Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 30. jul, 2013 15:33

mawope skrev:
Fribytter skrev: Jeg er sådan set enig. Det er ikke sådanne handler, der giver optimismen et nyk opad. Men det ser ud til, at LFC har haft utrolig svært ved at få fat i førsteprioriteterne, og jeg mener faktisk, at det vil være forfriskende, hvis klubben for en gang skyld undlod at brænde en masse penge af på lavere prioriterede spillere, men i stedet gemte dem til andre vinduer. Suarez overbevises dog nok ikke af den slags indkøb, og hvis Coutinho fortsætter de imponerende takter, tror jeg også, at han snart vil betragtes som en af de få spillere, der burde spille CL. Men det er jo nok vilkårerne for en klub, der ikke har oplevet markant fremgang i tabellen i fire sæsoner nu. Selvom LFC har økonomien til en femteplads, kan man ikke nødvendigvis købe sig til det femtebedste hold på et vindue, og jeg tror også, at FSG har erkendt, at det forholder sig sådan i fodbold.
Det håber jeg ikke er tilfældet. Mange vil måske finde den tilgang fornuftig og rigtig, men i mine ører lyder det som resignation. Næste vindue. Næste sæson. Om og om.

Selvfølgelig skal vi ikke panikhandle, men jeg finder det da lidt mærkeligt, at der slet ikke skulle være nogle brugbare løsningsmodeller på samme niveau som planen med f.eks. Mkhitaryan. Det er efterhånden over en måned siden, den handel gik i vasken, så noget taler desværre for, du har ret.

Skal vi til blot at acceptere, alle disse spillere glider os af hænde med et henkastet blik mod næste transfervindue, så tror jeg ikke, vi kommer til at avancere i den nærmeste fremtid. Så er vi definitivt blevet fødeklub, medmindre majoriteten af professionelle fodboldspillere kommer til at lyde som dagens udtalelse fra Blaszczykowski, om at det ikke altid skal være pengene, som bestemmer.

Det forekommer mig dog ikke til at være den herskende holdning pt. så skal vi have verdensklasse på holdet, skal vi nok indstille os på at skulle investere + den nuværende strategi med talentspotning (men hvem fokuserer ikke på det?).
Ja, vi har vist været inde på det tidligere, og imø. lignede det dengang, at klubben skulle genoverveje en del ting. Jeg mente ikke, at det ville være forfriskende, hvis klubben resignerede, selvom du har ret i, at det sagtens kunne ligne det. Det, jeg mente, var, at det ville være forfriskende, hvis man afholdt sig fra at købe lavere prioriterede spillere, hvis man mente, de var for dyre. Under Comolli og Dalglish endte man med at købe Downing for £20 mio., da Young og muligvis Mata glippede. Det var en klar overpris, men samtidig ville Aston Villa formentlig have en overpris, hvis man skulle lade både Young og Downing gå i samme vindue. Nu er Mkhitaryan allerede glippet i dette vindue for et lignende beløb, og lad os for eksemplets skyld sige, at Bernard også gør det, og at Ljajic er tredjeprioriteten. Fiorentina har vinket farvel til Jovetic, og derfor så er de måske ligesom Villa sværere at forhandle med om et køb af Ljajic.

Man kan så selvfølgelig stadig kritisere klubben for ikke at have nok spændende og realistiske spillere på blokken, og noget kunne tyde på, som du også er inde på i dit andet indlæg, at Rodgers ikke har en plan b forstået på den måde, at han ikke ønsker at købe andre typer end de foretrukne, og det kan være med til at hindre den sportslige fremgang.

Men måske er Papadopoulos det køb, der sætter skred i de andre planer, og nu interessen for Papadopoulos igen er blusset op ifølge aviser, så kan det være, at det er den handel, man forsøger at lande, før man går videre med et større køb til offensiven.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » tirsdag, 30. jul, 2013 15:45

Fribytter skrev:Ja, vi har vist været inde på det tidligere, og imø. lignede det dengang, at klubben skulle genoverveje en del ting. Jeg mente ikke, at det ville være forfriskende, hvis klubben resignerede, selvom du har ret i, at det sagtens kunne ligne det. Det, jeg mente, var, at det ville være forfriskende, hvis man afholdt sig fra at købe lavere prioriterede spillere, hvis man mente, de var for dyre. Under Comolli og Dalglish endte man med at købe Downing for £20 mio., da Young og muligvis Mata glippede. Det var en klar overpris, men samtidig ville Aston Villa formentlig have en overpris, hvis man skulle lade både Young og Downing gå i samme vindue. Nu er Mkhitaryan allerede glippet i dette vindue for et lignende beløb, og lad os for eksemplets skyld sige, at Bernard også gør det, og at Ljajic er tredjeprioriteten. Fiorentina har vinket farvel til Jovetic, og derfor så er de måske ligesom Villa sværere at forhandle med om et køb af Ljajic.

