hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: hvem skal ud

Indlæg af Surf » lørdag, 04. jan, 2014 10:09

STMO skrev:
Surf skrev:
STMO skrev:Coates, Kelly, Moses, Aspas, Borini, Smith - vi skal selvfølgelig have andre ind i stedet men det burde være overkommeligt at finde erstatninger en klasse eller to bedre.
Veto mod salg af Sterling. Han har vist kæmpe fremgang i de seneste måneder.
Skriver du virkelig, at vi skal sælge Smith? En 19-årig spiller, der fik debut for halvanden uge siden?
Det er jo et spinkelt grundlag, kun at have set ham i en kamp, men der viste han til gengæld meget lidt. Om han kan mere, eller han kun lige skulle have en chance ved Rodgers bedst, men jeg ser ham helst solgt. Der er massevis af ca. 18/19-årige, som har vist langt mere.
Det kan jeg simpelthen ikke tage seriøst.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » lørdag, 04. jan, 2014 10:20

Surf skrev:
STMO skrev:
Surf skrev:
STMO skrev:Coates, Kelly, Moses, Aspas, Borini, Smith - vi skal selvfølgelig have andre ind i stedet men det burde være overkommeligt at finde erstatninger en klasse eller to bedre.
Veto mod salg af Sterling. Han har vist kæmpe fremgang i de seneste måneder.
Skriver du virkelig, at vi skal sælge Smith? En 19-årig spiller, der fik debut for halvanden uge siden?
Det er jo et spinkelt grundlag, kun at have set ham i en kamp, men der viste han til gengæld meget lidt. Om han kan mere, eller han kun lige skulle have en chance ved Rodgers bedst, men jeg ser ham helst solgt. Der er massevis af ca. 18/19-årige, som har vist langt mere.
Det kan jeg simpelthen ikke tage seriøst.
@surf

Det skal du heller ikke.
"We're not racist, we only hate the mancs"

lars
Geografisk sted: Århus C
Alder: 39

Indlæg af lars » tirsdag, 07. jan, 2014 15:50

http://footy.dk/2014/01/07/arsenal-lure ... n-johnson/

Arsenal vil tilsynede gerne have GJ til at overtage på VB...

Hvis det er tilfældet og vi kan få en god slat penge, dog først til sommer, så er jeg i hvert fald frisk på idéen.

GJ har igennem længere bare været træls at se på imø. og med Flanagan i en (forhåbentlig) stigende formkurve, var den i hvert fald indtil skaden, og en Kelly på vej tilbage har vi allerede to ganske habile højre backs i truppen. Henter vi dertil f.eks. Montoya så synes jeg egentlig vi vinder. Der bliver sparet nogle lønkroner og vi får sænket gennemsnitsalderen betragtliget på den plads.

Edit: Har i øvrigt ikke et bud på hvad "en god slat penge" vil være til sommer...? Hvad vil være et realistisk bud (også set i lyset af vi sælger til en "direkte" konkurrent.)

thefugle

Indlæg af thefugle » tirsdag, 07. jan, 2014 15:59

lars skrev:http://footy.dk/2014/01/07/arsenal-lure ... n-johnson/

Hvis det er tilfældet og vi kan få en god slat penge, dog først til sommer, så er jeg i hvert fald frisk på idéen.

GJ har igennem længere bare været træls at se på imø. og med Flanagan i en (forhåbentlig) stigende formkurve, var den i hvert fald indtil skaden, og en Kelly på vej tilbage har vi allerede to ganske habile højre backs i truppen. Henter vi dertil f.eks. Montoya så synes jeg egentlig vi vinder. Der bliver sparet nogle lønkroner og vi får sænket gennemsnitsalderen betragtliget på den plads.

Edit: Har i øvrigt ikke et bud på hvad "en god slat penge" vil være til sommer...? Hvad vil være et realistisk bud (også set i lyset af vi sælger til en "direkte" konkurrent.)
Har de selv udtalt det, eller tror vi nu på alle medier. Talksport er jo ikke verdens mest pålidelige kilde...
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

lars

Indlæg af lars » tirsdag, 07. jan, 2014 16:02

thefugle skrev:
lars skrev:http://footy.dk/2014/01/07/arsenal-lure ... n-johnson/

Har de selv udtalt det, eller tror vi nu på alle medier. Talksport er jo ikke verdens mest pålidelige kilde...
Ahmen come nu on... Skal det diskuteres i alle tråde?

Jeg spørger hvad folk siger til at sælge en GJ, som ikke gør det godt for os og måske mangler nye udfordringer, til en konkurrent... I det helt usandsynlige scenarie at et rygte skulle have noget på sig....

