Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » søndag, 30. jul, 2017 12:18

Som jeg skrev i et tidligere indlæg, så er det bare alt for tidligt at konkludere noget endnu. Til gengæld, så forudser jeg er par vilde, vilde døgn om en måned. Ikke kun for os! Der er hurtigt så mange penge, der kan rotere. Hvis Neymar og Mbappe sælges, så er det uhørt mange penge, der vil starte en lavine. Jeg læste for et par år siden en længere artikel i Tipsbladet, hvor man havde analyseret, hvordan se største internationale handler til sidst kunne spores helt til set danske marked.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » søndag, 30. jul, 2017 15:36

SeanJohn skrev:I mine øjne har transfervinduet slet ikke været en succes indtil videre. Hvis vi antog at der ikke blev foretaget flere handler i dette transfervindue ville det være et tilbageslag i kampen om top-4.

Arsenal, United, City og Chelsea har forstærket sig. Spurs har ikke hentet nogen, men man kunne argumentere for at deres profiler er så unge at det er en succes bare at holde på dem - foruden det har de allerede en stærkere trup end os, så det er os der skal indhente dem.

Vi har hentet Salah - som i mine øjne løser problemet med bredden i offensiven. Men vi mangler i den grad stadigvæk at løse de store spørgsmålstegn længere tilbage i banen!

Vi ser stadigvæk tynde ud på venstreback, holdende centrale midtbanefolk samt centrale forsvar. Det kan ikke være rigtigt at vi går ind med en stort set status quo trup - med tanke på de problemer vi havde i sidste sæson, og alle de kampe vi nu skal spille.
Med tilgangen af Salah og det, han allerede nu viser, så er vi da helt sikkert styrket offensivt og med Coutinho mere centralt i banen i flere kampe, så har vi også ændret vores tilgang til særligt de meget defensivt orienterede hold.
Robertson skal vi lige se falde til, men han er god offensivt, og hans venstreben giver noget helt andet omkring modstandernes felt, end Milner tilbyder, så dér ser det også ud til, at vi er, hvor vi skal være.
Solanke virker som en større trussel og måske et større talent end Origi, som var vores foretrukne 2. angriber sidste sæson også grundet Sturridge's tilbagevende små og større skader. Med Sturridge tilbage i fuld fitness og Solanke for ikke at tale om Ings som yderligere offensive muligheder, så er offensiven altså meget styrket - ift sidste sæson.

En Henderson i form hele sæsonen vil betyde rigtig meget for hele holdet's organistion, da han er anfører, indpisker og bedste defensive mand. Can som back-up er høj kvalitet på denne plads.

Omstillinger mod os var det helt store problem sidste sæson udover problemer med at åbne kompakte hold op, som forhåbentligt er adresseret jf. ovenstående.
En midterforsvarer hos Liverpool har kæmpe rum at dække ved en omstilling, så derfor er det heller ikke hvem som helst, vi skal hente ind og sikkert særligt derfor VvD står øverst på listen. En kontinuerligt spillende Henderson vil givetvis hjælpe forsvaret meget, men det er jo ikke en enkel problematik at træne på omstillinger imod os, da vi naturligt fanges ude af balance med backs højt oppe, folk hjemadstormende og det centrale forsvar lidt på hælene.

Jeg ved ikke, hvilken rolle Keita var tiltænkt, men jeg synes godt, at vi kan se efter en spiller, der kan skiftes med Lallana og måske en Coutinho, og der er folk som Ox'en og måske en Pulisic vel være værd at kigge efter, hvis Pulisic overhovedet er til at komme i nærheden af ? Det kan også være, at Klopp har udset Grujic til at varetage denne rolle i denne sæson ?

Hvis Klopp ikke mener, at der er mange andre end VvD, der kan forstærke vores centrale forsvar, så skal vi vel ikke købe nogle ? Han skal jo så vurdere at Klavan og Gomez er gode nok som rotationsspillere, og Gomez ser også ud til at skulle vikariere på højre back, hvis Clyne ikke skal spille, da Trent tilsyneladende vurderes til at være for dårlig defensivt endnu.
Det er vel således kun 1-2 spillere, vi har brug for, for at kunne tåle skader og stille med slagkraftige hold i alle turneringer, og vi har altså en måned at gå på endnu.

