Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Søren B
Indlæg: 772
Tilmeldt: tirsdag, 08. jan, 2008 17:41
Geografisk sted: Odense C
Alder: 41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Søren B » onsdag, 29. jul, 2009 17:21

Hekkem skrev:Synes vi generelt mangler flere spillere, til at afdække start 11.

Vi har endnu ikke fundet en løsning til angrebspositionen, når Fernando Torres ikke er klar. Ej heller til Gerrards position. Det samme kan siges til venstre kanten.

Sorry, men jeg tror ikke på Voronin eller Babel er eller bliver gode nok.
Enig, jeg mener også stadig vi mangler en spiller eller to til førsteholdstruppen. Men jeg synes nu mere det er i højre side at vi mangler, frem for venstre. I venstre har vi trods alt Riera, Babel og muligheden for Benayoun. I højre har vi Kuyt, El Zhar og muligheden for Benayoun. Vores højre side var rigtig god sidste sæson, men Dirk en backup til Dirk ville jeg nu forestrække, fremfor endnu en venstre kant til at kæmpe om pladsen med Riera, Babel og Benayoun.

I angrebet kunne jeg også godt tænke mig en forstærkning. Men jeg kunne godt forestille mig at vi ikke kommer til at bruge dem vi har: Torres, Kuyt, Voro, Ngog og Nemeth.
Selv mit skæg er rødt!

Brugeravatar
Steven__Gerrard
Indlæg: 1879
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 08:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Steven__Gerrard » onsdag, 29. jul, 2009 19:01

Søren B skrev:
Hekkem skrev:Synes vi generelt mangler flere spillere, til at afdække start 11.

Vi har endnu ikke fundet en løsning til angrebspositionen, når Fernando Torres ikke er klar. Ej heller til Gerrards position. Det samme kan siges til venstre kanten.

Sorry, men jeg tror ikke på Voronin eller Babel er eller bliver gode nok.
Enig, jeg mener også stadig vi mangler en spiller eller to til førsteholdstruppen. Men jeg synes nu mere det er i højre side at vi mangler, frem for venstre. I venstre har vi trods alt Riera, Babel og muligheden for Benayoun. I højre har vi Kuyt, El Zhar og muligheden for Benayoun. Vores højre side var rigtig god sidste sæson, men Dirk en backup til Dirk ville jeg nu forestrække, fremfor endnu en venstre kant til at kæmpe om pladsen med Riera, Babel og Benayoun.

I angrebet kunne jeg også godt tænke mig en forstærkning. Men jeg kunne godt forestille mig at vi ikke kommer til at bruge dem vi har: Torres, Kuyt, Voro, Ngog og Nemeth.
Ikke enig...Kuyt har gjort det fremragende, er sjældent skadet og leverer en bund solid præstation de fleste gange. Alternativet er Bennayoun (ser ham mere på højrekant end venstre kant), som også har haft en fremragende sæson, så umiddelbart vil jeg mene at vi er dækket godt ind i højre side. Venstre har vi derimod har svært ved at finde den rigtige spiller..Riera starter forrygende, men er faldet lidt af på den - Babel er gået helt bagom dansen, og Dossene/Aurelio er ikke rigtig venstre kanter. Så i min verden ville det være mest fornuftigt at købe en klasse venstre kant.
I angrebet mener jeg vi skal skille os af med Voro - han har gjort det godt i Hertha, men har bare ikke klassen og ligner heller ikke en der vil få det. Så hellere give nogle kampe til Nemeth og Ngog, de begge gjorde det godt i den seneste træningskamp - selvom det var en lidt billig baggrund. Håber desuden at Pacheco får chancen i år, da jeg ser et stort lys i ham - men det er nok utopi at tror, at nogen af de nævnte for alvor kan udgøre en kvalificeret afløser til Torres.
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 29. jul, 2009 21:46

Steven__Gerrard skrev:
Søren B skrev:
Hekkem skrev:Synes vi generelt mangler flere spillere, til at afdække start 11.