Redmaniac
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Indlæg af Redmaniac » tirsdag, 07. jan, 2014 16:16

Selvom GJ har spillet under niveau hele sæsonen, så er han stadig by far vores bedste højreback, når han rammer niveauet. Problemet er bare, at han indtil videre ikke har haft noget kvalificeret modstand på positionen, som har kunne holde ham ved ilden. Nu har Flanagan vist et rigtig fint niveau i den række kampe, han har fået under BR, og han vil derfor kunne give GJ lidt konkurrence på positionen.

Argumentet for at sælge GJ skulle være, at Flanagan skulle kunne overtage hans position, men skal vi ikke se lidt mere kontinuitet, før vi udråber ham som en værdig arvtager? Så vidt jeg husker, viste han også et ganske fint niveau, da KK gav ham debut for et par sæsoner siden, hvorefter han dalede kraftigt i niveau.

Derudover kan jeg slet ikke se, hvorfor vi skulle sælge til en af vores konkurrenter.
Senest rettet af Redmaniac tirsdag, 07. jan, 2014 18:51, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
matty
Geografisk sted: østofte...
Alder: 33

Indlæg af matty » tirsdag, 07. jan, 2014 16:48

Glenn Johnson til Arsenal. tjo, vi får penge for en spiller der har et ufatteligt ringe bundniveau og alt for sjældent viser noget der berettiger ham til at være fast mand hos os. så det ville egentlig være fint med mig.
kan dog ikke se hvem han skulle kunne slå af i Arsenal uden det vil svække dem. Så tror sku ikke på de køber ham.
i am a highlander. cause i saw cliffs, magic and mel gibson. braveheart hallo?

lars

Indlæg af lars » tirsdag, 07. jan, 2014 17:24

matty skrev:Glenn Johnson til Arsenal. tjo, vi får penge for en spiller der har et ufatteligt ringe bundniveau og alt for sjældent viser noget der berettiger ham til at være fast mand hos os. så det ville egentlig være fint med mig.
kan dog ikke se hvem han skulle kunne slå af i Arsenal uden det vil svække dem. Så tror sku ikke på de køber ham.
Han skal tage over for Sagna som de ikke skulle ønske at forlænge med...

STMO

Indlæg af STMO » tirsdag, 07. jan, 2014 17:52

Det er spin, at Johnson er så ringe, som nogen gør ham til. En usandhed bliver ikke rigtig af at blive fortalt 10 gange.
Når Johnson er med, er der altid liv på hans kant - og altid chance opbyggende spil.
Han har spillet under niveau i år, men han har klasse og skal blive hos os og i hvert fald ikke sendes til en af vores nærmeste konkurrenter.
Er ikke enig i at hans bundniveau er frygteligt lavt, men omvendt har han et meget højt topniveau. Selv i hans dårligste optrædener vil jeg betvivle, om en Kelly vil gøre det væsentligt bedre. Det er alt for tidligt til at vi bare kan udnævne Flanagan til Johnsons afløser.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 07. jan, 2014 18:44

STMO skrev:Det er spin, at Johnson er så ringe, som nogen gør ham til. En usandhed bliver ikke rigtig af at blive fortalt 10 gange.
Når Johnson er med, er der altid liv på hans kant - og altid chance opbyggende spil.
Han har spillet under niveau i år, men han har klasse og skal blive hos os og i hvert fald ikke sendes til en af vores nærmeste konkurrenter.
Er ikke enig i at hans bundniveau er frygteligt lavt, men omvendt har han et meget højt topniveau. Selv i hans dårligste optrædener vil jeg betvivle, om en Kelly vil gøre det væsentligt bedre. Det er alt for tidligt til at vi bare kan udnævne Flanagan til Johnsons afløser.
:clap:
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
matty

Indlæg af matty » tirsdag, 07. jan, 2014 20:35

Hekkem skrev:
STMO skrev:Det er spin, at Johnson er så ringe, <span class="t5thsx96" id="t5thsx96_6">som</span> nogen gør ham til. En usandhed bliver ikke rigtig af at blive fortalt 10 gange.
:clap:
er enig i at der altid er liv i Johnsons side, desværre er det primært fra modstanderens wing. Johnson er desværre horribel defensivt, og det kan et middelmådigt indlæg altså ikke gøre op for.
I min optik skal en forsvarsspillers førsteprioritet være at forsvare. Og der er Johnson simpelthen for ringe. Jeg føler mig personligt mere sikker når Kolo spiller på backen, selvom han måske ikke tilbyder ligeså meget fremad.

