Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Ma Captain
Indlæg: 487
Tilmeldt: tirsdag, 01. maj, 2012 13:31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Ma Captain » tirsdag, 21. jul, 2015 13:23

Bojangles skrev:
Ma Captain skrev:Fra Wikipedia
He (Red: Fernandinho) is well known for his blistering pace and ability to shoot from long distances. He is described as "a defensive midfielder with a box to box style of play, contributing in large part to the defense and the attack. With a powerful shot and great passing range, Fernandinho has played an important part in breaking up opposition attacks and creating goal scoring opportunities
Suk. Det er så citeret derinde og ligeledes bliver han beskrevet her http://www.standard.co.uk/sport/footbal ... lery&ino=6 og her http://www.bbc.com/sport/0/football/26958903 og her http://bleacherreport.com/articles/1676 ... ernandinho og her http://www.typicalcity.org/2013/12/29/t ... rnandinho/

Så selvom han oftest figurere som den mest defensive af de to, så ændrer det ikke på at han ikke er en ren "6'er" - og nej. Det er ikke mig der ejer alle de sider, og har været inde og oprette nyhederne, bare for at overbevise dig, fordi det ikke lige passer ind i dit billede af hvordan han spiller.
Jamen så er jeg bare uenig med dig og dine kilder. Jeg har ikke brug for eksterne kilder til at fortælle mig hvilken type Fernandinho er, når jeg selv ser manden spille ca. 25 kampe om året.
There is only one Captain...... Ma Captain!!

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » tirsdag, 21. jul, 2015 13:24

Selvfølgelig vil og kan Fernandinho noget fremad banen. Det er vel ret beset meget kendetegnende for brasilianske spillere.

Men det ændrer ikke ved, at det er en sårbar strategi ikke at have en decideret 6'er til at sætte proppen i. Henderson kan som sådan godt falde ned i den rolle, men det vil fjerne en af hans største styrker - bevægelsen uden bold.

Kan det ske, at Liverpool i enkelte kampe kun bruger Milner og Henderson? Sagtens. Og formentlig også med succes. Men hvis vi snakker idealopstilling, så er historien en helt anden.

Jeg tror heller ikke, det er tilfældigt, at Man City i langt flere tilfælde end et hold som Chelsea har situationer, hvor holdet bliver ramt i en eller anden form for ubalance. Og som Ma Captain er inde på, så har det skabt problemer for Man City flere år i Champions League, at de mangler en decideret balancespiller inde centralt.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 21. jul, 2015 13:32

Ma Captain skrev: EN opstilling med kun Hendo Og Milner på midtbanen er først og fremmest med stor risiko, men det vil i den grad også mindske deres gode løb inde i feltet. I hele pre season har det været så fedt at se de to, tage det ene storm løb inde i feltet til det andet. Jeg synes det er at spilde begges offensive evner og løbe kapacitet ved at binde de to til flere defensive opgaver i en 4-2-3-1.. Ser langt hellere Illaramendi bliver hentet ind til en 4-3-3 som ligger bag Hendo og Milner og leger el Maestro.
Desuden kommer vi sikkert også til at spille en 4-4-2 diamant, hvor Hendo og Milner igen vil løfte de svære taktiske pladser som yder midtbane spillere i systemet, noget jeg hverken ser Can, Lucas eller Allen gøre.
Du har muligvis ret. Men der er jo andre end Hendo og Milner, der er dygtige til at tage løb ind i feltet. Coutinho, Firmino og Lallana for eksempel.

James Pearce fra Liverpool Echo mener, at vores formation i næste sæson vil blive 4-3-3, men med Milner, Hendo og Coutinho som de tre centrale. I mine øjne bliver det nok nærmere en 4-2-3-1, hvis det er de tre centralt, hvilket jeg også tror giver det bedste offensive spil. Om vi så er stærke nok i presspillet og generelt arbejdsvillige nok over hele banen til, at den opstilling ikke kommer til at koste defensivt, det må tiden vise.

