Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » lørdag, 25. jun, 2011 16:20

veffe69 skrev:
Emmy skrev:
Kelly skrev:
Emmy skrev:
Kelly skrev:
Emmy skrev:Jeg kunne godt tænke mig at se nogle realistisk alternativer til Adam og Downing fra dem der er så negative overfor de 2 spillere. Find en spiller som Adam til 8 mio £ og en ægte wing der er god med begge ben og bedst med venstre til 16 mio £? Og nej, Mata er ikke en mulighed. Han er absolut ikke wing og spiller ikke samme plads som Adam.

Nasri, han har 1 år tilbage af sin kontrakt.
Hamsik.
Javi Martinez - central midtbanespiller
Juan Mata som playmaker.
Young, desværre valgte han ikke os.
Lennon.
Lucas fra San Paulo.
Marko Marin.
Pedro Leon.
Canales.
Ganso.
Bastos.

Den dyre ende:
Eden Hazard.
Arda Turan.

Osv. osv.
Koster Nasri 8 mio £ eller er han venstre WING? Nej vel! Det samme gælder vel for alle de andre spillere du nævner, bortset fra Lennon og Marin.

I må kunne finde på noget bedre?
Jeg behøver ikke forsvare min holdning til en Adamhandel over for dig, og så slap dog af i dine ordvalg (så fat det dog skriver du til en anden). Som jeg tidligere har skrevet, er det for mig meget en bekymrende handel og en dybt skuffende handel. Jeg tror overhovedet ikke på Adam. Han er fuldstændig overvurderet. Han spillet 1 år i PL på et nedrykkerhold, og med meget svingende spil.
Og i øvrigt har du ikke ret i at kun Lennon og Marin er kantspillere af ovennævnte.
Du skal ikke forsvare noget som helst. Jeg beder bare dig og andre om at finde reelle alternativer til de 2 mulige handeler der lige nu får meget hårde ord med på vejen. Og so far lykkes det ikke.

Find en holding midfielder med et fremragende venstreben som er målfarlig, britisk, ung og koster 8 mio £?

Find en ægte klassisk ung engelsk venstrebenet WING der kan spille på begge kanter til 16 mio £?
Nu stiller du ligefrem krav om at han skal være britisk, venstrebenet og målfarlig. Hvad bliver det næste, skal han så også måle 169 cm og veje 88 kg.
Trækker du de straffesparks mål fra som CA har scoret (hvilket alle vel kunne ha scoret på), så er han jo overhovedet ikke målfarlig.
Sgu ligefør jeg hellere ville have Scott parker

Vi 2 vi bliver ikke enige her, så måske vi bare skulle lade den ligge.
Lad os bare fjerne britisk/engelsk fra ligningen. Hvem er der så?

Mit lille udbrud tidligere er ikke specielt møntet på dig, mere generelt. Beklager hvis det stødte dig.
Men jeg synes det er frustrerende at Mata konsekvent bliver nævnt som en klassisk wing og det er han altså ikke i mine øjne. Selvfølgelig kan han gå til baglinien og smække et indlæg indover, men det er altså ikke hans naturlige spillestil. Det er jo ikke videre specielt "spansk" at gøre præcis det. Jeg vil enormt gerne have Mata til klubben, men ikke som wing. Han er ikke spilleren der kan føde Carroll med indlæg. Nok nærmere få et fremragende sammenspil med Gerrard og Suarez.
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Geografisk sted: København
Alder: 50

Indlæg af texy » lørdag, 25. jun, 2011 16:27

Jeg synes, at debatten herinde er kørt en lille smule af sporet.

Vi har allesammen fokus på om den ene spiller er bedre end den anden eller ej. Jeg er selv skyldig. Det er dog i sidste ende hamrende ligegyldigt. Meireles kan være 1000 gange bedre end Adam eller omvendt. Mata kan være moderne wing eller klassisk wing. Downing kan være bedre eller dårligere end sydeuropæiske/sydamerikanske alternativer. Det har absolut ingen betydning. Fodbold handler om kollektivet. Og det er kollektivet, som jeg er overbevist om, at Kenny får forbedret.

Flanagan og Spearing er vel næppe spillere vi i en sommers transfervindue vil nævne i samme åndedrag som Enrique eller Javi Martinez. Men i flere af de kampe, som knægtene fik under Kenny, leverede de præstationer, der sagtens tåler sammenligning.

