Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af » søndag, 22. maj, 2011 12:11

Fribytter skrev:Hvis man spørger en juve-fan, så er det garanteret kun 3-4 spillere fra den nuværende trup (Quagliarella, Krrasic, Del Piero og Marchisio), der kan være sin sæson bekendt. Det var jo det samme med LFC under Hodgson.

Træneren har dog - ligesom Hodgson - fået kritik for sit koncept næsten hele sæsonen. Så kan man jo spekulere på, om Aquilani vil fungere bedre under en anden træner og så videre. Personligt kan jeg ikke se Aquilani fungere optimalt i en 4-4-2 - han blev købt ind til en 4-2-3-1/4-3-3 i LFC, og det var ca. samme opstilling, som Roma spillede under Spalletti, men i Juventus har han spillet den ene centrale midt i en 4-4-2. Den opstilling blev kritiseret af en del sidste søndag efter kampen mod Spurs for at være for statisk, og Aquilani er netop en bevægelig spiller, der er god i kombinationerne, hvorfor man sagtens kunne forestille sig, at han ville være bedre i en mere dynamisk opstilling. Desuden betød en meget bevægelig Quagliarella meget for Juves offensiv i begyndelsen, og med hans skade blev Aquilanis kreative bidrag måske mindre?

Og så har Aquilani spillet gode kampe for Juventus - særligt i første halvdel af sæsonen, og han er kommet tilbage i landsholdsvarmen pga. sit spil Et eller andet må han have gjort rigtigt. Selvom Aquilani i nogle Juve-fans' øjne ikke har haft en god sæson, så tror jeg heller ikke, at han er den spiller, som har haft den værste.

Imø. får Aquilani for meget i løn, da jeg ikke ser ham som selvskreven til startopstillingen - dertil er hans løbepensum i de meget tempofyldte kampe for småt og viljen til at gå forrest for lille. Jeg kunne dog sagtens se ham få kampe på Meireles' bekostning, og han ville være en fin erstatning for Gerrard, der jo ofte er skadet. Og så er han langt mere spændende end J. Cole.

Jeg er for et salg af Aquilani pga. den høje løn, og da det ser ud til, at han er den spiller, der isoleret set kan sælges for mest. En central midt står ikke øverst på indkøbssedlen hos LFC til sommer.
Diego kan også spille begge fløje. Jeg mener at en spiller som Adam kunne gøre meget godt fremadrettet og er kreativ, og det mener jeg vi har brug for.

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » søndag, 22. maj, 2011 12:15

Østergaard skrev:Jeg er af samme opfattelse, med at Lucas ikke er så god som han bliver gjordt til. Charlie Adam, i de kampe jeg har set med ham, var han rigtig god på bolden, hvor han fordeler den ekstremt flot, ikke bare sidelæns som Lucas ofte gør, men også dybe stikninger + han også kan sætte en mand og så skyder han fantastisk godt.
Lucas gør det han er sat på banen til - tackler! Og det gør han i stor, stor stil. Du kan ikke sammenligne de to spillere på den måde, for deres forcer ligger i 2 forskellige områder af spillet. Lucas er en Mascherano-type. En oprydder og skraldemand. Er det nu galt, at man tackler sin modspiller, for så at spille den over til en medspiller med lidt mere finesse i det at spille bolden op? Bevares, Adam har været en god spiller for Blackpool i denne sæson, men så synes jeg sgu heller ikke at han har været bedre. Han har været anonym i mange kampe, og jeg kan ikke se hvad der netop gør at han passer ind på et mesterhold, når nu Lucas ikke gør. En spiller af Lucas' type kan være essentiel, hvis man gerne vil spille offensiv fodbold med offensive backs, ganske enkelt fordi han er dér, hvor backen nu mangler.
Badooo siger, hvad han mener!

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » søndag, 22. maj, 2011 12:43

Østergaard skrev: Diego kan også spille begge fløje. Jeg mener at en spiller som Adam kunne gøre meget godt fremadrettet og er kreativ, og det mener jeg vi har brug for.
Diego er ikke fløjspiller. Det var det samme med VdV i sin tid. Han var også pludselig fløjspiller og løsningen på alt, blot fordi han sikkert var billig og gav råd til i de hjemmestrikkede scenarier at købe Aguero og den slags spillere.

