Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af jensemand » søndag, 16. jan, 2022 13:51

Oomph242 skrev:
søndag, 16. jan, 2022 13:38
jensemand skrev:
søndag, 16. jan, 2022 13:26
Hmm jeg synes det er svært, så hellere man ser hvor meget man kan få for Mane og Firmino og så finder 2 gode erstatninger til dem, eksempelvis Adeyemi/Saka og Nkunku. De burde stadig kunne sælges for en god slat, men deres niveau er ikke hvad det var for 2 sæsoner siden og vi skal have forynget vores angreb og midtbane.

Men samtidig vil jeg heller ikke ende som United/Arsenal der har fallerede stjerner på groteske lønninger, så hvis Salah forlanger mere end 300.000£ om ugen, så kunne det være værd at overveje et salg hvis vi kan få mere end 120 mio £ for ham. Så så jeg dog stadig gerne Firmino solgt og så stadig Adeyemi/Saka og Nkunku ind, og så Mane over i højre side hvor vi ved han også kan spille godt, og så en dygtig offensiv midtbanespiller, så tror jeg måske godt vi med nogle justeringer kan blive ganske farlige uden Salah.

Jeg fastholder at vores vigtigste mand er Klopp, og hvis han bliver og får lov at overse generationsskiftet der skal ske over det næste år, så er jeg sikker på det nok skal blive fint.
Firmino og Mané tror jeg ikke længere der er de helt store penge i (£50m+). Corona, alder og niveau. Jeg ved sku heller ikke om Salah kan komme over de £100m så mange år er der heller ikke tilbage i ham og der er vel kun PSG som mulig køber. De spanske klubber har ikke pengene og vi sælger ikke City, Scum eller Chelsea.

Klopp forlænger vel heller. Desværre. Gruer for tiden efter Klopp det bliver svært for en ny maneger uden store penge til indkøb.
Du har nok ret i at Mane og Firmino ikke giver meget mere end £50m, men for de penge kunne Nkunku og Adeyemi nok godt hentes når man lægger sparede lønkroner oveni, og det klubben ellers har at gøre med. Og Milners sparede løn og Ox's løn og transfersum samt evt Keita og Phillips samt det klubben har må så kunne købe en midtbanespiller eller 2.

Og Klopp bliver jo til 24, så han når forhåbentlig at bygge et nyt hold i det mindste
Senest rettet af jensemand søndag, 16. jan, 2022 13:55, rettet i alt 1 gang.
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 16. jan, 2022 13:53

jensemand skrev:
søndag, 16. jan, 2022 13:51
Oomph242 skrev:
søndag, 16. jan, 2022 13:38
jensemand skrev:
søndag, 16. jan, 2022 13:26
Hmm jeg synes det er svært, så hellere man ser hvor meget man kan få for Mane og Firmino og så finder 2 gode erstatninger til dem, eksempelvis Adeyemi/Saka og Nkunku. De burde stadig kunne sælges for en god slat, men deres niveau er ikke hvad det var for 2 sæsoner siden og vi skal have forynget vores angreb og midtbane.

Men samtidig vil jeg heller ikke ende som United/Arsenal der har fallerede stjerner på groteske lønninger, så hvis Salah forlanger mere end 300.000£ om ugen, så kunne det være værd at overveje et salg hvis vi kan få mere end 120 mio £ for ham. Så så jeg dog stadig gerne Firmino solgt og så stadig Adeyemi/Saka og Nkunku ind, og så Mane over i højre side hvor vi ved han også kan spille godt, og så en dygtig offensiv midtbanespiller, så tror jeg måske godt vi med nogle justeringer kan blive ganske farlige uden Salah.

Jeg fastholder at vores vigtigste mand er Klopp, og hvis han bliver og får lov at overse generationsskiftet der skal ske over det næste år, så er jeg sikker på det nok skal blive fint.
Firmino og Mané tror jeg ikke længere der er de helt store penge i (£50m+). Corona, alder og niveau. Jeg ved sku heller ikke om Salah kan komme over de £100m så mange år er der heller ikke tilbage i ham og der er vel kun PSG som mulig køber. De spanske klubber har ikke pengene og vi sælger ikke City, Scum eller Chelsea.

Klopp forlænger vel heller. Desværre. Gruer for tiden efter Klopp det bliver svært for en ny maneger uden store penge til indkøb.
Du har nok ret i at Mane og Firmino ikke giver meget mere end £50m, men for de penge kunne Nkunku og Adeyemi nok godt hentes når man lægger sparede lønkroner oveni, og det klubben ellers har at gøre med. Og Milners sparede løn og Ox's løn og transfersum samt evt Keita og Phillips samt det klubben har må så kunne købe en midtbanespiller eller 2
Men vi skal også finde køberne. Det er ikke sikkert det bliver så nemt. Det er ikke så tit spillere på 30+ bliver handlet til den pris.

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af jensemand » søndag, 16. jan, 2022 14:02

Det er rigtigt, men kunne sådan set godt se Barca købe Firmino, og måske Atletico eller Dortmund købe Mane.

