hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Mazter81
Geografisk sted: Paphos
Alder: 43
Kontakt:

Re: hvem skal ud

Indlæg af Mazter81 » onsdag, 23. jul, 2014 13:31

And I'm Javert skrev:
Mazter81 skrev:
Xenne skrev:
ilusio skrev:Gerrard og Lucas har 2 forskellige roller.

Lucas skal ryde op og give bolden videre til dem som skal føre den frem.
Gerrard er spilfordeleren der skal føre bolden frem.

Can tror jeg er set som den næste opryder, men vi kan ikke nøjes med 1 kun. Så vi har brug for både Lucas og Can. Som du selv skriver så skal vi have en ny ind hvis Lucas sælges.

Allen er nok det nærmeste vi finder til backup til Gerrard.
I min verden er der plads til Lucas smutter, Can kan varetage hans plads og skal have spilletid til at udvikle sig, Coady må evt. være reserve. Hvis Lucas også er der, vil det være på bekostning af Can han skal spille og hans udvikling må gerne prioriteres højt. Derudover er Lucas niveau ikke hvad det har været, han har selv brug for spilletid og er også kommet i den alder, hvor han formentlig gerne ville spille fast.
Men vi har vel (forhåbentlig) omkring 60 kampe eller flere denne sæson?
Sæt lige dine forventninger 10 kampe ned.

38 i Premier League, ikke mere end 8-10 stykker i Champions League og så de to cups, hvor vi altid ryger ud tidligt i den ene.

For at nå de 60, skal vi mindst nå semifinalerne i cup-turneringerne og en semifinale i Champions League.
Er du bims? Det er jo preseason. Vi snupper en quadruple sæson :lol:

Brugeravatar
And I'm Javert
Alder: 33

Indlæg af And I'm Javert » onsdag, 23. jul, 2014 13:48

ilusio skrev:Jeg synes du modsiger dig selv en smule.

Du nævner selv midtbanen med Lucas, Allen og Henderson, men mener så her at vi klarede os godt pga en svag spurs midt. Deres svage performance skyldes nok nærmere den sammensætning af hhv. en spilfordeler, en opryder og en box-to-box spiller i Henderson.

Henderson var nok vores bedste midt sidste år, men jeg mener ikke du kan sammenligne ham med Lucas. Lucas skal "kun" spille opryder i en typisk 4-2-3-1 eller i en diamant 4-1-2-1-2.

Allen er for mig backup, og Can/Lucas må så slås om hvem der er backup til opryder-pladsen.

BR viste sidste år at han er meget fokuseret på at tilpasse sig modstanderne, og til dette skal han have alternativer, og dette giver Lucas.
Jeg formulerede mig måske en smule kringlet. Ja, det skyldes en stærk sammensætning af opryder, box-to-box og spilfordeler, men som jeg også skrev, mener jeg ikke, at vi kan spille det spil uden Luis Suarez. Vi har simpelthen ikke nok kvalitet længere fremme, og jeg synes nærmere den kamp virkede fantastisk fordi, som sagt, Tottenham var i dyb krise, og deres midt fungerede ikke. Henderson spillede vel nok den bedste kamp, han har spillet for Liverpool, og han skal absolut ramme et tilsvarende niveau, for at jeg kan se den opstilling skabe resultater. Det samme med Allen. Og det er så her, jeg er imod at spille med den slags tremands-midtbane. Lucas-Allen-Henderson tilbyder simpelthen ikke nok kvalitet længere fremme. Spiller vi med den formodede midtbane i Gerrard-Henderson-Lallana, kommer der langt mere bevægelse og kreativitet på banen, hvor jeg ser niveauet dale drastisk, hvis vi skal gøre plads til Lucas og Allen på holdet.

Hvis Lucas spiller, skal vi have en spilfordeler. Hvis det er tilfældet, mister vi enormt meget bevægelse, da enten Lallana eller Henderson skal på bænken. En bevægelse vi havde sidste år med Suarez på holdet.

Jeg sammenligner ikke Lucas med Henderson. Jeg pointerer, at Lucas udelukkende fungerer som skraldemand, hvilket vi så, da Rodgers anvendte ham længere fremme, uden Lucas imponerede.

Du siger igen at vi skal have Lucas/Can som backup til pladsen som opryder, men igen, Liverpool spiller uden opryder, hvilket igen er min pointe. Med de spillere vi har, ser jeg ikke at taktikken skal involvere en opryder. Især når Lucas nu er faldet drastisk i niveau. Havde han været i formen fra 2010-2011, ville det være til diskussion.
Do not forget my name!

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 52

Indlæg af bblauritzen » onsdag, 23. jul, 2014 13:55

OBI-WAN skrev:
And I'm Javert skrev:
Sæt lige dine forventninger 10 kampe ned.

38 i Premier League, ikke mere end 8-10 stykker i Champions League og så de to cups, hvor vi altid ryger ud tidligt i den ene.
38 i PL, 13 i CL. Resten kan reserverne få :)
Den er købt...

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » onsdag, 23. jul, 2014 14:52

Javert, jeg tror vores uenighed kan koges ned til 1 ting: du mener ikke vi skal spille med en opryder, det gør jeg.

Hvem der så har ret må vi vente og se.

PS: jeg har altid været fan af en 4-3-2-1 eller 4-3-1-2 opstillinger. Dvs. uden regulære fløje, men med en stærk 3-mands midt. Dvs, her kan "opryderen" spille lidt længere fremme på banen og ikke kun vente i mellem kæderne og lukke ned.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » onsdag, 23. jul, 2014 15:06

ilusio skrev:Javert, jeg tror vores uenighed kan koges ned til 1 ting: du mener ikke vi skal spille med en opryder, det gør jeg.