Adam er stjernen i Blackpool og har da spillet godt, men han vil komme til en klub, hvor han ikke bliver omdrejningspunktet rent offensiv, for det rækker Adams kreativitet slet ikke til. Han vil i højere grad skulle agere balancespiller, og kan Adam det? Har Adam dømmekraften til at træffe de rette beslutninger rent tempomæssigt i opspillet og afstemme sine offensive løb efter sine medspillere? Jeg tvivler personligt, da han ikke slår mig som en taktisk intelligent spiller på de områder. Adam er vant til, at resten af holdet kompenserer for hans løb og erobrer bolden tilbage, så han kan slå en af sine meget gode lange afleveringer (men som ikke altid finder en medspiller).

Og så passer Adam og Diego heller ikke ind i den profil, der hedder lovende 21-24-årig spiller, som er Comollis udgangspunkt.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Indlæg af » søndag, 22. maj, 2011 13:10

I skal også tænke på at det er et mesterhold (top 3) man vil skabe og ikke bare et ungt top 6 hold. Hvordan ser i så liverpools formation efter ferien? :D

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 36

Indlæg af Surf » søndag, 22. maj, 2011 13:40

STMO skrev: Det er forrykt, hvis Lucas af nogle kåres til årets spiller, men på den anden side har vi også spillet forrykt dårligt set over hele sæsonen - så tingene hænger måske sammen.
Vi bliver næppe mestre med spillere af Lucas kaliber i startopstillingen. Det er gået fint med Spearring og Meireiles som makkere, men så snart Meireiles faldt fra, var midtbanen overspillet. Helt kort fortalt, så skaber Lucas meget lidt fremadrettet for slet ikke at tale om at score mål.
Velkommen til Østergaard på forumet, jeg vil langt hellere se dine opstillinger starte end nogen med Lucas. Jeg mener selv at tabet af Xabi Alonso var udslagsgivende fra at gå fra storhold til "kandidat til storhold".
Drømmesignings: Alonso, Messi
Super Signings: Kaka, Young, Hazard, Et eller to klasse forsvarsspillere (Enrique på VB?), En fuldgod angriber
Summa Summarum: Vi skal have mere tyngde fremadrettet på midtbanen og så skal vi have en eller to klasse forsvarsspillere (De sidste mange kampe viste dog at vi med Flanagan og Johnson suppleret med Kelly og Robinson faktisk er meget godt med).
Outsidere: Christian Eriksen
Spørgsmål vi skal have svar på:
1) Hvordan bliver vi farlige på hjørnespark igen? Vi havde en periode med Kyrgiarkos, hvor vi var super farlige, desværre var hans defensive kvaliteter ikke helt gode nok. Kan vi ikke bruge Carroll på samme måde?
2) Hvilken midtbane giver bedst mulig support til Carroll+Suarez? Løser vi den, så bliver vi flyvene! Kuyt-Spearring-Gerrard-Meireiles / med forstærkningsmuligheder i Young, Hazard. Måske er Spearring og Gerrard for ens i typer, hvilket kan blive en udfordring i sig selv.
3) Hvordan ser fremtidens forsvar ud? Vi skal til at have fundet en afløser for Carragher. Han har gjort det rigtigt godt, og det er foruroligende, at vi savner ham så meget vi gør, når han engang imellem er fraværende.
4) Vi skal også indimellem score på direkte frispark. Jeg mener, at Gerrard og Suarez må tage den på sig!

Anyway (realistisk set):
Reina
Flannagan-Carragher-Agger-Johnson
Kuyt-Gerrard-Meireiles-Young
Suarez-Carroll

Det bliver en helt god bænk også
Spearring, Lucas, Hazard, Skrtl, Robinson, Jones, Ngog

Hovedopgaven består i at få en midtbane, der vil kunne hamle op mod hvem som helst. Og det handler ikke kun om star-quality, men også om balance. Og her var balancen Lucas-Spearring-Meireiles slet ikke tosset, selv om spillerne individuelt ikke er på stjerne niveau som f.eks. Gerrard.
For det første:
Lucas har været den mest stabile spiller over hele sæsonen, og har bare hævet sit niveau kamp for kamp for kamp. Hvem skulle ellers blive årets spiller? Skrtel har spillet samtlige minutter indtil nu, men han har langt fra holdt samme niveau over hele sæsonen (dog har han været god til sidst). Gerrard skadet, Agger skadet, Carra skadet, Kuyt har ikke holdt niveau før her hen mod slutning, Meireles har også haft småskavanker og har ikke holdt niveau. Osv. Osv. Osv.
IMØ er der ikke andre kandidater. Så skulle de lige være El Pistolero, men han har som bekendt ikke været her hele sæsonen..