Signer vi Downing og Adam, så er det fordi, Kenny ved, at de vil gøre Liverpool til et bedre hold. Stakkels Sunderland, der først render ind i det nye gamle Liverpool....
Kloppite

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » lørdag, 25. jun, 2011 16:28

texnymann skrev:Jeg synes, at debatten herinde er kørt en lille smule af sporet.

Vi har allesammen fokus på om den ene spiller er bedre end den anden eller ej. Jeg er selv skyldig. Det er dog i sidste ende hamrende ligegyldigt. Meireles kan være 1000 gange bedre end Adam eller omvendt. Mata kan være moderne wing eller klassisk wing. Downing kan være bedre eller dårligere end sydeuropæiske/sydamerikanske alternativer. Det har absolut ingen betydning. Fodbold handler om kollektivet. Og det er kollektivet, som jeg er overbevist om, at Kenny får forbedret.

Flanagan og Spearing er vel næppe spillere vi i en sommers transfervindue vil nævne i samme åndedrag som Enrique eller Javi Martinez. Men i flere af de kampe, som knægtene fik under Kenny, leverede de præstationer, der sagtens tåler sammenligning.

Signer vi Downing og Adam, så er det fordi, Kenny ved, at de vil gøre Liverpool til et bedre hold. Stakkels Sunderland, der først render ind i det nye gamle Liverpool....
Enig.

veffe69

Indlæg af veffe69 » lørdag, 25. jun, 2011 16:32

Fribytter skrev:@ Veffe69

Ang. Maxi:
http://www.liverpool.no/newspg.aspx?id=29249&zone=1
Nu læser jeg ALDRIG norsk og jeg tror ikke en fløjtende fis mere på dem end på skysport f.eks.

Ang. Adam:
Nu forholder jeg mig til rygtet om £8 mio. Her er Adam en fin spiller. Hvis han bliver meget dyrere, så ville jeg nok undersøge alternativerne. Det har dog ikke så meget at gøre med, om Adam har noget andet at byde ind med end Meireles, for det har Adam.
Mener stadig Raul er mere hvad vi har brug for en CA

Ang. Henderson:
De fleste aviser med forstand på LFC melder om en pris på £16 mio. Det er også den pris, den norske arbejder med, og de plejer at medtage klausuler, hvis sådanne er oplyst. Comolli har udtalt, at hverken £16 mio. eller £20 mio. er den rigtige pris. Det kan selvfølgelig være spin, men der er også gået rygter om, at Henderson kostede £13 mio. plus £3 mio. i klausuler.
Altså det kan også tænkes at han faktisk er dyrere ;)

Ang. Maxi:
Han har ikke gjort det skidt. Han trækker bare konstant ind i banen, når han spiller i venstreside. Det kan der komme meget godt ud af, men hvis man slet ikke har en spiller i truppen, der er i stand til at holde bredden på venstrekanten, så synes jeg nu, man med rimelighed kan konkludere, at det er en klar mangel i truppen. Igen, Downing har noget at byde ind med, som ingen af de andre wings har. Om han så er et godt køb til prisen, er en anden snak. Jeg synes, £16 mio. er for meget.
Det kommer igen helt an på hvilken måde vi skal spille på, for bliver Caroll ikke den gevinst man havde regnet med, kan jeg ikke se nogen grund til at skulle smide en masse indlæg ind over. Og skal vi spille pass and move ind over midten, så bliver han endnu mere overflødig.

Ang. playmaker-typer på holdet:
Meireles er ikke en playmaker-type. Han er en fin balancespiller, der har vist, at han bidrager med mest, når han er i en position, hvor han kan foretage mange dybdeløb. Han har ikke vist, at han er god til at fordele spillet dybt i banen.
Gerrard kan slå præcise lange afleveringer. Jeg mener dog personligt, at Gerrard er bedre længere fremme på banen, fordi han ofte virker så ivrig efter at slå den afgørende aflevering, at han tager unødvendige chancer i sit spil, når han spiller central midt. Hans temperament passer bedre til en mere fri rolle som off. midt.
Henderson, tjaa det kan sagtens være, at han er en playmakertype - jeg må indrømme, at selvom jeg har læst en del om ham, så er jeg stadig på bar bund i forhold til, hvad der præcist er hans kvaliteter andet end, at han er ok i det chanceskabende spil. Men han skal vel også primært være backup i næste sæson?
Suarez er ikke en playmaker. Han er alt muligt andet end det.
Synes du skal sætte dig hen og se Scum og Chelsea kampene fra foråret igen, for det er lige nøjagtig ham der deler spillet godt og grundigt ud, både til kanterne, men også i dybden. Og også en rolle han havde hos Porto.
Mht Jordan, så er det den rolle han har haft i SUFC og på U21.