Vi har endnu ikke fundet en løsning til angrebspositionen, når Fernando Torres ikke er klar. Ej heller til Gerrards position. Det samme kan siges til venstre kanten.

Sorry, men jeg tror ikke på Voronin eller Babel er eller bliver gode nok.
Enig, jeg mener også stadig vi mangler en spiller eller to til førsteholdstruppen. Men jeg synes nu mere det er i højre side at vi mangler, frem for venstre. I venstre har vi trods alt Riera, Babel og muligheden for Benayoun. I højre har vi Kuyt, El Zhar og muligheden for Benayoun. Vores højre side var rigtig god sidste sæson, men Dirk en backup til Dirk ville jeg nu forestrække, fremfor endnu en venstre kant til at kæmpe om pladsen med Riera, Babel og Benayoun.

I angrebet kunne jeg også godt tænke mig en forstærkning. Men jeg kunne godt forestille mig at vi ikke kommer til at bruge dem vi har: Torres, Kuyt, Voro, Ngog og Nemeth.
Ikke enig...Kuyt har gjort det fremragende, er sjældent skadet og leverer en bund solid præstation de fleste gange. Alternativet er Bennayoun (ser ham mere på højrekant end venstre kant), som også har haft en fremragende sæson, så umiddelbart vil jeg mene at vi er dækket godt ind i højre side. Venstre har vi derimod har svært ved at finde den rigtige spiller..Riera starter forrygende, men er faldet lidt af på den - Babel er gået helt bagom dansen, og Dossene/Aurelio er ikke rigtig venstre kanter. Så i min verden ville det være mest fornuftigt at købe en klasse venstre kant.
I angrebet mener jeg vi skal skille os af med Voro - han har gjort det godt i Hertha, men har bare ikke klassen og ligner heller ikke en der vil få det. Så hellere give nogle kampe til Nemeth og Ngog, de begge gjorde det godt i den seneste træningskamp - selvom det var en lidt billig baggrund. Håber desuden at Pacheco får chancen i år, da jeg ser et stort lys i ham - men det er nok utopi at tror, at nogen af de nævnte for alvor kan udgøre en kvalificeret afløser til Torres.
Jeg regner stærkt med, at vi henter en klassespiller, der kan spille venstre kant og måske hængende angriber. Derudover kunne vi måske finde en rutineret forsvarsspiller, der både kan spille central og i højre side. En angriber ser vi nok ikke i dette vindue.
Så tror jeg på at udvalgte unge spillere får flere kampe, end det før har været tilfældet, og det vil være spillere som: Spearing, Pacheco og Nemeth måske også Kelly og Darby.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » onsdag, 29. jul, 2009 22:46

Niels K skrev:Jeg regner stærkt med, at vi henter en klassespiller, der kan spille venstre kant og måske hængende angriber. Derudover kunne vi måske finde en rutineret forsvarsspiller, der både kan spille central og i højre side. En angriber ser vi nok ikke i dette vindue.
Så tror jeg på at udvalgte unge spillere får flere kampe, end det før har været tilfældet, og det vil være spillere som: Spearing, Pacheco og Nemeth måske også Kelly og Darby.
Er det fordi du stærkt regner med, at vi har penge? Eller regner du stærkt med, at vi sælger en/flere spiller(e) for at kunne købe?

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » onsdag, 29. jul, 2009 22:49

Søren B skrev:
Hekkem skrev:Synes vi generelt mangler flere spillere, til at afdække start 11.

Vi har endnu ikke fundet en løsning til angrebspositionen, når Fernando Torres ikke er klar. Ej heller til Gerrards position. Det samme kan siges til venstre kanten.

Sorry, men jeg tror ikke på Voronin eller Babel er eller bliver gode nok.
Enig, jeg mener også stadig vi mangler en spiller eller to til førsteholdstruppen. Men jeg synes nu mere det er i højre side at vi mangler, frem for venstre. I venstre har vi trods alt Riera, Babel og muligheden for Benayoun. I højre har vi Kuyt, El Zhar og muligheden for Benayoun. Vores højre side var rigtig god sidste sæson, men Dirk en backup til Dirk ville jeg nu forestrække, fremfor endnu en venstre kant til at kæmpe om pladsen med Riera, Babel og Benayoun.