Oomph242
Indlæg: 5650
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » mandag, 31. jul, 2017 08:17

Ja så skete der da endelig noget. Transfervinduet fuldendt med bravur:)

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... liverpool/

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 31. jul, 2017 08:54

Oomph242 skrev:Ja så skete der da endelig noget. Transfervinduet fuldendt med bravur:)

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... liverpool/
Ja, det er trist at spillere på vej tilbage fra skade, skal sammenlignes med en ny signing. Men vi må jo vende vores dårlige transfersituation til noget positivt :lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5650
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » mandag, 31. jul, 2017 08:58

Hr. Drejer skrev:
Oomph242 skrev:Ja så skete der da endelig noget. Transfervinduet fuldendt med bravur:)

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... liverpool/
Ja, det er trist at spillere på vej tilbage fra skade, skal sammenlignes med en ny signing. Men vi må jo vende vores dårlige transfersituation til noget positivt :lol:

Sturrigde er som to nye signings ifølge Lallana. Det er verdensklasse.

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 31. jul, 2017 09:12

Oomph242 skrev:
Hr. Drejer skrev:
Oomph242 skrev:Ja så skete der da endelig noget. Transfervinduet fuldendt med bravur:)

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... liverpool/
Ja, det er trist at spillere på vej tilbage fra skade, skal sammenlignes med en ny signing. Men vi må jo vende vores dårlige transfersituation til noget positivt :lol:

Sturrigde er som to nye signings ifølge Lallana. Det er verdensklasse.
Ja, jeg bed mærke i det. En skizofren udtalelse.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 31. jul, 2017 10:36

Hvis vi henter VVD så vil transfervinduet i min optik have været succesfuldt for os.

Men kan det tænkes, at vi er så kølige i forhold til måske endda at vente helt til sidste dag i vinduet for at få fat i ham, fordi vi eventuelt vurderer, at Sakho atter kan indlemmes i truppen, hvis VVD glipper? Så længe han ikke er solgt, så har vi jo endnu en centerforsvarer, som bare slet ikke nævnes, når folk taler om vores muligheder på positionen. Og mon ikke han ville træde ind som tredjevalg, hvis Klopp pludselig var tvunget til at tage ham til nåde?

4 erfarne midterforsvarere. Et enkelt stortalent. Og en midtbanespiller der har prøvet pladsen før som kortvarigt alternativ. Det er da en slags brugbar bredde?

Men jeg er som bekendt ikke Sakho's største fan, så jeg håber bestemt, at han bliver solgt, og vi får hentet et alternativ. Helst VVD, men jeg bytter også gerne Sakho for Alderweireld.
Kloppite

SeanJohn
Indlæg: 460
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 16:06

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af SeanJohn » mandag, 31. jul, 2017 10:53

Niels K skrev:
SeanJohn skrev:I mine øjne har transfervinduet slet ikke været en succes indtil videre. Hvis vi antog at der ikke blev foretaget flere handler i dette transfervindue ville det være et tilbageslag i kampen om top-4.

Arsenal, United, City og Chelsea har forstærket sig. Spurs har ikke hentet nogen, men man kunne argumentere for at deres profiler er så unge at det er en succes bare at holde på dem - foruden det har de allerede en stærkere trup end os, så det er os der skal indhente dem.

Vi har hentet Salah - som i mine øjne løser problemet med bredden i offensiven. Men vi mangler i den grad stadigvæk at løse de store spørgsmålstegn længere tilbage i banen!