Ang. Zapata:
Du kan sagtens have ret. Jeg har kun læst få artikler om ham. Dog vil jeg stadig mene, at en forsvarsspiller fra Serie A ikke er en sikker gevinst. Jeg ser dog gerne Zapata i LFC. Det er en ok chance at tage til de rette penge.
Det kan vi sagtens blive enige om og en større vurdering om PL potentiale, fra Hekkem eller Rasmus kunne være interresant.

Ang. pris kontra kvalitet:
Jeg er helt enig. Det er også min største bekymring. Typemæssigt har man i Jordan og Adam to spillere, som passer ret godt til venstre- og højremidt i en 4-3-3 - altså de positioner ved siden af Lucas. Men til £22 mio. kunne man måske have fået noget helt andet. Jeg tror, KD har været lidt bekymret for, at holdet ikke har kunnet holde bredden. Det har været helt slemt i venstreside, og højresiden har også til tider set lidt sløj ud.
Det er det da ikke utænkeligt, jeg mener dog bare at det er nogle valg til bredden (Jordan er imo stadig udviklingsspiller) som kunne gøres anderledes.

Downing, Henderson og Adam til sammenlagt £40 mio. vil jeg gerne indrømme, at jeg ikke er imponeret over - hvis det kommer så vidt. Men derfor synes jeg nu stadig, at der er fornuft bag at købe disse tre typer. Det lader til, at der er en plan og en idé om et koncept, og det finder jeg positivt. Så kan man altid diskutere de enkelte spillere. Det er også sjældent, at en træner (og en sportsdirektør) har en hit rate på 100 - der vil jo nok desværre komme fejlkøb.
Det er sandt, men vi er bare ikke i en position pt hvor vi kan tillade os at have disse fejlkøb.
De 4 øverste hold i PL ser ud til IKKE at blive svækket (måske Arsenal gør afhængig af Cesc F), nærmere tværtimod.
Så at begynde at "eksperimentere" med unge og i mine øjne mellemklasse spillere er et forkert signal, især hvis vi virkelig mener at vi skal
konkurrere med om de 4 pladser.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 25. jun, 2011 16:37

Emmy skrev:Jeg vil enormt gerne have Mata til klubben, men ikke som wing. Han er ikke spilleren der kan føde Carroll med indlæg. Nok nærmere få et fremragende sammenspil med Gerrard og Suarez.
Mener du indgreb? Nej da og stakkels hende, der sku føde en så stor gut som Carroll, selv med indgreb må det gøre lidt nas.

Men spøg til siden så drop de nedværdigende kommentarer du nogle gange sender afsted. Det kan godt være man ikke deler samme holdning, men derfor kan man godt tale pænt og anerkende de andres holdninger alligevel.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » lørdag, 25. jun, 2011 16:40

ArdaTuran skrev:
Emmy skrev:Jeg vil enormt gerne have Mata til klubben, men ikke som wing. Han er ikke spilleren der kan føde Carroll med indlæg. Nok nærmere få et fremragende sammenspil med Gerrard og Suarez.
Mener du indgreb? Nej det er Mata ikke og stakkels hende, der sku føde en så stor gut som Carroll, selv med indgreb må det gøre lidt nas.

Men spøg til siden så drop de nedværdigende kommentarer du nogle gange sender afsted. Det kan godt være man ikke deler samme holdning, men derfor kan man godt tale pænt og anerkende de andres holdninger alligevel.
Hvor, udover (så fat det dog) kommentaren, er jeg nedladende?

Jeg anerkender absolut andres holdninger, men det er vel ikke forbudt at stille spørgsmålstegn ved dem?

veffe69

Indlæg af veffe69 » lørdag, 25. jun, 2011 16:43

@Emmy

Grunden til at Mata ofte bliver nævnt som wing, er jo netop fordi han ofte spiller det.
Og klassiske wings som du efterlyser er en sjælenhed efterhånden, da de fleste ikke spiller kant/kant,
men mere inde i banen, så man derved har muligheden for en masse overlaps fra backerne.
De klassiske wings bliver ofte brugt i den nutildags umoderne 4-4-2 og er en uddøende race.

