Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Oomph242
Indlæg: 5669
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 18. jan, 2022 17:56

TG12 skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 15:19
jensemand skrev:
søndag, 16. jan, 2022 21:00
Oomph242 skrev:
søndag, 16. jan, 2022 15:18
jensemand skrev:
søndag, 16. jan, 2022 14:02
Det er rigtigt, men kunne sådan set godt se Barca købe Firmino, og måske Atletico eller Dortmund købe Mane.

Ox og Phillips skal der nok være nogle klubber i England der vil give nogenlunde penge for.
Men til £50m? Jeg husker ikke Dortmund har købt spillere på den alder før til den pris. Atletico kunne vi vel lave en byttehandel med. Barcelona tror jeg satser spansk. Thiago vil nok være mere oplagt.

Oxlade er vel £15-20m hvis han kan holde sig skadesfri resten af sæsonen. Phillips vel omkring de £10m
Ja altså £50-60m samlet. 20-25 for Firmino og 30-35 for Mane, er det helt i skoven med de priser vi ser for tiden? Ferran Torres der intet har vist på noget tidspunkt er lige blevet solgt for 55, han er selvfølgelig yngre, men stadig.

Så med 50 for dem og 20 for Ox og 15 for Phillips og 50 fra egen lomme samt sparede lønkroner hos nogle løntunge herrer burde der være lidt at gøre med. Men det er selvfølgelig ren spekulation, og bare mit bud på hvordan vi kunne starte foryngelsen af truppen. Er spændt på hvad der rent faktisk kommer til at ske
Jeg tror SLET ikke vi får de priser for de nævnte - af alle nævnte tror jeg prisen for Phillips er mest realistisk.

1. Ox, Mane og Firmino har til sommer blot 1 år tiblage af derse kontrakter. Det betyder de 1. januar 2023 kan indgå ny kontrakt om en fri overgang. En så høj pris, som du nævner kræver således der er klubber som er villige til at betale en høj pris for at sikre deres underskrift, tidligere. Ligeledes kunne begge kva deres alder måske også fristes af udsigten til en højere løn ved at gå gratis og vi står i samme situation som med Gini.

2. Mane vil til sommer være over 30 år har reelt ikke været på sit topniveau siden 19/20 sæsonen. Firmino vil også have krydset de 30 og tættere på 31, og han har heller ikke just ramt sit top niveau siden 19/20. Derfor er de nok ikke just nogen man vil sprænge banken for.

3. Ox er en sjov størrelse, ret beset har han ikke ramt niveau kontinuertligt siden hans skade imod Roma, omevendt er han engelsk og homegrown kan måske trække prisen op, ligesom han vil kunne gøre det fint i en midterklub. Men alder, skader og 1 år tilbage af kontrakten taler imod.

Jeg tror mindst 1 af de 3 vil ende med at smutte gratis, og de to andre skal vi være glade hvis vi får et samlet salg på £40m. Phillips tror jeg godt vil kunne trække £15 grundet hans alder, og kontrakt situation.
Jeg tror desværre også, at vi godt kan forvente at Mane, Firmino og Oxlade går kontrakten ud og går Gini vejen. Det er lidt det nye sort og vel det kan kan give spillere over 30 år den bedst mulige nye kontrakt...

TG12
Indlæg: 1625
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » tirsdag, 18. jan, 2022 18:27

Oomph242 skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 17:56
TG12 skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 15:19
jensemand skrev:
søndag, 16. jan, 2022 21:00
Oomph242 skrev:
søndag, 16. jan, 2022 15:18
jensemand skrev:
søndag, 16. jan, 2022 14:02
Det er rigtigt, men kunne sådan set godt se Barca købe Firmino, og måske Atletico eller Dortmund købe Mane.

Ox og Phillips skal der nok være nogle klubber i England der vil give nogenlunde penge for.
Men til £50m? Jeg husker ikke Dortmund har købt spillere på den alder før til den pris. Atletico kunne vi vel lave en byttehandel med. Barcelona tror jeg satser spansk. Thiago vil nok være mere oplagt.