Man kan så selvfølgelig stadig kritisere klubben for ikke at have nok spændende og realistiske spillere på blokken, og noget kunne tyde på, som du også er inde på i dit andet indlæg, at Rodgers ikke har en plan b forstået på den måde, at han ikke ønsker at købe andre typer end de foretrukne, og det kan være med til at hindre den sportslige fremgang.

Men måske er Papadopoulos det køb, der sætter skred i de andre planer, og nu interessen for Papadopoulos igen er blusset op ifølge aviser, så kan det være, at det er den handel, man forsøger at lande, før man går videre med et større køb til offensiven.
Hmm. Jeg går ud fra, at du mener der er en mellemvej, men jeg synes de to markerede stykker er lidt spøjse. Det er negativt hvis man køber lavere prioriterede spiller, men også med til at forhindre sportslig fremgang hvis man lader vær'? Ved godt, at du også skriver at de lavere rangerede spillere også er "for dyre", men det er nu engang alligevel lidt svært at se, hvad man skal gøre for at forhindre både at gå ned til den næste i rækken for at sikre sportslig fremgang, men samtidig også lade vær' for ikke at hente lavere prioriterede spillere.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » tirsdag, 30. jul, 2013 15:52

mawope skrev:
Hr. Drejer skrev: Har du nogle bud? Jeg har selv svært ved at se realistiske muligheder på samme niveau som Mkhitaryan. Altså spillere med samme kvaliteter, som vil kunne spille bag en angriber, og samtidig være målfarlig og skudstærk.
Jeg har ikke nogen lang liste, nej. Men omvendt arbejder jeg heller ikke i mit professionelle virke på at spotte fodboldspillere. Hvor mange snakkede herinde snakkede om Mkhitaryan inden dette transfervindue? Min pointe var nu også nærmere, at man i da i forberedelserne til et transfervindue må bruge kreativiteten, så man ender op med kun at have én hingst. Er der ikke nok spillere på markedet af en given kvaliteten på en given plads, må man måske have et andet set-up klart, så der måske vægtes andre kvaliteter. Det andet dér forekommer mig enormt ufleksibelt.
Ben Arfa :D
.
Jeg name dropper lige spillere som Lamela, Muniain, Menez, Ganso, Konopolyanka, Yarmalenko, Draxler, Sanchez, Griezmann, Ljajić, Willian, Hernanes, Michu, Diego Costa.

Nogen af dem indrømmer jeg nok er lidt usandsynlige, hvis ikke meget :)
Men kunne Sanchez ikke være interesseret i fast spilletid, han har været kædet sammen med Napoli i medierne.
Willian bliver ikke i Anzhi forevigt, på et tidspunkt kommer han vel til Europa, selvom han vil koste kassen.
Draxler koster også kassen og bliver nok i S04 i noget tid endnu.
Billede

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 30. jul, 2013 15:53

Surf skrev:
Fribytter skrev:Ja, vi har vist været inde på det tidligere, og imø. lignede det dengang, at klubben skulle genoverveje en del ting. Jeg mente ikke, at det ville være forfriskende, hvis klubben resignerede, selvom du har ret i, at det sagtens kunne ligne det. Det, jeg mente, var, at det ville være forfriskende, hvis man afholdt sig fra at købe lavere prioriterede spillere, hvis man mente, de var for dyre. Under Comolli og Dalglish endte man med at købe Downing for £20 mio., da Young og muligvis Mata glippede. Det var en klar overpris, men samtidig ville Aston Villa formentlig have en overpris, hvis man skulle lade både Young og Downing gå i samme vindue. Nu er Mkhitaryan allerede glippet i dette vindue for et lignende beløb, og lad os for eksemplets skyld sige, at Bernard også gør det, og at Ljajic er tredjeprioriteten. Fiorentina har vinket farvel til Jovetic, og derfor så er de måske ligesom Villa sværere at forhandle med om et køb af Ljajic.

Man kan så selvfølgelig stadig kritisere klubben for ikke at have nok spændende og realistiske spillere på blokken, og noget kunne tyde på, som du også er inde på i dit andet indlæg, at Rodgers ikke har en plan b forstået på den måde, at han ikke ønsker at købe andre typer end de foretrukne, og det kan være med til at hindre den sportslige fremgang.