Vi ser stadigvæk tynde ud på venstreback, holdende centrale midtbanefolk samt centrale forsvar. Det kan ikke være rigtigt at vi går ind med en stort set status quo trup - med tanke på de problemer vi havde i sidste sæson, og alle de kampe vi nu skal spille.
Med tilgangen af Salah og det, han allerede nu viser, så er vi da helt sikkert styrket offensivt og med Coutinho mere centralt i banen i flere kampe, så har vi også ændret vores tilgang til særligt de meget defensivt orienterede hold.
Robertson skal vi lige se falde til, men han er god offensivt, og hans venstreben giver noget helt andet omkring modstandernes felt, end Milner tilbyder, så dér ser det også ud til, at vi er, hvor vi skal være.
Solanke virker som en større trussel og måske et større talent end Origi, som var vores foretrukne 2. angriber sidste sæson også grundet Sturridge's tilbagevende små og større skader. Med Sturridge tilbage i fuld fitness og Solanke for ikke at tale om Ings som yderligere offensive muligheder, så er offensiven altså meget styrket - ift sidste sæson.

En Henderson i form hele sæsonen vil betyde rigtig meget for hele holdet's organistion, da han er anfører, indpisker og bedste defensive mand. Can som back-up er høj kvalitet på denne plads.

Omstillinger mod os var det helt store problem sidste sæson udover problemer med at åbne kompakte hold op, som forhåbentligt er adresseret jf. ovenstående.
En midterforsvarer hos Liverpool har kæmpe rum at dække ved en omstilling, så derfor er det heller ikke hvem som helst, vi skal hente ind og sikkert særligt derfor VvD står øverst på listen. En kontinuerligt spillende Henderson vil givetvis hjælpe forsvaret meget, men det er jo ikke en enkel problematik at træne på omstillinger imod os, da vi naturligt fanges ude af balance med backs højt oppe, folk hjemadstormende og det centrale forsvar lidt på hælene.

Jeg ved ikke, hvilken rolle Keita var tiltænkt, men jeg synes godt, at vi kan se efter en spiller, der kan skiftes med Lallana og måske en Coutinho, og der er folk som Ox'en og måske en Pulisic vel være værd at kigge efter, hvis Pulisic overhovedet er til at komme i nærheden af ? Det kan også være, at Klopp har udset Grujic til at varetage denne rolle i denne sæson ?

Hvis Klopp ikke mener, at der er mange andre end VvD, der kan forstærke vores centrale forsvar, så skal vi vel ikke købe nogle ? Han skal jo så vurdere at Klavan og Gomez er gode nok som rotationsspillere, og Gomez ser også ud til at skulle vikariere på højre back, hvis Clyne ikke skal spille, da Trent tilsyneladende vurderes til at være for dårlig defensivt endnu.
Det er vel således kun 1-2 spillere, vi har brug for, for at kunne tåle skader og stille med slagkraftige hold i alle turneringer, og vi har altså en måned at gå på endnu.
Ja, som jeg skriver så har Salah løst vores problem med bredden offensivt.

At Cou kan blive rykket ned på den centrale midtbane løser ikke vores problem på den holdende plads. Som udgangspunkt kommer vi ikke til at spille uden enten Henderson eller Can på banen. Hverken Gini, Lallana, Cou eller Grujic har kompetencerne til det. Milner tror jeg heller ikke på - og så skal vi fjerne ham fra venstre-back og så er der endnu et spørgsmål - kan Robertson klare det?

At have et kæmpe spørgsmålstegn i Robertson og ellers kun have Milner - det kan man altså ikke klassificere som "at vi er hvor vi skal være". Der skal altså mere sikker kvalitet hvis vi skal tale om at stå stærkere i den nye sæson ift. vores konkurrenter. Mht. Solanke ser han fin ud ja - det er bare ikke der vi har problemer. Det samme er tilfældet med Sturridge og Ings. Det er naturligvis en styrkelse - men det er bare ikke der vi har problemer. Og det er godt Hendo er tilbage - men skader sker og vi får helt sikkert skader igen i år - så det ændrer ikke på vores trups styrke.

Tror vi skal passe på med at vurdere allerede nu, at vores problemer med at lukke kompakte hold op er løst. Salah bringer fart - og for at få det maksimale ud af den fart skal man have plads.

