, eller det bliver et panikkøb, så kan vi tale om det.
Kom med en direkte erstatning (positionsmæssigt, nok ikke niveau-mæssigt), og så brug en ordenlig røvfuld penge på en keeper. Så vil jeg ikke klage. Vores resultater uden Coutinho viser, at vi ikke er så afhængige af ham som vi frygter, selvom han naturligvis er vanvittig dygtigt.
Hvis VvD viser sig at være manden der kan stabilisere vores forsvar, og hvis Cou-pengene bruges på en god keeper + en habil offensiv erstatning, så vil jeg mene, at vi er kommet styrket ud af januar-vinduet.
Der går rygter om at Mahrez er til lægetjek i aften, så måske vi har noget på trapperne.
Mahrez. Jaja. Fin spiller til bænken. Men tænk sig, at skulle bruge £50M på en spiller til bænken. I øvrigt er Mahrez klart bedst i højre side, hvor Salah (og reelt måske også Mané) også er klart bedst. Så det løser ikke rigtigt problemet med Coutinho's afgang.
Spillere der er gode nok til at udfylde Coutinho's støvler:
Sanchez
Dele Alli
Eriksen
Isco
Bale (uden skader)
Mbappé
Hazard
Messi
Neymar
De Bruyne
Sané
Sterling (ham vil jeg ikke have tilbage)
Lemar (måske)
Fekir (måske)
Pulisic (måske)
Spillere på lavere niveau, men med kvaliteter til at bruges til rotation:
Mahrez
Zaha
Draxler
Brandt
Nogle af de nævnte spillere er komplet urealistiske. Nogle få kan vi måske få for noget nær samtlige £105M, som vi har fået for Coutinho. Og ganske få kan måske lokkes til klubben for i omegnen af £50-60M. Fælles for nok alle er, at vi næppe vil være i stand til at hente dem midt i sæsonen - uanset spillerens ønsker.
Jeg tror vi godt kunne finde på at gøre lidt af det samme. Vi har set 4-4-2 praktiseret i år og jeg kunne sagtens forestille mig at Salah og Firmino udgjorde angrebsduoen og at Mane fik sin højre midtbaneplads tilbage, omend i en lidt mere tilbagetrukket rolle. Med Keita som en sikker 8er, mangler vi altså en til at spille 6eren. Vi har Henderson og Can (lidt endnu), men da den ene forsvinder og den anden er kronisk skadet, så mangler vi en mand der. Og det er her din liste kommer ind i billedet, for der er vel ret bred enighed omkring at Coutinho bandt det kreative spil sammen, men det ser man ofte i en 4-4-2 (nogle gang som en diamant) at 6eren gør det samme. Og den type synes jeg vi har manglet i flere år. Så måske er det der, vi skal lave listen.
Jeg forudsætter, at vi så samtidig går efter en venstre midtbane og her ser jeg faktisk Lemar som helt ideel. Han er i mine øjne bedre en smule tilbagetrukket end som en egentlige angrebsving, hvor han har lidt andre opgaver end kun at kreere chancer og selv være målfarlig. Som venstre midtbane er han imø en af verdens bedste spillere.
Så min liste ser sådan her ud: En 6er, en venstre midtbane og en målmand. Og det tror jeg faktisk er realistisk at hente i næste transfervindue.
Jeg vil tilføje, at når man spiller med to angribere, så bliver man nødt til at have nogle gode garderinger og her synes jeg vi er ret så tynde med Solanke, Ings og Sturridge, så her skal vi også sætte ind. Men det er måske mere en rotationsspiller med højt niveau, da jeg ikke finder det realistisk at vi henter spillere, der potentielt set kan slå Salah og Firmino af.
Når man lister det sådan op, så ved jeg godt folk vil have navne, men jeg er ret konservativ. Oblak er vanvittig god, men jeg mener faktisk at også mindre kan gøre det, da vi virkelig ikke er godt kørende på målmandspladsen.
Lemar er nævnt og hvem vil jeg så have som den der kontrollerende, kreative 6er. Ja, jeg vil have Kroos, men han er nok komplet urealistisk, men så ved folk hvad jeg mener.
Hvis vi endelige skal lege med 1:1 erstatningen, så ser jeg Isco som den eneste i verden, som med nogenlunde samme kompetencer når Coutinhos niveau.
Hvis man vil lege lidt med på min 4-4-2 ide, og det har jeg selv gjort for at få optimismen igen, så synes jeg faktisk ikke det er helt urealistisk, at vi står med et super, super godt hold efter sommerferien. Hvad tænker I?
Den kunne se sådan her ud i August måned:
.....................Oblak..........
Gomez......Matip.....VvD......Robertson
Mane........Keita....Mr X.........Lemar
............Salah...........Firmino
Jeg må indrømme at jeg ikke er super lun på ideen, det er vel næsten umuligt at finde en Mr X der er god nok begge veje og som har fysikken til at fylde godt til inde på midten, men også hurtigheden til at dække et stort rum sammen med Keita. Har vi klonet os frem til en 25-årig Gerrard?
