Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
asger90
Indlæg: 1027
Tilmeldt: lørdag, 16. jun, 2007 00:34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af asger90 » torsdag, 30. jul, 2009 18:05

Jeg begynder desværre at blive lidt pessimistisk på vejne af vores elskede klub. Denne tråd stiller sådan set et glimrende spørgsmål: Hvem skal ind? Er det bare mig eller er der ikke unaturligt få rygter om spillere på vej til Anfield. Jeg synes hele tiden der til gengæld er rygter om spillere der er på vej ud. Arbeloa, Dossena, og Alonso er ifølge de fleste næsten sikre på at være fortid mens der også kraftigt går rygter om Masch. Udover dette har vi mistet Pennant og Hyypia og flere her på forummet snakker også om at de føler sig overbeviste om at Degen, Babel og Voronin smutter.

Det er altså ret mange spillere og ind er kun kommet G. Johnson og Marvinga som vi ikke en gang ved om bliver tilføjet førsteholdet. Og hvordan står det egentlig til med transferbudgettet? Er der nogen der kan sætte mig ind i det? Hvor mange penge har vi reelt? Hvis Rafa kan bruge de 130 mio fra Keane-salget sammen med de indtægter på spillere han nu kan få solgt bliver det ret mange penge. Arbeloa-Dossena-Degen-Voronin burde samlet sagtens kunne give 100-120 mio og udover det får vi kassen på et salg af enten Alonso, Masch eller Babel. Skyder ejerne i øvrigt lidt penge i budgettet. Jeg håber vi sælger det førnævnte firkløver og med hjælp fra ejerne og Keane-salget har ca. 300 mio til rådighed.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » torsdag, 30. jul, 2009 19:35

Nu hvor Alonso med overvejende sandsynlighed bliver solgt, så må næste mand ind absolut være hans direkte afløser. Her kunne jeg utrolig godt tænke mig Fabregas. Jeg tror han ville passe perfekt ind på holdet - ligesom Alonso søger dybt tilbage på banen for at få bolden, for derefter at fordele spillet, hvilket han er fantastisk til. Han er ung, men stadig rimelig rutineret. Han vil tilføre offensiven en hel del mere end Alonso har gjort - han slår tilmed nogle giftige dødbolde, hvilket vi ikke er vant til. Han er utrolig boldsikker - også i pressede situationer. Han kender PL og er samtidig en af profilerne i ligaen.

Det er selvfølgelig kun et ønske og jeg kan slet ikke forestille mig, at det skulle kunne lykkedes os at købe ham - dels pga. økonomi (han bliver fanhyleme dyr) og dels pga. Wengers formentlige modvilje til at sælge Fabregas og slet ikke til en direkte konkurrent.

Jonas Lassen
Indlæg: 1891
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Geografisk sted: Lindholm
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jonas Lassen » torsdag, 30. jul, 2009 20:04

athomsen skrev:Nu hvor Alonso med overvejende sandsynlighed bliver solgt, så må næste mand ind absolut være hans direkte afløser. Her kunne jeg utrolig godt tænke mig Fabregas. Jeg tror han ville passe perfekt ind på holdet - ligesom Alonso søger dybt tilbage på banen for at få bolden, for derefter at fordele spillet, hvilket han er fantastisk til. Han er ung, men stadig rimelig rutineret. Han vil tilføre offensiven en hel del mere end Alonso har gjort - han slår tilmed nogle giftige dødbolde, hvilket vi ikke er vant til. Han er utrolig boldsikker - også i pressede situationer. Han kender PL og er samtidig en af profilerne i ligaen.