Oxlade er vel £15-20m hvis han kan holde sig skadesfri resten af sæsonen. Phillips vel omkring de £10m
Ja altså £50-60m samlet. 20-25 for Firmino og 30-35 for Mane, er det helt i skoven med de priser vi ser for tiden? Ferran Torres der intet har vist på noget tidspunkt er lige blevet solgt for 55, han er selvfølgelig yngre, men stadig.

Så med 50 for dem og 20 for Ox og 15 for Phillips og 50 fra egen lomme samt sparede lønkroner hos nogle løntunge herrer burde der være lidt at gøre med. Men det er selvfølgelig ren spekulation, og bare mit bud på hvordan vi kunne starte foryngelsen af truppen. Er spændt på hvad der rent faktisk kommer til at ske
Jeg tror SLET ikke vi får de priser for de nævnte - af alle nævnte tror jeg prisen for Phillips er mest realistisk.

1. Ox, Mane og Firmino har til sommer blot 1 år tiblage af derse kontrakter. Det betyder de 1. januar 2023 kan indgå ny kontrakt om en fri overgang. En så høj pris, som du nævner kræver således der er klubber som er villige til at betale en høj pris for at sikre deres underskrift, tidligere. Ligeledes kunne begge kva deres alder måske også fristes af udsigten til en højere løn ved at gå gratis og vi står i samme situation som med Gini.

2. Mane vil til sommer være over 30 år har reelt ikke været på sit topniveau siden 19/20 sæsonen. Firmino vil også have krydset de 30 og tættere på 31, og han har heller ikke just ramt sit top niveau siden 19/20. Derfor er de nok ikke just nogen man vil sprænge banken for.

3. Ox er en sjov størrelse, ret beset har han ikke ramt niveau kontinuertligt siden hans skade imod Roma, omevendt er han engelsk og homegrown kan måske trække prisen op, ligesom han vil kunne gøre det fint i en midterklub. Men alder, skader og 1 år tilbage af kontrakten taler imod.

Jeg tror mindst 1 af de 3 vil ende med at smutte gratis, og de to andre skal vi være glade hvis vi får et samlet salg på £40m. Phillips tror jeg godt vil kunne trække £15 grundet hans alder, og kontrakt situation.
Jeg tror desværre også, at vi godt kan forvente at Mane, Firmino og Oxlade går kontrakten ud og går Gini vejen. Det er lidt det nye sort og vel det kan kan give spillere over 30 år den bedst mulige nye kontrakt...
Alternativt skal vi håbe på Newcastle bliver oppe og er SÅ desperate efter at få kvalitet ind at de kunne fristes af en aldrende trio bestående af Ox, Firmino og Mane at de vil betale en høj pris, med henblik på kortsigtet succes, samtidigt med en høj løn til de tre.

Oomph242
Indlæg: 5669
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 18. jan, 2022 18:40

Jeg tror Firmino og Mane vil søge mod varmere himmelstrøg. Oxlade kunne Newcastle måske hoppe på...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 18. jan, 2022 19:23

Oomph242 skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 17:56
Jeg tror desværre også, at vi godt kan forvente at Mane, Firmino og Oxlade går kontrakten ud og går Gini vejen. Det er lidt det nye sort og vel det kan kan give spillere over 30 år den bedst mulige nye kontrakt...
Ja, der er nok en vigtig læring for klubben i alt dette. Og det er, at man skal huske at stange de dygtige spillere en 5-årig kontrakt, når de er 27-28 år. Uanset, om de på det tidspunkt måske kun er 2 år inde i en 5-årig kontrakt.
Kloppite

Tom_Jorsal
Indlæg: 2117
Tilmeldt: torsdag, 27. okt, 2011 12:36
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Tom_Jorsal » onsdag, 19. jan, 2022 09:42

Ham der Raphinha. Ham skal vi ha'. Han virker godt nok god, har en god alder og dermed perfekt til at køre ind som erstatning for Salah/Mané, der begynder at være lidt oppe i alderen. Giv dem 30 mio. pund og Oxlade-Chamberlain.

