Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » mandag, 14. jun, 2021 19:14

athomsen skrev:
mandag, 14. jun, 2021 19:09
liverpoolfc86 skrev:
mandag, 14. jun, 2021 14:00
Der går rygter om Cou kan fås til under 20 mio pund. Wtf?

Så skal vi da 100% hive ham retur

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Han er bare ikke den spiller vi solgte. Der er løbet meget vand gennem åen siden
Jeg tror han vil kunne bidrage med meget. Men mon ikke lønnen står i vejen, han vil nok ikke gå ned og vi vil nok ikke betale det han ønsker.

Nok lidt samme problem vi får med et salg af Keita
£120.000 om ugen er der nok ikke mange som vil betale.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » mandag, 14. jun, 2021 22:46

Oomph242 skrev:
mandag, 14. jun, 2021 19:14
athomsen skrev:
mandag, 14. jun, 2021 19:09
liverpoolfc86 skrev:
mandag, 14. jun, 2021 14:00
Der går rygter om Cou kan fås til under 20 mio pund. Wtf?

Så skal vi da 100% hive ham retur

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Han er bare ikke den spiller vi solgte. Der er løbet meget vand gennem åen siden
Jeg tror han vil kunne bidrage med meget. Men mon ikke lønnen står i vejen, han vil nok ikke gå ned og vi vil nok ikke betale det han ønsker.

Nok lidt samme problem vi får med et salg af Keita
£120.000 om ugen er der nok ikke mange som vil betale.
Jeg elskede Cou og det han kunne, men jeg mener ikke vi skal have ham retur.

De spillere vi skal købe denne sommer skal være yngre spillere, som kan aflaste/konkurrere med de etablerede spillere og på sigt tage over, mange af vores bærende kræfter, er ved at ramme en alder hvor vi skal tænke i generations skifte.

At købe Cou tilbage vil sikkert være ok på den korte bane, men vi skal ikke stå som Juve/RM og flere andre hvor største delen af truppen er aldrene og der simpelthen ikke er råd til på den korte bane at gennemføre generationsskiftet.

Derfor er Daka, Neuhaus med flere mere oplagte.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 15. jun, 2021 09:33

Jeg vil også være tilbageholdene med Coutinho. Bayern havde jo fint held med at hente ham in i 19/20 sæsonen, hvor han ofte kom ind fra bænken og det gjorde han vel egentlig meget fint; og jeg tænker at vi nok ville se på en lignende rolle i Liverpool FC anno 2021.

Jeg syntes at TG12 har ret i at vi primært skal kigge på lidt yngre spillere, der kan være med i fremtiden. Det er selvfølgelig ekstremt svært at have en ny Salah stående klar lige på det rette tidspunkt. Vi har set BArcelona miste Fabregas og Thiago fordi Xavi og Iniesta lige blev ved lidt længere end de havde regnet med og så gad deres afløsere ikke vente længere og smuttede. Vi har set Jesus i Man City stå klar på at Aguerro forsvandt i flere år og så slog han ikke til i år da han fik chancen.

Men vi har også set Owen afløse Fowler og i et eller andet omfang erstattede Henderson vel også Gerrard.

En situation kan jo opstå hvor man gerne henter en Coutinho ind. Hvis Origi, Shaqiri og Minamino alle ønsker at blive solgt og der er gode tilbud på dem; så ville jeg være mere åben for at hente en yngre spiller, Daka, David, indsæt navn og så en mere rutineret spiller som COutinho eller Perisic. Jeg tror også vi får mest ud af hver enkelt unge spiller, hvis vi ikke har for mange af dem, vi prøver at sluse ind samtidig. Men det ville være helt særlige omstændigheder; og jeg tror at vi får svært ved at sælge bare to af de tre spillere.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 15. jun, 2021 10:39

Når man hører muligheden for at få Coutinho for £20M tænker man straks, at det er en deal, der er svær at sige nej til. Vi kender alle til de kvaliteter, han har. Han kan være en lille magiker på banen, der både sætter modstandere, laver assists og scorer fremragende mål selv. Og så kan han arbejde hårdt nok til, at kunne operere i en midtbanerolle.

Eller det kunne han….

