Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
veffe69

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af veffe69 » lørdag, 25. jun, 2011 12:06

Kaskelolhval skrev:
veffe69 skrev:
Og prøv da lige at styr jeres gejleri over 2 middelmådige spillere som vi har rigeligt af i forvejen (læs CP, Cole, Jova).

Og får vi Downing tvivler jeg stærkt på Mata bliver købt også.
(forøvrigt går seneste rygte på at Downing bliver vurderet til 20 mill £ af Villa, har de drukket af natpotten)
Hvad med at vise Dalglish og Comolli lidt tillid? Christian Poulsen, Joe Cole og Jovanovic er ikke i nærheden af hverken Adam eller Downings niveau. Hvis klubben mener, at vi bliver forstærket af disse indkøb, så er det fint med mig. Jeg bakker 100 % op om ideen med en engelsk/britisk trup, og det er noget, jeg har savnet i hele min beskedne tid som Liverpool-fan.

Hvorfor skulle et køb af Downing udelukke Mata? Vi mangler så meget kvalitet i vores trup, hvis vi vil lege med i toppen. Folk har vænnet sig til en alt for smal trup med en god start-ellever og en tvivlsom bænk. Det vinder man bare ikke PL med, når skader er uundgåelige, og kampe skal vendes. Iøjnefaldende er det da, når Man Utd skifter Berbatov og Nani ind, imens vi smider N'gog og Jovanovic på banen...
Fordi man viser tillid, behøver man ikke være ukritisk i ALT hvad de gør.
KD har tillid herfra fordi han ER en legende, DC SKAL gøre sig fortjent til den, før han får den for alvor.

Jeg har heller ikke noget imod vi får en god stamme af homegrown spillere, der hvor kæden imo hopper af, er når man vælger (som rygterne siger vi gør) at afskibe spillere som har vist sit værd, til fordel for spillere bare fordi de er britiske.
Vi er LIVERPOOL FOOTBALL CLUB, vi SKAL ville mere end bare at lalle rundt midt i ligaen.
Vi har pt kun vist interesse i unge spillere og det ser ud til at vi sælger rutinen, hvem H******* skal tage over, når SG, Agger og Carra igen bliver skadet, hvis vi sælger dem som har rutinen til det. Og endnu værre bliver det da, hvis Lucas bliver skadet samtidig, for så står vores defensive midt da med et problem som bliver ualmindeligt svært at rette op på med de tilbageværende spillere.

Jeg mener vi mangler den røde tråd. (som det ser ud nu, meget kan jo nå at ændre sig i løbet af sommeren)
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » lørdag, 25. jun, 2011 12:25

veffe69 skrev:Jeg mener vi mangler den røde tråd. (som det ser ud nu, meget kan jo nå at ændre sig i løbet af sommeren)
Meget enig, men faktisk er der ikke sket ret meget endnu, hvilket for mig er den største bekymring.

Tale er sølv, tavshed er guld...eller noget i den retning
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 25. jun, 2011 12:30

veffe69 skrev:Fordi man viser tillid, behøver man ikke være ukritisk i ALT hvad de gør.
KD har tillid herfra fordi han ER en legende, DC SKAL gøre sig fortjent til den, før han får den for alvor.

Jeg har heller ikke noget imod vi får en god stamme af homegrown spillere, der hvor kæden imo hopper af, er når man vælger (som rygterne siger vi gør) at afskibe spillere som har vist sit værd, til fordel for spillere bare fordi de er britiske.
Vi er LIVERPOOL FOOTBALL CLUB, vi SKAL ville mere end bare at lalle rundt midt i ligaen.
Vi har pt kun vist interesse i unge spillere og det ser ud til at vi sælger rutinen, hvem H******* skal tage over, når SG, Agger og Carra igen bliver skadet, hvis vi sælger dem som har rutinen til det. Og endnu værre bliver det da, hvis Lucas bliver skadet samtidig, for så står vores defensive midt da med et problem som bliver ualmindeligt svært at rette op på med de tilbageværende spillere.