Det er selvfølgelig kun et ønske og jeg kan slet ikke forestille mig, at det skulle kunne lykkedes os at købe ham - dels pga. økonomi (han bliver fanhyleme dyr) og dels pga. Wengers formentlige modvilje til at sælge Fabregas og slet ikke til en direkte konkurrent.
Jeg kan godt lide din tankegang. Jeg tvivler bare på at Wenger vil sælge ham til os. Det er deres anfør og forsvinder han, kan de starte helt fra bunden af. Han er på niveau med Xabi.
Vi kommer til at lide et kæmpe tab med salget af Alonso. Jeg håber at vi kan få en spiller af samme kvalitet, men de hænger desværre ikke på træerne.
Liverpool Football Club Lindholm Branch
Formand
LFCLB - 3

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » torsdag, 30. jul, 2009 20:04

Jonas Lassen skrev:
athomsen skrev:Nu hvor Alonso med overvejende sandsynlighed bliver solgt, så må næste mand ind absolut være hans direkte afløser. Her kunne jeg utrolig godt tænke mig Fabregas. Jeg tror han ville passe perfekt ind på holdet - ligesom Alonso søger dybt tilbage på banen for at få bolden, for derefter at fordele spillet, hvilket han er fantastisk til. Han er ung, men stadig rimelig rutineret. Han vil tilføre offensiven en hel del mere end Alonso har gjort - han slår tilmed nogle giftige dødbolde, hvilket vi ikke er vant til. Han er utrolig boldsikker - også i pressede situationer. Han kender PL og er samtidig en af profilerne i ligaen.

Det er selvfølgelig kun et ønske og jeg kan slet ikke forestille mig, at det skulle kunne lykkedes os at købe ham - dels pga. økonomi (han bliver fanhyleme dyr) og dels pga. Wengers formentlige modvilje til at sælge Fabregas og slet ikke til en direkte konkurrent.
Jeg kan godt lide din tankegang. Jeg tvivler bare på at Wenger vil sælge ham til os. Det er deres anfør og forsvinder han, kan de starte helt fra bunden af. Han er på niveau med Xabi.
Vi kommer til at lide et kæmpe tab med salget af Alonso. Jeg håber at vi kan få en spiller af samme kvalitet, men de hænger desværre ikke på træerne.
Det skriver jeg også ;)

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » fredag, 31. jul, 2009 09:17

texnymann skrev:@Hekkem

Jeg er (muligvis som den eneste) fuldstændig uenig med dig.
Det er der nok flere der heller ikke er.
texnymann skrev: I min optik skal vi IKKE ud og finde endnu en højre back. Johnson er ren klasse som førstevalg. Carra er habil nok som andetvalg. Når vi når til tredjevalget er jeg stor tilhænger af, at det er en ung spiller. Hvis der skal være "over the hill" rutinerede kræfter som tredjevalg, så kan vi ligeså godt nedlægge akademiet og bruge pengene på back-up spillere i aldersgruppen 30+. Darby SKAL efter min mening være tredjevalg. Ellers skulle han have været solgt.
Fair nok at Glenn Johnson er klart førstevalg - hvilket jeg også skriver - og at Carragher godt til nøds kan aggerer højre back, når Glenn har brug for pauser eller render ind i en skade. Det efter dog at vi er sårbare på de centrale forsvarspositioner, hvor både Martin Skrtel og Daniel Agger skal holde sig skadesfri, såfrem Jamie Carragher skal være højre back.

Hvis ikke der hentes en ny mand ind til forsvaret, der kan spille begge backs eller en der kan være fjerdevalg centralt, så vil løsningen som højre back være Philipp Degen.
texnymann skrev: Igen i min optik skal vi bestemt IKKE ud og finde endnu en venstre back. Modsat dig ser jeg Insua som det klare førstevalg. En ung alder skal ikke holde en spiller tilbage, hvis han leverer varen, hvilket jeg i dén grad synes, at han har. Aurelio er en utrolig god back-up at have. Tredjevalget kan komme fra mange andre positioner. Johnson, Carra, Agger eller forhåbentligt endnu et nyt dygtigt talent.
Jeg er også af den deroute omkring alder er ligegyldigt, så længe spilleren er god nok. Emiliano Insua har dog ikke rigtig været fået udfordringerne mod de allerbedste mandskaber og de helt store opgør. Så rent faktisk ved vi endnu ikke helt, hvor ledes hans topniveau og bundniveau er. Det skal komme an på en prøve. Jeg mener ikke han er helt klar til disse prøver endnu. Han skal nok blive det. Men ting tager tid.
texnymann skrev: Centralt i forsvaret ser jeg absolut heller ingen grund til at investere. Carra, Agger og Skrtel er alle topklasse og selvom Skrtel og Agger stadig er forholdsvis unge, så mener jeg igen at alternativet skal være at finde blandt vores helt unge i klubben.
Som skrevet før med Jamie Carragher på højre back, efterlader det ikke de helt store muligheder på de to centrale forsvarspositioner. En skade til enten Glenn Johnson eller en midterforsvar, så er vi sårbare.
texnymann skrev: Ventre wing og angriberpladsen kan jeg godt gå med til, at det ville være rart med frisk blod. Men så længe der ikke er solgt ud af for eksempel Babel og Voronin, så er vi ikke voldsomt presset med hensyn til at finde alternativer.