Den Coutinho vi husker, var en spiller, der stadig gav alt i sig for at opnå mere i fodbold. Han var ikke tilfreds med ikke at vinde de store titler. Og han var ikke tilfreds med at være i klubben Liverpool, så længe der var udsigt til at kunne spille sig til Barcelona, som for ham var større. Han var klar til at give sit maksimale og mere til (hvis man kan det??) for at indfri de muligheder, som hans potentiale bestemt rakte til.

Nu HAR han opnået sine drømme. Og måske var drømmene ikke engang alt det, som han havde håbet på. Vil han stadig kunne præstere som en spiller, der er nødt til at bevise noget i hver aktion for at blive bemærket? Eller ville vi få en spiller tilbage, der har tabt lidt af gnisten?

Jeg fornemmer, at det klart ville være det sidste. Og hvis man sammenholder det med hans måde at forlade klubben på via mentale sygemeldinger og surmuleri, så er jeg slet ikke interesseret i at få ham tilbage. Heller ikke for £20M.

Men han vil alligevel altid have en lille stjerne hos mig. For da han blev solgt, var han i min optik en helt unik spiller. Og det gjorde lidt ondt at se, hvordan Barca kunne dræne manden for magi.
Kloppite

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » fredag, 18. jun, 2021 08:46

Dårligt nyt, hvis Leicester lykkedes med at opsnappe Daka, fordi vi ikke kan købe før vi har solgt :wall:


https://www.liverpool.com/liverpool-fc- ... o-20842887

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 18. jun, 2021 08:56

TG12 skrev:
fredag, 18. jun, 2021 08:46
Dårligt nyt, hvis Leicester lykkedes med at opsnappe Daka, fordi vi ikke kan købe før vi har solgt :wall:


https://www.liverpool.com/liverpool-fc- ... o-20842887
Ja mon ikke vores transferbudget før salg nærmest er brugt. Det bliver sku svært sæson efter sæson, at følge med de andre tophold med vores budget.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » fredag, 18. jun, 2021 09:35

Oomph242 skrev:
fredag, 18. jun, 2021 08:56
TG12 skrev:
fredag, 18. jun, 2021 08:46
Dårligt nyt, hvis Leicester lykkedes med at opsnappe Daka, fordi vi ikke kan købe før vi har solgt :wall:


https://www.liverpool.com/liverpool-fc- ... o-20842887
Ja mon ikke vores transferbudget før salg nærmest er brugt. Det bliver sku svært sæson efter sæson, at følge med de andre tophold med vores budget.
Jo, men det er jo den ultra konservative tilgang til det der tages.

Det ligner vi hellere vil risikere at miste en spiller, fordi vi ikke er 100% sikker på vi får noget solgt.

Jeg mener klart vi skal være økonomisk mådeholdende, men lad os antage Daka er et toptarget. Jf. rygterne havde vi £50m til køb, fratrukket Konate -£35m dvs. Net £15m tilbage.
Passer rygterne om Daka til £30m mangler vi "kun" £15m, dette bør mere eller mindre være finansieret med et salg af én af; Origi, Keita, Shad, Gruijc, eller Mina.

Det virker helt usandsynligt at vi ikke får solgt mindst, en af dem, plus nogle billigere spillere. Hvorfor finansieringen nok skal komme ind. Derfor synes jeg det er lige lovlig meget livrem og seler, hvis vi lader f.eks. Daka gå antaget han er et top target og iøvrigt gerne vil skifte til os, fordi man ikke har 100% finansiering lige her og nu.

Er Daka ikke toptarget og de har en liste af alternativer - så er det fint. Men den konservative tilgang kan koste gode targets.

Der er naturligvis også den mulighed at Leicster bare sælger et for Daka mere spændende produkt. Vardy er aldrene og derfor er vejen til fast stamplads kortere hos Leicster end hos os. Men tænker han også gerne vil spille CL.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Redtothebone » fredag, 18. jun, 2021 10:21

Jeg er nu ret sikker på vi har en liste over angribere, som tilfældet var sidste sommer hvor Werner, Jota og Sarr i hvert fald blev snakket meget om.

Det der taler lidt ned for Daka er at han også skal til AFCON i denne sæson, vi sender i forvejen Mane, Salah og Keita afsted (hvis de bliver) Det ville være noget lort at skulle undvære 3 angriber i 4-5 kampe til januar.

