Hvem skal ind?
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
- JudgeArdaStudge
Re: Hvem skal ind?
Synes ikke, der kan herske tvivl om, at vi bør gå efter Eden Hazard. Hazard og Turan ville være suverænt.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
Arda! Naturligvis - ham havde jeg helt glemt. Hent, hent, hent!Masche20 skrev:Synes ikke, der kan herske tvivl om, at vi bør gå efter Eden Hazard. Hazard og Turan ville være suverænt.
RasmusAgger skrev:Efter dagens kamp kan man da ikke andet end at glæde sig til sommerens transfervindue!
Vi skal have noget mere kreativt i front plus noget mere stabilt nede bag i
Vi skal af med de spillere som intet har vist:
Ngog, Jova, Poulsen, Skrtel, Aurelio, Konchesky, Aqua! Burde gerne indbringe +200 mio.
Der har jo været mange spændende navne i møllen, men ser dog gerne:
Taiwo, Insua, Cahill til det defensive.
Adam, Mvilla til den defensive midt.
Young, Nzogbia og Affelay til de offensive pladser. Vi kunne evt. leje ham for sæsonen m. købsklausul (Affelay)
Gervinho, Lavezzi eller Llorente som ekstra angriber.
Dette er drømmen, men frygter sgu at vi får et mindre godt vindue.
Ejerne skal vel af med 200 mio med disse spillere.
Start 11 næste sæson:
Reina
Johnson - Cahill - Agger - Taiwo
Adam - Lucas
Young - Gerrard - Suarez
Carroll
Bænk:
Carragher, Græker, Kelly, Insua, Spearing, Mvilla, Meireiles, Nzogbia, Affelay, Gervinho, Pacheco, Cole, Maxi, Kuyt. Offensiven ville være markant bedre og meget mere bredde på hele holdet.
Frygter dog lidt af hvis vi spiller EL næste år - så smutter Reina. Hvis det skal Neuer eller Lloris til klubben.
Lad os håbe at vi står stærkt d. 1. september!!!
Raul er flere lysår bedre end Lucas, jeg forstår ikke, at du ikke kan se det

Liverpool FC for ever. You will never walk alone.
Meireles er ikke defensiv midt!
At Meireles så er flere lysår bedre end Adam er en anden snak.
At Meireles så er flere lysår bedre end Adam er en anden snak.
Netop det faktum at Raul ikke er bedst som defensiv midt, gør vi mangler en klassespiller på denne position
.
Offensivt skrives der for tiden om Young og Bojan, det kunne også være et giftigt par at få, de kan også bruges på kanterne.

Offensivt skrives der for tiden om Young og Bojan, det kunne også være et giftigt par at få, de kan også bruges på kanterne.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.
Det er ikke useriøst at nævne Tiote da han rent faktisk er bedre end Lucas i alle spillets facetter.Aarde skrev:Det markerede er jo direkte useriøst. Det er muligt, at du er den herinde, der gør det på mest saglig vis, men du kører altså en helt ekstrem og nedgørende hetz mod Lucas. Og det giver ingen mening, nu langt størstedelen af fodboldverdenen (tre Liverpool-managers og Brasiliens landstræner(e) inkluderet) er begyndt at se, at han jo faktisk har udviklet sig til en ganske dygtig spiller (for at sige det mildt).No maam skrev:Nu må i simpelthen stoppe med jeres forgudelse af middelmådige spillere hvis eneste kvalitet er at arbejde røven ud af bukserne. Og her slæber jeg lige Kuyt med ind i debatten, for lige som Lucas er han alt for langsom og alt for dårlig med bolden til at være en del af et PL mesterhold.Hekkem skrev:Netop. Dertil lagt Lucas efterhånden bløder Liverpool blod, hvilket er vigtigere en spillere der vender klubben ryggen ligeså snart det ikke går så godt.AJ skrev:Hvem er bedre?
I øvrigt kunne jeg godt se Lassana Diarra som en ny central defensiv midtbanespiller.