STMO

Indlæg af STMO » tirsdag, 07. jan, 2014 20:56

http://www.transfermarkt.co.uk/en
Prøv f.eks. at gå ind på Transfermarkt og sammenlign Johnson mod Kelly. Det er Goliat mod David - eller noget i den stil.
I øvrigt er en backs offensive kvaliteter en del af den samlede pakke for ham - i moderne fodbold deltager han jo i det fremadrettede spil. Kolo er god, men ikke til at splitte modstandernes parader ved driblinger eller hurtigt pas-spil.

Brugeravatar
matty

Indlæg af matty » tirsdag, 07. jan, 2014 21:20

STMO skrev:http://www.transfermarkt.co.uk/en
Prøv f.eks. at gå ind på Transfermarkt og sammenlign Johnson mod Kelly. Det er Goliat mod David - eller noget i den stil.
I øvrigt er en backs offensive kvaliteter en del af den samlede pakke for ham - i moderne fodbold deltager han jo i det fremadrettede spil. Kolo er god, men ikke til at splitte modstandernes parader ved driblinger eller hurtigt pas-spil.
Kolo dribler måske ikke ligesåmeget som Johnson, men syntes stadig han indgår godt i kombinationsspillet.
Og må indrømme jeg ikke giver meget for Johnsons indlæg, han er for langsom i tankegangen. Halvdelen af tiden dribler han for længe, og misser muligheden for indlæget, og når han endelig slår et indlæg er de ofte for ringe, og rammer milevidt fra en medspiller. Ved godt at ingen har en 100 % succesrate for indlæg, men Johnson er stadig ikke god nok når man tænker på det er det der bliver fremhævet som en af hans forcer.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » onsdag, 08. jan, 2014 18:21

matty skrev:
STMO skrev:http://www.transfermarkt.co.uk/en
Kolo dribler måske ikke ligesåmeget som Johnson, men syntes stadig han indgår godt i kombinationsspillet.
Og må indrømme jeg ikke giver meget for Johnsons indlæg, han er for langsom i tankegangen. Halvdelen af tiden dribler han for længe, og misser muligheden for indlæget, og når han endelig slår et indlæg er de ofte for ringe, og rammer milevidt fra en medspiller. Ved godt at ingen har en 100 % succesrate for indlæg, men Johnson er stadig ikke god nok når man tænker på det er det der bliver fremhævet som en af hans forcer.
Vandene bliver helt tydeligt delt omkring Johnson. Hvor hans fantastiske offensive bidrag i tidligere sæsoner mere end kompenserede for hans defensive mangler, så har det helt bestemt ikke været tilfældet i år.

Prøv at se hvor mange assists og scoringer, han har i år i MoM-tråden, og så prøv at sammenlign med Enrique, som har spillet langt mindre.

Der er intet end-product i Johnson, selvom han altid er spilbar på højrekanten. Han løber fint med den til modstandernes felt, hvor hans driblinger mislykkedes, hans ping pong med en medspiller mislykkes, eller han slår et mislykket indlæg. Sådan har hele denne sæson været, når jeg tænker efter for Johnsons vedkommende.

Jeg siger ikke, at Kelly eller Flanagan skal overtage hans plads, selvom jeg har fidus til Flanagan som back-up. Kelly er jeg meget i tvivl om nogensinde kommer helt op på rette niveau ?

Johnson er altså ikke den eneste højre back med offensive kvaliteter i verden, og hvis man antager, at han har toppet, så er alderen også ved at være imod ham, lige som han er en af de absolut løntungeste spillere.

Hvis folk ønsker, at vi skal forbedre start 11eren til januar, så er højre back den mest oplagte plads målt på spillet i år, hvorfor vi bør slå til, hvis den rigtige spiller er tilgængelig, så vedkommende kan være kørt ind til starten af næste sæson.

STMO

Indlæg af STMO » onsdag, 08. jan, 2014 19:52

Jeg har det fint med, at vi har forskellige meninger, også om dette emne. Det er jo netop meningen på et debatforum at udveksle meninger og at være forskellige - meningen er ikke, at vi alle skal ende med at være enige.
Jeg ser Gerrard, Coutinho og netop Johnson som nogle af dem, der stabilt lægger et godt indlæg. Der er andre, hvor der stort set aldrig ses et godt indlæg "lige til et farligt hovedstød". og der har Johnson også leveret i denne sæson på trods af skader og form nedgang.

http://www.youtube.com/watch?v=lE48Mn0s8VA

Besvar