Jeg synes for så vidt det er fint nok klubben viser økonomisk ansvarlighed og kun betaler overpris når det er top top spillere som Van Dijk og Allison, jeg tror desuden også EM gør at transfermarkedet først eksplodere efter EM er overstået.

Samtidig hvad er vores første prioritet i forhold til pladser, er det ikke vigtigere at få backup til midtbanen før angrebet ?
Personligt synes jeg vi er tyndere besat på midtbanen end vi er i angrebet, selvom jeg dog tror der kommer en ny spiller en til begge kæder.

Husk det er silly season og de forskellige agenter og klubber får sat gang i alle mulige rygter som ikke nødvendigvis er sande.
YNWA

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 18. jun, 2021 10:45

TG12 skrev:
fredag, 18. jun, 2021 08:46
Dårligt nyt, hvis Leicester lykkedes med at opsnappe Daka, fordi vi ikke kan købe før vi har solgt :wall:


https://www.liverpool.com/liverpool-fc- ... o-20842887
cashflow is king.

Tror det fuckede lidt med os at Leipzig skulle have pengene i rene cashmoney, antageligvis leveret i en brun kuffert i et parkerignshus.

banker er ikke glade for at låne til fodboldklubber fordi de er frygtelig dårlige til at forvalte deres penge, det er jo ren luksusfælden, når TV-aftalerne stopper med at stige helt åndsvagt hver gang(hvilket nok er nu btw).

Men det er vel langtfra sikkert at vi ser Daka som vores bedste valg. Så det farlige er at vi forhaster et køb fordi vi er bange for LEicester, det vil jo kunne koste os et køb af den spiller vi måske helst vill have haft.

Men hvis Daka havner i Leicester handler det vel også om at Vardy er nærmere sin udløbsdato end Firmino er og dermed er risikoen for at blive den nye Origi mindre i Leicester.

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Hvem skal ind?

Indlæg af Red Man Walking » fredag, 18. jun, 2021 12:03

Redtothebone skrev:Jeg er nu ret sikker på vi har en liste over angribere, som tilfældet var sidste sommer hvor Werner, Jota og Sarr i hvert fald blev snakket meget om.

Det der taler lidt ned for Daka er at han også skal til AFCON i denne sæson, vi sender i forvejen Mane, Salah og Keita afsted (hvis de bliver) Det ville være noget lort at skulle undvære 3 angriber i 4-5 kampe til januar.

Jeg synes for så vidt det er fint nok klubben viser økonomisk ansvarlighed og kun betaler overpris når det er top top spillere som Van Dijk og Allison, jeg tror desuden også EM gør at transfermarkedet først eksplodere efter EM er overstået.

Samtidig hvad er vores første prioritet i forhold til pladser, er det ikke vigtigere at få backup til midtbanen før angrebet ?
Personligt synes jeg vi er tyndere besat på midtbanen end vi er i angrebet, selvom jeg dog tror der kommer en ny spiller en til begge kæder.

Husk det er silly season og de forskellige agenter og klubber får sat gang i alle mulige rygter som ikke nødvendigvis er sande.
Mig bekendt missede Zambia AFCON kvalifikation?

Billede



Sent from my iPhone using Tapatalk

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 18. jun, 2021 12:06

Filos of Isk skrev:
fredag, 18. jun, 2021 10:45
TG12 skrev:
fredag, 18. jun, 2021 08:46
Dårligt nyt, hvis Leicester lykkedes med at opsnappe Daka, fordi vi ikke kan købe før vi har solgt :wall:


https://www.liverpool.com/liverpool-fc- ... o-20842887
cashflow is king.

Tror det fuckede lidt med os at Leipzig skulle have pengene i rene cashmoney, antageligvis leveret i en brun kuffert i et parkerignshus.

banker er ikke glade for at låne til fodboldklubber fordi de er frygtelig dårlige til at forvalte deres penge, det er jo ren luksusfælden, når TV-aftalerne stopper med at stige helt åndsvagt hver gang(hvilket nok er nu btw).

Men det er vel langtfra sikkert at vi ser Daka som vores bedste valg. Så det farlige er at vi forhaster et køb fordi vi er bange for LEicester, det vil jo kunne koste os et køb af den spiller vi måske helst vill have haft.