Men måske er Papadopoulos det køb, der sætter skred i de andre planer, og nu interessen for Papadopoulos igen er blusset op ifølge aviser, så kan det være, at det er den handel, man forsøger at lande, før man går videre med et større køb til offensiven.
Hmm. Jeg går ud fra, at du mener der er en mellemvej, men jeg synes de to markerede stykker er lidt spøjse. Det er negativt hvis man køber lavere prioriterede spiller, men også med til at forhindre sportslig fremgang hvis man lader vær'? Ved godt, at du også skriver at de lavere rangerede spillere også er "for dyre", men det er nu engang alligevel lidt svært at se, hvad man skal gøre for at forhindre både at gå ned til den næste i rækken for at sikre sportslig fremgang, men samtidig også lade vær' for ikke at hente lavere prioriterede spillere.
Det er delen med, at de er for dyre, som er det centrale. Mawope har ret i, at jeg ikke havde tænkt tanken til ende på den måde, at det selvfølgelig kan være negativt, hvis man bliver så tilbageholdende, at man konstant skeler til næste vindue, hvis førsteprioriteterne glipper. Det er selvfølgelig en risiko ved den tilgang. Og så forstod jeg Mawopes andet indlæg sådan, at det ikke nødvendigvis er en undskyldning, hvis man er løbet tør for ideer, fordi de typer man havde på blokken alle har vist sig at være umulige at få fat i. I så fald må klubben se på nogle helt andre typer, selvom det måske ikke var sådan, man havde tænkt sig, at konceptet skulle styrkes. Det er jeg som sådan enig i.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » tirsdag, 30. jul, 2013 16:03

Forhåbentlig har man vel en ide om, hvorvidt ens anden eller tredjeprioriteter kan forstærke holdet, og man har lavet en vurdering af, hvor meget de er værd. Det er vel sådan man skal vurdere, om man skal spare pengene eller købe ens lavere rangerede spillere. Det er vel præcis dét, vores sportslige set-up skal. Jeg er i øvrigt enig med jer, det var mere den modsigelse jeg gerne ville have opklaret, men det giver da mening at det er prisen der er afgørende til en vis grad. Så længe de også forstærker holdet.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Scherwin » tirsdag, 30. jul, 2013 16:03

BR kaldte også Borini en kæmpe stjerne som med statsgaranti vil få Kop-hjerterne til at blafra.

Det vidst lige gået omvendt Borini har været et af de dyreste flop


Hvad med Hulk fra Zenit? mon ikke han er ved at være træt af isen i rusland. og har tjent nok penge?
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » tirsdag, 30. jul, 2013 16:16

Wormie skrev:BR kaldte også Borini en kæmpe stjerne som med statsgaranti vil få Kop-hjerterne til at blafra.

Det vidst lige gået omvendt Borini har været et af de dyreste flop


Hvad med Hulk fra Zenit? mon ikke han er ved at være træt af isen i rusland. og har tjent nok penge?
Brendan Rodgers troede på at Borini ville blive en målscorer for Liverpool (gør han forhåbentlig stadig). Dem plejer fans at holde af. Samtidig vidste han at Borini var en ekstremt dedikeret og hårdtarbejdende spiller, hvilket normalt er noget man sætter pris på blandt Liverpools fans. Bare se hvor populær Dirk Kuyt blev.

Men han kaldte ham nu aldrig en kæmpe stjerne, og sagde heller ikke noget med statsgaranti.

Red-Snow
Indlæg: 97
Tilmeldt: tirsdag, 19. feb, 2013 19:18

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Red-Snow » tirsdag, 30. jul, 2013 16:30

Wormie skrev:BR kaldte også Borini en kæmpe stjerne som med statsgaranti vil få Kop-hjerterne til at blafra.

Det vidst lige gået omvendt Borini har været et af de dyreste flop


Hvad med Hulk fra Zenit? mon ikke han er ved at være træt af isen i rusland. og har tjent nok penge?
Hvad med Danny fra Zenit? Kunne være interessant til AM. Kræver dog nok at Nordsjælland tæver Zenit i CL-kvalifikationen.

Oomph242
Indlæg: 5696
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 30. jul, 2013 16:31

Alonso skrev:
Wormie skrev:BR kaldte også Borini en kæmpe stjerne som med statsgaranti vil få Kop-hjerterne til at blafra.

Det vidst lige gået omvendt Borini har været et af de dyreste flop


Hvad med Hulk fra Zenit? mon ikke han er ved at være træt af isen i rusland. og har tjent nok penge?
Brendan Rodgers troede på at Borini ville blive en målscorer for Liverpool (gør han forhåbentlig stadig). Dem plejer fans at holde af. Samtidig vidste han at Borini var en ekstremt dedikeret og hårdtarbejdende spiller, hvilket normalt er noget man sætter pris på blandt Liverpools fans. Bare se hvor populær Dirk Kuyt blev.