Jeg mener vi mangler den røde tråd. (som det ser ud nu, meget kan jo nå at ændre sig i løbet af sommeren)
Comolli og KD skal vel også gøre sig fortjent til kritikken om at sælge al rutine? Pt. er de ved at sælge en spiller, som har spillet en sæson i PL.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » lørdag, 25. jun, 2011 12:39

Jeg vil da mene at det er tættere på deprimerende end fremragende at vi sættes i forbindelse med Adam og Downing. Hvornår har det kunne betale sig at købe britisk?

For et år siden ville man have sagt, at Cole var et langt bedre køb. Se hvordan det gik. Jeg falder ikke i den fælde igen.

Og ang. det argument med at vi kan tjene på at sælge Meireles og så købe Adam. Hvor meget er det så I kalkulerer med her? Det skal da godt nok være nogle knaster vi får for Meireles før det betyder noget.

Hvorfor passer Adam bedre ind i Kennys system end Meireles? Fordi han er langsom, og slår flere fejlafleveringer? Det skal retfærdigvis sige at Meireles har haft bedre spillere omkring sig, men alligevel.
Senest rettet af AJ lørdag, 25. jun, 2011 13:22, rettet i alt 1 gang.

Dalglish_revolution

Indlæg af Dalglish_revolution » lørdag, 25. jun, 2011 12:41

Som der bliver sagt, går KD og DC stille med transferdørene, hvilket nok er derfor, vi som supportere sidder med en dårlig smag i munden, da vi intet får at vide af de store handler. Jeg tror ikke, at et køb af Downing ville udelukke et køb af Mata, tværtimod tror jeg, at Downing er blevet gjort til vores store officielle transferhandel, således at vi i ro og mag kan forhandle med Valencia om Mata uden at scums også byder på ham.
Jeg tror det bliver et større transfervindue, end vi umiddelbart tror nu. Udover Zappata, som har udtalt, at han er tæt på LFC, og Clichý/Cissocko, hiver vi en kanin op ad hatten på et tidspunkt i form af Mata eller gud være lovet Aguerro :)

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » lørdag, 25. jun, 2011 12:52

AJ skrev:Desuden er Adam altså kun et år yngre.
Generelt enig med dig AJ, bare ikke i ovenstående. Meireles er fra marts, '83. Adam er fra december, '85. Næsten 3 års forskel.

Jeg kan ikke forstå forelskelsen i Adam. Og da slet ikke når det er på bekostning af Meireles. Behold ham og lad Aquilani blive i Italien. Hvorfor bevidst gå efter at svække sin midtbane for at "tjene" 3-4 mio. pund?
Badooo siger, hvad han mener!

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » lørdag, 25. jun, 2011 13:03

I al almindelighed så hopper vi alle sammen i den samme fælde mht. at tro på alle de rygter der florerer. Ret beset er der indtil videre ikke sket en skid, andet end at vi har smidt 16 mio £ efter et stort engelsk midtbane talent. Vi vil alle sammen gerne det bedste for klubben og der er rigtig mange forskellige meninger om hvilke spillere vi trænger til at have i truppen.

Jeg vil gerne have både Adam og Downing til at forstærke truppen, da vi virkelig har behov for at gøre hele truppen markant stærkere. Vi aner ikke hvad der er af planer og at lige de 2 spillere kommer behøver jo ikke udelukke at der kommer andre endnu bedre ind. Der er forhåbentlig rigtig mange spillere på vej ud og de skal altså gerne erstattes af nogle væsentlig bedre. Og her passer Adam og Downing fint ind.

Beløbene kan virke store, men der skal investeres meget kraftigt i truppen og dygtige breddespillere er ikke billige. Det er befriende at vi tilsyneladende har mulighed for at købe præcis de spillere Kenny vil have og ikke som tidligere 2. og 3. valg. Der er store signings på vej, det er jeg fuldstændig overbevist om.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » lørdag, 25. jun, 2011 13:09

Meget tyder på at vi køber de her spillere, men intet er officielt. Derfor er det også urimeligt at kritisere allerede nu. Er det tilfældet, så synes jeg strategien er prisværdig. Men jeg mener omvendt ikke det er det mest kloge, da man tydeligt betaler flere penge end man burde.

