Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
TG12

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » mandag, 01. jul, 2019 10:32

Niels K skrev:
TG12 skrev:
ilusio skrev:Vi skal passe på ikke at lave en "Tottenham".

Nye spillere skaber ny energi. Om det så bare er EN ny spiller til førsteholdet, så er det vigtigt at bygge på.

Så en offensiv spiller der kan udfordre de 3 første er sgu vigtigt synes jeg. Men NØJ hvor er der stille...
Vi skal også huske at selvom vi lavede fuldkommen vanvittige 97 point blev vi kun nummer 2, og City havde langt flere skader en vi havde.

City forstærker sig, så vi SKAL også forstærke os, ellers kan vi ikke gøre os forhåbninger om at vinde PL.
De havde ikke flere skader, end vi havde:

https://www.90min.com/posts/6389205-pre ... -19-season

Til gengæld var de gennemsnitligt mere længerevarende ift. vores, men antallet betyder også noget, da en spiller lige skal i gang igen efter en skade:

https://talksport.com/football/546528/m ... st-injury/
Opgjort sådan er det givetvis korrekt, men jeg vil rette mig selv og så sige, de havde flere "nøgle" spillere skadet. I hhv. Fernadinho, Kompany, De Bruyne med flere.

Vi var temmelig forskånede fra skader til nøglespillere.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » mandag, 01. jul, 2019 11:03

TG12 skrev:
Niels K skrev:
TG12 skrev:
ilusio skrev:Vi skal passe på ikke at lave en "Tottenham".

Nye spillere skaber ny energi. Om det så bare er EN ny spiller til førsteholdet, så er det vigtigt at bygge på.

Så en offensiv spiller der kan udfordre de 3 første er sgu vigtigt synes jeg. Men NØJ hvor er der stille...
Vi skal også huske at selvom vi lavede fuldkommen vanvittige 97 point blev vi kun nummer 2, og City havde langt flere skader en vi havde.

City forstærker sig, så vi SKAL også forstærke os, ellers kan vi ikke gøre os forhåbninger om at vinde PL.
De havde ikke flere skader, end vi havde:

https://www.90min.com/posts/6389205-pre ... -19-season

Til gengæld var de gennemsnitligt mere længerevarende ift. vores, men antallet betyder også noget, da en spiller lige skal i gang igen efter en skade:

https://talksport.com/football/546528/m ... st-injury/
Opgjort sådan er det givetvis korrekt, men jeg vil rette mig selv og så sige, de havde flere "nøgle" spillere skadet. I hhv. Fernadinho, Kompany, De Bruyne med flere.

Vi var temmelig forskånede fra skader til nøglespillere.
Vores eneste rene 6'er i Fabinho var først spillet ind til 2. halvdel af sæsonen. Vi havde masser af udfordringer i det centrale forsvar, hvorfor så mange har talt om indkøb til pladsen, så vi havde fx ikke en fantastisk spillende Gomez det meste af sæsonen, men heldigvis viste Matip, at vi har en fornem bredde derinde. Vi havde ikke Oxlade, som potentielt sagtens kunne være blandt de startende 11 i de fleste kampe hele sæsonen. Vi havde nærmest heller ikke Keita, som de fleste vel havde de allerstørste forventninger til.

Vi må heller ikke glemme, at Lallana faktisk var en af de spillere, som Klopp var aller gladest for, da han kom til klubben, og ham kunne vi heller ikke få glæde af. Han er her altså stadig og tager en plads uden at kunne spille, hvor vi kunne have haft en anden i stedet.
Senest rettet af Niels K mandag, 01. jul, 2019 11:15, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » mandag, 01. jul, 2019 11:10

ilusio skrev:Jeg mener faktisk ikke hverken Origi eller Shaqiri leverede det jeg påpeger som vores svage område.
De var begge kampafgørende (specielt Origi selvfølgelig), men det er jo tydeligt at når Klopp bruger en Firmino ude af form i stedet for Origi, så er det fordi Origi simpelt hen ikke er god nok.
Det samme kan siges om Shaqiri og Brester må vi alle bare vente og se hvad vi får.

Alle vores 3 i front skal have pauser. Ellers brænder de ud eller underperformer undervejs i sæsonen.
Der vil være mindst 30 kampe til en ny mand hvis man har niveauet. Også selvom det ikke er Mbappe ;)
Enig i, at der sagtens kan vise sig at blive et pænt antal kampe til en 4. angriber, og jeg vil da slet ikke begræde, hvis det bliver til en ny mand. Spørgsmålet er bare, om dem vi har ikke ville kunne gøre det endnu bedre, hvis de fik lov til at spille så mange kampe og dermed kunne holde sig i kampform, som er super vigtigt i stedet for at få et indhop i ny og næ eller en kamp fra start med meget spredte mellemrum, hvor det er temmelig svært at holde kampformen skarp og ved lige ?

