Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Oomph242
Indlæg: 5650
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 25. jul, 2017 19:54

Mads T. skrev:Det er svært at vide, hvad Renatos niveau er efterhånden. Han har ikke kunne spille sig til en plads hos Bayern og har ikke gjort det specielt godt i de kampe han trods alt har fået. Selv for Portugals U21 hold ved EM, knep det med at tilspille sig en plads på holdet og i begge kampe hvor han startede inde, blev han skiftet ud midt i anden halvleg. Han er kun 19, men han virker som en lotto-kupon og vil nok skulle have en masse kampe og en masse tillid for at udvikle sig.
Deltagelse i 25 kampe som 19 årig for et af verdens bedste klub hold er ingen skam. Men lidt skræmmende hvis han ikke kan tilspille sig en plads på U21 holdet.

Bayern var måske også et lige, at skyde over målet. Han ville helt sikkert udvikle sig bedre hos os :D

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 25. jul, 2017 20:12

Jeg synes stadig vi mangler virkelig meget kvalitet i dybden på mange pladser. Begge backpladser mangler kvalitet. Den ene plads har vi et talent som andet valg, mens vi på den anden har Robertson som en lokal Hull journalist mente ikke har kvalitet til Liverpool endsige CL. Vores midterforsvar mangler ligeledes kvalitet. Vores fløje er blevet forstærket med købet af Salah, men husk på at vi kun har to hurtigløbere, så der skal kun to skader til før vi skal skifte system.

Men det går den rigtige vej, og selvom jeg synes at vi ikke er lykkes i dette transfervindue, så tegner Salah til at blive en kæmpe gevinst. Jeg har ligeledes kolossale forhåbninger til Grujic, som var meget skadet i sidste sæson, og er derfor at betegner som en tilvækst til truppen. Jeg synes han oser af kvalitet i hans indgreb. Jeg håber at Woodburn med tiden kan overtage Coutinhos plads, og han må gerne 'øve' sig lidt i denne sæson.

Min konklusion, vi har talent i truppen, som skal føres frem stille og roligt. Vi har en dødbringende start-11. Men vi mangler stadig kvalitet i dybden for at matche Man C, Chelsea, og Spurs.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 25. jul, 2017 20:51

Er du ikke tilfreds med vores højre back? Jeg er generelt meget tilfreds med Clyne og når vi har et "talent", som mange mener faktisk vil komme til at tage pladsen fra Clyne i denne sæson, så synes jeg nu lige den plads, ser rigtig fornuftig ud.

Der er nu også mange journalister der har skrevet/sagt, at Robertson er et godt køb. Og han kan jo heldigvis stadig udvikle sig, som han også har gjort det i de sidste par sæsoner for Hull.

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 25. jul, 2017 20:58

Vi er tyndt besat på højre back, og Robertson ser jeg ikke som en opgradering.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 25. jul, 2017 22:05

Hr. Drejer skrev:Vi er tyndt besat på højre back, og Robertson ser jeg ikke som en opgradering.
OK så du mener ikke at Clyne er god nok?

Oomph242
Indlæg: 5650
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 25. jul, 2017 22:10

Mads T. skrev:
Hr. Drejer skrev:Vi er tyndt besat på højre back, og Robertson ser jeg ikke som en opgradering.
OK så du mener ikke at Clyne er god nok?
Clyne er vel god nok i det defensive. Men fremad banen og på dødbolde er temmelig dårlig. Mon ikke han ryger videre næste sommer.

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 25. jul, 2017 22:14

Mads T. skrev:
Hr. Drejer skrev:Vi er tyndt besat på højre back, og Robertson ser jeg ikke som en opgradering.
OK så du mener ikke at Clyne er god nok?
Clyne er udmærket defensivt, men elendig offensivt. TTA er også udmærket. Men når jeg sammenligner med de andre top 6 hold, så har de to dygtige og rutinerede backs foran talentet. Det er dét jeg mener med tyndt besat. Det er selvfølgelig prisværdigt at vi har TTA som andet valg, men det er meget risikabelt at sætte sin lid til et talent.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Aarde » onsdag, 26. jul, 2017 00:34

Hr. Drejer skrev:
Mads T. skrev:
Hr. Drejer skrev:Vi er tyndt besat på højre back, og Robertson ser jeg ikke som en opgradering.
OK så du mener ikke at Clyne er god nok?
Clyne er udmærket defensivt, men elendig offensivt. TTA er også udmærket. Men når jeg sammenligner med de andre top 6 hold, så har de to dygtige og rutinerede backs foran talentet. Det er dét jeg mener med tyndt besat. Det er selvfølgelig prisværdigt at vi har TTA som andet valg, men det er meget risikabelt at sætte sin lid til et talent.
Den påstand vil jeg godt lige udfordre. Især fordi backsituationen i de forskellige PL-klubber ret fint understreger, hvor svært det kan være at finde det, du kalder dygtige, rutinerede backs.