Jeg mener, at den altoverskyggende opgave må ligge i at finde det rigtige alternativ til Alonso, der lader til at være på vej ud af døren. Er der penge til overs herefter, så kan vi kigge efter folk til de to ovennævnte pladser. Tænk sig, at hvis Alonso ikke bliver solgt, så er vi som minimum ligeså stærke på papiret som sidste sæson, hvilket ikke ligefrem kan siges om nogle af de andre normale top 4 klubber - endnu i hvert fald.
En ny situation er bekymrende nær, såfremt Xabi Alonso forlader os. Derfor har du ret i det 'hul' skal udfyldes og ikke bare 'lappes' af de spillere vi allerede har. Det må være første prioritet nu når Xabi Alonso forlader os. Og nej det skal ikke være middelmådighed ala Jermaine Jenas eller Lee Cattermole, men ala Alberto Aquilani eller endnu bedre spillere - som jeg tidligere har nævnt.
texnymann skrev: I kampen rutine vs. ung ambition, så er jeg som det tydeligt fremgår klart på ungdommens side. Det er på tide, at det er os, der hiver en Federico Macheda, Jonny Evans eller Rafael Silva op hatten for at redde os, når det virkelig brænder på.
Ja, det kunne da være rart. Men er de der er ikke gode nok, så er det altså ikke det værd og prøve at eksperimentere med det.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 31. jul, 2009 10:14

Jæger skrev:@Niels K
Glen Johnson var et plus i den offensive retning ift. Arbeloa, og det samme må gerne ske ift. Alonso, da vi dermed kan komme tættere på vores gamle pass 'n' move spil, og da vi dermed oftere vil se os spille smukt men samtidigt effektivt og taktiskt klogt.
Hvordan vil dette oftere få os til at se taktisk kloge ud? Jeg vil da mene at måden vi spillede på før, hvor Alonso var holding midtbane og Arbeloa var taktisk defensivt orienteret, var mere taktisk klogt end ved at erstatte begge med meget mere offensivt inspirerede fodboldspillere. Det vil gøre vores Liverpool hold væsentligt mere offensivt, men efter min mening ikke nær så taktisk klogt et hold.
Jeg mener bare, at vi ikke skal til at spille naivt, fordi vi vil spille smukkere fodbold. Rafa er jo garant for, at vi altid vil have et element effektivitet og kløgt i vort spil, taktik og organistion, men derfor vil hurtigere og teknisk dygtigere spillere, end hvad vi har forhåbentlig resultere i til stadighed smukkere spil.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af nikand » fredag, 31. jul, 2009 10:41

Det ville glæde mig i den grad om LFC smed alle skejserne efter De Rossi isf. Aquiliani. Arsenal skulle have budt ca 30 mio euro/pund for De Rossi og jeg mener at han er den bedste sammen med Pirlo til at overtage pladsen fra Xabi. (Essien er desværre udelukket). Et bud Ribery er også noget vi bør overveje hvis transferkassen er større end ventet. ManUtd byder på Ribery og får ham sikkert. Fælt.