Derudover er det sjovt at spillere som Downing, der fylder 27 om en måned og Adam, der fylder 26 i starten af december, pludselig har taget springet op i CL materiale. For det er jo et faktum, at vores målsætning af CL næste sæson.

Hvis Kenny mener han har nemmere ved at opnå dette, ved spillere der hurtigt integreres (hvilket jeg umiddelbart vil tro er største upside hos britiske spillere), så er det fair nok. Men han skal også forstå at de summer vi åbenbart ser ud til at bruge, vil sætte ham under tungt pres. Så er CL ikke længere en drøm, det er et krav.

veffe69

Indlæg af veffe69 » lørdag, 25. jun, 2011 13:13

Fribytter skrev:
veffe69 skrev:Fordi man viser tillid, behøver man ikke være ukritisk i ALT hvad de gør.

Comolli og KD skal vel også gøre sig fortjent til kritikken om at sælge al rutine? Pt. er de ved at sælge en spiller, som har spillet en sæson i PL.
Maxi rygtes også væk på mere seriøse medier.
CP og Cole SKAL sælges/foræres væk alle 3 spillere som har rutine
(at de ikke er gode nok kan vi ikke være uenige om)

Problemet pt er bare at en spiller som Jordan IKKE kan tage det ansvar han vil få ved skader
(det har vi tydeligt set under U21 EM, hvor jeg synes han faldt mere eller mindre helt igennem, hvor han egentlig burde ha været den der skulle ha taget det ansvar)

Og som AJ m.fl skriver i div tråde, så ER britiske spillere generelt bare overvurderet. Kvalitet og pris hænger meget sjælent sammen, kontra det man kan få andre steder.

I Januar transfer vinduet var det meste af dette forum uforstående overfor prisen på Suarez, men de fleste smider nu gladeligt det samme for Ynglinge spillere som INTET har vist andet en små bidder fra Youtube og spillere som til tider ser ok ud på middelmådige hold, men heller ikke mere.

Skal vi tage skridtet opad igen, så sker det kun ved at vi får forstærkninger ind og ikke ved at man køber spillere som på en god dag kun er på højde med vores næstbedste i truppen.

Mata vil være en forstærkning uden tvivl, Zapata vil også være det, da de begge kan gå direkte ind og erstatte folk på samme position, uden vi bliver svækket.
Kan Jordan og Adam erstatte SG eller Raul uden vi bliver det. Jeg tvivler stærkt. (men det har du jo nok fundet ud af for længe siden ;) )

Og sidst men ikke mindst.

Hvis man sælger en af sidste sæsons bedste spillere i klubben, for at tjene en lille bitte smule (set i det store billede) mener du så seriøst ikke man har gjort sig fortjent til kritiske røster fra pøblen :?: :?:
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

veffe69

Indlæg af veffe69 » lørdag, 25. jun, 2011 13:19

Emmy skrev:I al almindelighed så hopper vi alle sammen i den samme fælde mht. at tro på alle de rygter der florerer. Ret beset er der indtil videre ikke sket en skid, andet end at vi har smidt 16 mio £ efter et stort engelsk midtbane talent. Vi vil alle sammen gerne det bedste for klubben og der er rigtig mange forskellige meninger om hvilke spillere vi trænger til at have i truppen.

Jeg vil gerne have både Adam og Downing til at forstærke truppen, da vi virkelig har behov for at gøre hele truppen markant stærkere. Vi aner ikke hvad der er af planer og at lige de 2 spillere kommer behøver jo ikke udelukke at der kommer andre endnu bedre ind. Der er forhåbentlig rigtig mange spillere på vej ud og de skal altså gerne erstattes af nogle væsentlig bedre. Og her passer Adam og Downing fint ind.