Arsenal:

Er godt besat på venstre back med Kolasinac (hvis han slår igennem), Monreal og en evigt svingende og småskadet Gibbs på yderste mandat.

Men hvilke dygtige, rutinerede kræfter har de på højre back efter Bellerin? Ox’en startede kun som wingback (i deres femmandsforsvar) fire gange i sidste sæson, og midterforsvareren Gabriel har også kun spillet der sporadisk som nødløsning. Både Debuchy og Jenkinson er så godt som ude af truppen og nok også på vej ud af klubben, hvis Arsenal kan få dem solgt. Det samme er formentlig tilfældet med Chambers, som i øvrigt også primært er midterforsvarer.

Dygtige, rutinerede højre backs: 1
Dygtige, rutinerede venstre backs 2,5.

United:

Er fint stillet på højre back med Valencia og en smålunken, men anstændig Darmian, men hvilke dygtige, rutinerede kræfter har de på venstre back?

Blind, som har sin mest naturlige gang på den centrale midtbane, fik 15 kampe på pladsen i sidste sæson, og har ikke lignet en spiller, Mourinho har stor tiltro til som andet end alt-mulig-mand og breddespiller. Han falder i hvert fald ikke under kategorien dygtig og rutineret back.

Højrebenede Darmians 16 kampe (med mildt sagt svingende præstationer) må betragtes som en lunken, midlertidig nødløsning snarere end et dygtigt og rutineret alternativ. Det samme må de enkelte kampe, Ashley Young fik. Og så er der selvfølgelig Shaw, som har været frosset ud gennem stort set hele sæsonen og vel i bedste fald hører til i din talentkategori, som tingene står pt.

Dygtige, rutinerede højre backs: 2
Dygtige, rutinerede venstre backs 0

Chelsea:

Har gode førstevalg i Alonso og Moses, og så har de Azpilicueta som fleksibel og kompetent backup (selv om han primært er midterforsvarer i Contes femmandsforsvar). Det er selvfølgelig tre gode kort, men stadig ikke to til hver plads.

Sidenote: Moses’ mildt sagt uventede opblomstring under Conte må i øvrigt siges at være et ret godt eksempel på, hvordan det ikke kun er højt profilerede transfers, der kan styrke en trup henover sommeren. Undervældende eller unge spillere kan også godt tage skridtet op og blive værdifulde kort, hvis de bliver indlemmet ordentligt i det rigtige system (det er Tottenham et andet eksempel på).

Dygtige, rutinerede højre backs: 1
Dygtige, rutinerede venstre backs: 1
Kompetent, fleksibelt alternativ, der kan dække begge backs: 1

City:

Har på papiret købt stærkt ind med Mendy, Walker og Danilo (som dog må betegnes som et lille spørgsmålstegn efter sine ret markante problemer i Madrid), men det er stadig ikke to dygtige, rutinerede backs i hver side.

Dygtige, rutinerede højre backs: 2 (halvanden, hvis man er tilpas hård ved Danilo)
Dygtige, rutinerede venstre backs: 1

Spurs:

Står fint på venstrebacken med Danny Rose og Ben Davies. Her er det i øvrigt værd at påpege, at den ene er et produkt af egen avl, der har været mange middelmådige år undervejs, og den anden er en Andy Robertson-lignende signing, der også brugte en del tid på at finde et tilstrækkeligt niveau.

På højre back har de endnu en Andy Robertson lignende signing i Kieran Trippier, som kun fik 8 starter i sidste sæson, og som nu er deres eneste seniorkort i højre side.

Dygtige, rutinerede højre backs: 1 (og her er jeg sød ved Trippier)
Dygtige, rutinerede venstre backs: 2


Konklusion:

Ingen af vores konkurrenter har altså to dygtige og rutinerede backs foran deres talenter. Det kan jeg ikke se, hvordan man kan være uenig i. Og det siger som sagt en del om, hvor svært det er at finde backs, der er dygtige nok til at fylde den enormt krævende rolle, en moderne back har i de fleste ambitiøse topklubber.