Derudover mangler vi i den grad i angriber. Negredo kan være en mulighed, og selv en spiller som Kenwyne Jones er for mig en mulighed.
We need a new Fowler...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » fredag, 31. jul, 2009 11:06

@Hekkem

Undlader lige at citere, så det ikke blive alt for langt. Det virker som om, at du antager, at hvis Johnson bliver skadet, så bliver en af midterforsvarerne også. Det kan sagtens ske, men det er for mig ikke en antagelse, som man skal basere sin transferpolitik på.

Du nævner ikke nogle af de unge (Kelly, Darby m.fl.). Er det fordi, at du ikke vurderer dem som gode nok ti at være tredjevalg?

Insua mener du ikke har vist sine kvaliteter mod tilpas stærke modstandere. Fair nok, men skal vi så holde ham ude af de kampe og blive ved med at gætte? Nogle unge spillere er simpelthen bare gode nok fra day one. Owen, Gerrard, Rooney blot for at nævne nogle fra lokalområdet. Silva og Evans hvis vi kigger lidt i den gale retning. Agger for den sags skyld.

Hvis Rafa har den opfattelse at Nemeth, Pacheco, San Jose, Spearing, Ngog, Darby, Kelly, Plessis og El Zhar er gode nok til at være tredje-fjerdevalg på deres pladser, så skal de altså også have chancen, hvis der er skader. Så er jeg ligeglad med om modstanderen hedder Manchester United. Ellers synes jeg som sagt, at det er komplet spild af penge, at have et akademi.

Konsulen
Indlæg: 265
Tilmeldt: mandag, 04. feb, 2008 18:27
Geografisk sted: Amagerbro
Alder: 40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Konsulen » fredag, 31. jul, 2009 11:24

texnymann skrev:@Hekkem

Undlader lige at citere, så det ikke blive alt for langt. Det virker som om, at du antager, at hvis Johnson bliver skadet, så bliver en af midterforsvarerne også. Det kan sagtens ske, men det er for mig ikke en antagelse, som man skal basere sin transferpolitik på.

Du nævner ikke nogle af de unge (Kelly, Darby m.fl.). Er det fordi, at du ikke vurderer dem som gode nok ti at være tredjevalg?

Insua mener du ikke har vist sine kvaliteter mod tilpas stærke modstandere. Fair nok, men skal vi så holde ham ude af de kampe og blive ved med at gætte? Nogle unge spillere er simpelthen bare gode nok fra day one. Owen, Gerrard, Rooney blot for at nævne nogle fra lokalområdet. Silva og Evans hvis vi kigger lidt i den gale retning. Agger for den sags skyld.

Hvis Rafa har den opfattelse at Nemeth, Pacheco, San Jose, Spearing, Ngog, Darby, Kelly, Plessis og El Zhar er gode nok til at være tredje-fjerdevalg på deres pladser, så skal de altså også have chancen, hvis der er skader. Så er jeg ligeglad med om modstanderen hedder Manchester United. Ellers synes jeg som sagt, at det er komplet spild af penge, at have et akademi.
Fuldstændig enig.. Det er jo klart at hvis flere af vores profiler sidder ude samtidig vil det være en svækkelse. Det er jo umuligt at undgå og ikke noget man skal stræbe efter..

Mht. Alonso - Aquillani + penge eller spiller så synes jeg ikke det er så slemt som mange gør det til. Man skal også huske Rafa's evne til at udvikle midtbanetalent især!! Tror måske også at Lucas vil overraske positivt i år. Han var faktisk god de sidste par måneder sidste år. Glem ikke at det var ham og Masch, ikke Alonso, der havde midten i vores udradering af Scum på OT.
Tænk positivt folkens ;)
Billede

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » fredag, 31. jul, 2009 12:49

texnymann skrev:@Hekkem

Undlader lige at citere, så det ikke blive alt for langt. Det virker som om, at du antager, at hvis Johnson bliver skadet, så bliver en af midterforsvarerne også. Det kan sagtens ske, men det er for mig ikke en antagelse, som man skal basere sin transferpolitik på.