PS: jeg har altid været fan af en 4-3-2-1 eller 4-3-1-2 opstillinger. Dvs. uden regulære fløje, men med en stærk 3-mands midt. Dvs, her kan "opryderen" spille lidt længere fremme på banen og ikke kun vente i mellem kæderne og lukke ned.
Det fungerer også fint, men for at få den optimale bredde i banen, så skal vi have en ordentlig fullback.
Billede

Brugeravatar
And I'm Javert
Alder: 33

Indlæg af And I'm Javert » onsdag, 23. jul, 2014 15:33

ilusio skrev:Javert, jeg tror vores uenighed kan koges ned til 1 ting: du mener ikke vi skal spille med en opryder, det gør jeg.

Ja og nej. Jeg er selv stor fan af 4-2-3-1 opstillingen med en opryder ved siden af en spilfordeler. Den fodbold vi spillede i 2008-2009 under Rafa var fantastisk og et skoleeksempel på, hvor godt det system fungerer. Jeg ville absolut intet have mod at vi vendte tilbage til det system engang, men jeg ser bare ikke vores trup som værende ideel til det system.

Men ja, lad os vente og se. Hvis det bliver ideelt i løbet af sæsonen, rynker jeg skam ikke på næsen, men jeg er skeptisk.

Og så lige en anden ting, hvis Lucas finder sit gamle niveau frem og spiller en kamp som den mod City i 2012, hvor Yaya Touré blev markeret helt ud, skal jeg være den første til at bifalde pladsen som opryder. ;) Men anyway, lad os nyde de næste par træningskampe og se, hvor truppen står. Hvis vi så får tilføjet spillere til flere pladser, kan snakken jo begynde forfra.
Do not forget my name!

Brugeravatar
Harvey

Indlæg af Harvey » onsdag, 23. jul, 2014 15:39

Husker at Lucas for nogle sæsoner siden var i kanonform i efteråret og blandt andet styrede hele kampen da vi vandt ude over Chelsea. Men hans topform blev brat afbrudt af en langtidsskade og efter det, er han aldrig kommet op på samme niveau. Det virker som om at det ekstra gear han fandt den gang, har han aldrig fundet igen og så synes jeg at han er for dyr at have med, fordi han ikke skaber noget frem ad banen og ikke tager nogen dybdeløb selv. Det er ærgerligt for ham og os, men jeg tror at hans tid er forbi.
Hvad Borini angår, så ender det vel med at han tager til Sunderland og det håber jeg også, både for ham og os. Han kommer ikke til at få meget spilletid hos os og det faktum at han har været lejet ud og at BR nu går med til at sælge ham permanent, må også være et vink om at BR nu har indset, at hans gamle ven fra Chelsea og Swansea, bare ikke er go nok. Han havde en forrygende sæson for Sunderland og derfor er de villige til at give så mange penge for ham og det skal vi udnytte.

Og ellers er der fortsat snak om en 2-3-4 spillere mere på vej til os og jeg skal da lige love for at der bliver købt ind. Håber virkelig at BR og kompagni har styr på det og ved hvad de laver, for det er godt nok mange folk der kommer og de kan jo ikke spille allesammen hele tiden, så der skal også en masse mandskabspleje til, for at holde alle glade.
"Sometimes its not all about winning or losing, its about how you play the game".

Hr. Larsen

Indlæg af Hr. Larsen » søndag, 27. jul, 2014 20:14

http://www.plbold.dk/2014/07/27/medie-e ... der-sammen

Begynder vores planer for dette vindue at slå knuder? :dontknow:

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » søndag, 27. jul, 2014 20:18

Hr. Larsen skrev:http://www.plbold.dk/2014/07/27/medie-e ... der-sammen

Han er komplet ligegyldig i det store billede. Og skal nok forsvinde inden vinduet lukker.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Larsen

Indlæg af Hr. Larsen » søndag, 27. jul, 2014 21:03

Emmy skrev:

Han er komplet ligegyldig i det store billede. Og skal nok forsvinde inden vinduet lukker.
Jeg håber, at du har ret! Men hvem skulle køres i stilling istedet? :aliboronz1:

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Re: Sv: hvem skal ud

Indlæg af Aarde » søndag, 27. jul, 2014 23:27

Hr. Larsen skrev:
Emmy skrev:

Jeg håber, at du har ret! Men hvem skulle køres i stilling istedet? :aliboronz1:
Det er der vel som sådan ikke rigtig nogen, der skal. Assaidi har jo aldrig været en benyttet del af vores rotation. Hverken da han var i klubben, eller da han var udlejet (selvsagt).

Chris

Indlæg af Chris » søndag, 27. jul, 2014 23:32

Vi skal have Assaidi, Borini, Kolo el. (Agger), Og Lucas skudt afsted inden vinduet lukker!

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » mandag, 28. jul, 2014 08:52

Chris skrev:Vi skal have Assaidi, Borini, Kolo el. (Agger), Og Lucas skudt afsted inden vinduet lukker!
Enig, bortset fra Lucas ;)

Og gerne Agger og Kolo. Vi har indtil videre Skrtel, Sakho, Lovren, Ilori og Coates. Selv hvis Coates sælges har vi 4 til 2 pladser.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
LFC_20

Indlæg af LFC_20 » mandag, 28. jul, 2014 15:09

Sunderland virker opsatte.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 29. jul, 2014 12:44

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar