Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Gary
Indlæg: 1009
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Gary » søndag, 02. aug, 2009 16:06

AJ skrev:
Gary skrev:
mig_der skrev:Jeg vil så vove den påstand at Bulldozeren fra Udines' niveau er så lavt at jeg hellere så et talent på pladsen, da der bliver begået samme mængde begynder fejl, men een af dem her mulighed for at lære af det endnu.
Jeg er bestemt ikke overbevist om Dossenas evner, men en spiller som Evra var om muligt endnu ringere i sin første halvsæson for scum, men man må da sige, at han er kommet efter det. Så at sige, at det kun er Mavinga, der kan lære af sine fejl, er at stramme den.
Nu strammer du den vist lige. Det kan godt være at Evra ikke imponerede i begyndelsen, men han var stadig flere niveauer over Dossenas umådelig ringe standard.
Der er vi så uenige, og det endda uden at stramme den. Det overordnede emne var også om, hvorvidt Mavinga kan betegnes som 3. valg og det mener jeg ikke han kan og eftersom jeg ikke har hørt fra nogen, der har fulgt ham i mere end artikler og måske 2 træningskampe, så holder jeg fast i, at han ikke kan betegnes som et reelt 3. valg.
On this train faith will be rewarded

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJ » søndag, 02. aug, 2009 16:48

Gary skrev:
AJ skrev:
Gary skrev:
mig_der skrev:Jeg vil så vove den påstand at Bulldozeren fra Udines' niveau er så lavt at jeg hellere så et talent på pladsen, da der bliver begået samme mængde begynder fejl, men een af dem her mulighed for at lære af det endnu.
Jeg er bestemt ikke overbevist om Dossenas evner, men en spiller som Evra var om muligt endnu ringere i sin første halvsæson for scum, men man må da sige, at han er kommet efter det. Så at sige, at det kun er Mavinga, der kan lære af sine fejl, er at stramme den.
Nu strammer du den vist lige. Det kan godt være at Evra ikke imponerede i begyndelsen, men han var stadig flere niveauer over Dossenas umådelig ringe standard.
Der er vi så uenige, og det endda uden at stramme den. Det overordnede emne var også om, hvorvidt Mavinga kan betegnes som 3. valg og det mener jeg ikke han kan og eftersom jeg ikke har hørt fra nogen, der har fulgt ham i mere end artikler og måske 2 træningskampe, så holder jeg fast i, at han ikke kan betegnes som et reelt 3. valg.
Det er vel også kun hvis Dossena bliver solgt at Mavinga eventuelt bliver 3.valg ?

Men hvorfor i øvrigt hente ham (Mavinga) hvis vi ikke tror han kan blive til noget? Vi har Aurelio (skadesplaget, ja) og Insua til at dække venstre back, hvorfor vi roligt kan lade en ung spiller agere tredje valg. Nu Evra alligevel nævnes så er det eneste alternativ til ham (O'Shea fraregnet) vel den, som Mavinga, uprøvede tvillingebroder til Rafael, Fabio.

Gary
Indlæg: 1009
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Gary » søndag, 02. aug, 2009 17:04

AJ skrev:
Gary skrev:
AJ skrev:
Gary skrev:
mig_der skrev:Jeg vil så vove den påstand at Bulldozeren fra Udines' niveau er så lavt at jeg hellere så et talent på pladsen, da der bliver begået samme mængde begynder fejl, men een af dem her mulighed for at lære af det endnu.
Jeg er bestemt ikke overbevist om Dossenas evner, men en spiller som Evra var om muligt endnu ringere i sin første halvsæson for scum, men man må da sige, at han er kommet efter det. Så at sige, at det kun er Mavinga, der kan lære af sine fejl, er at stramme den.
Nu strammer du den vist lige. Det kan godt være at Evra ikke imponerede i begyndelsen, men han var stadig flere niveauer over Dossenas umådelig ringe standard.
Der er vi så uenige, og det endda uden at stramme den. Det overordnede emne var også om, hvorvidt Mavinga kan betegnes som 3. valg og det mener jeg ikke han kan og eftersom jeg ikke har hørt fra nogen, der har fulgt ham i mere end artikler og måske 2 træningskampe, så holder jeg fast i, at han ikke kan betegnes som et reelt 3. valg.
Det er vel også kun hvis Dossena bliver solgt at Mavinga eventuelt bliver 3.valg ?

Men hvorfor i øvrigt hente ham (Mavinga) hvis vi ikke tror han kan blive til noget? Vi har Aurelio (skadesplaget, ja) og Insua til at dække venstre back, hvorfor vi roligt kan lade en ung spiller agere tredje valg. Nu Evra alligevel nævnes så er det eneste alternativ til ham (O'Shea fraregnet) vel den, som Mavinga, uprøvede tvillingebroder til Rafael, Fabio.
Ja, men foran Fabio (som dog på det brasilianske ungdomslandshold har bedre meritter end Rafael) står O'Shea og Evra som begge to hverken er unge eller urutinerede. Og ja, det er kun, hvis Dossena bliver solgt. Jeg startede med at sætte spørgsmålstegn ved Mavinga, fordi der var flere, som tog ham som det naturlige 3. valg uden Dossena i truppen og det mener jeg er for tyndt. Især eftersom de, for de flestes vedkommende, ikke kender mere til ham end det, de læser om ham, og altså reelt ikke har et førstehåndsindtryk af hans evner.
On this train faith will be rewarded

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 02. aug, 2009 17:21

Gary skrev:
AJ skrev:
Gary skrev:
AJ skrev:
Gary skrev:
mig_der skrev:Jeg vil så vove den påstand at Bulldozeren fra Udines' niveau er så lavt at jeg hellere så et talent på pladsen, da der bliver begået samme mængde begynder fejl, men een af dem her mulighed for at lære af det endnu.
Jeg er bestemt ikke overbevist om Dossenas evner, men en spiller som Evra var om muligt endnu ringere i sin første halvsæson for scum, men man må da sige, at han er kommet efter det. Så at sige, at det kun er Mavinga, der kan lære af sine fejl, er at stramme den.
Nu strammer du den vist lige. Det kan godt være at Evra ikke imponerede i begyndelsen, men han var stadig flere niveauer over Dossenas umådelig ringe standard.
Der er vi så uenige, og det endda uden at stramme den. Det overordnede emne var også om, hvorvidt Mavinga kan betegnes som 3. valg og det mener jeg ikke han kan og eftersom jeg ikke har hørt fra nogen, der har fulgt ham i mere end artikler og måske 2 træningskampe, så holder jeg fast i, at han ikke kan betegnes som et reelt 3. valg.
Det er vel også kun hvis Dossena bliver solgt at Mavinga eventuelt bliver 3.valg ?

Men hvorfor i øvrigt hente ham (Mavinga) hvis vi ikke tror han kan blive til noget? Vi har Aurelio (skadesplaget, ja) og Insua til at dække venstre back, hvorfor vi roligt kan lade en ung spiller agere tredje valg. Nu Evra alligevel nævnes så er det eneste alternativ til ham (O'Shea fraregnet) vel den, som Mavinga, uprøvede tvillingebroder til Rafael, Fabio.
Ja, men foran Fabio (som dog på det brasilianske ungdomslandshold har bedre meritter end Rafael) står O'Shea og Evra som begge to hverken er unge eller urutinerede. Og ja, det er kun, hvis Dossena bliver solgt. Jeg startede med at sætte spørgsmålstegn ved Mavinga, fordi der var flere, som tog ham som det naturlige 3. valg uden Dossena i truppen og det mener jeg er for tyndt. Især eftersom de, for de flestes vedkommende, ikke kender mere til ham end det, de læser om ham, og altså reelt ikke har et førstehåndsindtryk af hans evner.
O'Shea er vel midterforsvarer oprindeligt, eller ? Ligesom Agger altså. Hvis Mavinga ikke er det talent, som jeg tror, at han er baseret på reservernes første 3 kampe, så har vi altså Agger som 3. mulighed, og det er helt fint i min bog. Jeg syntes ikke at talenterne skal opleve, at der står en håndfuld spillere før dem, da det må virke demotiverende.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » mandag, 03. aug, 2009 08:43

FørKendtSom skrev: Insua spillede venstre back mod the gunners på udebane og var tæt på at være banens bedste.
Så han er testet og imo er han klar til at være 1 valg.
Det eneste han mangler i forhold til Aurelio er et kanon dødbold (hvilket han aldrig får) og rutine (hvilket han kun får når han spiller)
Som hold havde vi problemer med Arsenal - i begge opgør i øvrigt. Emiliano Insua gjorde det godt, og var en af vores bedre. Det har du ret i. Jeg glæder mig til at se mere til Emiliano Insua, og håber han formår at slå igennem, for indtil videre ser det ud til han er 'the real deal' på venstre back. Rutine får man kun ved at spille kampe, også kampe mod formoede stærke modstandere.

Når det er sagt, synes jeg stadig vi ser tynde i på venstre back, når den ene af er ukampdygtig. Det sker jo ofte at Fabio Aurelio bliver skadet, hvor vi kun stå tilbage med en uerfaren ung (men ganske lovende) spiller. Uden backup til ham, er vi sårbare, hvilket jeg ikke mener vi kan satse på, når det er et mesterskab vi skal trække hjem.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

veffe69
Indlæg: 836
Tilmeldt: onsdag, 10. jun, 2009 23:00

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af veffe69 » mandag, 03. aug, 2009 16:40

Hekkem skrev:
FørKendtSom skrev: Insua spillede venstre back mod the gunners på udebane og var tæt på at være banens bedste.
Så han er testet og imo er han klar til at være 1 valg.
Det eneste han mangler i forhold til Aurelio er et kanon dødbold (hvilket han aldrig får) og rutine (hvilket han kun får når han spiller)
Som hold havde vi problemer med Arsenal - i begge opgør i øvrigt. Emiliano Insua gjorde det godt, og var en af vores bedre. Det har du ret i. Jeg glæder mig til at se mere til Emiliano Insua, og håber han formår at slå igennem, for indtil videre ser det ud til han er 'the real deal' på venstre back. Rutine får man kun ved at spille kampe, også kampe mod formoede stærke modstandere.

Når det er sagt, synes jeg stadig vi ser tynde i på venstre back, når den ene af er ukampdygtig. Det sker jo ofte at Fabio Aurelio bliver skadet, hvor vi kun stå tilbage med en uerfaren ung (men ganske lovende) spiller. Uden backup til ham, er vi sårbare, hvilket jeg ikke mener vi kan satse på, når det er et mesterskab vi skal trække hjem.
Jeg er grundlæggende enig i at HVIS både Aurellio og Insua er skadet, er vi tynde.
-Dog kan Agger i nøds situation bruges som valg.

I højre side har vi kun Johnson, men mangler et decideret 2 valg af brugbar styrke.
-Carra kan bruges, men skal kun bruges som 3 valg, som Agger skal i venstre side.

Så jeg mener stadig vi er tyndere i højre end i venstre side, i bredden.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 04. aug, 2009 23:05

Hvem skal ind? Med Alonso på vej ud af døren har jeg da nogle fine forslag. Aquilani, Defour, Silva, Villa, Sneijder, Joe Cole, Ashley Young, De Rossi, Mata og mange flere kunne være interessante.

Én spiller jeg dog bestemt IKKE synes skal til Liverpool er Christian Poulsen. Jeg har intet imod ham. Han har i mine øjne ganske enkelt bare ikke niveauet til at afløse Alonso. Jeg håber inderligt, at det er et rygte, der er grebet ud af den blå luft.

http://www.skysports.com/story/0,19528, ... 93,00.html

McRae

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af McRae » tirsdag, 04. aug, 2009 23:54

Everton (og mange, mange andre) har kikkerten rettet mod Kalmar FF og nærmere bestemt Rasmus Elm. Ham kunne jeg også godt tænke mig at se i Liverpool. Af andre skandinaviske spillere kan nævnes Per Ciljan Skjelbred.
Men når vi taler spillere der kan gå direkte ind i start-11'eren som erstatning for Alonso/Lucas, så er der åbenbart meget fokus på Aquilani. Han kan måske være meget interessant, men jeg må ærligt indrømme at jeg ikke kender noget til ham.
For at give holdet et endnu mere engelsk islæt, så jeg da gerne en Ashley Young i den røde trøje, men han bliver måske for dyr?

Liverdrengen
Indlæg: 1703
Tilmeldt: søndag, 10. aug, 2008 15:46
Geografisk sted: danemark

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Liverdrengen » onsdag, 05. aug, 2009 00:01

McRae skrev:Everton (og mange, mange andre) har kikkerten rettet mod Kalmar FF og nærmere bestemt Rasmus Elm. Ham kunne jeg også godt tænke mig at se i Liverpool. Af andre skandinaviske spillere kan nævnes Per Ciljan Skjelbred.
Men når vi taler spillere der kan gå direkte ind i start-11'eren som erstatning for Alonso/Lucas, så er der åbenbart meget fokus på Aquilani. Han kan måske være meget interessant, men jeg må ærligt indrømme at jeg ikke kender noget til ham.
For at give holdet et endnu mere engelsk islæt, så jeg da gerne en Ashley Young i den røde trøje, men han bliver måske for dyr?
Jeg er også 100 % opsat på at anskaffe hr young.. tror bare han er meget svær og smådyr at få fat i, men det er jeg egentlig ligeglad med.. kan ikke forstå at rafa ikke går mere efter ham.. eller måske hiver han ham op af hatten lige inden sæsonstart.. Quelle surprise!! Cattermole skulle også være en lovende playmaker, mener jeg.. og ung og britisk, så også gerne ham hvis pengene rækker til det..!
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth

Brugeravatar
Fred
Indlæg: 527
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:03

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fred » onsdag, 05. aug, 2009 01:28

Portsmouth har jo allerede solgt mange spillere, så mon ikke man kan få Niko Kranjcar til en billig pris?

Brugeravatar
Henrik
Indlæg: 1004
Tilmeldt: onsdag, 11. jun, 2008 14:03
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Henrik » onsdag, 05. aug, 2009 09:39

McRae skrev:Everton (og mange, mange andre) har kikkerten rettet mod Kalmar FF og nærmere bestemt Rasmus Elm. Ham kunne jeg også godt tænke mig at se i Liverpool. Af andre skandinaviske spillere kan nævnes Per Ciljan Skjelbred.
Men når vi taler spillere der kan gå direkte ind i start-11'eren som erstatning for Alonso/Lucas, så er der åbenbart meget fokus på Aquilani. Han kan måske være meget interessant, men jeg må ærligt indrømme at jeg ikke kender noget til ham.
For at give holdet et endnu mere engelsk islæt, så jeg da gerne en Ashley Young i den røde trøje, men han bliver måske for dyr?
Rasmus Elm er et super talent, og jeg så ham virkeligt gerne i den røde trøje. Han scorede et klassemål i sidste spillerunde af Allsvenskan, og styrede generelt hele kampen. Hans pasningsspil var virkeligt overbevisende, og berettiger til en bedre liga. Om han ville passe ind i Liverpool er lidt noget andet.

Ashley Young er en anden spiller jeg gerne så i Liverpool. Han er knaldgod, hurtig og driblestærk. Da han er engelsk landsholdsspiller og desuden en af de vigtigste i Villa tror jeg dog ikke at O'neill sælger for under 25-30 millioner, og det gør han klogt i. Man kan så sige at Villa med købet af Downing er dækket ind hvis Young smutter, men jeg tror ikke at det kommer til at ske. I stedet tror jeg at vi kommer til at se Downing i en lidt mere central rolle, hvor han kommer i overlap engang imellem med Young. Det lugter af en giftig duo hvis de kan få det til at køre.

Defour ville være en super signing, og er i hvert fald en bedre spiller og et større talent end Lucas i mine øjne. Hans mentalitet lyder desuden som om den er helt rigtig. Da han skiftede fra Genk til Liege sagde han: "At Genk things became too easy for me. At Standard I may not play in every match at this stage, but I would rather have 20 good matches and start on the bench 14 times, than play 34 moderate matches. Even in training I've become a better player by working with players like Conceição and Rapaić. They give me advice, but they also listen to me. I've already criticized Conceição. Sérgio accepts my criticism as he realizes I am a good player." Det er da en spiller med selvtillid :D
Næste år!

xman

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af xman » onsdag, 05. aug, 2009 09:40

Nu hvor salget af Alonso er offentliggjort er der penge at gøre med men også et tomrum der skal lukkes. Der er flere scenarier:
Scenarie 1. Vi køber en direkte erstatning for Alonso:
Det lader til at Aqualiani er ham vi går efter. Han lyder som en spændende spiller, men som så mange andre gør hans skadeshistorik mig lidt nervøs.
Defour bliver nævnt og ham er jeg mere for. Holder allerede et højt niveau og kan udvikle sig til at blive en af de absolut bedste midtbaner tror jeg.
Poulsen er forhåbentligt ikke aktuel, han er for defensiv i forhold til Alonso og i øvrigt næppe god nok.
Hamsik kunne jeg også godt tænke mig, men vi sættes ikke rigtig i forbindelse med ham.
Cattermole, Martinez m.fl. går der også rygter om. Et køb af en af dem ville formentlig betyde at Lucas skal ind at have flere kampe og en af dem overtager den rolle Lucas har haft de sidst par sæsoner.

Scenarie 2: Vi køber en angriber og flytter Gerrard tilbage på midtbanen.
Dette har været diskuteret frem og tilbage. Man kan både lave systemet helt om til en 4-4-2, eller man kan købe en ny offensiv midt/hængende angriber og så flytte Gerrard tilbage på den midterste midtbane i 4-2-3-1 systemet. Fordelene er, at vi ville kunne få indført en klasse angriber mere i truppen, der vil gøre os mindre afhængige af Torres. Ulempen er at vi ændrer på en konstellation, der har vist sig at være særdeles giftig.
Scenarie 3: Vi lader Lucas overtage Alonsos plads og rykker Spearing op i Lucas' hidtige rolle. Vi kan bruge pengene andetsteds og får en home-grown mere i truppen. Spørgsmålet er så bare om de to spillere er dygtige og modne nok til at få større roller på holdet.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 05. aug, 2009 11:25

Det er spændende, hvad Rafa egentlig har at bruge nu. Han burde jo have alt, hvad han har solgt for incl. Keane pengene, og så vi vel aldrig oplevet et sommervindue, hvor der ikke er afsat penge udover, hvad spillersalg kan indbringe ?

Hvis man siger, at Keane pengene og Johnson købet går lige op, så har Rafa solgt for ca. £ 38 mio.

Aquilani virker som den mest sandsynlige afløser for Alonso, hvis man vurderer ud fra de mest vedholdende rygter, og han skal sikkert koste ca. £ 16 mio.
Så tror jeg på, at vi går efter Silva eller en type som ham i hans prisklasse, som ligger på ca. £ 21 mio. Dette køb gør også, at vi har en Stevieafløser, hvis Stevie skal trækkes længere tilbage ved skader eller i starten af sæsonen.
Jeg håber så, at der vil være penge til en rutineret spiller/stort proven talent, der kan dække højre back og midten.

Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Larry Dillman » onsdag, 05. aug, 2009 11:51

Niels K skrev:Det er spændende, hvad Rafa egentlig har at bruge nu. Han burde jo have alt, hvad han har solgt for incl. Keane pengene, og så vi vel aldrig oplevet et sommervindue, hvor der ikke er afsat penge udover, hvad spillersalg kan indbringe ?

Hvis man siger, at Keane pengene og Johnson købet går lige op, så har Rafa solgt for ca. £ 38 mio.

Aquilani virker som den mest sandsynlige afløser for Alonso, hvis man vurderer ud fra de mest vedholdende rygter, og han skal sikkert koste ca. £ 16 mio.
Så tror jeg på, at vi går efter Silva eller en type som ham i hans prisklasse, som ligger på ca. £ 21 mio. Dette køb gør også, at vi har en Stevieafløser, hvis Stevie skal trækkes længere tilbage ved skader eller i starten af sæsonen.
Jeg håber så, at der vil være penge til en rutineret spiller/stort proven talent, der kan dække højre back og midten.
To super-attraktive, men ofte skadede spillere.....måske lidt risikabelt at smide hele puljen efter to, der har de tendenser?
Den eneste, jeg kan komme i tanke om, der fitter din afsluttende description, er engelske, nok ikke specielt dyre, PL-tilvante Nigel Reo-Cooker, der i alt fald i WH var en meget spændende spiller! Men kender ikke hans back-kompetencer, men som marginalspiller på et sparasomt budget måske brugbar eller hur?
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » onsdag, 05. aug, 2009 12:14

Vi skal for alt i verden ikke gå efter breddespillere. Vi skal hente 1-2 stjerner der kan forstærke holdet på de pågældene pladser. Vi har gode unge i truppen der kan være vores bredde.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Besvar