I angrebet kunne jeg også godt tænke mig en forstærkning. Men jeg kunne godt forestille mig at vi ikke kommer til at bruge dem vi har: Torres, Kuyt, Voro, Ngog og Nemeth.
Hvem skal vi så bruge? ;)

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 30. jul, 2009 08:21

athomsen skrev:
Niels K skrev:Jeg regner stærkt med, at vi henter en klassespiller, der kan spille venstre kant og måske hængende angriber. Derudover kunne vi måske finde en rutineret forsvarsspiller, der både kan spille central og i højre side. En angriber ser vi nok ikke i dette vindue.
Så tror jeg på at udvalgte unge spillere får flere kampe, end det før har været tilfældet, og det vil være spillere som: Spearing, Pacheco og Nemeth måske også Kelly og Darby.
Er det fordi du stærkt regner med, at vi har penge? Eller regner du stærkt med, at vi sælger en/flere spiller(e) for at kunne købe?
Selvfølgelig har vi penge, Thomsen :D Det er squ meget fornuftigt, at man lægger ud med at hente den spiller, vi har mest brug for i en kaliber som Johnson, da Rafa har vist, at han ikke kunne holde på Arbeloa. Det er ikke kun et spørgsmål om, at du kan holde på spilleren kontrakten ud, for hvis spilleren virkelig ønsker at komme afsted, så vil det oftest være det, der sker.
Dernæst har Rafa solgt unge spillere som Anderson og Hobbs ligesom der er kommet fornuftige penge ind på Leto og tidligere Keane. Desuden er der fritstillet 8 spillere, hvilket sparer på lønninger og efterlader mere plads og opmærksomhed til de resterende unge og reservespillere. Der forsvinder måske flere spillere fra os: Itandje, Voro, Dossena ?
Jeg forventer - som altid - at Rafa har haft en pose penge til dette vindues transfers, og hvorvidt Keanepengene kommer derudover, eller er en del af dem, skal jeg ikke kunne sige, men ellers kan Rafa sikkert også bruge pengene for de spillere, han sælger.
Alt i alt har vi tilsyneladende kun haft et udlæg på £ 4,5 mio., og et tilsvarende beløb skal betales næste år. Hvis Rafa ikke har flere penge til nye spillere, efter at have solgt for ca. £ 25 mio., så står det da ikke for godt til.
Rafa kan vel godt se, at vi er sårbare, hvis Stevie og/eller Riera er ude i flere kampe, og det kan godt lade sig gøre, at finde en spiller, der dækker begge pladser, så det virker vel åbenlyst for de fleste.
Hvad han ellers finder på er faktisk sværere at forudse, men det kunne også afhænge af, om der render "et godt tilbud" rundt et eller andet sted. Jeg tror, at Rafa har mere i ærmet, og det får vi se, når Alonso-sagaen er overstået.
Det regner jeg ihvertfald STÆRKT med :lol:

Brugeravatar
Alpha-Hans
Indlæg: 259
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:19
Geografisk sted: Amager
Alder: 43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alpha-Hans » torsdag, 30. jul, 2009 09:32

Lee Cattermole (så fedt et navn) spøger stadigt og kan gå hen og blive den direkte afløser for Alonso. ( Daily Mail) Naturligvis matcher han ikke Alonsos niveau p.t., men synes nu at det lyder som en meget spændende spiller også set på fremtiden. Jeg kan også godt lide ideen med at få flere briter ind i truppen.

Alternativet Aquilani kan jeg godt lide pga. hans skudstyrke. Vi mangler flere, der kan banke en masse langskud ind. Men som udgangspunkt er jeg altid skeptisk over for italienere i PL.