TG12
Indlæg: 1625
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » onsdag, 19. jan, 2022 10:06

texy skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 19:23
Oomph242 skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 17:56
Jeg tror desværre også, at vi godt kan forvente at Mane, Firmino og Oxlade går kontrakten ud og går Gini vejen. Det er lidt det nye sort og vel det kan kan give spillere over 30 år den bedst mulige nye kontrakt...
Ja, der er nok en vigtig læring for klubben i alt dette. Og det er, at man skal huske at stange de dygtige spillere en 5-årig kontrakt, når de er 27-28 år. Uanset, om de på det tidspunkt måske kun er 2 år inde i en 5-årig kontrakt.
Det er en svær balance gang.

Aubamayang fik en kontrakt omkring det tidspunkt du nævner - der var den store kontrakt også berettiget han var virkelig god. Men efterfølgende har han da mest lignede en der spillede for at få sin løn, og ikke mere end det. Det undre mig ikke hvis klubben helt reelt ser det som en risiko f.eks. i forhandling med Salah.

Det andet er også spillere der indgå nye kontrakter oftest forventer lønstigninger, så det vil potentielt betyde de skal kalkulere med stigende lønbudget, hvis de både skal have ny kontrakt som 24-26 årige og igen som 27-28 årige.

Men når det er sagt, så må vi også være retfærdige - vi kan ikke når spillere vil væk klage over de ikke respektere de har fire år tilbage af kontrakten, samtidigt med vi klager over de bliver kontrakten ud.

Skulle Mane og Firmino ende med at smutte gratis, skal vi også erkende de har biddraget til både CL og PL sejr, og været store aktiver for klubben i den tid de har været der, hvor træls det end er at de måtte gå gratis! Såfremt det betyder at vi mangler pengene til trup-fornyelse, så falder det på ledelsen, ikke Mane og Firmino.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11278
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cynwal » onsdag, 19. jan, 2022 12:27

Tom_Jorsal skrev:
onsdag, 19. jan, 2022 09:42
Ham der Raphinha. Ham skal vi ha'. Han virker godt nok god, har en god alder og dermed perfekt til at køre ind som erstatning for Salah/Mané, der begynder at være lidt oppe i alderen. Giv dem 30 mio. pund og Oxlade-Chamberlain.
Jeg melder mig i koret (som skrevet i opslag på siden før):
Cynwal skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 14:48
Jeg bliver mere og mere lun på Raphinha til sommer.
Jeg håber så på, at der ikke er tale om endnu et malplaceret Cynwal-mancrunch a la tidligere drømme om Kevin Strootman eller Davinson Sanchez (Jeg kan ligeså godt skrive det selv, da jeg ved at nogen af jer har hukommelse som elefanter ;) )

Mon ikke også at han vil føle sig godt tilpas uden for banen i vores lille "brasser-kollektiv" som ser ud til at gå godt i spænd sammen:
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13742
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 19. jan, 2022 17:52

Oomph242 skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 17:03
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 16:57
Ja kontraksituationen er en ubekendt. Men det er vel ikke for meget at forlange at FSG beviser at de gerne vil investere i truppen. De kan vel bruge deres penge på andet, end at købe basketballklubber!
Jeg tror ikke vi skal forvente, at de ændre kurs, så længe klubbens værdi forsat stiger.
Nej. Jeg tror du har ret. Men truppen er ved at være gammel, og den stiger ikke i værdi. Men klubben stiger i værdi, når Anfield Road End står færdigt. Med den finansielle strategi de kører, skal de være utrolig glade for at Klopp er vores manager.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5669
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 19. jan, 2022 20:00

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 19. jan, 2022 17:52
Oomph242 skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 17:03
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 16:57
Ja kontraksituationen er en ubekendt. Men det er vel ikke for meget at forlange at FSG beviser at de gerne vil investere i truppen. De kan vel bruge deres penge på andet, end at købe basketballklubber!
Jeg tror ikke vi skal forvente, at de ændre kurs, så længe klubbens værdi forsat stiger.
Nej. Jeg tror du har ret. Men truppen er ved at være gammel, og den stiger ikke i værdi. Men klubben stiger i værdi, når Anfield Road End står færdigt. Med den finansielle strategi de kører, skal de være utrolig glade for at Klopp er vores manager.
Klopp er nok den der har fået deres investering til, at stige mest. Men selv Klopp kan ikke uden penge og vi har ikke de store aktiver i truppen længere. Så jeg frygter vi kan få det svært når truppen skal fornyes. Alle vores bærende spillere er snart 30+.

