Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » onsdag, 04. jan, 2023 10:26

Håber vi jagter min. 1 midtbanen her i vintervindue.
Mener det er pengene værd , hvis vi skal i top4 - hvilket virker umuligt med nuværende truppen.

Belligham er drømme = men umulig

Caisedo en mulighed eller Mac alister

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af AJJ » torsdag, 05. jan, 2023 11:22

Oomph242 skrev:
mandag, 02. jan, 2023 20:49
texy skrev:
torsdag, 29. dec, 2022 19:48
Oomph242 skrev:
tirsdag, 27. dec, 2022 12:58
texy skrev:
tirsdag, 27. dec, 2022 09:57
Vi skal ikke opgive at hente Bellingham eller en anden ung midtbanespiller, der er helt klar til vores niveau. Men hvis den rette spiller først kan komme til sommer, så bør vi sagtens kunne klare os indtil da. Vores midtbanespillere er ikke totalt håbløse, selvom folk af og til maler det billede.

Vi behøver i min optik dog ikke at forsøge at hente to midtbanespillere. Jeg ser helllere, at vi bruger Bajcetic mere og mere. Og helst allerede nu. Han kan blive fænomenal, hvis man viser ham tillid. Tror jeg.
Vi kan vel godt blive enige om at vi ikke har en midtbane til at kæmpe med om mesterskabet. Det er vel den dårligste i top 6.. Alder, skader og kvalitet har ramt os hårdt i denne sæson..

Jeg så gerne vi hentede en billig Tielemans ind i Januar...
Nej, det er vi ikke enige om. Nøjagtigt samme midtbane. Uden undtagelse. Den kæmpede med om mesterskabet for 6 måneder siden. I en sæson, hvor den også førte os til alle finaler. Jeg tror ikke, at den bliver uduelig på 6 måneder, men medgiver at det vil være smart med et sæt yngre ben af høj kvalitet, så niveauet også sikres over tid.

Vi kan ikke kæmpe med om mesterskabet nu. Dertil har vi smidt for mange point. Men det hænger altså ikke kun på midtbanen. Trent, Robbo og Van Dijk har haft lavere niveau i første halvdel af denne sæson end før. Og det har vores angribere også. Det hele krydret lidt med skader.
Men du tænker ikke at midtbanen måske er blevet for slidt af sidste sæson? Den er ikke uduelig den har bare for mange skader og ikke alderen med sig. En midtbanens ypperste opgaver under Klopp er, at give plads til og beskytte vores backs hvor det kreative skal komme fra. Det har den ikke magtet i denne sæson skader eller ej.

Der skal nyt ind hvis vi skal i top 4.
Hvorom alting er, så anerkendte Klopp og klubben også selv behovet i sommers, idet man jo forsøgte at hente Tchouaméni.

Men åbenbart så vurderede man ikke midtbanen som en egentlig "brændende platform", for så havde der været en nr. 2 og 3 på listen. Ligesom vi har oplevet før.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 05. jan, 2023 21:02

En ny dag, et nyt rygte. Ifølge Radio Huancavilca har Liverpool afgivet et bud på €70 millioner, der svarer til 520 millioner kroner på Caicedo.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af mortenbak » torsdag, 05. jan, 2023 22:21

Hvornår er Arthur Melo tilbage.
Mon han overhovedet når det inden lejemålet udløber ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 06. jan, 2023 00:12

Neil Jones:⁣

“Liverpool’s inability - or unwillingness - to further strengthen means they now find themselves with their midfield a mix of the ageing, the injured, the expiring and the emerging.⁣

“[An] overhaul needs to start now too, because missing out on Champions League qualification will only make things harder.⁣

“Klopp may have a point when he talks about spending, and in fairness Liverpool have just paid £44 million [$53m] for a new player in Gakpo. But this is a crucial time for the club, short and long term, and Fenway Sports Group, the club’s owners, need to recognise that and act accordingly.⁣

“It may not be Jude Bellingham, target No.1 as far as the summer is concerned, but it needs to be somebody, and somebody good. They are out there, and they can make a difference.⁣

“Look at the way Thomas Partey and Casemiro have transformed Arsenal and Manchester United respectively, or the impact Bruno Guimaraes has had at Newcastle.⁣

“January isn't the easiest market, but it's a lot easier if you're willing to spend. That's the challenge FSG face now. Back Klopp and give him the tools he needs to rescue the season." #lfc [neil jones – goal]
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 06. jan, 2023 09:27

mortenbak skrev:
torsdag, 05. jan, 2023 22:21
Hvornår er Arthur Melo tilbage.
Mon han overhovedet når det inden lejemålet udløber ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
står til at komme tilbage i februar måned, måske. Jeg forventer ikke aat vi ser ham i mere end 30 min af gange før marts eller april. Jeg tror måske også pointen med ham var at han kunne erstatte Thiago i 30 minutter i en masse kampe for at passe på vores bedste midtbanespiller og holde ham frisk.