Du nævner ikke nogle af de unge (Kelly, Darby m.fl.). Er det fordi, at du ikke vurderer dem som gode nok ti at være tredjevalg?

Insua mener du ikke har vist sine kvaliteter mod tilpas stærke modstandere. Fair nok, men skal vi så holde ham ude af de kampe og blive ved med at gætte? Nogle unge spillere er simpelthen bare gode nok fra day one. Owen, Gerrard, Rooney blot for at nævne nogle fra lokalområdet. Silva og Evans hvis vi kigger lidt i den gale retning. Agger for den sags skyld.

Hvis Rafa har den opfattelse at Nemeth, Pacheco, San Jose, Spearing, Ngog, Darby, Kelly, Plessis og El Zhar er gode nok til at være tredje-fjerdevalg på deres pladser, så skal de altså også have chancen, hvis der er skader. Så er jeg ligeglad med om modstanderen hedder Manchester United. Ellers synes jeg som sagt, at det er komplet spild af penge, at have et akademi.
Jeg husker tydeligt da vi kun stod med Jamie Carragher, Daniel Agger og Sami Hyypiä som eneste midterforsvarer. Det gav store problemer, da Daniel Agger blev skadet, og Sami Hyypiä eller Jamie Carragher havde karantæne i et par kampe. Her blev vi nød til at spille med John Arne Riise eller Alvaro Arbeloa som midterforsvar. Det siger mig at man er sårbar overfor skader / karantæner, ved kun at have 3 competitive (i mangel af bedre ord på dansk) midterforsvarersspillere.

Vi er så nede på to, hvis Jamie Carragher skal aggere højre back i en periode. Så er alternativerne små.

Martin Kelly mener jeg er midterforsvar, hvor jeg ikke anser ham som værende alternativ til højre back. Det at Stephen Darby ikke fik mulighederne på højre back i sidste sæson, for der var muligheder i og med Martin Skrtel, Jamie Carragher og Javier Mascherano blev benyttet på højre back, udgør for mig han ikke har det der skal til for at være et competitive alternativ.

Hverken Steven Gerrard, Rafael (er det ham du mener, når du skriver Silva?) og Johny Evans eller Daniel Agger blev kastet for løverne mod de stærkeste modstandere fra day one.

Michael Owen var der det problem at første valgende dengang var få og skadet. Derfor fik Michael Owen muligheden og fik derved også muligheden for udviklingen.

Som vi står ligenu har vi ikke råd til vente på disse udviklingsmuligheder. Det er nu vi skal smede, mens jernet er varmt og hjemfører nr. 19. Vi har ikke haft en større mulighed for dette de sidste 15-18 år.

Emiliano Insua har imponeret de gange han har spillet og mangler endnu at spille en dårlig kamp. Han skal selvfølgelig også testes af mod de bedste modstandere, det skal dog gøres med stor omhu, hvor valget mod den rigtige klub, og på den rigtige dag, vil være et sats, men også en mulighed. Det glæder jeg mig da og se, ligesom alle andre. Det behøves ikke at tvivle. Beviser han noget i sådanne kampe, så kan vi begynde at kalde ham før stamspiller eller første valget til venstre back. Pt. vil jeg dog være mere fortrøstningsfuld ved at have Fabio Aurelio til at spille de store kampe.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

veffe69
Indlæg: 836
Tilmeldt: onsdag, 10. jun, 2009 23:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af veffe69 » fredag, 31. jul, 2009 12:57