Men hvis Daka havner i Leicester handler det vel også om at Vardy er nærmere sin udløbsdato end Firmino er og dermed er risikoen for at blive den nye Origi mindre i Leicester.
Men har vi råd til de spillere vi helst vil have?

Hvis det med de £50 + salg passer. Så tror jeg vi bliver nødt til, at tage et par chancer med et par unge talenter i £20-30m klassen. En stærk Gini erstatning tror jeg ikke det bliver til. Så må midtbanen bære eller briste.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 18. jun, 2021 13:57

Oomph242 skrev:
fredag, 18. jun, 2021 12:06
Men har vi råd til de spillere vi helst vil have?

Hvis det med de £50 + salg passer. Så tror jeg vi bliver nødt til, at tage et par chancer med et par unge talenter i £20-30m klassen. En stærk Gini erstatning tror jeg ikke det bliver til. Så må midtbanen bære eller briste.
Jeg kan ikke forestille mig at det er så firkantet at det bare er 50 millioner budget. De må jo tage højde for alle mulige forhold, som om betalingen sker i afdrag, om spilleren får en 3-årig eller 4-årig kontrakt, om der en gen-salgs værdi, om de spillere vi sælger er afdraget færdige og om hvor meget af deres anskaffelses værdi vi har afskrevet osv. Men selv hvis det gør, så kunne man vel godt få en god midtbanespiller for omkring 50 millioner.

Mon ikke Konate var den spiller vi helst ville have, så den box er jo allerede klaret.

Jeg tror vi er varsomme med at købe talenter i 30 millioner klassen, da talenter hurtigt bliver overvurderede.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » fredag, 18. jun, 2021 15:15

Jeg tror ikke man skal lægge noget i de £50 mil. som nogle af journalisterne melder ud. Det er ren propaganda for ikke at presse priserne op når vi byder på spillere.

Og selvfølgelig bliver vi nødt til at få solgt nogle spillere inden vi køber (eller inden transfervinduet lukker). Ellers ender vi med at spillere som Shaqiri, Ox, Minamino osv. ikke kan blive registeret i vores trup og dermed skal rådne op i U23 eller sendes på udlån under ugunstige forhold for Liverpool.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 18. jun, 2021 17:25

Mads T. skrev:
fredag, 18. jun, 2021 15:15
Jeg tror ikke man skal lægge noget i de £50 mil. som nogle af journalisterne melder ud. Det er ren propaganda for ikke at presse priserne op når vi byder på spillere.

Og selvfølgelig bliver vi nødt til at få solgt nogle spillere inden vi køber (eller inden transfervinduet lukker). Ellers ender vi med at spillere som Shaqiri, Ox, Minamino osv. ikke kan blive registeret i vores trup og dermed skal rådne op i U23 eller sendes på udlån under ugunstige forhold for Liverpool.
Men ligner beløbet ikke meget godt, som det som har der har været efter hver sæson?

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 18. jun, 2021 17:27

Filos of Isk skrev:
fredag, 18. jun, 2021 13:57
Oomph242 skrev:
fredag, 18. jun, 2021 12:06
Men har vi råd til de spillere vi helst vil have?

Hvis det med de £50 + salg passer. Så tror jeg vi bliver nødt til, at tage et par chancer med et par unge talenter i £20-30m klassen. En stærk Gini erstatning tror jeg ikke det bliver til. Så må midtbanen bære eller briste.
Jeg kan ikke forestille mig at det er så firkantet at det bare er 50 millioner budget. De må jo tage højde for alle mulige forhold, som om betalingen sker i afdrag, om spilleren får en 3-årig eller 4-årig kontrakt, om der en gen-salgs værdi, om de spillere vi sælger er afdraget færdige og om hvor meget af deres anskaffelses værdi vi har afskrevet osv. Men selv hvis det gør, så kunne man vel godt få en god midtbanespiller for omkring 50 millioner.

Mon ikke Konate var den spiller vi helst ville have, så den box er jo allerede klaret.

Jeg tror vi er varsomme med at købe talenter i 30 millioner klassen, da talenter hurtigt bliver overvurderede.
Konate forstår jeg forsat ikke med den skadeshistorik. Samt er han vel også stadig på talentniveau og har få kampe på topplan. Bare dyrere end £30m

Besvar