Det er derfor, Victor Moses pludselig bliver omskolet til wingback i Chelsea. Det er derfor, James Milner bliver smidt derned i Liverpool. Og det er derfor Manchester City er villige til at smide 50 millioner pund efter Walker og Mendy og 27 millioner pund efter en overskudsspiller i Real Madrid, hvis niveau man ikke nødvendigvis kan føle sig sikker på.

Man kan godt kritisere Andy Robertson som en uambitiøs signing. Jeg er bestemt heller ikke overvældet. Men at kalde vores konkurrenters bredde på backpositionerne stærk er ganske enkelt forkert. Det er de ikke i en eneste klub - i hvert fald ikke, hvis kriteriet er to dygtige, rutinerede backs på hver plads, som du beskriver.

Derfor er det også hårdt for alvor at kritisere os for at være "tyndt besat" på backerne. Det vidner det meget begrænsede udvalg af dygtige rutinerede backs, folk kan finde frem til som transferforslag, også om. Det er ganske enkelt bare en rigtig svær position at finde gode spillere til.

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 26. jul, 2017 07:04

Ha ha ha Aarde. Ens konklusion er selvfølgelig en afspejling af hvor man trække grænsen mellem god/dårlig, riutineret/ikke-rutineret.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

pingel
Indlæg: 993
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » onsdag, 26. jul, 2017 08:00

Hr. Drejer skrev:Ha ha ha Aarde. Ens konklusion er selvfølgelig en afspejling af hvor man trække grænsen mellem god/dårlig, riutineret/ikke-rutineret.
Nogle gange kan man jo også bare anerkende andres indlæg, og indrømme egne fejltolkninger ;-)

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 26. jul, 2017 08:37

pingel skrev:
Hr. Drejer skrev:Ha ha ha Aarde. Ens konklusion er selvfølgelig en afspejling af hvor man trække grænsen mellem god/dårlig, riutineret/ikke-rutineret.
Nogle gange kan man jo også bare anerkende andres indlæg, og indrømme egne fejltolkninger ;-)
Jeg anerkender bestemt Aarde som en af de bedste skribenter på Forum.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Mads T. » onsdag, 26. jul, 2017 09:01

Super indlæg Aarde, som fint illustrere, at vores bredde ikke er så skidt igen set i forhold til vores konkurrenter. Det sagt, så så jeg gerne at vi havde hentet Mendy eller en lign. spiller til vores venstre back, selvom Milner har gjort et fint arbejde derude.

Man kan vel også argumentere for, at Moses slet ikke er back, da han primært bruges længere fremme på banen. Tvivler lidt på hans niveau, hvis han skulle spille en regulær back og det Conte vidst også, hvis man skal stole på transferrygterne.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » onsdag, 26. jul, 2017 09:11

Det er måske ikke den rigtige tråd, men dette indlæg passer nogenlunde ind. Jeg undrer mig over FFP (Financiel Fair Play). Eksisterer det og hvordan fungerer det her i 2017? Jeg undrer mig, fordi i forbindelse med det formåede køb af Neymar, der var Barcelonas præsident ude med riven, hvor han henviste til, om PSG overhovedet var i stand til at gennemføre denne handel pga FFP. Tricket var så at betale beløbet hen over kontraktperioden, men det er immervæk stadig mange penge. Senest læste jeg, at Simon Kjær var på vej til at blive solgt, forde hans nuværende tyrkiske klub var i problemer i forhold til FFP. Så er det at jeg undrer mig, for hvordan kan Manchester City, ja, også andre engelske klubber, bruge så uendeligt mange penge på spillerkøb? Har PL andre regler? Selvfølgelig kan man bruge mange penge på køb, hvis man tilsvarende sælger for de samme summer, men det synes ikke at være tilfældet.
Og når vi diskuterer de her kæmpe summer, så har Daniel Levy (Tottenhams formand) været ude at kritisere summerne - også med henblik på at henvise til, at man altså stadigvæk kan satse på egne talenter. Jeg kan godt lide den mand. Selv Mourinho har kritiseret beløbene, særskilt de penge der bruges på sub-top spillere.
Så indlægget her har egentlig to vinkler. Hvordan fungerer FFP og hvordan sanktioneres reglerne? Er reglerne for PL anderledes end det øvrige Europa (måske grundet Brexit)?
Og i forbindelse med det, så kunne jeg godt tænke mig at diskutere, om det ikke var på tide med at få styr på transfervinduerne, hvilket FFP i givet fald også er et forsøg på? Jeg bryder mig svært lidt om den ekstreme ulighed, de her voldsomme økonomiske kræfter indebærer.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Jeppe
Indlæg: 514
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:07
Geografisk sted: Odense
Alder: 40