Men han kaldte ham nu aldrig en kæmpe stjerne, og sagde heller ikke noget med statsgaranti.
Jeg synes ikke rigtigt, ham og Kuyt kan sammenlignes. Kuyt kunne både scorer mål, være meget synlig og undgå skadet. Jeg tror nærmest Borini har været mere skadet i sin første sæson for LFC, end Kuyt var samlet i hele sin LFC karriere..

Jeg tror aldrig, han bliver til noget i LFC.

kristiank
Indlæg: 321
Tilmeldt: lørdag, 31. mar, 2012 22:21
Alder: 27
Kontakt:

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af kristiank » tirsdag, 30. jul, 2013 16:40

Wormie skrev:BR kaldte også Borini en kæmpe stjerne som med statsgaranti vil få Kop-hjerterne til at blafra.

Det vidst lige gået omvendt Borini har været et af de dyreste flop


Hvad med Hulk fra Zenit? mon ikke han er ved at være træt af isen i rusland. og har tjent nok penge?
Hvis Borini har været et af de dyreste flop hvad siger du så til Torres, Carrol osv. Han er på ingen måder et af de dyreste flop, og faktisk mener jeg heller ikke at han kan stemples som et flop endnu, har han ikke leveret noget i næste sæson så kan vi måske begynde at snakke om det, men ikke på nuværende tidspunkt.
Man kan ikke være lige heldig hver gang

Brugeravatar
rnh
Indlæg: 1121
Tilmeldt: onsdag, 28. jan, 2009 22:58
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af rnh » tirsdag, 30. jul, 2013 16:46

Kelly skrev:
rnh skrev:Håber på en klasse signing fra øverste hylde i dag.
Jeg har bare Inge anelse om hvem det skulle være men overrask mig nu Liverpool fc. :flag5:
Skal man sige tillykke med fødselsdagen :flag5: :flag5: eller hvad skyldes optimismen :dontknow:
Har første arbejds i dag siden den 5 april. Pga. Diskusprolaps. Ja det er utroligt hvad man kan glæde sig over. :dance:

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » tirsdag, 30. jul, 2013 17:08

@Oomph242

Hvem sammenligner ham med Kuyt?

Desuden ville jeg ikke diskutere Borini, men om Rodgers' karakteristik inden var rimelig. Men selvfølgelig vidste Rodgers at Borini ville blive skadet 27 gange i første sæson - det er klart.

Weissmuller
Indlæg: 373
Tilmeldt: torsdag, 06. sep, 2012 22:28
Geografisk sted: Ringsted
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Weissmuller » tirsdag, 30. jul, 2013 17:27

Harvey.
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at du kom med et par navne som vi burde købe, og som er bare nogenlunde realistiske tak?
Langt de fleste prøvede verdensklasse spillere koster mester slanten. LFC kan ikke gå med på de sindssyge priser + lønninger der er i fodbold i dag, og syntes egentlig at det er fint at vi ikke sprænger banken på en spiller. Det er sådan noget man knækker nakken på!
Vi er vel nærmest tvunget til at handle i Sandsynlige kommende stjerner klassen, også ellers satse på at vores scouting system er så godt at vi kan ramme de forhåbentlige kommende stjerner.

Jeg er tilhænger af Rodgers, det skal jeg blank erkende. Jeg påstår ikke at han er i besiddelse af de vise sten, men syntes at der er lidt ide i mange af de ting han foretager sig. Og hvad skal manden gøre.? Vi har ikke vundet det vilde med det hold vi har nu, og hvis man ikke lige kan hente Messi, Ronaldo, Sweinstiger, Levandowski, Zlatan, Cavani, Neymar, og hvad de ellers hedder, så man man vel prøve at kigge lidt i ind i krystal kuglen og se hvad man kan finde.? Så syntes det er en god ide, hvis det som det tyder på, har kigget lidt mod Dortmund da man skulle lægge en ny strategi for klubben.

Weissmuller
Indlæg: 373
Tilmeldt: torsdag, 06. sep, 2012 22:28
Geografisk sted: Ringsted
Alder: 44

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Weissmuller » tirsdag, 30. jul, 2013 17:28

Alonso skrev:@Oomph242

Hvem sammenligner ham med Kuyt?

Desuden ville jeg ikke diskutere Borini, men om Rodgers' karakteristik inden var rimelig. Men selvfølgelig vidste Rodgers at Borini ville blive skadet 27 gange i første sæson - det er klart.
Det var da vel en del af planen med Borini, det siger jo sig selv.

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niche » tirsdag, 30. jul, 2013 17:46

Jeg er ret vild med Jackson Martinez - tror han kan blive et kæmpe hit, uanset hvor han spiller. Derfor mener jeg, at hvis/når Suarez bliver solgt, bør man kaste penge i grams for at få ham og evt. Bernard som erstatninger. Det ville imø styrke vores offensiv, selv om vores bedste spiller ryger ud af klappen.

Besvar