Håber også vi får VVD men han er ikke i posen endnu. Så pt. er det her transfervindue altså langt fra succesfuldt.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 31. jul, 2017 13:30

@SeanJohn

Det er klart, at du synes, at vi mangler bredde, hvis du sætter kæmpe spørgsmålstegn ved Klopp's indkøb. I dette tilfælde Robertson.

Man kan sagtens stille spørgsmålstegn ved, om Milner eventuelt kan spille en "holding midfield" position. Det er han mig bekendt aldrig blevet bedt om. Omvendt, så har han gjort det fortræffeligt på alle andre positioner, som han er blevet bedt om at spille, så jeg ville sandelig ikke udelukke det.

Men Robertson ER altså venstre back. Det er den position han har spillet sig fra Quenss Park til Dundee til Hull til Liverpool på. Og det er ham, som Klopp og hans team har valgt fremfor at udvikle (i hvert fald med henblik på erfaring fra startelveren) på den tidligere spanske landsholdsspiller og EL vinder Moreno. Når Klopp og klubben foretager det valg, så er jeg ganske overbevist om, at man ikke skal stille kæmpe spørgsmålstegn ved, om Robertson kan spille pladsen, hvis der skulle være brug for Milner på en defensiv central midtbaneposition.

Når det er sagt, så regner jeg slet ikke med, at vi skal spille med en "holding midfielder", som Lucas vel kunne betegnes som. Jeg føler mig overbevist om, at Klopp vil spille med to 8ere (kan vi kalde dem). Altså to boks til boks arbejdsheste. Og til det formål passer både Hendo, Can, Gini, Lallana og også Milner efter min overbevisning. Grujic mangler jeg viden om til at konkludere, hvad han kan. Foran disse to kommer så til at ligge endnu en midtbanespiller med en lidt mere fri rolle til at fokusere offensivt uden dog på nogen måde at være fritaget for defensive opgaver. Dette bliver overvejende Coutinho, Lallana, Firmino og i nogle kampe måske Gini eller Salah.

Hvis der ikke er nogen intention om at spiller med en decideret central midtbanespiller, så er der heller ingen grund til at hente en.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 31. jul, 2017 13:52

texy skrev:@SeanJohn

Men Robertson ER altså venstre back. Det er den position han har spillet sig fra Quenss Park til Dundee til Hull til Liverpool på. Og det er ham, som Klopp og hans team har valgt fremfor at udvikle (i hvert fald med henblik på erfaring fra startelveren) på den tidligere spanske landsholdsspiller og EL vinder Moreno. Når Klopp og klubben foretager det valg, så er jeg ganske overbevist om, at man ikke skal stille kæmpe spørgsmålstegn ved, om Robertson kan spille pladsen, hvis der skulle være brug for Milner på en defensiv central midtbaneposition.
Hvorfor må man ikke stille spørgsmål ved de valg Klopp og klubben foretager? Jeg stiller meget kraftig spørgsmål ved om Robertson har niveauet til Liverpool endsige til CL. At han har spillet venstre back for QPR, Dundee og Hull er altså ingen garanti for at han kan løse opgaven for Liverpool.

p.s. det hedder "sætte spørgsmålstegn" og "stille spørgsmål" :)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Bojangles » mandag, 31. jul, 2017 14:03

Problemet er, at hvis vi f.eks vurderer Keita til at være skill-level 100, Henderson til skill-level 90 og Can til Skill-level 83 (bare sådan lidt halv tilfældige numre smidt på banen) og de alternativer vi kan få til Keita til at være på skill-level 70-80, så står vi næste sommer med en ekstra spiller, vi næsten lige har købt, som ryger ned som 4. valg, men sikkert til en høj indkøbspris og en høj løn.

Og det er vel lidt det samme med VVD - hvis han er 100, Matip 90, Lovren 85, Klavan 70, Gomez et sted mellem 65-75 og Can på en 70 stykker også - og vi så kun kan finde en 80'er - så står vi igen næste sommer med et nyindkøb med en sandsynlig høj indkøbspris og løn, som bliver 4-5. valg.

