Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2101
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » søndag, 29. maj, 2022 23:03

Kasper88 skrev:
søndag, 29. maj, 2022 22:00
Hvordan passer Nunez bedre ind end Kane og Lewandowski? Nogle som har fulgt ham nøje, der kan byde lidt ind?

Mht. de to andre: Lewandowski har alle dage været ekstremt hårdtarbejdende og en spiller, der ofte trækker ned i banen som spilstation, inden han med den rette timing søger ind i feltet, når det bliver farligt. Det samme kan siges om Harry Kane. Under Pochettino var Kane en rendyrket 9'er, voldstomt hårdtarbejdende i sin defensive tilgang og lå ofte på linje med modstanderens forsvarslinje i offensivudgangspunkt. Under Conte er Kane blevet omskolet til en slags falsk 9'er, der trækker ned i banen og sætter især Son op og det har han gjort helt uovertruffen godt. Han har et blik for spillet, der minder om det af Wayne Rooney, hvor hvis folk husker det, at Rooney til sidst i sin karriere blev omskolet til midtbanedirigent. Skulle man være i tvivl om Harry Kanes evner og hvor meget han arbejder både defensivt og offensivt, så set blot highlights fra denne sæsons kamp, hvor Spurs slår City. Efter min mening er det den bedste enkeltmandspræstation vi har set denne sæson, bedre end Benzema mod Chelsea osv. Det er i særklasse imponerende flot fodbold af Kane:

https://www.youtube.com/watch?v=Sp19wQKOzAo - Tryk på link, da den ikke kan vises herinde.

Darwin Nunez er lidt mere et uskrevet blad, en fremtidens mand og åbenbart en meget dyr ung mand. Vi så i kampene mod ham, at han lidt har tendens til at rende med skyklapper og ikke kigge op, især når han tog udgangspunkt på kanten, det kommer han ikke til at kunne i Liverpool. Omvendt sled og slæbte han og han virker brølstærk og sulten. Personligt har jeg ikke set nok med Benfica til at kunne udtale mig om han er prisen værd og et match for Liverpool. Men jeg vil forsvare både Kane og Lewandowski, ud fra den idé, at jeg ikke kan se, hvorfor de to ikke skulle kunne gå ind på dette Liverpool hold. Jeg håber ligesom andre også, at vi går efter forstærkning til angrebet. Vi er fint med meget andre steder, men en angriber og eventuel midtbanespiller, det ville være fint.

Men jeg har godt set, at vi her i dag har været kraftigt sat i forbindelse med Nunez. Kunne være spændende med en såkaldt marquee signing.
Ud over alder så kan Nunez både spillere helt frem men også som venstre kant, det tror jeg er et stor plus i Klopps bog, han er helt sikkert ikke færdig udviklet så Klopp vil nok skulle lære at arbejde mere for holdet defensivt. Sammenlignet med lewandowski og Kane så har han mere speed og kan udfordre 1-1.

Lewandowski er helt sikkert en fantastisk spiller men er han overhovedet realistisk han tjener idag 350.000 £ om ugen, han kræver næppe mindre og han er altså 34, det er helt ved siden af hvad vi plejer.

Jeg ser Kane og Lewandowski som meget mere stationære spillere, jeg tror bedre Nunez kan lære at bidrage defensivt.

Kane hmmm jeg kan simpelthen ikke døje ham fordi han spiller som han gør og selvom det måske er lidt fluffy så er kane og Lewandowski bare vant til at være stjerner kan godt tvivle på om de er gode nok som holdspillere. Kane bliver snart 29 det tror jeg også er for gammelt specielt fordi han har haft en del skades problemer også.

Der er mere fremtid i nunez og nkunku også fordi de kan modelleres af Klopp, nkunku har spillet 5 forskellige pladser i år
YNWA

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 30. maj, 2022 07:57

Mané's udmelding skaber straks en smule nervøsitet. Nu bliver det en realitet, at vi skal bevæge os væk fra det trygge, vi kender.

Men det var en udvikling, som vi skulle igennem uanset hvad. I det mindste står klubben ikke i en position, hvor vi skal prøve at tvinge en spiller ud denne sommer, hvis vi gerne vil have penge for ham. Til gengæld kan vi holde ham en sæson mere, hvis der ikke kommer interessante bud på ham.

Diaz virker mere end klar til at tage over for Mané. Så timingen ser forholdsvis fornuftig ud. Det ændrer dog ikke på, at man kan være lidt nervøs for "det nye".

Hvem kan vi få denne sommer? Taler vi kantspillere, så er Gnabry I Bayern måske et interessant emne at gå efter. Som Mané, har han også kun et år tilbage af sin kontrakt. Og han ville reelt give os ro, hvis Salah vil samme vej som Mané.

Nunez nævnes af mange herinde. Spændende angriber. Men også en spiller, som Man Utd og andre er ude efter. Uanset hvad, så går vi en interessant agurketid i møde. Mon ikke klubben trækker en ukendt kanin op ad hatten, som de af og til formår?
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 30. maj, 2022 17:38

Warning: Sæsonens første længere agurketidsindlæg.

Som så ofte før, når en sæson er overstået, så sidder jeg og planlægger mit forslag til et optimalt transfervindue på klubbens vegne. Altid en ligegyldig øvelse, men ikke desto mindre fin tidsfordriv for undertegnede.

Mané’s udmelding har fået bolden til at rulle. Og ret beset, så trænger vi nok også til lidt mere af den friske energi, som Diaz har bragt. Jeg er nået frem til et optimalt transfervindue, der indeholder 4 tilgange og 8 afgange. Og umiddelbart burde netto-forbruget på transfers gå nogenlunde op, når besparelser på lønninger regnes ind. Det prøver jeg at redegøre for senere.

Disse fire spillere hentes ind:

Bellingham, Nunez, Carvalho og Ramsay.

Det er mit håb, at spillerne kan købes for nedenstående beløb og ansættes til nedenstående lønninger.

Bellingham: £80M og £120K om ugen (han tjener £49K om ugen i Dortmund)
Nunez: £60M og £100K om ugen (han tjener £20K om ugen i Benfica)
Carvalho: £8M og £25K om ugen (højt sat – Elliott får £15K om ugen)
Ramsay: £4M og £15K om ugen

Det vil betyde, at vi har følgende akkumulerede udgifter til vores nyindkøb.

Transfer fees total: £152M
Ugentlige lønninger: £260K

Jeg forestiller mig, at vi siger farvel til nedenstående spillere, og anser mine bud på deres transfer-pris for realistisk (i nogle tilfælde baseret på salgspris udmeldt af klubben). Lønningerne er taget herfra: https://lfcglobe.co.uk/liverpool-fc-pla ... t-details/

Origi: Fri transfer og £60K om ugen
Mané: £40M og £100K om ugen
Minamino: £17M og £60K om ugen
Ox: £10M og £120K om ugen
Keita: £25M og £120K om ugen
Nat: £8M og £40K (Løn er et gæt)
Neco: £8M og £25K
Rhys: £1M og £15K (Løn er et gæt)

Det vil betyde, at vi får følgende akkumulerede indtægter/besparelser i forhold til udgående transfers.

Transferindtægter: £109M
Ugentlige besparelser på løn: £540K

Hvis de lønestimater holder nogenlunde stik, ville vi spare ca. £280K om ugen eller £14.5M om året på løn. Det svarer til £72.5M over 5 år (og dermed amortiseringen af en transfer på en spiller i det prisleje), hvilket typisk er kontraktlængden, når vi signer en spiller. Og selvom den regnskabstekniske del i forhold til amortiseringer er mere kompliceret end som så, så er det på den baggrund, at jeg påstår, at vores netto-forbrug ville gå nogenlunde i nul.

Så ved jeg godt, at andre fans kun vil kigge på transfer-fees og påstår, at vi bruger mange penge. Men det er jeg egentlig ligeglad med, hvis vi i virkeligheden leverer et sundt regnskab.

Det ville kunne give os en startelver i stil med denne.

Alisson
Trent Konate VVD Robbo
Hendo Fab Bellingham
Salah Nunez Diaz

Eller denne.