Der findes mindst 8 defensive CM´ere alene i PL der er bedre end lucas:
Essien - Chelsea
Cattermole - Sunderland
Song - Arsenal
Diaby - Arsenal
Fellaini - Everton
Tiote - Newcastle
Huddlestone - Spurs
Hargreaves - scum (skadet for tiden)
Scholes - scum (spiller ind i mellem pladsen)
Scott Parker - West Ham kunne måske nævnes, men jeg ved dog ikke om man kan sammenligne deres positioner helt da han som oftest spiller den ene af to centrale midfielders i en 4-4-2. Men uanset, så er han en langt bedre og mere komplet spiller end Lucas.
Lucas er vokset fra at stinke til at være en habil spiller der ind imellem leverer rigtigtgode kampe som feks. Chelsea senest.
Efterfølgende viste han så et lidt andet niveau i de to Prag kampe.
Men et er sikkert, så længe han er en del af vores start ellever bliver vi aldrig mestre!
Ligeledes er det ikke useriøst at nævne Hargreaves da han er langt bedre. Han er skadet for tiden, ja, men det er heller ikke det jeg forholder mig til.
At en Liverpool manager har en mening om en given spiller, er ikke nødvendigvis nogen blåstempling af en spillers kvaliteter. Tag feks. bare Hodgson som ikke kunne bruge Agger, men som foretrak både Skrtel og Kyrkiakos i stedet!
Og ja, Lucas har udviklet sig til en ganske dygtig spiller, det vil jeg gerne give dig ret i.... bare ikke en dygtig nok spiller!
Hej. Se svar med rødt ud for de enkelte spillereAJ skrev:Essien: Har bortset fra starten været shite i indeværende sæson. Han har dog vist klassen over flere sæsoner. Til gengæld er han på ingen måde mulig at få til Liverpool og er fem år ældre end Lucas. Desuden ville det være mere på sin plads at inddrage Mikel, da Essien har en noget mere offensiv rolle. Jeg snakker ikke om vi kan hente visse spillere til LFC. Jeg snakker om hvilke spillere der er bedre end Lucas, og det er alle de nævnte på listen her. Essien har spillet den defensive MF og derfor direkte sammenlignlig. At han så fra den position også formår at bidrage offensivt er jo blot et bevis på hvor meget bedre han er i forhold til Lucas
Cattermole: Han er ikke i nærheden af Lucas' niveau. Dem der er trætte af at Lucas nogle gange taber en nærkamp vil få grå hår i hovedet af at se Cattermole blive afdriblet. Det er så ikke mine oplevelser ud fra de kampe jeg har set med Cattermole. Det skal dog siges at jeg ikke har så set ham forfærdeligt meget, så her kan tvivlen komme Lucas tilgode.
Song: Har potentialet (samme årgang som Lucas), og har fysikken med sig. Nu er han endda begyndt at score mål. Det har så kostet i den anden, hvor Lucas er langt mere disciplineret. Er hurtigere og bedre på bolden og dermed bedre
Diaby: Han har jo været helt væk i år. Han spiller på et teknisk højere niveau end Lucas, men jeg vil sige, at Diaby har udviklet sig til en spiller, der ikke kan dække den defensive midtbane.Nu tænker jeg ikke så meget på i år når jeg vurderer ham, men mere hvad han plejer at bidrage med
Fellaini: Du tænker sikkert på den ene kamp hvor Fellaini ganske rigtigt var bedre. Derudover overstråler Lucas jo Fellaini gang på gang Fellaini er hurtigere, mere boldsikker, hovedstødsstærk, mere målfarlig, bedre tacklende samt fylder mere rent fysisk. Alt for tit ser vi at Lucas bliver trynet rent fysisk, det gør Fellaini ikke
Tiote: Har haft en fantastisk sæson, men ligesom Essien skal drage fordel af fortidens bedrifter, bør Lucas også have kredit i den henseende ift Tioté.Forstår ikke din kommentar om at Lucas skal have kredit for fortidens bedrifter eftersom han kun er blevet bedre siden han startede i LFC ? Men som jeg nævnte andetsteds i denne tråd, så er Tiote bedre i alle spillets facetter
Huddlestone: God spiller, men ikke en rendyrket DM i mine øjne. Jeg har derudover svært ved at se ham skifte til os. Igen, jeg snakker kun om spillere der er bedre end Lucas, ikke om hvorvidt vi kan lande dem eller ej
Hargreaves: Skadet hele tiden. Muligt, men han er stadig en bedre spiller.
