Hr. Drejer skrev:Vi vurderer åbenbart Liverpool-supporteren fra Birmingham, Scott Dann. Han vil være et billigere alternativ end Cahill, som vil koste ca. £18 M, ifølge den norske. Artiklen fortæller også han har spillet i HB Køge

Ikke nogen overraskelse. Jeg har været ret sikker på at han ville være vores signing til midterforsvaret i et stykke tid, da han modsat Cahill ikke vil påkræve en plads i start 11'eren. Det giver mening, når Carragher virker urørlig, Skrtel har løftet sit niveau en del og Kenny stadig - trods mange skader - tror på Agger.
Derudover vil klubben ikke udelukke at der er en fremtid i Ayala, mens der også kan være en fremtidig topspiller i en ung gut som Andre Wisdom. Dann kan nok fås for 60-70 mio. kroner. Disse penge kan generhverves, hvis man vælger at sælge ham, Agger eller Skrtel på et senere tidspunkt, hvis en af de unge spillere har krummer i sig eller der er brug for en mere profileret spiller til midterforsvaret.
Vores midterforsvar er ikke fantastisk, men det har holdt fint stand på det seneste. Jeg ser i høj grad at Steve Clarke har genoprettet balancen på midtbanen, hvilket gør at vores forsvarsspillere skal ud i færre 1 mod 1 dueller. Både Carragher og Skrtel er sårbar her, særligt hvis de lokkes ud af position - Carragher mangler hurtighed, Skrtel spilintelligens. Derudover er Glen Johnson genopstået. Under både Benitez og Hodgson var han ofte skyld i mange mål, fordi han var fejlplaceret eller manglede indsats i duelspillet. Nu er han ofte den første på modstandernes indlæg.
Alt i alt giver det altså mening at hente Scott Dann til en billig penge. Han er en solid no-nonsense forsvarsspiller, der måske har potentialet til at tage skridtet videre. I denne sæson har han været meget skadet, så Birminghams tvivlsomme sæson skal på ingen måde tilskrives ham. Faktisk har de haft store problemer i forsvaret, når han har været ude. Jeg mener Scott Dann er value for money, hvis han altså koster i omegnen af 7-8 mio. pund, hvilket er min vurdering her og nu.