Beløbene kan virke store, men der skal investeres meget kraftigt i truppen og dygtige breddespillere er ikke billige. Det er befriende at vi tilsyneladende har mulighed for at købe præcis de spillere Kenny vil have og ikke som tidligere 2. og 3. valg. Der er store signings på vej, det er jeg fuldstændig overbevist om.

Det er jo også derfor div diskutioner bliver så dejligt intense :D
Var vi alle enige, ville dette forum være uendeligt kedeligt.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 25. jun, 2011 13:30

AJ skrev:Jeg vil da mene at det er tættere på deprimerende end fremragende at vi sættes i forbindelse med Adam og Downing. Hvornår har det kunne betale sig at købe britisk?

For et år siden ville man have sagt, at Cole var et langt bedre køb. Se hvordan det gik. Jeg falder ikke i den fælde igen.

Og ang. det argument med at vi kan tjene på at sælge Meireles og så købe Adam. Hvor meget er det så I kalkulerer med her? Det skal da godt nok være nogle knaster vi får for Meireles før det betyder noget. Desuden er Adam altså kun et år yngre.

Hvorfor passer Adam bedre ind i Kennys system end Meireles? Fordi han er langsom, og slår flere fejlafleveringer? Det skal retfærdigvis sige at Meireles har haft bedre spillere omkring sig, men alligevel.
Det er jo ikke en britisk fælde, men en generel fælde. Hvor mange skrev ikke stolpe op og ned om Dzeko i januar?

Adam slår jo netop ikke mange flere fejlafleveringer, og det har da enormt stor betydning, hvor gode spillerne omkring én er, når man skal slå chanceskabende afleveringer. Adam har kreeret flere chancer end Meireles uden at smide markant flere bolde væk for et langt dårligere hold. Hvori består klasseforskellen her?

Dernæst så har Meireles åbenbart også vanskeligt ved at holde dampen oppe i 90 min. Igen er der ikke klasseforskel.

Meireles har så scoret lidt flere mål i åbent spil (hvor mange af Adams dødboldsmål, der er kommet fra straffe kontra frispark, ved jeg ikke), men Adam har så leveret flere oplæg. Igen ikke en voldsom stor forskel.

Så kan man til sidst se på hvilken type spiller, Meireles og Adam er.

Meireles er blevet rost for at være solid og lave nogle gode dybdeløb, og dybdeløbene kommer hovedsageligt, når han spiller som en slags off. midt. Her kan Henderson og Gerrard imidlertid også begå sig.

Adam er blevet rost for sin playmaker-rolle - hvor han spiller lidt forskudt ude mod venstre. Generelt mangler holdet venstrebenede spillere, og generelt mangler holdet spillere, der kan slå lange afleveringer. Her er Adam måske ikke verdensmester, men han er markant bedre end Meireles, som hellere vil indgå i de små kombinationer, end at slå en lang aflevering. Dernæst har Adam også et godt indlæg, som man sagtens kunne forestille sig, kunne indsættes på venstrekanten, selvom Adam ikke er en fløjspiller.

Meireles' kvaliteter kommer altså bedst til udtryk på den off. midt, men Meireles er ofte blevet brugt på den centrale midt, hvor han har spillet lidt forskudt ud mod en af siderne - i en mellemting mellem en 4-3-3 og en 4-4-2.

Adams kvaliteter er kommet bedst til udtryk i den rolle, som Meireles ofte har spillet, når han ikke har spillet off. midt.

Desuden så vrimler det med talenter til den off. midt. Suso, Adorjan og Shelvey - hvorimod Coady er det eneste iøjnefaldende talent til en rolle som holding midfielder. Og han blev endda for nylig omtalt på .tv, hvor man mente, at hans fremtid lå i forsvaret på trods af spilletiden på midtbanen.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » lørdag, 25. jun, 2011 13:33

For lige at følge op så er jeg da enig i, at Downing nok vil komme til at gøre det bedre end Jova og Cole, som bare skal ud af vagten, og vel også kommer det.
Bare ikke vanvittig meget bedre. Så hellere tage en sæson med Meireles på "kanten". Kuyt og Suarez, og måske endda Gerrard, er også udmærkede falske wings. Ja, selv Glen Johnson ville jeg ikke kunne se noget problem i at bruge derude med Martin Kelly bag sig. Og jeg så gerne Raheem Sterling begynde på at få spilletid i Carling Cup'en. Maxi er endnu heller ikke solgt.