Scholes: Spiller aldrig pladsen. Har ofte spillet pladsen de senere år. Men Scholes er ikke bare en oprydder men er samtidig også den spilstyrende faktor, noget der igen viser klasseforskellen på de to spillere
Scott Parker: Spiller ganske rigtigt ikke pladsen, og er egentlig heller ikke en bedre oprydder. Det er offensivt han har gjort sig bemærket i år.
Jeg sagde jo der sikkert var nogle spillere jeg havde glemt. Og ja, Nigel de Jong er også bedre end Lucas. Det er Yaya Toure forøvrigt også, så vi er efterhånden ved at være oppe på en pæn sjat spillere i PL der er bedre end Lucas.AJ skrev:Cattermole fik vist to røde kort inden for hans tre første kampe i denne sæson, men har ikke fået en udvisning siden. Hans antal gule kort er ikke specielt bemærkelsesværdigt, da han ligger på fem stk. i PL (delt 27. plads). Lucas har fået fire advarsler.
Adam og Tioté ligger på ti hhv. ni gule kort. Tioté skal begå færre frispark. Især når han spiller sammen med umuligheder som Barton og Nolan.
I øvrigt mærkværdigt, at Nigel de Jong (syv gule) ikke blev nævnt. Han er én DM, der nok er på højere niveau end Lucas.
stats
Says it all.Er hurtigere og bedre på bolden og dermed bedre
Alle som hader Indkast.dk , men ikke min skyld..
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=77324&loc& - Oscar Wendt fra FCK. På en fri transfer?
Ved sku ikke helt om det er en god idé...
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=77324&loc& - Oscar Wendt fra FCK. På en fri transfer?
You'r Never Walk Alone. ///
Come on, han er god i Suppe ligaen, men i EPL, no way. Hellere Johnson så. Hvis vi skal have en venstre back skal han kunne overgå Johnson. Altså en kvalitets venstre back. Ikke Konchesky II, Dossena II, eller who ever vi bliver sat sammen med.Soren123 skrev:Alle som hader Indkast.dk , men ikke min skyld..

Uanset kilden, så er han slet ikke god nok. Længere er den sådan set ikke. Vi skal meget længere op ad ranglisten før det bliver interessant. Den venstreback har været et kæmpe problem i rigtig mange år og nu SKAL det simpelthen løses.Soren123 skrev:Alle som hader Indkast.dk , men ikke min skyld..
"We're not racist, we only hate the mancs"
Af de nævnte spillere her er det kun Song der i denne sæson har været bedre end Lucas.No maam skrev:Hej. Se svar med rødt ud for de enkelte spillereAJ skrev:Essien: Har bortset fra starten været shite i indeværende sæson. Han har dog vist klassen over flere sæsoner. Til gengæld er han på ingen måde mulig at få til Liverpool og er fem år ældre end Lucas. Desuden ville det være mere på sin plads at inddrage Mikel, da Essien har en noget mere offensiv rolle. Jeg snakker ikke om vi kan hente visse spillere til LFC. Jeg snakker om hvilke spillere der er bedre end Lucas, og det er alle de nævnte på listen her. Essien har spillet den defensive MF og derfor direkte sammenlignlig. At han så fra den position også formår at bidrage offensivt er jo blot et bevis på hvor meget bedre han er i forhold til Lucas
Cattermole: Han er ikke i nærheden af Lucas' niveau. Dem der er trætte af at Lucas nogle gange taber en nærkamp vil få grå hår i hovedet af at se Cattermole blive afdriblet. Det er så ikke mine oplevelser ud fra de kampe jeg har set med Cattermole. Det skal dog siges at jeg ikke har så set ham forfærdeligt meget, så her kan tvivlen komme Lucas tilgode.