Hr. Drejer
Indlæg: 13742
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 19. jan, 2022 23:38

Oomph242 skrev:
onsdag, 19. jan, 2022 20:00
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 19. jan, 2022 17:52
Oomph242 skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 17:03
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 16:57
Ja kontraksituationen er en ubekendt. Men det er vel ikke for meget at forlange at FSG beviser at de gerne vil investere i truppen. De kan vel bruge deres penge på andet, end at købe basketballklubber!
Jeg tror ikke vi skal forvente, at de ændre kurs, så længe klubbens værdi forsat stiger.
Nej. Jeg tror du har ret. Men truppen er ved at være gammel, og den stiger ikke i værdi. Men klubben stiger i værdi, når Anfield Road End står færdigt. Med den finansielle strategi de kører, skal de være utrolig glade for at Klopp er vores manager.
Klopp er nok den der har fået deres investering til, at stige mest. Men selv Klopp kan ikke uden penge og vi har ikke de store aktiver i truppen længere. Så jeg frygter vi kan få det svært når truppen skal fornyes. Alle vores bærende spillere er snart 30+.
Ja, det tror jeg du har ret i. FSG har ikke investeret i truppen siden 2019, og det kan mærkes nu. Regnskabet har altid skulle gå i plus. Jeg håber de går i gang med at investere i truppen til sommer. Klopp og Salah er vores største aktiver, og de kan fint bruges til at lokke unge talentfulde spillere til truppen.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2403
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » torsdag, 20. jan, 2022 08:49

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 19. jan, 2022 23:38
Oomph242 skrev:
onsdag, 19. jan, 2022 20:00
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 19. jan, 2022 17:52
Oomph242 skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 17:03
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 16:57
Ja kontraksituationen er en ubekendt. Men det er vel ikke for meget at forlange at FSG beviser at de gerne vil investere i truppen. De kan vel bruge deres penge på andet, end at købe basketballklubber!
Jeg tror ikke vi skal forvente, at de ændre kurs, så længe klubbens værdi forsat stiger.
Nej. Jeg tror du har ret. Men truppen er ved at være gammel, og den stiger ikke i værdi. Men klubben stiger i værdi, når Anfield Road End står færdigt. Med den finansielle strategi de kører, skal de være utrolig glade for at Klopp er vores manager.
Klopp er nok den der har fået deres investering til, at stige mest. Men selv Klopp kan ikke uden penge og vi har ikke de store aktiver i truppen længere. Så jeg frygter vi kan få det svært når truppen skal fornyes. Alle vores bærende spillere er snart 30+.
Ja, det tror jeg du har ret i. FSG har ikke investeret i truppen siden 2019, og det kan mærkes nu. Regnskabet har altid skulle gå i plus. Jeg håber de går i gang med at investere i truppen til sommer. Klopp og Salah er vores største aktiver, og de kan fint bruges til at lokke unge talentfulde spillere til truppen.
Jota, Thiago, Tsimikas, Konate?

Hr. Drejer
Indlæg: 13742
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 20. jan, 2022 09:28

@AJJ

Læs den efterfølgende sætning, i stedet for cherry picking :lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5669
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 20. jan, 2022 09:47