Ox og Phillips skal der nok være nogle klubber i England der vil give nogenlunde penge for.
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 16. jan, 2022 14:57

Dortmund køber ikke Mane. De plejer at købe ung og billigt, og sælge dyrt. Newcastle eller Atletico - Barca måske.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 16. jan, 2022 15:18

jensemand skrev:
søndag, 16. jan, 2022 14:02
Det er rigtigt, men kunne sådan set godt se Barca købe Firmino, og måske Atletico eller Dortmund købe Mane.

Ox og Phillips skal der nok være nogle klubber i England der vil give nogenlunde penge for.
Men til £50m? Jeg husker ikke Dortmund har købt spillere på den alder før til den pris. Atletico kunne vi vel lave en byttehandel med. Barcelona tror jeg satser spansk. Thiago vil nok være mere oplagt.

Oxlade er vel £15-20m hvis han kan holde sig skadesfri resten af sæsonen. Phillips vel omkring de £10m

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af jensemand » søndag, 16. jan, 2022 21:00

Oomph242 skrev:
søndag, 16. jan, 2022 15:18
jensemand skrev:
søndag, 16. jan, 2022 14:02
Det er rigtigt, men kunne sådan set godt se Barca købe Firmino, og måske Atletico eller Dortmund købe Mane.

Ox og Phillips skal der nok være nogle klubber i England der vil give nogenlunde penge for.
Men til £50m? Jeg husker ikke Dortmund har købt spillere på den alder før til den pris. Atletico kunne vi vel lave en byttehandel med. Barcelona tror jeg satser spansk. Thiago vil nok være mere oplagt.

Oxlade er vel £15-20m hvis han kan holde sig skadesfri resten af sæsonen. Phillips vel omkring de £10m
Ja altså £50-60m samlet. 20-25 for Firmino og 30-35 for Mane, er det helt i skoven med de priser vi ser for tiden? Ferran Torres der intet har vist på noget tidspunkt er lige blevet solgt for 55, han er selvfølgelig yngre, men stadig.

Så med 50 for dem og 20 for Ox og 15 for Phillips og 50 fra egen lomme samt sparede lønkroner hos nogle løntunge herrer burde der være lidt at gøre med. Men det er selvfølgelig ren spekulation, og bare mit bud på hvordan vi kunne starte foryngelsen af truppen. Er spændt på hvad der rent faktisk kommer til at ske
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » søndag, 16. jan, 2022 21:44

jensemand skrev:
søndag, 16. jan, 2022 21:00
Oomph242 skrev:
søndag, 16. jan, 2022 15:18
jensemand skrev:
søndag, 16. jan, 2022 14:02
Det er rigtigt, men kunne sådan set godt se Barca købe Firmino, og måske Atletico eller Dortmund købe Mane.

Ox og Phillips skal der nok være nogle klubber i England der vil give nogenlunde penge for.
Men til £50m? Jeg husker ikke Dortmund har købt spillere på den alder før til den pris. Atletico kunne vi vel lave en byttehandel med. Barcelona tror jeg satser spansk. Thiago vil nok være mere oplagt.

Oxlade er vel £15-20m hvis han kan holde sig skadesfri resten af sæsonen. Phillips vel omkring de £10m
Ja altså £50-60m samlet. 20-25 for Firmino og 30-35 for Mane, er det helt i skoven med de priser vi ser for tiden? Ferran Torres der intet har vist på noget tidspunkt er lige blevet solgt for 55, han er selvfølgelig yngre, men stadig.

Så med 50 for dem og 20 for Ox og 15 for Phillips og 50 fra egen lomme samt sparede lønkroner hos nogle løntunge herrer burde der være lidt at gøre med. Men det er selvfølgelig ren spekulation, og bare mit bud på hvordan vi kunne starte foryngelsen af truppen. Er spændt på hvad der rent faktisk kommer til at ske
Ja passer nok meget godt. Jeg læste det som stk pris.. Torres er 21 år så han er vel købt på talentet.

Ja ca. £100m for de solgte spillere kunne få os et stykke i foryngelsen af truppen.

Ja sommeren bliver spændende der kan ske rigtig meget eller ingenting..

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af jensemand » mandag, 17. jan, 2022 11:32

Nej stk pris ville nok være en kende optimistisk trods alt :)

Og ja jeg frygter også der sker meget lidt til sommer, men vi er efterhånden der at vi simpelthen bare ikke må stå stille igen til sommer.
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » mandag, 17. jan, 2022 13:05

jensemand skrev:
mandag, 17. jan, 2022 11:32
Nej stk pris ville nok være en kende optimistisk trods alt :)

Og ja jeg frygter også der sker meget lidt til sommer, men vi er efterhånden der at vi simpelthen bare ikke må stå stille igen til sommer.
Jeg ser dog helst vi beholder begge to og køber erstatninger der langsomt kan køres ind. Men det frigives der nok ikke midler til. Samt skal det nok være til sommer, hvis vi skal gode penge for dem.