Mon ikke - hvis vi sælger Alonso og forstærker os med Cattermole - at der også bliver råd til en fleksibel, offensiv spiller, der kan dække ind som både spids og som fløjangriber. Et bud kunne jo være Lavezzi, hvis han vitterligt er blevet så upopulær i Napoli. Ashley Young ville nok være min ønskespiller her, men det har jeg meget svært ved at forestille mig kommer til at ske.

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mambo » torsdag, 30. jul, 2009 11:08

Jeg nægter simpelthen at tror Cattermole bliver den direkte afløser for Alonso. Han bliver måske god i fremtiden, men lige nu er han slet slet ikke god nok!

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » torsdag, 30. jul, 2009 11:36

Der skal bruges en del penge på spillere.

Vi mangler alternativer til højreback (efter salg af Alvaro Arbeloa), venstreback (efter salg af Alvaro Arbeloa og Andrea Dossena), central forsvar (efter afskedigelse af Sami Hyypiä), venstre wing (som vi hele tiden har manglet) og angriber/offensiv (som vi hele tiden har manglet) midt positionerne

Højre back:
- Første valg er uden diskussion pt. Glenn Johnson
- Darby er ikke moden nok endnu, og vil være noget usikker på han kan stå distancen såfremt - gud forbyde det - Glenn Johnson går hen og får en længervarende skade
- Jamie Carragher er heller ikke en holdbar løsning over en længere periode. Skal han anvendes på højre back, kræver det Skrtel og Agger kan holde sig skadesfri. Og derved mangler der alternativer her.
- Mascherano kan bruges, hvor Lucas træder ind på den defensive midtbane. Det vil ikke svække voldsomt, men Mascherano er altså bedst på midtbanen, og han vil være vigtig når de store slag skal slås.
- Philip Degen kan bruges, men de få gange han har været klar, har han ikke overbevist nogen om, han er en seriøs udfordre til en start plads.

Venstre back:
- Fabio Aurelio er første valg, men har store tendenser til skader
- Emiliano Insua er andet valg, dog noget ung og urutineret til at skulle være stamspiller, såfremt Aurelio ryger ind i en længervarende skade
- Andrea Dossena er på vej væk
- Alternativ til Insua mangler hvis Aurelio bliver skadet og Dossena er skiftet klub
- Daniel Agger ser jeg ikke som backup venstre back

Central forsvar:
- Jamie Carragher er førstevalg. Af nødårsager kan det ske at Carragher bliver anvendt som højre back
- Daniel Agger ser jeg som andet valg. Ligeledes Carragher, kan det ske at Agger af nødårsager anvendes på venstre back (ikke ensbetydende med jeg mener det er en god ide)
- Martin Skrtel bliver der rigeligt brug for, når Carragher eller Agger ikke spiller central forsvar af en eller anden årsag.
- Så skotter det på alternativerne. Bliver en af de tre skadet eller brugt på andre positioner, mangler der backup.
- Mikel San Jose, Martin Kelly eller Daniel Sanchez Ayala mangler alle tre rutinen. Det kan dog gå an at have dem stående som fjerde valg til center forsvaret.

Venstre wing:
- Første valg pt. er Albert Riera, der har spillet sig ind i landsholdsvarmen efter solide præstationer i Confederations Cup.
- Yossi Benayoun må betegnes som andet valg
- Ryan Babel kommer aldrig helt op på det forventede niveau. Han anvendes her i preseason for at gøre ham salgsbar.
- Bliver Yossi eller Riera skadet, mangler vi backup såfremt Ryan Babel skifter klub, hvilket jeg tror er meget sandsynligt.

Angriber/offensiv midt:
- Fernando Torres og Steven Gerrard er naturlig første valg.
- Voronin kan anvendes på begge positioner, ser dog hellere Dirk Kuyt placeret her hvis Torres eller Gerrard er ukampdygtig
- Benayoun kan anvendes på den offensive midtbane
- Nemeth, Pacheco og N'gog skal virkelig vise talentet såfremt de skal være alternativ
- Måske de to positioner, af de nævnte, der ikke første prioritet for at hente alternativer til.