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jeppe » onsdag, 26. jul, 2017 09:27

Jesper skrev:Det er måske ikke den rigtige tråd, men dette indlæg passer nogenlunde ind. Jeg undrer mig over FFP (Financiel Fair Play). Eksisterer det og hvordan fungerer det her i 2017? Jeg undrer mig, fordi i forbindelse med det formåede køb af Neymar, der var Barcelonas præsident ude med riven, hvor han henviste til, om PSG overhovedet var i stand til at gennemføre denne handel pga FFP. Tricket var så at betale beløbet hen over kontraktperioden, men det er immervæk stadig mange penge. Senest læste jeg, at Simon Kjær var på vej til at blive solgt, forde hans nuværende tyrkiske klub var i problemer i forhold til FFP. Så er det at jeg undrer mig, for hvordan kan Manchester City, ja, også andre engelske klubber, bruge så uendeligt mange penge på spillerkøb? Har PL andre regler? Selvfølgelig kan man bruge mange penge på køb, hvis man tilsvarende sælger for de samme summer, men det synes ikke at være tilfældet.
Og når vi diskuterer de her kæmpe summer, så har Daniel Levy (Tottenhams formand) været ude at kritisere summerne - også med henblik på at henvise til, at man altså stadigvæk kan satse på egne talenter. Jeg kan godt lide den mand. Selv Mourinho har kritiseret beløbene, særskilt de penge der bruges på sub-top spillere.
Så indlægget her har egentlig to vinkler? Hvordan fungerer FFP og hvordan sanktioneres reglerne? Er reglerne for PL anderledes end det øvrige Europa (måske grundet Brexit)?
Og i forbindelse med det, så kunne jeg godt tænke mig at diskutere, om det ikke var på tide med at få styr på transfervinduerne, hvilket FFP i givet fald også er et forsøg på? Jeg bryder mig svært lidt om den ekstreme ulighed, de her voldsomme økonomiske kræfter indebærer.
Jeg tror grunden til at de engelske klubber kan betale de summer er den eksplosion der er sket i tv-pengene. De har alene på denne bagrund fået en enorm omsætnings stigning som gør dem i stand til at bruge pengene og stadig holde sig inden for FFP.

Jeg mener også der burde gøres noget på transferdelen, men da jeg ikke har noget bud, vil jeg holde mig ude af den debat.

Og så lige til Mourinhos kommentar. Hvis man kun må pege på én faktor som er ansvarlig for hvordan udviklingen i transfermarkedet har været de seneste 10-12 år, så er det Chelseas ageren i midtnullerne blandt andet under hans ledelse. Så jeg synes egentlig bare han skulle stikke piben ind.

Levy´s kommentarer har jeg mere respekt for, og jeg tror egentlig også der er mange andre der har det på den måde. Men det er bare pisse svært at holde sig til en sådan plan, for presset bliver enormt stort når der ikke kommer succes asap. Og alle står klar med hø-tyvene og skriger på ny-indkøb. Det er en ond spiral, hvor det virkelig kræver nogle stærke figurer med en klart defineret plan i klubberne.
"Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It's Liverpool's knee!" Bill Shankly

pingel
Indlæg: 993
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pingel » onsdag, 26. jul, 2017 09:29

Hr. Drejer skrev:
pingel skrev:
Hr. Drejer skrev:Ha ha ha Aarde. Ens konklusion er selvfølgelig en afspejling af hvor man trække grænsen mellem god/dårlig, riutineret/ikke-rutineret.
Nogle gange kan man jo også bare anerkende andres indlæg, og indrømme egne fejltolkninger ;-)
Jeg anerkender bestemt Aarde som en af de bedste skribenter på Forum.
Ja, det var så den ene del...

Og for at holde mig til emnet - så er jeg ok tilfreds for nuværende med vores backs ;)

Besvar