Hekkem skrev:
texnymann skrev:@Hekkem


Emiliano Insua har imponeret de gange han har spillet og mangler endnu at spille en dårlig kamp. Han skal selvfølgelig også testes af mod de bedste modstandere, det skal dog gøres med stor omhu, hvor valget mod den rigtige klub, og på den rigtige dag, vil være et sats, men også en mulighed. Det glæder jeg mig da og se, ligesom alle andre. Det behøves ikke at tvivle. Beviser han noget i sådanne kampe, så kan vi begynde at kalde ham før stamspiller eller første valget til venstre back. Pt. vil jeg dog være mere fortrøstningsfuld ved at have Fabio Aurelio til at spille de store kampe.
Insua spillede venstre back mod the gunners på udebane og var tæt på at være banens bedste.
Så han er testet og imo er han klar til at være 1 valg.
Det eneste han mangler i forhold til Aurelio er et kanon dødbold (hvilket han aldrig får) og rutine (hvilket han kun får når han spiller)
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » fredag, 31. jul, 2009 13:11

@ Hekkem - Ift. forsvarsspillerne vil jeg gå så langt som til at medgive, at vi godt kunne bruge en rigtig god spiller, der kan spille både højre back og midterforsvarer pga. primært 2 ting:

1: Som du rigtignok antyder, så er det i næste sæson, at vi skal ende over scum og naturligvis helst øverst på skamlen, så vi har ikke råd til at satse på marginalspillere.

2: Med marginalspillere mener jeg Degen og Darby. De har korrekt ikke bevist, at de kan spille op til mange kampe på aller højeste niveau, og i andre sæsoner ville jeg gerne give dem chancen men nok ikke i denne ved nærmere eftertanke.

Til gengæld er Aurelio, Insua, Mavinga og Agger en klasse venstreside, og Dossena er altså ikke solgt endnu.

Kunne vi få Micah Richards ville det være fantastisk :D

Søren B
Indlæg: 772
Tilmeldt: tirsdag, 08. jan, 2008 17:41
Geografisk sted: Odense C
Alder: 41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Søren B » lørdag, 01. aug, 2009 01:07

athomsen skrev:
Søren B skrev:
Hekkem skrev:Synes vi generelt mangler flere spillere, til at afdække start 11.9

Vi har endnu ikke fundet en løsning til angrebspositionen, når Fernando Torres ikke er klar. Ej heller til Gerrards position. Det samme kan siges til venstre kanten.

Sorry, men jeg tror ikke på Voronin eller Babel er eller bliver gode nok.
Enig, jeg mener også stadig vi mangler en spiller eller to til førsteholdstruppen. Men jeg synes nu mere det er i højre side at vi mangler, frem for venstre. I venstre har vi trods alt Riera, Babel og muligheden for Benayoun. I højre har vi Kuyt, El Zhar og muligheden for Benayoun. Vores højre side var rigtig god sidste sæson, men Dirk en backup til Dirk ville jeg nu forestrække, fremfor endnu en venstre kant til at kæmpe om pladsen med Riera, Babel og Benayoun.

I angrebet kunne jeg også godt tænke mig en forstærkning. Men jeg kunne godt forestille mig at vi ikke kommer til at bruge dem vi har: Torres, Kuyt, Voro, Ngog og Nemeth.
Hvem skal vi så bruge? ;)
Arhhh...det er næsten flueknepperi, men anyways, der skulle selvfølgelig stå at vi kommer til at bruge dem vi forvejen har.

Jeg synes nu stadig at Riera, Babel i venstre er stærkere end Kuyt, El Zhar i højre (og så kan Bena bruges i begge sider). Jeg tror Babel bliver rigtig god for os i den nye sæson, og Riera har allerede vist hvad han kan når han er i form. Jeg elsker Kuyt og han var uovertruffen i sidste sæson, men El Zhar ser jeg ikke noget lys i overhovedet. Så hellere Pennant!! Han var sgu en fløj vi kunne have brug for pt. Fantastiske indlæg, hurtighed og udfordringsvilje. Sådan en type mangler vi i mine øjne mere i højre end i venstre side.

Men det er så også bare min mening.
Selv mit skæg er rødt!

Søren B
Indlæg: 772
Tilmeldt: tirsdag, 08. jan, 2008 17:41
Geografisk sted: Odense C
Alder: 41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Søren B » lørdag, 01. aug, 2009 01:20

Kons skrev:
texnymann skrev:@Hekkem

Undlader lige at citere, så det ikke blive alt for langt. Det virker som om, at du antager, at hvis Johnson bliver skadet, så bliver en af midterforsvarerne også. Det kan sagtens ske, men det er for mig ikke en antagelse, som man skal basere sin transferpolitik på.