Vigtigste positioner vi skal hente forstærkninger til er
1) Højre back
2) Venstre back
3) Venstre wing

Hvis de tre positioner ikke bliver hentet forstærkninger til - eller alternativer til start 11 - så har vil vi støde ind i problemer.
2 nye spiller kan gøre det hele
- En back, der kan placeres i begge sidder
- En offensiv spiller, der kan spille venstre wing, offensiv midt og måske angriber.
Senest rettet af Hekkem torsdag, 30. jul, 2009 12:57, rettet i alt 1 gang.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Alpha-Hans
Indlæg: 259
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:19
Geografisk sted: Amager
Alder: 43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alpha-Hans » torsdag, 30. jul, 2009 12:01

Mambo skrev:Jeg nægter simpelthen at tror Cattermole bliver den direkte afløser for Alonso. Han bliver måske god i fremtiden, men lige nu er han slet slet ikke god nok!
Rigtigt, men hvis vi vil lægge £ 10 mio. for Cattermole, tror jeg ikke vi bruger flere penge på endnu en central midtbanespiller, hvis vi stadigt går ud fra vores eneste indkøbskapital er de penge vi får ud af spillersalg.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Emmy » torsdag, 30. jul, 2009 12:29

@Hekkem

Godt indlæg hvor du opsummerer vores situation ganske godt.

Punkt 1 og 2 under vigtigste forstærkninger, højre og venstre back, er lige præcis grunden til at jeg synes det var tåbeligt, nærmest idiotisk, at lade Arbeloa smutte til RM for en pose bolcher. Han kan dække begge pladser godt nok til at være fast mand på en af pladserne. Vi finder ikke tilsvarende for de småpenge vi fik ud af den handel.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » torsdag, 30. jul, 2009 13:45

Hekkem skrev:Der skal bruges en del penge på spillere.

Vi mangler alternativer til højreback (efter salg af Alvaro Arbeloa), venstreback (efter salg af Alvaro Arbeloa og Andrea Dossena), central forsvar (efter afskedigelse af Sami Hyypiä), venstre wing (som vi hele tiden har manglet) og angriber/offensiv (som vi hele tiden har manglet) midt positionerne

Højre back:
- Første valg er uden diskussion pt. Glenn Johnson
- Darby er ikke moden nok endnu, og vil være noget usikker på han kan stå distancen såfremt - gud forbyde det - Glenn Johnson går hen og får en længervarende skade
- Jamie Carragher er heller ikke en holdbar løsning over en længere periode. Skal han anvendes på højre back, kræver det Skrtel og Agger kan holde sig skadesfri. Og derved mangler der alternativer her.
- Mascherano kan bruges, hvor Lucas træder ind på den defensive midtbane. Det vil ikke svække voldsomt, men Mascherano er altså bedst på midtbanen, og han vil være vigtig når de store slag skal slås.
- Philip Degen kan bruges, men de få gange han har været klar, har han ikke overbevist nogen om, han er en seriøs udfordre til en start plads.

Venstre back:
- Fabio Aurelio er første valg, men har store tendenser til skader
- Emiliano Insua er andet valg, dog noget ung og urutineret til at skulle være stamspiller, såfremt Aurelio ryger ind i en længervarende skade
- Andrea Dossena er på vej væk
- Alternativ til Insua mangler hvis Aurelio bliver skadet og Dossena er skiftet klub
- Daniel Agger ser jeg ikke som backup venstre back

Central forsvar:
- Jamie Carragher er førstevalg. Af nødårsager kan det ske at Carragher bliver anvendt som højre back
- Daniel Agger ser jeg som andet valg. Ligeledes Carragher, kan det ske at Agger af nødårsager anvendes på venstre back (ikke ensbetydende med jeg mener det er en god ide)
- Martin Skrtel bliver der rigeligt brug for, når Carragher eller Agger ikke spiller central forsvar af en eller anden årsag.
- Så skotter det på alternativerne. Bliver en af de tre skadet eller brugt på andre positioner, mangler der backup.
- Mikel San Jose, Martin Kelly eller Daniel Sanchez Ayala mangler alle tre rutinen. Det kan dog gå an at have dem stående som fjerde valg til center forsvaret.