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... ed-9694924

Jeg tror, at vi kommer til at se en del rotation i den kommende sæson.
Kloppite

Brugeravatar
Ma Captain
Indlæg: 487
Tilmeldt: tirsdag, 01. maj, 2012 13:31

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Ma Captain » tirsdag, 21. jul, 2015 13:47

Vi står stærkere i år, forstået på den måde, at vores bredde er blevet forstærket. SÅ vi kan arbejde med mange forskellige konstellationer. Dog ved ingen hvilken der er den bedste konstellation endnu, det finder vi vel hellere ikke ud af før vi får spillet August færdigt. Mod mindre hold kan det være en udmærket strategi med kun Hendo og Milner på midtbanen, men så snart vi skal møde top 4-5 stykker så skal og bør der være en bag de to, om det så bliver Allen, Can, Lucas eller en helt 4. skal være usagt.
Når der skal jagtes scoringer, så er jeg slet ikke i tvivl om at man kun skal spille med Milner og Hendo. Det bliver spændende og vi alle bliver klogere når vi har fundet ud af hvad der foregår i BR's hovedet. Muligheder er der dog masser af nu.

Ja hvis Pearce får ret i sine antagelser så ligner det en 4-2-3-1 og ikke en 4-3-3.
There is only one Captain...... Ma Captain!!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 21. jul, 2015 14:26

Ma Captain skrev:Vi står stærkere i år, forstået på den måde, at vores bredde er blevet forstærket. SÅ vi kan arbejde med mange forskellige konstellationer. Dog ved ingen hvilken der er den bedste konstellation endnu, det finder vi vel hellere ikke ud af før vi får spillet August færdigt. Mod mindre hold kan det være en udmærket strategi med kun Hendo og Milner på midtbanen, men så snart vi skal møde top 4-5 stykker så skal og bør der være en bag de to, om det så bliver Allen, Can, Lucas eller en helt 4. skal være usagt.
Når der skal jagtes scoringer, så er jeg slet ikke i tvivl om at man kun skal spille med Milner og Hendo. Det bliver spændende og vi alle bliver klogere når vi har fundet ud af hvad der foregår i BR's hovedet. Muligheder er der dog masser af nu.

Ja hvis Pearce får ret i sine antagelser så ligner det en 4-2-3-1 og ikke en 4-3-3.
Enig. Vi skal spille lidt mere taktisk kløgtigt imod eksempelvis Man City, Chelsea, Man Utd og Everton. Det samme skal vi gøre på udebane i Europa. Omvendt tror jeg godt, at vi kan satse lidt mere på offensiven imod Arsenal, Spurs og nogle af oprykkerne. Og så afhænger meget vel også af, om vi er ude eller hjemme.

EDIT: Men jeg vil reelt nok hellere spille med Lucas eller Can end at hente Illarra.
Kloppite

Red or dead
Indlæg: 64
Tilmeldt: lørdag, 15. mar, 2014 18:58

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Red or dead » tirsdag, 21. jul, 2015 21:41

https://audioboom.com/boos/3393481-bent ... n-24-hours - lidt om Bentekes lægetjek, men vigtigst af alt er at han, som i øvrigt er SkySports reporter, afkræfter rygterne om Asier og Reus og kalder det for nonsens. Så lad os en gang for alle komme videre.

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarde » tirsdag, 21. jul, 2015 23:02

Red or dead skrev:https://audioboom.com/boos/3393481-bent ... n-24-hours - lidt om Bentekes lægetjek, men vigtigst af alt er at han, som i øvrigt er SkySports reporter, afkræfter rygterne om Asier og Reus og kalder det for nonsens. Så lad os en gang for alle komme videre.
Fordi en Sky Sports reporter siger det? Det var da et besynderligt argument, Sky's troværdighed taget i betragtning.

Ikke at jeg tror på, at vi henter (eller i det hele taget er efter) Reus eller Illaramendi, men det er sgu ikke Sky's beretninger, man skal konkludere ting ud fra.