Det er bare de her unødige handler, der generer mig så voldsomt. Henderson kan jeg bedre gå med til da han er ung, men så burde bredden da med ham også være sikret på den centrale midt. Hvis det endelig var, så skulle vi da snarere søge et alternativ til Lucas, da jeg har lidt svært ved at forestille mig hvordan Spearing kommer til at se ud, uden Lucas ved sin side.

På venstre back skal vi bare have en eller anden ind, så der kan jeg efterhånden godt affinde mig med at det bliver en mere eller mindre middelmådig vi får ind. Bare han ikke er decideret elendig. Men på de andre positioner skal vi da kun forstærke os med spillere der, som Alonso siger, kan gøre os til et CL-hold igen.

@ Fribytter

Uenig i det hele med undtagelse af sidste linje. Det er nemlig snarere på den defensive midt vi mangler noget. Problemer er bare at Adam ikke er defensiv midt.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 25. jun, 2011 14:09

veffe69 skrev:Maxi rygtes også væk på mere seriøse medier.
CP og Cole SKAL sælges/foræres væk alle 3 spillere som har rutine
(at de ikke er gode nok kan vi ikke være uenige om)
Jeg vil meget gerne se en seriøs kilde, der beretter, at Maxi er på vej væk. Det eneste rygte, jeg er stødt på, har fortalt, at Maxi var på vej hjem til Argentina, men det blev skudt ned andet steds fra, idet Maxi ikke ville hjem endnu, og da man fra LFCs side regnede med, at Maxi var en del af truppen i næsten sæson.

Og jeg kan virke ikke se, at det skulle gå ud over rutinen i truppen, at CP sælges. Og Cole blev jo allerede under Mourinho kritiseret (af Mourinho) for ikke at være en holdspiller. Det kan godt være, at Cole har rutine, men måske står han ikke for de rigtige værdier?
veffe69 skrev:Problemet pt er bare at en spiller som Jordan IKKE kan tage det ansvar han vil få ved skader
(det har vi tydeligt set under U21 EM, hvor jeg synes han faldt mere eller mindre helt igennem, hvor han egentlig burde ha været den der skulle ha taget det ansvar)
Poulsen og Cole ville jo omvendt heller ikke kunne have løftet det ansvar. Jeg ser Henderson som en forstærkning i forhold til Cole og Shelvey (Shelvey har dog potentiale), men om han er £16 mio. værd er en anden snak.
veffe69 skrev:Og som AJ m.fl skriver i div tråde, så ER britiske spillere generelt bare overvurderet. Kvalitet og pris hænger meget sjælent sammen, kontra det man kan få andre steder.
Nu kan jeg ikke se, at £8 mio. for Adam er en overpris. Meireles var jo eks. næsten £4 mio. dyrere sidste sommer, og han kom fra den portugisiske liga og havde kun et år tilbage af kontrakten. £16 mio. for Downing lyder dog af meget, det er jeg enig i.
veffe69 skrev:I Januar transfer vinduet var det meste af dette forum uforstående overfor prisen på Suarez, men de fleste smider nu gladeligt det samme for Ynglinge spillere som INTET har vist andet en små bidder fra Youtube og spillere som til tider ser ok ud på middelmådige hold, men heller ikke mere.
Jeg var en af dem, der syntes og stadigvæk synes, at det var mange penge for Suarez. £16 mio. er dog ikke £22 mio. Jeg forstår i øvrigt ikke, hvorfor folk bliver ved med at skrive, at Henderson har kostet £20 mio. De aviser, der har forstand på LFC, skriver £16 mio. Det er Daily Mail og den slags, der skriver £20 mio.
veffe69 skrev: Skal vi tage skridtet opad igen, så sker det kun ved at vi får forstærkninger ind og ikke ved at man køber spillere som på en god dag kun er på højde med vores næstbedste i truppen.
Og det er det, som uenigheden i bund og grund består i. Men mon ikke Downing kan gøre det bedre end den venstrekant, som LFC pt. ikke har? (jeg skal ikke gøre mig klog på, hvad Jova er).