Som andre også har nævnt, så er det ikke Lucas' rolle at skabe alt fremad. Men at han intet skaber er direkte forkert. Jeg gad godt se en statistik over hvem der har lavet den 3.-4. sidste aflevering, før et mål. Jeg vil gætte på at Lucas har et par af dem. Men det er vel spekulationer...

For det andet:
Du nævnet kun EN der ville kunne erstatte Lucas, og det er Alonso. Komplet urealistisk signing. Og Messi, Kaka er vel ligeså. Jeg savner at høre et realistisk bud på hvem der skal erstatte ham (i hans rolle!) fra jer Lucas-kritikere. Og sig nu ikke en midtbane med Kuyt-Gerrard-Meireles-Young, det holdet på ingen måde defensivt.. Både Meireles og Gerrard har sejlet defensivt i denne sæson.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
LFC_20

Indlæg af LFC_20 » søndag, 22. maj, 2011 13:53

Nogen der ved om vi er blevet sat i forbindelse med Moussa Sissoko? - 22 år, CM, 3 landskampe for Frankrig.

Sakho & Moussa ville være gode forstærkninger efter min mening krydret med Young, Agüero & en VB(Enrique, Cissokho, Baines).

EgK

Indlæg af EgK » søndag, 22. maj, 2011 13:58

Hvis ejerne vælger at købe min liste af spillere, er der ikke behov for at købe klasse spillere i 4-5 år, hvor de så kan koncentrere sig om at hente unge talenter som f. eks ham den irske Gareth Bale. Så hvis de køber disse spillere og de derefter køber de unge talenter, kan der gå vireklig mange år før ejerne igen skal købe noget betydeligt ind til truppen.
Øhh Bale er da i mine øjne allerede en klassespiller...

Indlæg af » søndag, 22. maj, 2011 13:58

Jeg er efterhånden ved at være enig med jer i at Lucas bør være med i start 11eren efter ferien, men kun hvis at han har 3 offensive midtbane spillere omkring sig så midtbanen ser sådan ud:

---------Lucas---------
Harzard----------Young
--------Gerrard--------

Den opstilling giver for mig mening med at Lucas kan tackle og rydte op for de 3 offensive, som så kan koncentrere sig mest om at angribe. Der hvor jeg ikke mener Lucas er god er når han spiller på en midtbane med Meireles og Spearing, som ikke er lige så gode offensive som Gerrard og løber meget i de samme baner som Lucas løber.

Indlæg af » søndag, 22. maj, 2011 14:01

EgK skrev:
Hvis ejerne vælger at købe min liste af spillere, er der ikke behov for at købe klasse spillere i 4-5 år, hvor de så kan koncentrere sig om at hente unge talenter som f. eks ham den irske Gareth Bale. Så hvis de køber disse spillere og de derefter køber de unge talenter, kan der gå vireklig mange år før ejerne igen skal købe noget betydeligt ind til truppen.
Liverpool jagter eller har skrevet konkrakt med en 15-årig irsk spiller som man i ireland siger er den nye Gareth Bale.

EgK

Indlæg af EgK » søndag, 22. maj, 2011 14:03

Østergaard skrev:Jeg er efterhånden ved at være enig med jer i at Lucas bør være med i start 11eren efter ferien, men kun hvis at han har 3 offensive midtbane spillere omkring sig så midtbanen ser sådan ud:

---------Lucas---------
Harzard----------Young
--------Gerrard--------

Den opstilling giver for mig mening med at Lucas kan tackle og rydte op for de 3 offensive, som så kan koncentrere sig mest om at angribe. Der hvor jeg ikke mener Lucas er god er når han spiller på en midtbane med Meireles og Spearing, som ikke er lige så gode offensive som Gerrard og løber meget i de samme baner som Lucas løber.
Og underligt nok har Lucas vel spillet nogle af sine bedste kampe for LFC sammen med Spearing og Meireles...

EgK

Indlæg af EgK » søndag, 22. maj, 2011 14:04

Østergaard skrev:
EgK skrev:
Liverpool jagter eller har skrevet konkrakt med en 15-årig irsk spiller som man i ireland siger er den nye Gareth Bale.
Ok det synes jeg så bare ikke lige fremgik særligt tydeligt - at det var det du snakkede om...

Indlæg af » søndag, 22. maj, 2011 14:24

Det bliver ihvertfald spændende at se hvordan King Kenny og Henry mener at Liverpool igen for sin storhedstid ;-)

Jeg tror og håber at det bliver følgene hold vi vil se efter ferien:

Reina

Johnson—Cahill—Agger—Baines

Harzard—Gerrard—Lucas—Young

Suarez

Carroll

Bænk: Meireles, Skrtel, Kuyt, Marveaux, Carragher, Maxi og Jones.