Alisson
Trent Konate VVD Robbo
Thiago Fab Bellingham
Salah Nunez Diaz

Og så ville vi have spillere på bænken som disse.

Kelleher
Matip
Gomez
Tsimikas
Ramsay
Thiago (eller Hendo)
Jones
Elliott
Milner
Jota
Firmino
Carvalho

Jeg bilder mig selv ind, at sådan et transfervindue ville gøre os endnu stærkere, end vi har været i denne sæson. Hovedsageligt på grund foryngelse af trup og tilgang af nye sultne spillere. Og så fordi jeg ser Bellingham (nok den spiller jeg allerhelst vil have fat i - og den der er sværest at få sin klub til at sælge) som manden, der kan levere de mål fra midtbanen, som vi af og til savner.
Kloppite

mortenbak
Indlæg: 3062
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mortenbak » mandag, 30. maj, 2022 17:47

texy skrev:Warning: Sæsonens første længere agurketidsindlæg.

Som så ofte før, når en sæson er overstået, så sidder jeg og planlægger mit forslag til et optimalt transfervindue på klubbens vegne. Altid en ligegyldig øvelse, men ikke desto mindre fin tidsfordriv for undertegnede.

Mané’s udmelding har fået bolden til at rulle. Og ret beset, så trænger vi nok også til lidt mere af den friske energi, som Diaz har bragt. Jeg er nået frem til et optimalt transfervindue, der indeholder 4 tilgange og 8 afgange. Og umiddelbart burde netto-forbruget på transfers gå nogenlunde op, når besparelser på lønninger regnes ind. Det prøver jeg at redegøre for senere.

Disse fire spillere hentes ind:

Bellingham, Nunez, Carvalho og Ramsay.

Det er mit håb, at spillerne kan købes for nedenstående beløb og ansættes til nedenstående lønninger.

Bellingham: £80M og £120K om ugen (han tjener £49K om ugen i Dortmund)
Nunez: £60M og £100K om ugen (han tjener £20K om ugen i Benfica)
Carvalho: £8M og £25K om ugen (højt sat – Elliott får £15K om ugen)
Ramsay: £4M og £15K om ugen

Det vil betyde, at vi har følgende akkumulerede udgifter til vores nyindkøb.

Transfer fees total: £152M
Ugentlige lønninger: £260K

Jeg forestiller mig, at vi siger farvel til nedenstående spillere, og anser mine bud på deres transfer-pris for realistisk (i nogle tilfælde baseret på salgspris udmeldt af klubben). Lønningerne er taget herfra: https://lfcglobe.co.uk/liverpool-fc-pla ... t-details/

Origi: Fri transfer og £60K om ugen
Mané: £40M og £100K om ugen
Minamino: £17M og £60K om ugen
Ox: £10M og £120K om ugen
Keita: £25M og £120K om ugen
Nat: £8M og £40K (Løn er et gæt)
Neco: £8M og £25K
Rhys: £1M og £15K (Løn er et gæt)

Det vil betyde, at vi får følgende akkumulerede indtægter/besparelser i forhold til udgående transfers.

Transferindtægter: £109M
Ugentlige besparelser på løn: £540K

Hvis de lønestimater holder nogenlunde stik, ville vi spare ca. £280K om ugen eller £14.5M om året på løn. Det svarer til £72.5M over 5 år (og dermed amortiseringen af en transfer på en spiller i det prisleje), hvilket typisk er kontraktlængden, når vi signer en spiller. Og selvom den regnskabstekniske del i forhold til amortiseringer er mere kompliceret end som så, så er det på den baggrund, at jeg påstår, at vores netto-forbrug ville gå nogenlunde i nul.

Så ved jeg godt, at andre fans kun vil kigge på transfer-fees og påstår, at vi bruger mange penge. Men det er jeg egentlig ligeglad med, hvis vi i virkeligheden leverer et sundt regnskab.

Det ville kunne give os en startelver i stil med denne.

Alisson
Trent Konate VVD Robbo
Hendo Fab Bellingham
Salah Nunez Diaz

Eller denne.

Alisson
Trent Konate VVD Robbo
Thiago Fab Bellingham
Salah Nunez Diaz

Og så ville vi have spillere på bænken som disse.