Song: Har potentialet (samme årgang som Lucas), og har fysikken med sig. Nu er han endda begyndt at score mål. Det har så kostet i den anden, hvor Lucas er langt mere disciplineret. Er hurtigere og bedre på bolden og dermed bedre
Diaby: Han har jo været helt væk i år. Han spiller på et teknisk højere niveau end Lucas, men jeg vil sige, at Diaby har udviklet sig til en spiller, der ikke kan dække den defensive midtbane.Nu tænker jeg ikke så meget på i år når jeg vurderer ham, men mere hvad han plejer at bidrage med
Fellaini: Du tænker sikkert på den ene kamp hvor Fellaini ganske rigtigt var bedre. Derudover overstråler Lucas jo Fellaini gang på gang Fellaini er hurtigere, mere boldsikker, hovedstødsstærk, mere målfarlig, bedre tacklende samt fylder mere rent fysisk. Alt for tit ser vi at Lucas bliver trynet rent fysisk, det gør Fellaini ikke
Tiote: Har haft en fantastisk sæson, men ligesom Essien skal drage fordel af fortidens bedrifter, bør Lucas også have kredit i den henseende ift Tioté.Forstår ikke din kommentar om at Lucas skal have kredit for fortidens bedrifter eftersom han kun er blevet bedre siden han startede i LFC ? Men som jeg nævnte andetsteds i denne tråd, så er Tiote bedre i alle spillets facetter
Huddlestone: God spiller, men ikke en rendyrket DM i mine øjne. Jeg har derudover svært ved at se ham skifte til os. Igen, jeg snakker kun om spillere der er bedre end Lucas, ikke om hvorvidt vi kan lande dem eller ej
Hargreaves: Skadet hele tiden. Muligt, men han er stadig en bedre spiller.
Scholes: Spiller aldrig pladsen. Har ofte spillet pladsen de senere år. Men Scholes er ikke bare en oprydder men er samtidig også den spilstyrende faktor, noget der igen viser klasseforskellen på de to spillere
Scott Parker: Spiller ganske rigtigt ikke pladsen, og er egentlig heller ikke en bedre oprydder. Det er offensivt han har gjort sig bemærket i år.
Essien har vist sig at være en af de bedste i verden på pladsen, men denne sæson langt fra det niveau, man ellers har forbundet med ham.
Cattermole så kan begynde og snakke om tåbelige frispark konstant. Han er ikke bedre med bolden, men måske med et bedre spark.
Hargreaves kan jeg ikke se du tager frem. Han har spillet to gange 16 minutter de seneste tre sæsoner. Vi har de spillere vi skal bruge på skadeslisten. Kan udemærket være han har været bedre - dengang han kunne spille.
Scott Parker kan jeg gå med til, men igen så er hans rolle længere fremme på banen end den Lucas indtager.
Tiote kan jeg se rigtig mange gode ting i, men ser også sløsethed. Minder rigtig meget om Sissoko.
Huddlestone er bedre og kan bidrage til mere offensivt på den dybe centrale midtbane. Jeg bryder mig meget godt om Huddlestone der fylder meget, både offensivt men også defensivt.
Fellaini er et stort frispark. Kontant ja, men laver ufatteligt mange unødige frispark og ofte på grænsen til at blive smidt ud. Lucas langt mere disciplineret og er altså bedre med bolden en Fellaini. Fellaini er langt mere målfarlig end Lucas, hvilket fodbold jo egentlig handler om. Men vil langt hellere have Lucas.
Scholes bedre spilfordeler og stadig farlig på spark udenfor feltet. Han er ikke så hurtig, men hans rutine gør han vigtig. Trækker de vanskelige kort på de rigtige tidspunkter. Jeg har altid beundret Scholes, og hans evne til at omstille sig til den mere dybe midtbanespiller, hvor han før i tiden var den dybte søgende og målsøgende.
Diaby har vist han ikke er defensiv midtbanespillere men mere en der flakker rundt. Derfor er Song også blevet så vigtig for Arsenals midtbane.
Yaya Toure er slet ikke defensive midtbanespillere længere.
Ergo
* Michael Essien - såfremt han genfinder gammelt niveau
* Alexandre Song
* Paul Scholes
* Tom Huddlestone
* Nigel de Jong
Er bedre end Lucas
- Fellaini
- Diaby
- Tiote
- Cattemole
- Hargreaves
Er ringere end Lucas
Yaya Toure og Scott Parker spiller en anden position, og kan derfor ikke sammenlignes
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
Endnu en tråd, der har udviklet sig til kun at handle om Lucas. Trist. Virker som om, at der blandt os fans, findes et behov for blindt at se sig ond på en eller flere af vore egne. Det var næsten bedre, da vi havde Roy, og alle var enige om vores største svaghed.