Hvordan tror i formationen bliver?

Nogle der vil ligge procenter på sansynligheden af Baines, Young, Harzard, Marveaux og Cahills ankomst?

Jeg ville selv skyde på:

Baines=40%
Young=75%
Harzard=40%
Marveaux=95%
Cahills=60%

STMO

Indlæg af STMO » søndag, 22. maj, 2011 14:56

Surf skrev:
STMO skrev: Det er forrykt, hvis Lucas af nogle kåres til årets spiller, men på den anden side har vi også spillet forrykt dårligt set over hele sæsonen - så tingene hænger måske sammen.
Vi bliver næppe mestre med spillere af Lucas kaliber i startopstillingen. Det er gået fint med Spearring og Meireiles som makkere, men så snart Meireiles faldt fra, var midtbanen overspillet. Helt kort fortalt, så skaber Lucas meget lidt fremadrettet for slet ikke at tale om at score mål.
Velkommen til Østergaard på forumet, jeg vil langt hellere se dine opstillinger starte end nogen med Lucas. Jeg mener selv at tabet af Xabi Alonso var udslagsgivende fra at gå fra storhold til "kandidat til storhold".
Drømmesignings: Alonso, Messi
Super Signings: Kaka, Young, Hazard, Et eller to klasse forsvarsspillere (Enrique på VB?), En fuldgod angriber
Summa Summarum: Vi skal have mere tyngde fremadrettet på midtbanen og så skal vi have en eller to klasse forsvarsspillere (De sidste mange kampe viste dog at vi med Flanagan og Johnson suppleret med Kelly og Robinson faktisk er meget godt med).
Outsidere: Christian Eriksen
Spørgsmål vi skal have svar på:
1) Hvordan bliver vi farlige på hjørnespark igen? Vi havde en periode med Kyrgiarkos, hvor vi var super farlige, desværre var hans defensive kvaliteter ikke helt gode nok. Kan vi ikke bruge Carroll på samme måde?
2) Hvilken midtbane giver bedst mulig support til Carroll+Suarez? Løser vi den, så bliver vi flyvene! Kuyt-Spearring-Gerrard-Meireiles / med forstærkningsmuligheder i Young, Hazard. Måske er Spearring og Gerrard for ens i typer, hvilket kan blive en udfordring i sig selv.
3) Hvordan ser fremtidens forsvar ud? Vi skal til at have fundet en afløser for Carragher. Han har gjort det rigtigt godt, og det er foruroligende, at vi savner ham så meget vi gør, når han engang imellem er fraværende.
4) Vi skal også indimellem score på direkte frispark. Jeg mener, at Gerrard og Suarez må tage den på sig!

Anyway (realistisk set):
Reina
Flannagan-Carragher-Agger-Johnson
Kuyt-Gerrard-Meireiles-Young
Suarez-Carroll

Det bliver en helt god bænk også
Spearring, Lucas, Hazard, Skrtl, Robinson, Jones, Ngog

Hovedopgaven består i at få en midtbane, der vil kunne hamle op mod hvem som helst. Og det handler ikke kun om star-quality, men også om balance. Og her var balancen Lucas-Spearring-Meireiles slet ikke tosset, selv om spillerne individuelt ikke er på stjerne niveau som f.eks. Gerrard.
For det første:
Lucas har været den mest stabile spiller over hele sæsonen, og har bare hævet sit niveau kamp for kamp for kamp. Hvem skulle ellers blive årets spiller? Skrtel har spillet samtlige minutter indtil nu, men han har langt fra holdt samme niveau over hele sæsonen (dog har han været god til sidst). Gerrard skadet, Agger skadet, Carra skadet, Kuyt har ikke holdt niveau før her hen mod slutning, Meireles har også haft småskavanker og har ikke holdt niveau. Osv. Osv. Osv.
IMØ er der ikke andre kandidater. Så skulle de lige være El Pistolero, men han har som bekendt ikke været her hele sæsonen..

Som andre også har nævnt, så er det ikke Lucas' rolle at skabe alt fremad. Men at han intet skaber er direkte forkert. Jeg gad godt se en statistik over hvem der har lavet den 3.-4. sidste aflevering, før et mål. Jeg vil gætte på at Lucas har et par af dem. Men det er vel spekulationer...

