Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Rasputin
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 07. jul, 2007 14:13

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rasputin » tirsdag, 11. maj, 2021 11:03

kabak og Konate skal være kærkomne, men det må også betyde farvel til Matip.

De to andre er bestemt meget spændende spilelre især Raphinha, men jeg mener det vi mangler mest er en erstatning/gardering til Firmino.


Bobby skal have chancen igen. Hvis han så ikke er kommet op i omdrejninger, så håber jeg Klopp er hurtig til at justere. jeg tror ikke der er råd til en gardering/erstatning, Så mon ikke det bliver taktisk justering hvis vi skal spille uden Bobby. Rykke Thiago længere frem måske. Man kunne også nævne Naby+OX, men Elliott er nok en mere sandsynlig brik i kabalen.

Uanset, så er jeg bekymret for Bobbys form, og Manés. Bliver der råd så jeg gerne en til offensiven, men først forsvaret. som virkelig, først forsvaret.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 11. maj, 2021 12:39

Jeg tænker da at Matip vil overveje et exit hvis han får tilbuddet, men han får en fornuftig hyre og bliver svær at sælge til en fornuftg pris hans nuværende skade taget i betragtning.

Og ja helt enig, man kan lave argumentet at angrbet har lidt som produkt af skaderne til forsvaret og midtbanen. Men jeg syntes ikke rigtig den går den anden vej.
Forstærker vi forsvaret og garderer imod skader, så tror jeg slet ikke det er umuligt at angrebet og dele af midtbanen vil opleve en opblomstring.

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » tirsdag, 11. maj, 2021 14:52

Rasputin skrev:
tirsdag, 11. maj, 2021 11:03
kabak og Konate skal være kærkomne, men det må også betyde farvel til Matip.

De to andre er bestemt meget spændende spilelre især Raphinha, men jeg mener det vi mangler mest er en erstatning/gardering til Firmino.


Bobby skal have chancen igen. Hvis han så ikke er kommet op i omdrejninger, så håber jeg Klopp er hurtig til at justere. jeg tror ikke der er råd til en gardering/erstatning, Så mon ikke det bliver taktisk justering hvis vi skal spille uden Bobby. Rykke Thiago længere frem måske. Man kunne også nævne Naby+OX, men Elliott er nok en mere sandsynlig brik i kabalen.

Uanset, så er jeg bekymret for Bobbys form, og Manés. Bliver der råd så jeg gerne en til offensiven, men først forsvaret. som virkelig, først forsvaret.
Der køre lidt rygter om, at vi skulle være lune på Bamford fra Leeds. Har dog meget svært ved at se han skulle være et interessant indkøb. Syntes slet ikke han har niveau til et top 5 hold.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 11. maj, 2021 15:35

richs skrev:
Rasputin skrev:
tirsdag, 11. maj, 2021 11:03
kabak og Konate skal være kærkomne, men det må også betyde farvel til Matip.

De to andre er bestemt meget spændende spilelre især Raphinha, men jeg mener det vi mangler mest er en erstatning/gardering til Firmino.


Bobby skal have chancen igen. Hvis han så ikke er kommet op i omdrejninger, så håber jeg Klopp er hurtig til at justere. jeg tror ikke der er råd til en gardering/erstatning, Så mon ikke det bliver taktisk justering hvis vi skal spille uden Bobby. Rykke Thiago længere frem måske. Man kunne også nævne Naby+OX, men Elliott er nok en mere sandsynlig brik i kabalen.

Uanset, så er jeg bekymret for Bobbys form, og Manés. Bliver der råd så jeg gerne en til offensiven, men først forsvaret. som virkelig, først forsvaret.
Der køre lidt rygter om, at vi skulle være lune på Bamford fra Leeds. Har dog meget svært ved at se han skulle være et interessant indkøb. Syntes slet ikke han har niveau til et top 5 hold.
Tænker at hvis vi kigger på Bamford, så er det fordi hans kontrakt udløber om et år. Så der er også en fair mulighed for at vi ser på ham som en mulighed om et år i tilfælde af at vi mangler en CF og han ikke har forlænget.

Mere realistisk så håber hans agent at tiltrække noget opmærksomhed ved at bruge Liverpools gode navn.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Thommo » tirsdag, 11. maj, 2021 20:30

Rasputin skrev:
tirsdag, 11. maj, 2021 11:03

Bobby skal have chancen igen. Hvis han så ikke er kommet op i omdrejninger, så håber jeg Klopp er hurtig til at justere.
Bare rooolig han får naturligvis chancen igen..........og så lige et kvartal igen for det kunne jo være, og så liiige en halv sæson hvis ikke han griber chancen i det 1. kvartal. Alle snakker om forsvars kvalerne, men siden Dijk blev skadet har vi altså kun ladet modstanderen score 0,93 mål pr kamp, hvis bare angrebet var lidt potent, dvs uden skyggen af den falske 6´er, så havde vi lagt til CL uden skyggen af tvivl. Dijk og co. lod modstanderne score 2,75 pr kamp i de første 4 kampe denne sæson, hvor Dijk blev skadet i den 5. kamp

Jeg håber på vi henter Kante til firmino pladsen, for hold da op han kunne trylle på den plads.
Verden er smask fuld af hyklere....

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 11. maj, 2021 22:15

Firmino må betegnes som færdig i start-11. Vi har ikke råd til en 9, som ikke scorer mål.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 12. maj, 2021 08:09

Hr. Drejer skrev:Firmino må betegnes som færdig i start-11. Vi har ikke råd til en 9, som ikke scorer mål.
Det er en lille sample size, men når Jota er frisk får han generelt de bedre kampe end Firmino. Det kan selvfølgelig handle om træthed, dunno.


Sent from my iPhone using Tapatalk

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af athomsen » onsdag, 12. maj, 2021 09:41

Filos of Isk skrev:
onsdag, 12. maj, 2021 08:09
Hr. Drejer skrev:Firmino må betegnes som færdig i start-11. Vi har ikke råd til en 9, som ikke scorer mål.
Det er en lille sample size, men når Jota er frisk får han generelt de bedre kampe end Firmino. Det kan selvfølgelig handle om træthed, dunno.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Men en ny 9'er ville pynte på holdet. Jota kan kæmpe med Mané og Salah om pladserne, mens Firmino kan kæmpe med en ny om 9'er pladsen.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 12. maj, 2021 10:29

athomsen skrev:
onsdag, 12. maj, 2021 09:41
Filos of Isk skrev:
onsdag, 12. maj, 2021 08:09
Hr. Drejer skrev:Firmino må betegnes som færdig i start-11. Vi har ikke råd til en 9, som ikke scorer mål.
Det er en lille sample size, men når Jota er frisk får han generelt de bedre kampe end Firmino. Det kan selvfølgelig handle om træthed, dunno.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Men en ny 9'er ville pynte på holdet. Jota kan kæmpe med Mané og Salah om pladserne, mens Firmino kan kæmpe med en ny om 9'er pladsen.
Ja, det er klart at ideelt set skal Jota ikke spille CF hele tiden. Men det er jo traditionelt en frygtelig dyr og besværlig position at handle ind til.

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » onsdag, 12. maj, 2021 11:06

athomsen skrev:
onsdag, 12. maj, 2021 09:41
Filos of Isk skrev:
onsdag, 12. maj, 2021 08:09
Hr. Drejer skrev:Firmino må betegnes som færdig i start-11. Vi har ikke råd til en 9, som ikke scorer mål.
Det er en lille sample size, men når Jota er frisk får han generelt de bedre kampe end Firmino. Det kan selvfølgelig handle om træthed, dunno.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Men en ny 9'er ville pynte på holdet. Jota kan kæmpe med Mané og Salah om pladserne, mens Firmino kan kæmpe med en ny om 9'er pladsen.
En ny skarp 9er vil være lækkert, mener ikke det er Bamford - syntes vi skal sigte lidt højere. Tænk hvis vi havde en der der kunne lave 20 mål.

Hvis vi ikke har råd til de oplagt klassespillere , så må vi jo gå efter lidt yngre måske kommende klasse.

Hvad siger i til disse som Nr 9
Andre Silva i Frankfurt, 25 mål 25år
Wout Wighorst i Wolfburg, stor og stærk fint med mål, dog 28år
Ivan Toney Brentford har lavet mange mål 31+10 ass. 25år (rykker Brentford op?)
Dusan Vlihovic Fiorentina 21år laver fint med mål

håber dog vi har råd til højre hylde

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 12. maj, 2021 12:26

richs skrev:
onsdag, 12. maj, 2021 11:06
En ny skarp 9er vil være lækkert, mener ikke det er Bamford - syntes vi skal sigte lidt højere. Tænk hvis vi havde en der der kunne lave 20 mål.

Hvis vi ikke har råd til de oplagt klassespillere , så må vi jo gå efter lidt yngre måske kommende klasse.

Hvad siger i til disse som Nr 9
Andre Silva i Frankfurt, 25 mål 25år
Wout Wighorst i Wolfburg, stor og stærk fint med mål, dog 28år
Ivan Toney Brentford har lavet mange mål 31+10 ass. 25år (rykker Brentford op?)
Dusan Vlihovic Fiorentina 21år laver fint med mål

håber dog vi har råd til højre hylde
Synes det er interessant hvilken type en ny 9 skal være, skal det være en stor fysisk spiller, en hurtig teknisk god spiller, eller en blanding af det hele ?

På den ene side kan man sige at vi i år har lavet utroligt mange indlæg, hvor vi har manglet en stor target spillet i feltet, men er det den måde vi skal spille på ? eller er det lidt i panik vi har lavet alle de indlæg? På den anden side har vi haft et par sæsoner hvor det har fungeret fint med 3 "små" foran.

Faktum er bare at næste år kommer vi igen til at møde hold som står dybt med alle mand i sikkert 30 kampe, så hvordan bryder man bedst de hold ned?
YNWA

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 12. maj, 2021 13:58

Vi skal da helt sikkert ikke ud og hente en ny Benteke-angriber.
Vores offensive spil har været helt til hundende og så har vores backs ofte bare loppet bolde ind i boksen. Og ikke bare det, de har jo ikke fået skåret de indlæg ret godt.

Det er fint nok at vi skal have en angriber der scorer flere mål end Firmino, men han skal sgu stadig deltage i spillet omkring sig.
Jonathan David er et bud, han bliver dog formentlig ret dyr på trods af pengeproblemerne i Ligue 1.
Odsonne Edouard fra Celtic kan også noge, men det ville nok ikke være realistisk at forvente at han kunne snuppe Firminos plads fra starten af.
Malen fra PSV var nævnt for nyligt i en anden tråd, han kunne være giftig.
Depay er jo nok på vej til BArcelona, men hvis han ikke er, så kunne han være et super bud på en fri transfer.
Min drømme erstatning for Firmino er nok Joao Felix, jeg kan bare ikke se Atletico gå med til en pris der giver mening for os, men nøj han ville være god i en anden klub.

Man kunne også gå efter endnu en Jota-type, der kan spille CF, men også andre steder, Pedro Neto er et oplagt bud, især fordi han ville kunne erstatte Salah under OL og AFCON.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » onsdag, 12. maj, 2021 14:25

Redtothebone skrev:
onsdag, 12. maj, 2021 12:26
richs skrev:
onsdag, 12. maj, 2021 11:06
En ny skarp 9er vil være lækkert, mener ikke det er Bamford - syntes vi skal sigte lidt højere. Tænk hvis vi havde en der der kunne lave 20 mål.

Hvis vi ikke har råd til de oplagt klassespillere , så må vi jo gå efter lidt yngre måske kommende klasse.

Hvad siger i til disse som Nr 9
Andre Silva i Frankfurt, 25 mål 25år
Wout Wighorst i Wolfburg, stor og stærk fint med mål, dog 28år
Ivan Toney Brentford har lavet mange mål 31+10 ass. 25år (rykker Brentford op?)
Dusan Vlihovic Fiorentina 21år laver fint med mål

håber dog vi har råd til højre hylde
Synes det er interessant hvilken type en ny 9 skal være, skal det være en stor fysisk spiller, en hurtig teknisk god spiller, eller en blanding af det hele ?

På den ene side kan man sige at vi i år har lavet utroligt mange indlæg, hvor vi har manglet en stor target spillet i feltet, men er det den måde vi skal spille på ? eller er det lidt i panik vi har lavet alle de indlæg? På den anden side har vi haft et par sæsoner hvor det har fungeret fint med 3 "små" foran.

Faktum er bare at næste år kommer vi igen til at møde hold som står dybt med alle mand i sikkert 30 kampe, så hvordan bryder man bedst de hold ned?
Selvom det er mere end usandsynligt så ville Haaland være den perfekte 9'er.

Han er tilpas alsidig til at han kan kan tikke alle boksene, han har højde, fart, teknik, kan sparke med begge ben og arbejder stenhårdt.
Selvom jeg anser Haaland som værende dybt urealistisk - tror jeg faktisk det er en fin forretning selv at betale 1 milliard for ham. Overordnet set går priserne kun én vej, og hvad der var store penge for en spiller for 5 år siden er idag peanuts. Ja tænk vi fik £19m for Solanke - et beløb der tidligere kunne købe Torres., selv efter Torres havde bevidst sit værd i flere år inden, og Solanke ja han stadig mangler at vise noget.