Og hvorfor ikke fjerne prisskiltet helt og så finde spillere som VIRKELIG kunne gøre en forskel i en start opstilling.
(som så igen bliver en smagssag)
Hvorfor skal vi lade os "nøjes", vi ER altså Liverpool Football Club.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 25. jun, 2011 16:47

Emmy skrev:
ArdaTuran skrev:
Mener du indgreb? Nej det er Mata ikke og stakkels hende, der sku føde en så stor gut som Carroll, selv med indgreb må det gøre lidt nas.

Hvor, udover (så fat det dog) kommentaren, er jeg nedladende?

Jeg anerkender absolut andres holdninger, men det er vel ikke forbudt at stille spørgsmålstegn ved dem?
Det vel også nok og den er vel også unødvendig. Hvis ikke nedladende, så lige hidse sig lidt ned.

Har på fornemmelsen temperamenterne herinde er høje idag, mon det skyldes den snart uundgåelige Adam handel.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Emmy

Indlæg af Emmy » lørdag, 25. jun, 2011 16:50

veffe69 skrev:@Emmy

Grunden til at Mata ofte bliver nævnt som wing, er jo netop fordi han ofte spiller det.
Og klassiske wings som du efterlyser er en sjælenhed efterhånden, da de fleste ikke spiller kant/kant,
men mere inde i banen, så man derved har muligheden for en masse overlaps fra backerne.
De klassiske wings bliver ofte brugt i den nutildags umoderne 4-4-2 og er en uddøende race.

Og hvorfor ikke fjerne prisskiltet helt og så finde spillere som VIRKELIG kunne gøre en forskel i en start opstilling.
Vi skal heller ikke nøjes med noget som helst. Men lige præcis i dette vindue tror jeg vi får lidt svært ved at trække de helt store stjerner til. Kenny skal i gang med at opbygge noget nyt og stort og det koster lidt mønt. Og nok også en del mere end vi måske bryder os om.

Klassiske wings er sjældne, men det virker helt klart som Kenny vil have en sådan. Der er ikke mange at vælge imellem, Adam Johnson kunne være en anden mulighed. Men han er nok ikke til slag til os.

veffe69

Indlæg af veffe69 » lørdag, 25. jun, 2011 17:02

Emmy skrev:
veffe69 skrev:@Emmy

Vi skal heller ikke nøjes med noget som helst. Men lige præcis i dette vindue tror jeg vi får lidt svært ved at trække de helt store stjerner til. Kenny skal i gang med at opbygge noget nyt og stort og det koster lidt mønt. Og nok også en del mere end vi måske bryder os om.

Klassiske wings er sjældne, men det virker helt klart som Kenny vil have en sådan. Der er ikke mange at vælge imellem, Adam Johnson kunne være en anden mulighed. Men han er nok ikke til slag til os.
Mener at ha læst, at han har fået af vide af Mancini, at han ikke har en fremtid i klubben.
Og vi har vist i Januar og nu her, at vi sagtens kan splashe cash efter spillere (Suarez, Carroll, Jordan)
(ved godt Caroll blev betalt med Torres penge, men vi købte ham immervæk, så det er princippet i det)

Så jeg er overbevist om at VILLE man have f.eks en Defour eller en Hamsik, så var der mønt til det.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » lørdag, 25. jun, 2011 17:06

Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 41

Indlæg af Mads T. » lørdag, 25. jun, 2011 17:14

Kelly skrev:http://onside.dk/nyheder/premier-league ... n=klubfeed

Nu popper Diego op igen ;)
Han må gerne poppe langt væk igen. Ikke interesseret.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 25. jun, 2011 17:14

@Veffe

Ang. Maxi:
De citerer Rory Smith, der er en ret velanset journalist med forstand på LFC.

Ang. Henderson:
Ja. Men nu var konteksten, at Henderson var for dyr. Så virker det lidt mærkeligt, hvis Comolli forsøgte at antyde, at Henderson faktisk havde kostet mere end £20 mio.

Ang. Maxi:
Downing er imø. ikke en hæmsko i forhold til pass and move. Han minder på mange måder om Maxi, men hvor Maxi måske søger mere ind i banen, kan Downing holde bredden. Men Downing har netop også vist, at han kan trække ind i banen og komme med i feltet i den netop overståede sæson. Downing behøver ikke kun at få spilletid, når Carroll er på banen, men Downing kan være med til at gøre Carroll bedre, modsat de andre spillere i truppen, der har spillet på venstrekanten (og så mangler Carroll jo altså også at opleve en længere uafbrudt kampstime - det vil formentlig også være positivt for ham, hvis en sådan indtræffer).