For det andet:
Du nævnet kun EN der ville kunne erstatte Lucas, og det er Alonso. Komplet urealistisk signing. Og Messi, Kaka er vel ligeså. Jeg savner at høre et realistisk bud på hvem der skal erstatte ham (i hans rolle!) fra jer Lucas-kritikere. Og sig nu ikke en midtbane med Kuyt-Gerrard-Meireles-Young, det holdet på ingen måde defensivt.. Både Meireles og Gerrard har sejlet defensivt i denne sæson.
Der er for meget "kikkerten for det blinde øje" i al den beundring for Lucas. Manden mangler klasse - og nej, han skaber meget sjældent noget, det gør man altså ikke af at spille bolden på tværs eller direkte bagud. Og at han skulle være åh så dygtig til at tackle - han er da vand i forhold til Gerrard, Carragher eller for den sags skyld Skrtl.
Suarez, Reina, Kuyt, Kelly og Meireiles burde klart blive årets spiller før overhovedet nogen tænker på Lucas. Nok om Lucas, han gør hvad han kan og har fungeret rigtig godt sammen med Meireiles og Spearring. Han falder bare igennem, når man vurderer spiller for spiller.
Kuyt-Gerrard-Meireles-Young vil ikke nødvendigvis sejle defensivt, det afhænger af, hvordan vi mentalt griber tingene an. Vi kunne jo vælge en stil som Barcelonas, hvor vi går efter bolden langt fremme på banen, og ikke er afhængig af at have en enkelt defensiv spiller som murbrækker.
I øvrigt er der mange, der vil kunne erstatte Lucas, hvis vi absolut skal spille med en DM eller en formation, der ligner: Alonso, Mascharano, Scweinsteiger, Carvalho, Van der Vaart, Torsten Frings - come on, det er spillere der er mange klasser over Lucas!

jacobq
Alder: 32

Indlæg af jacobq » søndag, 22. maj, 2011 15:08

[/quote] Der er for meget "kikkerten for det blinde øje" i al den beundring for Lucas. Manden mangler klasse - og nej, han skaber meget sjældent noget, det gør man altså ikke af at spille bolden på tværs eller direkte bagud. Og at han skulle være åh så dygtig til at tackle - han er da vand i forhold til Gerrard, Carragher eller for den sags skyld Skrtl.
Suarez, Reina, Kuyt, Kelly og Meireiles burde klart blive årets spiller før overhovedet nogen tænker på Lucas. Nok om Lucas, han gør hvad han kan og har fungeret rigtig godt sammen med Meireiles og Spearring. Han falder bare igennem, når man vurderer spiller for spiller.
Kuyt-Gerrard-Meireles-Young vil ikke nødvendigvis sejle defensivt, det afhænger af, hvordan vi mentalt griber tingene an. Vi kunne jo vælge en stil som Barcelonas, hvor vi går efter bolden langt fremme på banen, og ikke er afhængig af at have en enkelt defensiv spiller som murbrækker.
I øvrigt er der mange, der vil kunne erstatte Lucas, hvis vi absolut skal spille med en DM eller en formation, der ligner: Alonso, Mascharano, Scweinsteiger, Carvalho, Van der Vaart, Torsten Frings - come on, det er spillere der er mange klasser over Lucas![/quote]

Nu er det værd at bemærke at Lucas, ifølge statistikerne, er den spiller i PL som har flest tacklinger. Come on STMO. Gerrard har jo sejlet defensivt hele denne sæson. Mener at Lucas har en gennemført tackling hvert 16. minut. Det er altså bedre end nogen anden.

Brugeravatar
pimpefar
Geografisk sted: Århus
Alder: 37

Indlæg af pimpefar » søndag, 22. maj, 2011 15:21

STMO skrev: Der er for meget "kikkerten for det blinde øje" i al den beundring for Lucas. Manden mangler klasse - og nej, han skaber meget sjældent noget, det gør man altså ikke af at spille bolden på tværs eller direkte bagud. Og at han skulle være åh så dygtig til at tackle - han er da vand i forhold til Gerrard, Carragher eller for den sags skyld Skrtl.
I øvrigt er der mange, der vil kunne erstatte Lucas, hvis vi absolut skal spille med en DM eller en formation, der ligner: Alonso, Mascharano, Scweinsteiger, Carvalho, Van der Vaart, Torsten Frings - come on, det er spillere der er mange klasser over Lucas!
Please.

En stil som Barcelonas?! Busquets er ALTAFGØRENDE for at de kan spille som de gør. Det nytter ikke at have fire offensive på midten, der vel nok kan slå en aflevering, men ikke kan placere sig taktisk godt, dybt i banen og agere skraldespand.

Og dine "erstatninger" er jo til at ryste på hovedet af. Kun Masch er den samme type som Lucas.

Besvar