Og det er heller ikke fordi, holdet har mange playmaker-typer som Adam.
veffe69 skrev:Mata vil være en forstærkning uden tvivl, Zapata vil også være det, da de begge kan gå direkte ind og erstatte folk på samme position, uden vi bliver svækket.
Kan Jordan og Adam erstatte SG eller Raul uden vi bliver det. Jeg tvivler stærkt. (men det har du jo nok fundet ud af for længe siden ;) )
Jeg ved ikke med Zapata. Jeg har læst mig til, at hans bundniveau er ret lavt, og selvom der måske er langt mellem de helt fatale kampe, så kan det nu sagtens være, at det noget højere tempo i PL fremprovokerer flere blackouts hos Zapata. Men det kan også være, at det ikke er tilfældet. Så er jeg mere tryg ved Mata, selvom jeg da gerne ser begge spillere i klubben.

Og så synes jeg, at du stiller det lidt forkert op. Du sammenligner først Jordan med Cole og Poulsen og konkluderer, at han ikke har rutinen. Og derefter sammenligner du ham med SG og konkluderer, at han ikke har niveauet. Den endelige konklusion er forhåbentlig ikke, at Henderson er en svækkelse eller status quo i forhold til Cole og Poulsen. Så lave tanker har jeg trods alt ikke om Henderson.
veffe69 skrev:Hvis man sælger en af sidste sæsons bedste spillere i klubben, for at tjene en lille bitte smule (set i det store billede) mener du så seriøst ikke man har gjort sig fortjent til kritiske røster fra pøblen :?: :?:
Nej. Ikke før vi ser, hvad man samlet set har fået ud af vinduet. Der er jo også en ubekendt som Aquilani, der ikke virker til at være helt let at afsætte uden, at det bliver til spotpris. Det er i orden at være skeptisk - det er jeg selv, men fremføre en hård kritik på nuværende tidspunkt kan jeg ikke helt få mig selv til.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 25. jun, 2011 14:23

AJ skrev:For lige at følge op så er jeg da enig i, at Downing nok vil komme til at gøre det bedre end Jova og Cole, som bare skal ud af vagten, og vel også kommer det.
Bare ikke vanvittig meget bedre. Så hellere tage en sæson med Meireles på "kanten". Kuyt og Suarez, og måske endda Gerrard, er også udmærkede falske wings. Ja, selv Glen Johnson ville jeg ikke kunne se noget problem i at bruge derude med Martin Kelly bag sig. Og jeg så gerne Raheem Sterling begynde på at få spilletid i Carling Cup'en. Maxi er endnu heller ikke solgt.

Det er bare de her unødige handler, der generer mig så voldsomt. Henderson kan jeg bedre gå med til da han er ung, men så burde bredden da med ham også være sikret på den centrale midt. Hvis det endelig var, så skulle vi da snarere søge et alternativ til Lucas, da jeg har lidt svært ved at forestille mig hvordan Spearing kommer til at se ud, uden Lucas ved sin side.

På venstre back skal vi bare have en eller anden ind, så der kan jeg efterhånden godt affinde mig med at det bliver en mere eller mindre middelmådig vi får ind. Bare han ikke er decideret elendig. Men på de andre positioner skal vi da kun forstærke os med spillere der, som Alonso siger, kan gøre os til et CL-hold igen.