Ang. playmaker-typer:
Jeg har skam set de kampe. Jeg har dem dog ikke ved hånden. Jeg fandt en match compilation fra kampen mod CFC med en del af Meireles' (gode) aktioner, og han slår altså ikke mange af de hræy lange afleveringer - der er et par halvlange indesider og et forsøg på at finde Kuyt i feltet, som dog ikke lykkes helt. Han er god i kombinationsspillet, god til at modtage bolden og god til at løbe i dybden. Grænsen mellem en balancespiller og en playmaker er måske hårdfin, idet de ofte vil lave mange af de samme aktioner. Man ser bare aldrig Meireles vende spillet - bolden skal forbi to-tre stationer, før spillet er vendt, og det er altså en mangel ved LFCs spil. Især hvis man skal gå efter sejren og ikke forsvarer en føring.
Jordan har spillet forskellige roller for SUFC. Så meget har jeg læst mig til. Han har endda spillet højremidt. Men det kan sagtens være, at han har spillet disse positioner som en playmaker - lidt ligesom når Adam er playmaker som en slags venstremidt for Blackpool.

Ang. pris kontra kvalitet:
LFC har i mange år være nødt til at gamble, og er det stadigvæk til en vis grad, selvom man nu fattes flere penge. Jeg tror, det er meget få af de købte spillere, som ikke blev betragtet som lidt af et sats, da de blev købt. Og så har Comolli også udtalt, at det handler om timing.

Imø. var timingen ved Suarez-købet rigtig god, idet man vel stort set kun oplevede konkurrence fra Spurs. Hvis ikke LFC havde købt Suarez i januar, havde konkurrencen sikkert været større nu her. Og det er lidt den samme historie ved Henderson kontra Jones og Young. Henderson blev jo også blevet rygtet til andre klubber - især Man. Utd., men man handlede hurtigt, og købet overraskede de fleste. Omvendt så tabte LFC altså kampen om Jones og Young til Man. Utd., hvilket imø. viser, at LFC ikke bare kan konkurrere på lige fod med de andre store klubber om de mest eftertragtede spillere. Man skal altså forsøge at opnå fordele i forhold til de andre klubber. Det kan være at være hurtigere på aftrækkeren, at tage et sats, som de andre klubber ikke tør, eller slet og ret at have et bedre netværk.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » lørdag, 25. jun, 2011 17:34

Jeg er enig med dig fribytter, nogle gange er netværket afgørende. Hvorfor finder scum 2 tivllinger fra Brasilien, og en kanonangriber fra Mexico til små penge, og vi ikke gør.
Det er jo lige præcis det jeg går op håber på. At vi henter en 2 til 3 spillere ind nu, som er ikke kender til, men som viser sig at være de rene guldklumper. Altså helt unge spillere.
Det er klart holdet skal også forstærkes direkte med modne og erfarne spillere.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » lørdag, 25. jun, 2011 17:46

Mit alternativ til at købe Adam og Downing:

Lad være med at købe nogen.

Grunden til jeg ikke mener vi skal købe Adam:
Vi har Lucas til den defensive midt. Måske Spearing. Jeg har svært ved at vurdere hvordan Spearing ville gøre det i Lucas' rolle.
Til det lidt mere fremaddrettede har vi Gerrard (som ifølge ham selv er i sin bedste form i ti år, lad os håbe han har ret), Meireles, Henderson og Shelvey. Vi ved stadig ikke hvordan det ender med Aquilani. Vi er imo besat.

Downing kan jeg godt forstå meningen med. Jeg synes bare ikke han er en stor nok forstærkning. Og da slet ikke til de penge.
Uenigheden består nok også i at jeg ikke mener vi behøver en decideret wing (nødvendigvis). Jeg forestiller mig, at en ikke specielt bred 4-3-3 variant vil blive vores primære model, og her kan fx Kuyt og Suarez sagtens udgøre de to yderste. Jeg kan også sagtens se Gerrard i en fri rolle i en af siderne. Maxi ligeledes.

Konklusion: Jeg ville spare Adam pengene, og smide dem oveni Downing beløbet, så vi kunne få en rigtig god offensiv spiller i stedet. Jeg går ud fra vi i forvejen køber en midterforsvarer og en venstre back.

Besvar