Som sagt vil jeg ikke have noget imod, at vi henter en ny mand ind, men jeg kan altså også sagtens se, at vi har nogle ganske dygtige spillere rendende rundt i klubben, som Klopp kender rigtig godt, så vi må jo bare vente og se, hvad den gode Herr Klopp finder ud af ;)

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 37

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 01. jul, 2019 12:55

ilusio skrev:Jmen det er jo tydeligt at når Klopp bruger en Firmino ude af form i stedet for Origi, så er det fordi Origi simpelt hen ikke er god nok.)
Spurs spillede også med Harry Kane, der endnu mere var ude af form, jeg antager vi taler om finalen. Jeg tror bare at KLopp satsede på at begivenheden var så stor at Firmino kunne spille igennem det.
Der er jo næppe nogen tvivl om at Firmino har følt sig klart fordi viljen til at spille en(dnu 8-) en) CL finale var så stor.

Origi tilbyder jo noget helt andet end Firmino som angriber og det taktiske kommer jo også ind i billedet, der er en lang diskussion om hvad Firmino tilbyder og mangler for en side eller to siden.

pingel

Indlæg af pingel » mandag, 01. jul, 2019 13:36

Tror ikke at der sker noget før Africa Nations er ovre, eller at Marokko er røget ud...

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » mandag, 01. jul, 2019 14:17

Filos of Isk skrev:
ilusio skrev:Jmen det er jo tydeligt at når Klopp bruger en Firmino ude af form i stedet for Origi, så er det fordi Origi simpelt hen ikke er god nok.)
Spurs spillede også med Harry Kane, der endnu mere var ude af form, jeg antager vi taler om finalen. Jeg tror bare at KLopp satsede på at begivenheden var så stor at Firmino kunne spille igennem det.
Der er jo næppe nogen tvivl om at Firmino har følt sig klart fordi viljen til at spille en(dnu 8-) en) CL finale var så stor.

Origi tilbyder jo noget helt andet end Firmino som angriber og det taktiske kommer jo også ind i billedet, der er en lang diskussion om hvad Firmino tilbyder og mangler for en side eller to siden.
Jeg tænker faktisk i hele sæsonen, og det gælder og Mane og Salah. Uanset om de rammer formen, så spiller de.
Andre steder kan man giv dem 2 kampe på bænken til at få lidt ro på og bygge dem op igen. Hos os har vi ikke noget godt alternativ. Med så mange kampe vi skal spille næste år (forhåbentlig) så er der kampe nok til 4 angribere på 3 pladser.

Eksempelvis kan man se på den centrale midt at først Fabinho og siden Keita kunne tages ud i perioder imens de kom i kampform. Den luksus har vi ikke i angrebet, og det betyder at vi er langt mere sårbare der.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 37

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 01. jul, 2019 14:42

ilusio skrev:
Filos of Isk skrev:

Jeg tænker faktisk i hele sæsonen, og det gælder og Mane og Salah. Uanset om de rammer formen, så spiller de.
Andre steder kan man giv dem 2 kampe på bænken til at få lidt ro på og bygge dem op igen. Hos os har vi ikke noget godt alternativ. Med så mange kampe vi skal spille næste år (forhåbentlig) så er der kampe nok til 4 angribere på 3 pladser.

Eksempelvis kan man se på den centrale midt at først Fabinho og siden Keita kunne tages ud i perioder imens de kom i kampform. Den luksus har vi ikke i angrebet, og det betyder at vi er langt mere sårbare der.
Vi startede en CL kamp imod PSG med Sturridge på banen og med Firmino på bænken og Sturridge er senere blevet overhalet Origi.

Mané og Salah syntes jo nok ikke selv at de har brug for så mange pauser som vi gerne vil give dem for at få plads til Pepe, Zaha, Werner eller hvem din foretrukne 4. angriber nu end er. Og der er også spørgsmålet om at Mané, Salah og Firmino jo stadig skal spille i de store kampe, medmindre der virkelig kommer konkurrence om pladserne, men så skal vi jo ud og hente Sané eller der omkring.

Men jeg tror bare at den fjerde spiller bliver usandsynling svær at finde.

Brugeravatar
Mysjkin
Alder: 49

Indlæg af Mysjkin » mandag, 01. jul, 2019 19:32

Jeg melder mig på det hold, der mener vi har behov for at hente en kvalitetsspiller til angrebet. Det er der tre grunde til.

For det første tager vi afsked med Sturridge. Vi har godt nok en slags erstatning i form af Brewster, men uanset hans talent, så har han endnu intet vist på klubniveau. Vi kan simpelt hen ikke satse på, at han skal kunne levere nærmest fra dag et (hvilket i værste fald kan blive nødvendigt). Så vi skal simpelthen bruge en spiller mere.