@ Fribytter

Uenig i det hele med undtagelse af sidste linje. Det er nemlig snarere på den defensive midt vi mangler noget. Problemer er bare at Adam ikke er defensiv midt.
Så du er simpelthen uenig i, at der statistisk ikke er stor forskel på Meireles og Adam. Har du andet statistik da?

Desuden skrev jeg 'holding midfielder' - ikke defensiv midt. At Adam er bedre i en mere tilbagetrukket rolle end Meireles betyder ikke, at han er en defensiv midt, eller at han skal have en stor rolle i defensiven.

Og nu har KD jo altså købt din yndlingsaversion Carroll. Man kan selvfølgelig, som du har gjort, allerede afskrive Carroll, men det ville trods alt som træner for LFC være rimelig dumt. At købe spillere handler altså også om, hvordan man udnytter Carrolls kompetencer uden, at der går Stoke i den.

Downing slår gode indlæg og vil i modsætning til mange af de andre "falske" wings naturligt kunne gå til baglinien i venstreside, samtidig med at han også kan trække ind i banen, fordi han ikke er helt ueffen med højrebenet. Lidt det samme som, når Johnson kommer fra backen i højreside. Og i forhold til pass and move, så vil Adam heller ikke være helt ubehjælpelig, hvis det hændte, at han pludselig havde forvildet sig ud i venstreside og faktisk befandt sig i en position, hvor et indlæg ville være en god idé.

Dernæst har statistik vist, at Downing er meget solid i sin boldomgang og hjælper godt til i defensiven. Hvis det er meningen, at Clichy er den nye venstreback, så er det sikkert også meningen, at der skal komme en del overlaps, og så er det måske også meningen, at man vil forsøge at kompensere for de problemer, Clichy har haft i Arsenal ved at bruge en spiller, som arbejder mere for sine holdkammerater end Arshavin.

Der er klart fornuft bag handlerne, da spillerne netop besidder nogle kvaliteter, som holdet helt klart har manglet - handlerne er altså ikke "unødige". Min skepsis går mere på, om man får nok for pengene.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » lørdag, 25. jun, 2011 14:41

AJ skrev:For lige at følge op så er jeg da enig i, at Downing nok vil komme til at gøre det bedre end Jova og Cole, som bare skal ud af vagten, og vel også kommer det.

@ Fribytter

@ AJ jeg er helt enig med dig. Hverkend Adam eller Downing er forstærkninger, de rykker os bestemt ikke tættere på top 3. De er middelgode og ikke mere.
Og jeg er helt enig med dig i, at vi på den defensive midtbane mangler en klassespiller.
Jeg er meget bekymret for den type spillere som Kenny henter til klubben og som rygtes til kubben. Meget endda.
Det er en ny Villa han er ved at lave, i spillestil.
Andy er en stor boksspiller og et supergodt køb. Luis var et kanonkøb. Henderson er ung og skal udvikles meget for, at blive en klassespiller han er et køb til fremtiden og et godt køb (hvor lang kontrakt fik han ?). Adam er en spiller der kan falde fuldstændig sammen, defensivt bliver han direkte overløbet ret ofte. Jeg vil faktisk kalde han pivringe defensivt. Og så er han alt for langsom, forestil jer ham over for noget hurtigt småspil, det vil han slet ikke kunne klare. Min mening.
Downing er en typisk britisk kantspiller, der løber solen sort. Han er ikke en forstærkning.
Med et evt. køb af Downing og Adam, skriger det bare endnu mere til himmlen, at vi mangler en kretiv playmaker og en klassespiller på den defensive midtbane.
Sælger de Raul, Maxi og Joe Cole og henter Henderson, Adam og Downing, vil jeg være dybt dybt skuffet. Så er der tale om en klar svækkelse.
Mata vil gerne til Liverpool så hent dog ham ind, som playmaker. Han har også en god alder.
Det er en smuk tanke med spillere fra England / Skotland på 75-80 prc af pladserne. Det sætter bare sine begrænsinger og der er uden for top 4.
Det er min mening.
Midterforsvaret og venstre bakc skal også forstærkes.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Besvar