Du nævner ikke nogle af de unge (Kelly, Darby m.fl.). Er det fordi, at du ikke vurderer dem som gode nok ti at være tredjevalg?

Insua mener du ikke har vist sine kvaliteter mod tilpas stærke modstandere. Fair nok, men skal vi så holde ham ude af de kampe og blive ved med at gætte? Nogle unge spillere er simpelthen bare gode nok fra day one. Owen, Gerrard, Rooney blot for at nævne nogle fra lokalområdet. Silva og Evans hvis vi kigger lidt i den gale retning. Agger for den sags skyld.

Hvis Rafa har den opfattelse at Nemeth, Pacheco, San Jose, Spearing, Ngog, Darby, Kelly, Plessis og El Zhar er gode nok til at være tredje-fjerdevalg på deres pladser, så skal de altså også have chancen, hvis der er skader. Så er jeg ligeglad med om modstanderen hedder Manchester United. Ellers synes jeg som sagt, at det er komplet spild af penge, at have et akademi.
Fuldstændig enig.. Det er jo klart at hvis flere af vores profiler sidder ude samtidig vil det være en svækkelse. Det er jo umuligt at undgå og ikke noget man skal stræbe efter..

Mht. Alonso - Aquillani + penge eller spiller så synes jeg ikke det er så slemt som mange gør det til. Man skal også huske Rafa's evne til at udvikle midtbanetalent især!! Tror måske også at Lucas vil overraske positivt i år. Han var faktisk god de sidste par måneder sidste år. Glem ikke at det var ham og Masch, ikke Alonso, der havde midten i vores udradering af Scum på OT.
Tænk positivt folkens ;)
Helt enig Kons, jeg tror også Lucas kommer til at spille en større rolle for os i år end sidste år. Jeg synes Lucas har været alt for svingende i niveau sidste sæson, men jeg kan se et stort potentiale i ham, og en lys fremtid i merseyside for ham. Det er vel også derfor at Rafa har valgt gentagende gange at bruge ham, trods sløve indsatser. Og vores ungdomsspillere (Insua, Spearing, Nemeth, Darby, Pacheco mfl.) vil nok udgøre mere bredde i vores trup end tidligere. En spiller ind i form af Johnson, må betyde fuld tillid til den eksisternede trup fra Rafa. Ellers ville vi have købt 5-6 spillere allerede nu til venstre back, højre back, central forsvar, højre kant, venstre kant og angreb.

Hvad angår Aquillani, så må jeg indrømme at jeg ikke er den store tilhænger. Jeg hader italiensk fodbold for alt hvad den står for, og de diamentrale modsætninger til PL, som er min eneste liga jeg går op i. Derfor vil jeg have det svært med at han kom ind på Xabi's plads. Jeg kender ikke nok til ham eller den italienske liga for at kunne argumentere mit synspunkt yderligere. Men jeg vil ikke mene at ret mange italienere kunne begå jeg på den centrale midtbane i Liverpool. Jeg er i tvivl om Aquillani er en af dem der kunne.

Jeg tror nu at vi er meget klogere i begyndelsen af næste uge, da vi snart ikke kan vente længere på en afgørelse. Sælges Alonso, er det på plads inden for 2-3 dage (weekenden). Ellers tror jeg at han bliver minimum en sæson mere hos os. Så har jeg også leget spåkone idag.
Selv mit skæg er rødt!

Gary
Indlæg: 1009
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Gary » lørdag, 01. aug, 2009 09:47

Niels K skrev:Til gengæld er Aurelio, Insua, Mavinga og Agger en klasse venstreside, og Dossena er altså ikke solgt endnu.
Lad nu lige Mavinga bevise, at han overhovedet har potententialet til andet end at være fyld på reserveholdet...
On this train faith will be rewarded

Besvar