Kelleher
Matip
Gomez
Tsimikas
Ramsay
Thiago (eller Hendo)
Jones
Elliott
Milner
Jota
Firmino
Carvalho

Jeg bilder mig selv ind, at sådan et transfervindue ville gøre os endnu stærkere, end vi har været i denne sæson. Hovedsageligt på grund foryngelse af trup og tilgang af nye sultne spillere. Og så fordi jeg ser Bellingham (nok den spiller jeg allerhelst vil have fat i - og den der er sværest at få sin klub til at sælge) som manden, der kan levere de mål fra midtbanen, som vi af og til savner.
Edit : Afsendt af mit øre, da min telefon ringede, mens jeg var ved at læse Texy´s fine indlæg :D

Jeg synes det er nogle fine bud på transfer ønsker.


Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 30. maj, 2022 18:52

mortenbak skrev:
mandag, 30. maj, 2022 17:47
Edit : Afsendt af mit øre, da min telefon ringede, mens jeg var ved at læse Texy´s fine indlæg :D

Jeg synes det er nogle fine bud på transfer ønsker.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hahaha....

Nok mere transfer drømme end ønsker.
Kloppite

TG12
Indlæg: 1611
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » torsdag, 02. jun, 2022 21:57

Var der en ide i at bruge at lokke Eddie Nketiah, på en fri transfer?

Hans kontrakt udløber eftersigende.

Det lidt jeg har set ham synes jeg han er en spændende spiller, hurtig, teknisk dygtig og blot 23 år. Han scorede 5 mål i 21 PL optrædender sidste sæson, hvilket ikke er helt skidt.

Hvis vi mister Milner, Ox og andre englændere vil vi givetvis også have et behov for at få noget engelsk ind for at møde vores kvote.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 03. jun, 2022 10:10

TG12 skrev:
torsdag, 02. jun, 2022 21:57
Var der en ide i at bruge at lokke Eddie Nketiah, på en fri transfer?

Hans kontrakt udløber eftersigende.

Det lidt jeg har set ham synes jeg han er en spændende spiller, hurtig, teknisk dygtig og blot 23 år. Han scorede 5 mål i 21 PL optrædender sidste sæson, hvilket ikke er helt skidt.

Hvis vi mister Milner, Ox og andre englændere vil vi givetvis også have et behov for at få noget engelsk ind for at møde vores kvote.
‘TOO SOFT, TOO LAZY, TOO ARSENAL’ :D

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 03. jun, 2022 10:12

Oomph242 skrev:
fredag, 03. jun, 2022 10:10
TG12 skrev:
torsdag, 02. jun, 2022 21:57
Var der en ide i at bruge at lokke Eddie Nketiah, på en fri transfer?

Hans kontrakt udløber eftersigende.

Det lidt jeg har set ham synes jeg han er en spændende spiller, hurtig, teknisk dygtig og blot 23 år. Han scorede 5 mål i 21 PL optrædender sidste sæson, hvilket ikke er helt skidt.

Hvis vi mister Milner, Ox og andre englændere vil vi givetvis også have et behov for at få noget engelsk ind for at møde vores kvote.
‘TOO SOFT, TOO LAZY, TOO ARSENAL’ :D
tilbøjelig til at give dig ret.

Det er en af de der, hvis han helt vildt gerne vil spille for Klopp og er villig til at tage en lidt lavere løn(speaking of Ox) for privilegiet. Så skal vi da fyre den af. Men Hvis han ikke er specielt motiveret, så skal han da en tur til Southampton eller sådan noget og så betaler vi ekstra hvis han bliver god.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 03. jun, 2022 10:28

Filos of Isk skrev:
fredag, 03. jun, 2022 10:12
Oomph242 skrev:
fredag, 03. jun, 2022 10:10
TG12 skrev:
torsdag, 02. jun, 2022 21:57
Var der en ide i at bruge at lokke Eddie Nketiah, på en fri transfer?

Hans kontrakt udløber eftersigende.

Det lidt jeg har set ham synes jeg han er en spændende spiller, hurtig, teknisk dygtig og blot 23 år. Han scorede 5 mål i 21 PL optrædender sidste sæson, hvilket ikke er helt skidt.