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 19. jan, 2022 23:38
Oomph242 skrev:
onsdag, 19. jan, 2022 20:00
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 19. jan, 2022 17:52
Oomph242 skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 17:03
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 16:57
Ja kontraksituationen er en ubekendt. Men det er vel ikke for meget at forlange at FSG beviser at de gerne vil investere i truppen. De kan vel bruge deres penge på andet, end at købe basketballklubber!
Jeg tror ikke vi skal forvente, at de ændre kurs, så længe klubbens værdi forsat stiger.
Nej. Jeg tror du har ret. Men truppen er ved at være gammel, og den stiger ikke i værdi. Men klubben stiger i værdi, når Anfield Road End står færdigt. Med den finansielle strategi de kører, skal de være utrolig glade for at Klopp er vores manager.
Klopp er nok den der har fået deres investering til, at stige mest. Men selv Klopp kan ikke uden penge og vi har ikke de store aktiver i truppen længere. Så jeg frygter vi kan få det svært når truppen skal fornyes. Alle vores bærende spillere er snart 30+.
Ja, det tror jeg du har ret i. FSG har ikke investeret i truppen siden 2019, og det kan mærkes nu. Regnskabet har altid skulle gå i plus. Jeg håber de går i gang med at investere i truppen til sommer. Klopp og Salah er vores største aktiver, og de kan fint bruges til at lokke unge talentfulde spillere til truppen.
Uden Salah er holdet rimeligt ordinært og vil nok få svært ved top 4. De £400.000 Salah eftersigende forlanger er selvfølgelig mange penge. Men sammenlignet med Thiago som får samme løn som Salah, er det vel ikke helt ved siden af.

Liverpool uden Klopp kørt som nu bliver ikke nemt…

TG12
Indlæg: 1625
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » torsdag, 20. jan, 2022 10:25

Oomph242 skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 09:47
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 19. jan, 2022 23:38
Oomph242 skrev:
onsdag, 19. jan, 2022 20:00
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 19. jan, 2022 17:52
Oomph242 skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 17:03
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 16:57
Ja kontraksituationen er en ubekendt. Men det er vel ikke for meget at forlange at FSG beviser at de gerne vil investere i truppen. De kan vel bruge deres penge på andet, end at købe basketballklubber!
Jeg tror ikke vi skal forvente, at de ændre kurs, så længe klubbens værdi forsat stiger.
Nej. Jeg tror du har ret. Men truppen er ved at være gammel, og den stiger ikke i værdi. Men klubben stiger i værdi, når Anfield Road End står færdigt. Med den finansielle strategi de kører, skal de være utrolig glade for at Klopp er vores manager.
Klopp er nok den der har fået deres investering til, at stige mest. Men selv Klopp kan ikke uden penge og vi har ikke de store aktiver i truppen længere. Så jeg frygter vi kan få det svært når truppen skal fornyes. Alle vores bærende spillere er snart 30+.
Ja, det tror jeg du har ret i. FSG har ikke investeret i truppen siden 2019, og det kan mærkes nu. Regnskabet har altid skulle gå i plus. Jeg håber de går i gang med at investere i truppen til sommer. Klopp og Salah er vores største aktiver, og de kan fint bruges til at lokke unge talentfulde spillere til truppen.
Uden Salah er holdet rimeligt ordinært og vil nok få svært ved top 4. De £400.000 Salah eftersigende forlanger er selvfølgelig mange penge. Men sammenlignet med Thiago som får samme løn som Salah, er det vel ikke helt ved siden af.

Liverpool uden Klopp kørt som nu bliver ikke nemt…
Problemet ved at give Salah £400.000 kommer bare ikke uden visse overvejelser:

1. Risikere vi en Aubamanyang ? Hvor Salah får sin store kontrakt, og efterfølgende spiller af helvede til?

2. Hvor mange flere år kan Salah holde sit urimeligt høje niveau?

3. Balancen i lønningerne, når enhver fodbold fan kender spillernes lønninger kender spillerne også hinandens lønninger.
Det betyder også de i sidste ende måler sig med hinanden - tænk hvis Salah ikke vidste hvad Kevin De Bruyne eller Messi fik - ville han så kræve så meget mere i løn?
Dette vil også gøre sig gældende inden for vores egn trup - forestil dig en spiller der idag får 1/2 af Salah's løn (f.eks. Jota) og ser dette som en rimelig lønforskel. Hvis Salah's løn pludselig stiger således den anden spiller nu får 1/4 af Salah's løn. Er vedkommende så stadig tilfreds og forstående over for lønforskellen, hvis Salah er fire gange mere værd?