Lucas er bestemt ikke verdens bedste. Han er dog langt bedre, end mange herinde giver ham kredit for. Jeg vil dog bestemt ikke have noget imod, at vi hentede en spiller, der beviseligt er bedre på pladsen. Udover Mascherano ved jeg ikke helt, hvem det skulle være. Der er sikkert mange spændende navne, som jeg bare ikke kender til. Det er jo ikke en plads, der trækker de store overskrifter. Makelele fik vel først anderkendelse for sit fantastiske spil efter han havde forladt Real Madrid. Først da blev vigtigheden af hans arbejde tydeliggjort. Jeg synes selv rigtig godt om Defour, men han har været ude i lang tid. Hvis vi ikke kan identificere noget, der minder om en "sure thing", så satser jeg dog gerne på Lucas. I mine øjne har han foretaget et kvantespring over de seneste to sæsoner, og hvis han kan løfte sit spil endnu et niveau, så har vi ikke brug for en afløser - kun backup.
Jeg synes nærmere, at vores trup/spil savner kreativitet/teknik/boldsikkerhed/hurtighed i midterforsvaret. Her ser jeg gerne et klasseindkøb. Det samme gør sig gældende på en af kanterne, hvor vi mangler en spiller med de samme kvaliteter, som jeg netop har listet for en midterforsvarer. Især hurtighed (i Walcott/Lennon stil) savner jeg. De to pladser ville jeg prioritere. Så kan vi måske supplere med en billig Adam og en lidt dyrere venstreback, hvis vi virkelig skal gå transfer-amok.
Lucas er bestemt ikke verdens bedste. Han er dog langt bedre, end mange herinde giver ham kredit for. Jeg vil dog bestemt ikke have noget imod, at vi hentede en spiller, der beviseligt er bedre på pladsen. Udover Mascherano ved jeg ikke helt, hvem det skulle være. Der er sikkert mange spændende navne, som jeg bare ikke kender til. Det er jo ikke en plads, der trækker de store overskrifter. Makelele fik vel først anderkendelse for sit fantastiske spil efter han havde forladt Real Madrid. Først da blev vigtigheden af hans arbejde tydeliggjort. Jeg synes selv rigtig godt om Defour, men han har været ude i lang tid. Hvis vi ikke kan identificere noget, der minder om en "sure thing", så satser jeg dog gerne på Lucas. I mine øjne har han foretaget et kvantespring over de seneste to sæsoner, og hvis han kan løfte sit spil endnu et niveau, så har vi ikke brug for en afløser - kun backup.
Jeg synes nærmere, at vores trup/spil savner kreativitet/teknik/boldsikkerhed/hurtighed i midterforsvaret. Her ser jeg gerne et klasseindkøb. Det samme gør sig gældende på en af kanterne, hvor vi mangler en spiller med de samme kvaliteter, som jeg netop har listet for en midterforsvarer. Især hurtighed (i Walcott/Lennon stil) savner jeg. De to pladser ville jeg prioritere. Så kan vi måske supplere med en billig Adam og en lidt dyrere venstreback, hvis vi virkelig skal gå transfer-amok.
Kloppite
Selvom vi begge sætter pris på Lucas' arbejde, så må jeg sige jeg er meget uenig.Hekkem skrev: Ergo
* Michael Essien - såfremt han genfinder gammelt niveau
* Alexandre Song
* Paul Scholes
Jeg synes Song har set skidt ud i defensiven i denne sæson. Simpelthen mangel på disciplin. Her på det sidste er det gået helt galt.
Jeg mener ikke Essien spiller DM. Kun når Mikel ikke er med.
Scholes ligger ganske rigtigt dybt, men du kan ikke mene, at hans rolle er sammenlignelig med Lucas'. Når de spiller med tre centrale, er det vel snarere Carrick, der spiller Lucas positionen.
On-topic:
Helt enig i at en midterforsvarer er første prioritet. Jo bedre midterforsvarere vi får, des mindre beskyttelse behøver de fra midtbanen. Ufatteligt, at nogle vil lade vores nuværende midterforsvar stå ubeskyttet.
Vi skal også have mere hurtighed i midterforsvaret så vi kan stå længere fremme. Og mere boldsikkerhed så Lucas ikke partout skal ned og hente den.
Et hold bygges op nede fra. Desuden er forsvarsspillere billigere end angribere. Der er utallige argumenter for at vi skal begynde med at forbedre midterforsvaret. Carra, Skrtel og Soto må bare ikke være spillere, der benyttes ofte.