Jeg kan egentlig godt lide vores nuværende 4-3-3 og syntes faktisk ikke Coutinho passede super godt i den formation, men han havde så bare klassen til at levere alligevel. Så jeg tror mere at fokus skal ligge på at strukturere en 3-mandsmidtbane, med spillere der alle har kvaliteter med og uden bold. En god spiller på den centrale, jeg vil gerne have en fysisk spiller derind, Kondogbia, Rabiot eller Goretzka, selvom Can har sine mangler(primært mangler han jo en forlængelse hvis han skal være en del af fremtisplanerne og resten har vi været igennem mange gange) har hans fysik hjulpet vores defensiv utrolig meget i forhold da Hendo spillede derinde(IMØ). Det kan også være en god defensiv spiller der kan håndtere bolden Niels K havde gode forslag der. En sådan ville åbne for at spille med andre typer på de to andre pladser, igen springer Goretzka's navn op, Naingolan måske også det er længe siden han har været nævnt, en curve ball kunne være Bale eller Kroos(nu flytter vi os måske lidt væk fra fysikken, men han er god) fra RM.
og så kunne jeg godt tænke mig at få Max Meyer ind jeg tror han ville være rigtig god på den ene af de to lidt yderliggende midtbanepladser, han er teknisk stærk, hurtig af en midtbanemand, kreativ, meget bevægelig og nu har han også spillet DM i S04 og lagt defensive kompetencer ovenpå. Han skal nok have et par sæsoner til at slå Lallana af pladsen, men det er jo ikke nødvendigvis en dårlig ting.
Verratti er også en spiller der kunne gå ind på den 3-mandsmidtbane, men han bliver svært at vriste fra Paris.
Mané og Salah kan ikke spille alle kampe på et helt år, så der skal et alternativ ind på et tidspunkt, Draxler, Brandt, Mahrez, Lemar, Pulisic
Sanchez vil med sikkerhed få mere spilletid hos os end hos City. Der vil han havne som rotations spiller mens han vil starte tæt på hver kamp for os. Jeg synes vi skal give det et skid, jeg ser ham meget i vores dragt.
"We're not racist, we only hate the mancs"
Sanchez kunne være en drømmesigning, og det vil tilmed give os et reelt alternativ til Firmino helt på top. Det er en no brainer, at vi i det mindste skal forhøre os i Sanchez-lejren.
Spørger du?Aggerdoo skrev:Sanchez kunne være en drømmesigning, og det vil tilmed give os et reelt alternativ til Firmino helt på top. Det er en no brainer, at vi i det mindste skal forhøre os i Sanchez-lejren.
Og uanset om det bliver 442 el 433 vi kommer til at køre vil vi stå godt med en ordentlig def. midt og Lemar - fleksibilitet...
Er der nogle ikke-spansktalende valgmuligheder der ikke hedder Veratti eller Kroos?
Kan ikke forestille mig, at Klopp er interesseret i Sanchez.
Øøh?pingel skrev:Spørger du?Aggerdoo skrev:Sanchez kunne være en drømmesigning, og det vil tilmed give os et reelt alternativ til Firmino helt på top. Det er en no brainer, at vi i det mindste skal forhøre os i Sanchez-lejren.
Og uanset om det bliver 442 el 433 vi kommer til at køre vil vi stå godt med en ordentlig def. midt og Lemar - fleksibilitet...
Er der nogle ikke-spansktalende valgmuligheder der ikke hedder Veratti eller Kroos?
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Et andet godt argument for Sanchez - ud over det tidligere nævnte med, at han har et vinderinstinkt a la Suarez - er, at ham kan Kvalme-Barca i hvert fald IKKE lokke til sigtexy skrev:Jeg tror, at jeg har fået luftet alle mine frustrationer og har fået fyret alle mine bedste/værste argumenter af. Må hellere prøve at kigge fremad og tale om de bedste løsninger fremadrettet.

Vi SMADRER det PIShold !
- Mugge
- Forum administrator
- Geografisk sted: Skive
- Alder: 50
- Kontakt:
Ville det ikke være fuldstændig galimatias at bruge £35 mio., eller endda "kun" £20 mio. på en spiller, der kun har et halvt år tilbage af sin kontrakt?texy skrev:Jeg tror, at jeg har fået luftet alle mine frustrationer og har fået fyret alle mine bedste/værste argumenter af. Må hellere prøve at kigge fremad og tale om de bedste løsninger fremadrettet.
Vil meget gerne have Sanchez, men vent bare til sommer, og tilbyd ham en god signing-on fee i stedet!
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Vi har jo brug for ham NU! Vi kæmper med i CL, FA Cuppen og er i en heftig kamp om 4. pladsen, så til sommer kan jo være at han ville vælge os fra, hvis ikke vi er med i CL.
-
Det kan jo hjælpe på at få ham hvis vi byder de penge så vi “kun “ skal slå City og Chelsea.Mugge skrev:Ville det ikke være fuldstændig galimatias at bruge £35 mio., eller endda "kun" £20 mio. på en spiller, der kun har et halvt år tilbage af sin kontrakt?texy skrev:Jeg tror, at jeg har fået luftet alle mine frustrationer og har fået fyret alle mine bedste/værste argumenter af. Må hellere prøve at kigge fremad og tale om de bedste løsninger fremadrettet.
Vil meget gerne have Sanchez, men vent bare til sommer, og tilbyd ham en god signing-on fee i stedet!
Hvis vi venter til sommer kan han allerede have skrevet precontract med Bayern eller Juve. Mens vi først officielt må komme på banen efter sæson afslutningen.
Og så er der et lille hul der skal udfyldes og det giver heller ikke mening at købe en ny Markovic for de penge til at være pladsholder indtil Sanchez ankommer.