Jeg tror unægteligt hvis vi ønsker at være med i Europæisk topfodbold vi bliver NØD til at kunne tilbyde spillere som Salah en sådan løn, men det vil også give et opadgående pres på vores egne lønninger helt generelt i truppen.. VI må bare ikke være naive og tro vi kan få "premium spillere" til "discount løn" (set i forhold til vores konkurrenter)

Oomph242
Indlæg: 5669
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 20. jan, 2022 10:42

TG12 skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 10:25
Oomph242 skrev:
torsdag, 20. jan, 2022 09:47
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 19. jan, 2022 23:38
Oomph242 skrev:
onsdag, 19. jan, 2022 20:00
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 19. jan, 2022 17:52
Oomph242 skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 17:03
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 18. jan, 2022 16:57
Ja kontraksituationen er en ubekendt. Men det er vel ikke for meget at forlange at FSG beviser at de gerne vil investere i truppen. De kan vel bruge deres penge på andet, end at købe basketballklubber!
Jeg tror ikke vi skal forvente, at de ændre kurs, så længe klubbens værdi forsat stiger.
Nej. Jeg tror du har ret. Men truppen er ved at være gammel, og den stiger ikke i værdi. Men klubben stiger i værdi, når Anfield Road End står færdigt. Med den finansielle strategi de kører, skal de være utrolig glade for at Klopp er vores manager.
Klopp er nok den der har fået deres investering til, at stige mest. Men selv Klopp kan ikke uden penge og vi har ikke de store aktiver i truppen længere. Så jeg frygter vi kan få det svært når truppen skal fornyes. Alle vores bærende spillere er snart 30+.
Ja, det tror jeg du har ret i. FSG har ikke investeret i truppen siden 2019, og det kan mærkes nu. Regnskabet har altid skulle gå i plus. Jeg håber de går i gang med at investere i truppen til sommer. Klopp og Salah er vores største aktiver, og de kan fint bruges til at lokke unge talentfulde spillere til truppen.
Uden Salah er holdet rimeligt ordinært og vil nok få svært ved top 4. De £400.000 Salah eftersigende forlanger er selvfølgelig mange penge. Men sammenlignet med Thiago som får samme løn som Salah, er det vel ikke helt ved siden af.

Liverpool uden Klopp kørt som nu bliver ikke nemt…
Problemet ved at give Salah £400.000 i løn er primært:

1. Risikere vi en Aubamanyang ? Hvor Salah får sin store kontrakt, og efterfølgende spiller af helvede til?

2. Hvor mange flere år kan Salah holde sit urimeligt høje niveau?

3. Balancen i lønningerne, når enhver fodbold fan kender spillernes lønninger kender spillerne også hinandens lønninger.
Det betyder også de i sidste ende måler sig med hinanden - tænk hvis Salah ikke vidste hvad Kevin De Bruyne eller Messi fik - ville han så kræve så meget mere i løn?
Dette vil også gøre sig gældende inden for vores egn trup - forestil dig en spiller der idag får 1/2 af Salah's løn (f.eks. Jota) og ser dette som en rimelig lønforskel. Hvis Salah's løn pludselig stiger således den anden spiller nu får 1/4 af Salah's løn. Er vedkommende så stadig tilfreds og forstående over for lønforskellen, hvis Salah er fire gange mere værd?
Man kigger vel altid på andres løn og måler sig selv op imod dette.
Salah`s værdi som han har spillet de sidste 3-4 år er vel næsten uvurderlig for Liverpool og det har klubben tjent godt på. Ja £400.000 er meget men har vi andre valg? Hvis Jota på et tidspunkt gør sig fortjent til samme løn, så må man jo kigge på det der.

Aubamanyang har altid været et problembarn, jeg synes ikke Salah skal sammenlignes med ham.

Men jeg tænker heller ikke en Salah uden kontrakt forlængelse vil give sig fuldt ud den næste halvanden sæson.

Besvar