Hvis ikke vi skal satse på talenter (som Gomez og Grujic) til backup til de to der står foran i køen, så skal vi helt sikkert have spillere ind, der rent faktisk enten i det mindste kan true de normale startere, eller med det samme skubber dem ud på bænken. Det vil Keita og VVD gøre - men vil de alternativer vi kan købe gøre det? Og vil eventuelle køb besværliggøre køb af Keita/VVD næste sommer?

Imø kunne et køb af en spiller, der både kan spille i det centrale forsvar og på den defensive midt, være et perfekt køb. Så kan vi imø godt nøjes med en spiller på skill-level 75-80, da denne 100% vil være backup, men bedre vil kunne stille sig tilfreds, da sandsynligheden for spilletid er større qua. de flere positioner.

Derudover - indtil vi får solgt Moreno, så har vi pt. tre venstrebacks + vi har stadig Flanno, der tidligere har spillet pladsen med ganske stor succes. Der er desværre ikke rigtigt nogen spillere derude, der er uden kontrakt eller som snart har kontraktudløb, som går under betegnelsen ældre, rutineret men ikke længere top-spiller, der kan komme ind og dække pladsen - og dele ud af sin erfaring - ja altså lige ud over Evra, men ham er der vist ikke nogen, der ønsker at se i vores flotte trøje.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » mandag, 31. jul, 2017 14:45

Hr. Drejer skrev:
texy skrev:@SeanJohn

Men Robertson ER altså venstre back. Det er den position han har spillet sig fra Quenss Park til Dundee til Hull til Liverpool på. Og det er ham, som Klopp og hans team har valgt fremfor at udvikle (i hvert fald med henblik på erfaring fra startelveren) på den tidligere spanske landsholdsspiller og EL vinder Moreno. Når Klopp og klubben foretager det valg, så er jeg ganske overbevist om, at man ikke skal stille kæmpe spørgsmålstegn ved, om Robertson kan spille pladsen, hvis der skulle være brug for Milner på en defensiv central midtbaneposition.
Hvorfor må man ikke stille spørgsmål ved de valg Klopp og klubben foretager? Jeg stiller meget kraftig spørgsmål ved om Robertson har niveauet til Liverpool endsige til CL. At han har spillet venstre back for QPR, Dundee og Hull er altså ingen garanti for at han kan løse opgaven for Liverpool.

p.s. det hedder "sætte spørgsmålstegn" og "stille spørgsmål" :)
Så er det efter min bedste overbevisning ikke kun spillerens kvaliteter, du betvivler, men også managerens. Og så bør man måske i højere grad pointere dette. For så vidt jeg kan forstå, så har Robertson været Klopps andenprioritet på positionen efter Sessegnon.

Jeg skal naturligvis ikke diktere, hvad man stiller sig kritisk overfor. Jeg påpegede bare, at jeg var overbevist om, at man ikke skulle SÆTTE spørgsmålstegn ved Robertsons evner på sin position baseret på hans udvikling og trænerteamets tiltro til ham.

Vi manglede en venstreback. Klubben har adresseret det problem. Derfor føler jeg mig overbevist om, at klubben og Klopp IKKE mener, at vi har et KÆMPE spørgsmålstegn hængende over den position. Heller ikke, hvis Milner ikke kan starte, eller hvis man vælge at bruge Milner på en anden position.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » mandag, 31. jul, 2017 22:55

Sidste år, så sagde Klopp at han glædede sig over, at nu var transfervinduet endelig slut og så kunne man da få lov til at koncentrere sig om fodbolden! Kender det faktisk godt! Har for vane at bruge enhver morgen på lige at tjekke nyhederne fra diverse medier. Sker der noget? Læser de samme historier igen og igen, som der koges suppe på. En tynd en af slagsen. Og der sker intet. Kan huske da VvD sagen var oppe og man troede at den var i hus. Helt oppe at ringe. Og så har resten af sommeren været som det danske vejr.
Så kan det ikke bare blive 1. Sept.:-)
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » tirsdag, 01. aug, 2017 06:59