For det andet mener jeg det er helt afgørende, at vi henter en spiller, der har kvaliteterne til at være kampafgørende. Og her tænker jeg ikke kampafgørende a la Origi, der er dygtig til at placere sig rigtigt og score på vigtige tidspunkter (foruden at være hårdtarbejdende). Jeg tænker især på en spiller med så store offensive kvaliteter, at han med en genialitet eller rene skills kan score også de svære mål. En stor del af vores offensive styrke ligger i, at truslerne kommer flere steder fra. Salahs seneste sæson var ikke så imponerende som den forrige, men han trækker næsten altid 2-3 forsvarsspillere sig, hvilket giver plads til andre spillere, herunder især Mané. Hvis vi forestiller os, at Mané eller Salah skulle blive ukampdygtige i en kortere eller længere periode, er det afgørende, at vi kan fortsætte med at true på flere fronter. Og her synes jeg helt ærligt, at Origi ikke er helt dygtig nok. Shaqiri kunne være en mulighed, men han mangler fart og fylde (defensivt og i genpresset) til at kunne være en reel backup. I min bog er han den perfekte indskiftningsspiller, men ikke en fuldgod erstatning for Mané eller Salah.

For det tredje er vi nødt til at vise resten af truppen og omverdenen, at vi har ambitionerne til at lægge yderligere på ift den forgangne sæson. Selv Man C med deres vanvittige trup forstærker sig – vi er simpelthen nødt til at følge med.

Jeg tror ikke vi får problemer med at tiltrække de rette spillere. Vi er attraktive på stort set alle parametre – med undtagelse af at kunne tilbyde spillerne livet i en egentlig metropol. Selvom der skulle være udsigt til at sidde på bænken i sæsonens begyndelse, så vil der med 100% sikkerhed blive gode muligheder for at slå til. Og Man C har jo ikke noget problem med at hente spillere, selvom kampen om spilletid er hård.

Med ovenstående sagt, tror jeg dog ikke vi nødvendigvis behøver at hente MBappé. Men meget gerne en spiller med fart og/eller skarpe driblinger. Fx Werner, Pepe eller Zaha.

Helt overordnet set er vores trup så stærk nu, at vi ’blot’ behøver at hente et par spillere per sæson. De skal så til gengæld også være relativt unge og af høj kvalitet.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » tirsdag, 02. jul, 2019 06:01

@Mysjkin:

Jeg kan godt se, hvad du mener, og jeg er heller ikke 100% overbevist om, at vores 3 alternativer har så højt et niveau, så de kan tage over for en af de 3 forreste, uden vi svækkes. For at være sikre på det, så skal vi bare ret langt op på hylderne, og jeg synes måske, det vil på sin plads at skille sig af med en af dem, hvis vi henter en, da der i forvejen var meget lidt spilletid til Origi, Shaqiri og Sturridge, hvor en ny spiller sikkert gerne vil have mere spilletid, end de fik tilsammen sidste sæson.

Det vil så nok være Origi, der kan se skriften på væggen, men han fik da en flot afslutning, og vil blive en kult figur på Anfield.

Origi, Migs og Lovren overvejer situationen pt., og sammen med Ings og Camacho pengene, så er vi da ved at have skrabet sammen til en god spiller:

https://www.liverpool.no/nyheter/2019/7 ... l-fremtid/

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » tirsdag, 02. jul, 2019 09:11

pingel skrev:Tror ikke at der sker noget før Africa Nations er ovre, eller at Marokko er røget ud...
Pga. Ziyech??
Kloppite

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 02. jul, 2019 09:44

texy skrev:
pingel skrev:Tror ikke at der sker noget før Africa Nations er ovre, eller at Marokko er røget ud...
Pga. Ziyech??
Ja det kunne være rart. Men har han ikke allerede kastet sin kærlighed på Arsenal?

liverpoolfc86

Indlæg af liverpoolfc86 » tirsdag, 02. jul, 2019 10:14

Drømmer sceneri.

Neymar til Barca - Cou tilbage til os

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » tirsdag, 02. jul, 2019 10:24

Barca vil sælge Dembele og Cou for at få råd til Neymar. Skulle vi ikke som min. være klar på Dembele?
"We're not racist, we only hate the mancs"

liverpoolfc86

Indlæg af liverpoolfc86 » tirsdag, 02. jul, 2019 10:36

Emmy skrev:Barca vil sælge Dembele og Cou for at få råd til Neymar. Skulle vi ikke som min. være klar på Dembele?
Kæmpe drøm. Tag dem begge

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

pingel

Indlæg af pingel » tirsdag, 02. jul, 2019 10:45

Oomph242 skrev:
texy skrev:
Pga. Ziyech??
Ja det kunne være rart. Men har han ikke allerede kastet sin kærlighed på Arsenal?
Har du nogle links? Jeg synes at der er påfaldende stille omkring Ziyech - men nu følger jeg heller ikke med i andre klubbers fanforums...

Besvar