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af jensemand » mandag, 17. jan, 2022 15:01

Det ville klart være mere ideelt, men de har begge kun et år tilbage til sommer, så hvis vi skal have noget for dem må det være sådan det er.
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » tirsdag, 18. jan, 2022 06:46

Jeg håber, vi forlænger Bobby's kontrakt med et par sæsoner. Til gengæld kan det så blive i denne rolle:

Roberto Firmino will still be vital for Jürgen Klopp as new Liverpool role becomes clear

Roberto Firmino could be forced to undertake something of a bit-part role in years to come at Liverpool. But the stats say that it could be something he thrives at.

https://www.liverpool.com/liverpool-fc- ... p-22727123

Selvom Origi har nogle nydelige stats, så er Bobby som 4. valg altså en anden liga. Hvis Mané skal videre, så skal vi have en erstatter, der kan udfordre på samme måde igen og igen kampen igennem, men som så til gengæld er en mere effektiv afslutter. Han bliver så også rigtig dyyyr.

Thiago skal ingen steder.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 18. jan, 2022 14:48

Niels K skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 06:46
Hvis Mané skal videre, så skal vi have en erstatter, der kan udfordre på samme måde igen og igen kampen igennem, men som så til gengæld er en mere effektiv afslutter. Han bliver så også rigtig dyyyr.
Jeg bliver mere og mere lun på Raphinha til sommer.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » tirsdag, 18. jan, 2022 15:19

jensemand skrev:
søndag, 16. jan, 2022 21:00
Oomph242 skrev:
søndag, 16. jan, 2022 15:18
jensemand skrev:
søndag, 16. jan, 2022 14:02
Det er rigtigt, men kunne sådan set godt se Barca købe Firmino, og måske Atletico eller Dortmund købe Mane.

Ox og Phillips skal der nok være nogle klubber i England der vil give nogenlunde penge for.
Men til £50m? Jeg husker ikke Dortmund har købt spillere på den alder før til den pris. Atletico kunne vi vel lave en byttehandel med. Barcelona tror jeg satser spansk. Thiago vil nok være mere oplagt.

Oxlade er vel £15-20m hvis han kan holde sig skadesfri resten af sæsonen. Phillips vel omkring de £10m
Ja altså £50-60m samlet. 20-25 for Firmino og 30-35 for Mane, er det helt i skoven med de priser vi ser for tiden? Ferran Torres der intet har vist på noget tidspunkt er lige blevet solgt for 55, han er selvfølgelig yngre, men stadig.

Så med 50 for dem og 20 for Ox og 15 for Phillips og 50 fra egen lomme samt sparede lønkroner hos nogle løntunge herrer burde der være lidt at gøre med. Men det er selvfølgelig ren spekulation, og bare mit bud på hvordan vi kunne starte foryngelsen af truppen. Er spændt på hvad der rent faktisk kommer til at ske
Jeg tror SLET ikke vi får de priser for de nævnte - af alle nævnte tror jeg prisen for Phillips er mest realistisk.

1. Ox, Mane og Firmino har til sommer blot 1 år tiblage af derse kontrakter. Det betyder de 1. januar 2023 kan indgå ny kontrakt om en fri overgang. En så høj pris, som du nævner kræver således der er klubber som er villige til at betale en høj pris for at sikre deres underskrift, tidligere. Ligeledes kunne begge kva deres alder måske også fristes af udsigten til en højere løn ved at gå gratis og vi står i samme situation som med Gini.

2. Mane vil til sommer være over 30 år har reelt ikke været på sit topniveau siden 19/20 sæsonen. Firmino vil også have krydset de 30 og tættere på 31, og han har heller ikke just ramt sit top niveau siden 19/20. Derfor er de nok ikke just nogen man vil sprænge banken for.

3. Ox er en sjov størrelse, ret beset har han ikke ramt niveau kontinuertligt siden hans skade imod Roma, omevendt er han engelsk og homegrown kan måske trække prisen op, ligesom han vil kunne gøre det fint i en midterklub. Men alder, skader og 1 år tilbage af kontrakten taler imod.

Jeg tror mindst 1 af de 3 vil ende med at smutte gratis, og de to andre skal vi være glade hvis vi får et samlet salg på £40m. Phillips tror jeg godt vil kunne trække £15 grundet hans alder, og kontrakt situation.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 18. jan, 2022 16:57

Ja kontraksituationen er en ubekendt. Men det er vel ikke for meget at forlange at FSG beviser at de gerne vil investere i truppen. De kan vel bruge deres penge på andet, end at købe basketballklubber!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 18. jan, 2022 17:03

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 16:57
Ja kontraksituationen er en ubekendt. Men det er vel ikke for meget at forlange at FSG beviser at de gerne vil investere i truppen. De kan vel bruge deres penge på andet, end at købe basketballklubber!
Jeg tror ikke vi skal forvente, at de ændre kurs, så længe klubbens værdi forsat stiger.

Besvar