Jesper skrev:Sidste år, så sagde Klopp at han glædede sig over, at nu var transfervinduet endelig slut og så kunne man da få lov til at koncentrere sig om fodbolden! Kender det faktisk godt! Har for vane at bruge enhver morgen på lige at tjekke nyhederne fra diverse medier. Sker der noget? Læser de samme historier igen og igen, som der koges suppe på. En tynd en af slagsen. Og der sker intet. Kan huske da VvD sagen var oppe og man troede at den var i hus. Helt oppe at ringe. Og så har resten af sommeren været som det danske vejr.
Så kan det ikke bare blive 1. Sept.:-)
Hørt!
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 01. aug, 2017 10:05

SeanJohn skrev:
Ja, som jeg skriver så har Salah løst vores problem med bredden offensivt.

At Cou kan blive rykket ned på den centrale midtbane løser ikke vores problem på den holdende plads. Som udgangspunkt kommer vi ikke til at spille uden enten Henderson eller Can på banen. Hverken Gini, Lallana, Cou eller Grujic har kompetencerne til det. Milner tror jeg heller ikke på - og så skal vi fjerne ham fra venstre-back og så er der endnu et spørgsmål - kan Robertson klare det?

At have et kæmpe spørgsmålstegn i Robertson og ellers kun have Milner - det kan man altså ikke klassificere som "at vi er hvor vi skal være". Der skal altså mere sikker kvalitet hvis vi skal tale om at stå stærkere i den nye sæson ift. vores konkurrenter. Mht. Solanke ser han fin ud ja - det er bare ikke der vi har problemer. Det samme er tilfældet med Sturridge og Ings. Det er naturligvis en styrkelse - men det er bare ikke der vi har problemer. Og det er godt Hendo er tilbage - men skader sker og vi får helt sikkert skader igen i år - så det ændrer ikke på vores trups styrke.

Tror vi skal passe på med at vurdere allerede nu, at vores problemer med at lukke kompakte hold op er løst. Salah bringer fart - og for at få det maksimale ud af den fart skal man have plads.

Håber også vi får VVD men han er ikke i posen endnu. Så pt. er det her transfervindue altså langt fra succesfuldt.
Coutinho ned på midten løser da en kæmpe del af problemet, sidste sæson havde vi en alt for lang periode med Can, Gini og Lucas på de tre midtbanepladser. da Lallana og Henderson var skadet. De var alle tre gode til at fange bolden og vinde dueller, men når duellen så var vundet blev det svært. Havde vi skiftet den ene ud for Coutinho så havde det været noget nemmere for de to andre at spille godt. Wijnaldum spillede egentlig ret godt som DM de gange han fik den plads, han var bare bedre en tak længere fremme, hvor han kunne løbe ind i feltet og true målet. Hans store problem som DM var at han ikke er lige så god til at fordele spillet som Henderson og ikke er lige så stærk fysisk som Can, jeg forventer lidt at det samme gør sig gældende med Milner.

Ings og Sturridge + tilgang af Solanke gør at Origi kan gøres til reserve kant istedet for reserve angriber. Origi er atletisk som få, hurtig, høj og stærk på samme tid og har god teknik, men han er ikke altid helt i stand til at udnytte det inde i feltet(han har nok gået i samme skole som Moreno når det gælder positionsevnen), til gengæld gør han det godt når han kommer buldrene ude fra kanten og dribler ind i banen og skyder eller truer med hovedstød på bagerste stolpe. Med Origi som reserve kant, bliver det mindre nødvendigt for Coutinho og Lallana at bruge tid på de pladser og de kan bruges inde på midten hvor de er bedst og løser vores problem med at binde angreb og forsvar sammen.

Jeg syntes egentlig vi er ret godt på vej, Keita eller Goretzka ville da pynte på midten, men jeg har stor tiltro til Wijnaldum, Can og Grujic. og Dijk ville da være super til forsvaret, men jeg tror på at Lovren og Matip samarbejdet er meget bedre efter de har haft et år og en preseason til at finde hinanden, det samme med Klavan.

Besvar