Hvis vi mister Milner, Ox og andre englændere vil vi givetvis også have et behov for at få noget engelsk ind for at møde vores kvote.
‘TOO SOFT, TOO LAZY, TOO ARSENAL’ :D
tilbøjelig til at give dig ret.

Det er en af de der, hvis han helt vildt gerne vil spille for Klopp og er villig til at tage en lidt lavere løn(speaking of Ox) for privilegiet. Så skal vi da fyre den af. Men Hvis han ikke er specielt motiveret, så skal han da en tur til Southampton eller sådan noget og så betaler vi ekstra hvis han bliver god.
Rygtet går på Arsenal har tilbudt ham £100.000 om ugen. Hvis det er rigtigt, så vil han nok ikke til lavere andre steder.
Han er også London dreng.

Hr. Drejer
Indlæg: 13711
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 03. jun, 2022 12:02

Hvis Mané skal til Bayern, kan vi så ikk lige få Levandowski med i en pakkeløsning?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2101
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » fredag, 03. jun, 2022 12:11

Hr. Drejer skrev:
fredag, 03. jun, 2022 12:02
Hvis Mané skal til Bayern, kan vi så ikk lige få Levandowski med i en pakkeløsning?
Han får 350.000 £ om ugen i Bayern så han kræver også at vi sprænger lønrammerne, så tror ikke det er muligt
YNWA

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 03. jun, 2022 12:28

Redtothebone skrev:
fredag, 03. jun, 2022 12:11
Hr. Drejer skrev:
fredag, 03. jun, 2022 12:02
Hvis Mané skal til Bayern, kan vi så ikk lige få Levandowski med i en pakkeløsning?
Han får 350.000 £ om ugen i Bayern så han kræver også at vi sprænger lønrammerne, så tror ikke det er muligt
Hellere Serge Gnabry end Levandowski med i den pakkeløsning.

TG12
Indlæg: 1611
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » fredag, 03. jun, 2022 14:19

Hr. Drejer skrev:
fredag, 03. jun, 2022 12:02
Hvis Mané skal til Bayern, kan vi så ikk lige få Levandowski med i en pakkeløsning?
Tror Lewandoski lander i Barca.

Dog en komisk beslutning hvis Barca går efter ham - de har vel nærmere brug for at få erstatninger ind for; Bousquests, Alves, Pique med flere, end at købe endnu en 32+ angriber.

Oomph242
Indlæg: 5659
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 03. jun, 2022 15:33

TG12 skrev:
fredag, 03. jun, 2022 14:19
Hr. Drejer skrev:
fredag, 03. jun, 2022 12:02
Hvis Mané skal til Bayern, kan vi så ikk lige få Levandowski med i en pakkeløsning?
Tror Lewandoski lander i Barca.

Dog en komisk beslutning hvis Barca går efter ham - de har vel nærmere brug for at få erstatninger ind for; Bousquests, Alves, Pique med flere, end at købe endnu en 32+ angriber.
Har Barcelona økonomi til nogle spillere?

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 03. jun, 2022 15:46

Oomph242 skrev:
fredag, 03. jun, 2022 15:33
TG12 skrev:
fredag, 03. jun, 2022 14:19
Hr. Drejer skrev:
fredag, 03. jun, 2022 12:02
Hvis Mané skal til Bayern, kan vi så ikk lige få Levandowski med i en pakkeløsning?
Tror Lewandoski lander i Barca.

Dog en komisk beslutning hvis Barca går efter ham - de har vel nærmere brug for at få erstatninger ind for; Bousquests, Alves, Pique med flere, end at købe endnu en 32+ angriber.
Har Barcelona økonomi til nogle spillere?
historisk er Barcelona ikke ret gode til at lytte til deres bankrådgiver.

Lige nu tror jeg ikke de ville kunne registrere ham, men det er jo kun et spiller salg eller lidt kreativ bogføring væk fra at være et non-issue.

De skal selvfølgelig kunne betale lønninger.

Selvom de har en stor gæld har de indtil videre kunne nå deres betalinger så deres kreditorer er sikkert meget glade.

Besvar