Venstre wing:
- Første valg pt. er Albert Riera, der har spillet sig ind i landsholdsvarmen efter solide præstationer i Confederations Cup.
- Yossi Benayoun må betegnes som andet valg
- Ryan Babel kommer aldrig helt op på det forventede niveau. Han anvendes her i preseason for at gøre ham salgsbar.
- Bliver Yossi eller Riera skadet, mangler vi backup såfremt Ryan Babel skifter klub, hvilket jeg tror er meget sandsynligt.

Angriber/offensiv midt:
- Fernando Torres og Steven Gerrard er naturlig første valg.
- Voronin kan anvendes på begge positioner, ser dog hellere Dirk Kuyt placeret her hvis Torres eller Gerrard er ukampdygtig
- Benayoun kan anvendes på den offensive midtbane
- Nemeth, Pacheco og N'gog skal virkelig vise talentet såfremt de skal være alternativ
- Måske de to positioner, af de nævnte, der ikke første prioritet for at hente alternativer til.

Vigtigste positioner vi skal hente forstærkninger til er
1) Højre back
2) Venstre back
3) Venstre wing

Hvis de tre positioner ikke bliver hentet forstærkninger til - eller alternativer til start 11 - så har vil vi støde ind i problemer.
2 nye spiller kan gøre det hele
- En back, der kan placeres i begge sidder
- En offensiv spiller, der kan spille venstre wing, offensiv midt og måske angriber.
God oversigt som samler diverse debatter under et. Vi skal måske nok med overvejende sandsynlighed medregne, at Alonso er historie. Hvis Rafa får lov at bruge penge for alle sine salg som minimum, så skulle Rafa gerne stå med +50 mio. £ i hånden. Jeg så gerne, at afløseren for Alonso havde flere offensive og tekniske kvaliteter og at han har mere fart og gennembrudsfarlighed. Det koster givetvis lidt på den defensive konto, men så må Stevie komme lidt mere med hjem af og til, og Masche kan helt sikkert kompensere. Mod de stærkeste modstandere kan Stevie og masche danne duo, som Alonso og Masche gjorde det i sidste sæson.
Glen Johnson var et plus i den offensive retning ift. Arbeloa, og det samme må gerne ske ift. Alonso, da vi dermed kan komme tættere på vores gamle pass 'n' move spil, og da vi dermed oftere vil se os spille smukt men samtidigt effektivt og taktiskt klogt.

Vi må ikke glemme, at Dossena ikke er solgt endnu, men jeg tror, at Rafa gør det for et fornuftigt beløb, hvis muligheden byder sig. Aurelio, Insua og Mavinga, som har fået flotte anmeldelser i sine første reserveholdskampe skal være nok, og Agger kan være nødløsningen.

Vi skal givetvis have nok en højreback, men Rafa har rost Degen efter træningskampene indtil videre, og Darby må gerne få kampe for min skyld. Carra som nødløsning. På begge backpladser mener jeg godt, at vi kan klare os til vintervinduet, hvor vi kan evaluere.

Det samme på de centrale pladser i forsvaret. Giv da den 4. plads til Kelly eller San José, og lad os da se dem an, hvis skadessituationen opstår.

Vores start 4er i forsvaret med Johnson-Carra-Agger-Aurelio/Insua er væsentlig bedre offensivt end Arbeloa-Carra-Skrtel-Aurelio/Insua.

En venstre winger slår jeg gerne sammen med en off. midt, for der findes en del rigtige gode spillere, som mestrer begge dele: Silva, Matta, Hleb for at nævne nogle få. Hvem vi køber, afhænger måske af, om Alonso sælges eller ej.