Covid19 lægger selvfølgelig en dæmper på priserne på den korte bane, men så snart vi er tilbage til nogenlunde normalitet, så vil der komme fart på igen, og TV pengene er historisk også kun gået én vej og det er op i raketfart.

Med den alder Haaland har vil det ikke undre mig, forudsat at han præstere, at han om fem år, hvor han blot er 26 år koster over 2-2.5 milliarder.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 12. maj, 2021 16:42

TG12 skrev:
Redtothebone skrev:
onsdag, 12. maj, 2021 12:26
richs skrev:
onsdag, 12. maj, 2021 11:06
En ny skarp 9er vil være lækkert, mener ikke det er Bamford - syntes vi skal sigte lidt højere. Tænk hvis vi havde en der der kunne lave 20 mål.

Hvis vi ikke har råd til de oplagt klassespillere , så må vi jo gå efter lidt yngre måske kommende klasse.

Hvad siger i til disse som Nr 9
Andre Silva i Frankfurt, 25 mål 25år
Wout Wighorst i Wolfburg, stor og stærk fint med mål, dog 28år
Ivan Toney Brentford har lavet mange mål 31+10 ass. 25år (rykker Brentford op?)
Dusan Vlihovic Fiorentina 21år laver fint med mål

håber dog vi har råd til højre hylde
Synes det er interessant hvilken type en ny 9 skal være, skal det være en stor fysisk spiller, en hurtig teknisk god spiller, eller en blanding af det hele ?

På den ene side kan man sige at vi i år har lavet utroligt mange indlæg, hvor vi har manglet en stor target spillet i feltet, men er det den måde vi skal spille på ? eller er det lidt i panik vi har lavet alle de indlæg? På den anden side har vi haft et par sæsoner hvor det har fungeret fint med 3 "små" foran.

Faktum er bare at næste år kommer vi igen til at møde hold som står dybt med alle mand i sikkert 30 kampe, så hvordan bryder man bedst de hold ned?
Selvom det er mere end usandsynligt så ville Haaland være den perfekte 9'er.

Han er tilpas alsidig til at han kan kan tikke alle boksene, han har højde, fart, teknik, kan sparke med begge ben og arbejder stenhårdt.
Selvom jeg anser Haaland som værende dybt urealistisk - tror jeg faktisk det er en fin forretning selv at betale 1 milliard for ham. Overordnet set går priserne kun én vej, og hvad der var store penge for en spiller for 5 år siden er idag peanuts. Ja tænk vi fik £19m for Solanke - et beløb der tidligere kunne købe Torres., selv efter Torres havde bevidst sit værd i flere år inden, og Solanke ja han stadig mangler at vise noget.

Covid19 lægger selvfølgelig en dæmper på priserne på den korte bane, men så snart vi er tilbage til nogenlunde normalitet, så vil der komme fart på igen, og TV pengene er historisk også kun gået én vej og det er op i raketfart.

Med den alder Haaland har vil det ikke undre mig, forudsat at han præstere, at han om fem år, hvor han blot er 26 år koster over 2-2.5 milliarder.
Tv aftalerne var begyndt at ramme loftet lidt i 2019,
PL forsøger at undgå den sædvanlige auktion og går efter at gentage seneste aftaler. BT og SKY har lidt stoppet deres konflikt.

Seertallene i cl er faldet lidt på det sidste.

Transferprisernr kunne meget vel følge efter i løbet af de næste par år.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 12. maj, 2021 17:02

Jeg tror heller ikke på transferprisen forsætter op, læste at Sancho er faldet 30-40 millioner euro i pris siden sidste sommer, der kommer til at gå lang tid før klubberne i Spanien og Italien kommer ovenpå igen efter covid, det er svært at bede spillerne gå ned i løn og samtidig fyrer en masse millioner af på transfers.

Når klubber som Tottenham, liverpool, Arsenal og Dortmund samtidig misser chl ser det ud til, så er vi måske nede på 4-5 klubber der har råd til dyre transfers, hvis man har is i maven i år så tror jeg man kan presser prisen på de fleste spillere for klubberne rundt omkring skriger efter transferindtægter i år.

Bayern afviser også at købe Haaland fordi han er for dyr.

Samtidig er det jo desværre også bare en sandhed at TV produktet i både chl og prl er blevet dårligere pga de mange kampe, så hvorfor skulle TV stationerne betale mere for et dårligere produkt ?
YNWA

Besvar