Red or dead
Indlæg: 64
Tilmeldt: lørdag, 15. mar, 2014 18:58

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Red or dead » onsdag, 22. jul, 2015 00:19

Anser nu skysports som et ret troværdigt medie, og i hvert fald ikke som et utroværdigt. jeg har da også indtrykket af at det er den gængse holdning.

Haekle
Indlæg: 37
Tilmeldt: onsdag, 19. jun, 2013 15:40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Haekle » onsdag, 22. jul, 2015 10:18

Alonso tilbage til Liverpool?

Sikkert en and. Men jeg tror, at han stadig har 1-2 gode sæsoner tilbage i sig, så jeg synes, det kunne være spændende med et Liverpool-comeback :-)

http://footy.dk/2015/07/22/medie-liverp ... l-klubben/

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » onsdag, 22. jul, 2015 10:35

Haekle skrev:Alonso tilbage til Liverpool?

Sikkert en and. Men jeg tror, at han stadig har 1-2 gode sæsoner tilbage i sig, så jeg synes, det kunne være spændende med et Liverpool-comeback :-)

http://footy.dk/2015/07/22/medie-liverp ... l-klubben/
Det er en and.

Men Alonso skulle være mere end velkommen i en sæson eller to. Han skulle dog være billig, for han har ikke mange sæsoner foran sig på højeste niveau. Men gad sgu' godt se Alonso sprede boldene bag Hendo og Milner i en sæsons tid. Den mand oser af så meget klasse både på og udenfor banen. Og han har i høj grad formået at forblive en del af Liverpool-familien, selvom han skiftede væk.

Bliver sgu næsten helt rørstrømsk. Dumme and... :D
Kloppite

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Alonso » onsdag, 22. jul, 2015 11:13

Det er vel yderst realistisk, at Pep Guardiola stopper i Bayern München efter næste sæson. Og selv om Alonso er en spiller af høj, høj kvalitet, så er det ikke urealistisk at en ny træner vil fokusere på spillere, han kan bygge på gennem 4-5 år. Det kan jo betyde, at Alonso umiddelbart vil ryge på bænken. Gider en spiller i den alder sidde på bænken? Måske. Men måske vil han hellere et sted hen, hvor der er udsigt til spilletid. Det kunne være Liverpool.

Brugeravatar
LFC_20
Indlæg: 2648
Tilmeldt: tirsdag, 04. aug, 2009 13:35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LFC_20 » onsdag, 22. jul, 2015 12:41


Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Kelly » torsdag, 23. jul, 2015 08:23

Digne har været rygtet til Liverpool længe og asier.
De to ind og de kan lukke vinduet.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Oomph242
Indlæg: 5696
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 23. jul, 2015 09:14

Kelly skrev:Digne har været rygtet til Liverpool længe og asier.
De to ind og de kan lukke vinduet.

Med Benteke købet, håber jeg på Shaqiri.

Brugeravatar
Xenne
Indlæg: 1993
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:36
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » torsdag, 23. jul, 2015 10:10

Oomph242 skrev:
Kelly skrev:Digne har været rygtet til Liverpool længe og asier.
De to ind og de kan lukke vinduet.

Med Benteke købet, håber jeg på Shaqiri.
Er Shaqiri ikke linket kraftigt til Schalke?
Derudover vil jeg ikke mene det er en spiller vi skal gå efter, han er ikke slået igennem i Bayern, ej heller Inter.
Derudover har vi jo en hær af offensive spillere til at gardere os på de offensive pladser.
Lallana, Coutinho, Ibe, Markovic, Firmino.
Angrebet er jo også fyldt op: Sturridge, Benteke, Ings, Origi, Lambert, Balotelli, Borini.
Af de yngre spillere der kan komme op og snuse i år: Harry Wilson, Sheyi Ojo, Jerome Sinclair, Ryan Kent
Der er rigelig med bredde i truppen, det er der også behov for når vi skal ud og spille EL.
Billede

Besvar