Så skulle der gerne være noget tilbage til en proven player som angrebsreserve for Torres, men overvejer vi det, så kan der godt sælges ud af Voro, N'Gog og/eller Babel.

1 central midt
1 venstre winger/off. midt
1 angriber

Chris R.

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Chris R. » torsdag, 30. jul, 2009 15:23

Vil lige nævne et nyt navn til den centrale midt. Har aldrig set os linket til ham, men en Riccardo Montolivo i Fiorentina. Burde han ikke være aktuel som erstatning til Xabi? Og burde han ikke også være tilgængelig for omkring 20 mil £ som Aquilani er det?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 30. jul, 2009 16:21

@Hekkem

Jeg er (muligvis som den eneste) fuldstændig uenig med dig.

I min optik skal vi IKKE ud og finde endnu en højre back. Johnson er ren klasse som førstevalg. Carra er habil nok som andetvalg. Når vi når til tredjevalget er jeg stor tilhænger af, at det er en ung spiller. Hvis der skal være "over the hill" rutinerede kræfter som tredjevalg, så kan vi ligeså godt nedlægge akademiet og bruge pengene på back-up spillere i aldersgruppen 30+. Darby SKAL efter min mening være tredjevalg. Ellers skulle han have været solgt.

Igen i min optik skal vi bestemt IKKE ud og finde endnu en venstre back. Modsat dig ser jeg Insua som det klare førstevalg. En ung alder skal ikke holde en spiller tilbage, hvis han leverer varen, hvilket jeg i dén grad synes, at han har. Aurelio er en utrolig god back-up at have. Tredjevalget kan komme fra mange andre positioner. Johnson, Carra, Agger eller forhåbentligt endnu et nyt dygtigt talent.

Centralt i forsvaret ser jeg absolut heller ingen grund til at investere. Carra, Agger og Skrtel er alle topklasse og selvom Skrtel og Agger stadig er forholdsvis unge, så mener jeg igen at alternativet skal være at finde blandt vores helt unge i klubben.

Ventre wing og angriberpladsen kan jeg godt gå med til, at det ville være rart med frisk blod. Men så længe der ikke er solgt ud af for eksempel Babel og Voronin, så er vi ikke voldsomt presset med hensyn til at finde alternativer.

Jeg mener, at den altoverskyggende opgave må ligge i at finde det rigtige alternativ til Alonso, der lader til at være på vej ud af døren. Er der penge til overs herefter, så kan vi kigge efter folk til de to ovennævnte pladser. Tænk sig, at hvis Alonso ikke bliver solgt, så er vi som minimum ligeså stærke på papiret som sidste sæson, hvilket ikke ligefrem kan siges om nogle af de andre normale top 4 klubber - endnu i hvert fald.

I kampen rutine vs. ung ambition, så er jeg som det tydeligt fremgår klart på ungdommens side. Det er på tide, at det er os, der hiver en Federico Macheda, Jonny Evans eller Rafael Silva op hatten for at redde os, når det virkelig brænder på.

Brugeravatar
Jæger
Indlæg: 2138
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:27
Geografisk sted: Bor 1.253,34 km væk fra Anfield
Alder: 37

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jæger » torsdag, 30. jul, 2009 16:28

@Niels K
Glen Johnson var et plus i den offensive retning ift. Arbeloa, og det samme må gerne ske ift. Alonso, da vi dermed kan komme tættere på vores gamle pass 'n' move spil, og da vi dermed oftere vil se os spille smukt men samtidigt effektivt og taktiskt klogt.
Hvordan vil dette oftere få os til at se taktisk kloge ud? Jeg vil da mene at måden vi spillede på før, hvor Alonso var holding midtbane og Arbeloa var taktisk defensivt orienteret, var mere taktisk klogt end ved at erstatte begge med meget mere offensivt inspirerede fodboldspillere. Det vil gøre vores Liverpool hold væsentligt mere offensivt, men efter min mening ikke nær så taktisk klogt et hold.

Besvar