Men ja, det begynder at ligne en fuser mere og mere. og skader er jo altid uforudsigelige.
Hr. Drejer skrev:
fredag, 06. jan, 2023 00:12
Neil Jones:⁣ it needs to be somebody, and somebody good
Det er selvfølgelig det vigtige at huske her. Det skal være om ikke den rigtige spiller, så en næsten rigtig spiller, men lige nu ligner det lidt at tiden er knap og vi ikke kan vente på at der dukker en ny tchouameni op, som Real MAdrid ikke køber.
Altså jeg tror da helt sikkert godt at holdet som det er nu kan forbedre sig og lege med om top 4 og hvis Gakpo kan sparke noget mere energi ind i angrebets presspil og han løber for boldholder når vi har boldbesiddelse, så kan det medføre en betragteligt nivveau løft.
Jeg sidder dog stadig med en følelse af at vi mangler en stor motor på midtbanen, der er god nok til at true Hendo+Fab.

Det er selvfølgelig nemt for mig og sidde at sige at de bare skal smække 60 millioner euro i kontanter på bordet for Bennacer, eller betale Brighton det Mac Allister eller Caicedo koster, og jeg er stadig ikke sikker på at Rice er svaret, selvom han er populær blandt magne engelske fans.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Oomph242 » fredag, 06. jan, 2023 14:59

Vi skal nok ikke vente meget mere i dette vindue... Der er blevet investeret stort på rundboldholdet...



https://www.theguardian.com/sport/2023/ ... on-red-sox

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 09. jan, 2023 09:22

Oomph242 skrev:
fredag, 06. jan, 2023 14:59
Vi skal nok ikke vente meget mere i dette vindue... Der er blevet investeret stort på rundboldholdet...



https://www.theguardian.com/sport/2023/ ... on-red-sox
Det behøver vel ikke at betyde noget?

I og med FSG aldrig rigtigt smider penge efter LFC alligevel, men heller ikke tager penge ud*. Så det afgørende bliver vel vores cashflow, tilgængeligheden af spillere og i hvor høj grad man vurderer at de tilgængelige spillere vil kunne gøre en positiv forskel. Som nok er en lang måde at sige "don't get your hopes up!" :aliboronz5:

*medmindre det er via salg af aktier i LFC eller selve FSG.

Brugeravatar
richs
Indlæg: 1368
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 21:58
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af richs » mandag, 09. jan, 2023 19:31

Bellingham er nok først en mulighed til sommer (selvom det ikke bliver nemt) Brighton vil vist hellere ikke sælge Caicedo og slet ikke til det vi vil betale.
Nu nævnes Khephren Thuram fra Nice - og Kouadio Kone fra Gladbach eller Koopmeiner fra atalanta.
Tror ikke lige de er løsningen her og nu , så måske vi skal gemme pengene (sidst nævnte er nok den der er mest klar )

Håber stadig lidt og mest på caicedo , men vi må se om han selv kan presse på

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 10. jan, 2023 07:23

Spørgsmålet er om Bellingham og Caicedo vil komme til sommer hvis de skal spille i Euro League?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 10. jan, 2023 09:20

Caicedo tror jeg godt man kan lokke på trods af Europa Legaue. Han kan se at Henderson og Fabinho ikke er på toppen længere og han dermed har alle muligheder for at sparke døren ind til førsteholdet og sikre sig selv en plads på holdet i mange år frem. Konkurrenterne er vel også Chelsea, der muligvis kommer til at spille i Conference League. Dog vil jeg måske vove den påstand at Caicedo med et skifte til Chelsea måske kan blive boende hvor han bor nu, eller nogenlunde tæt på osv. Det syntes jeg man hører ret ofte betyder mere for spillerne end det gjorde i gamle dage. Er det noget han vægter, så ville det jo være rart at tilbyde noget Chelsea ikke kan tilbyde.

Bellingham?
Han er selvfølgelig så ung at et år i Europa League ikke burde gøre en forskel i det store perspektiv. Men det er jo et godt argument for ham, at hvis han vælger Real Madrid, så spiller han CL, hvert år, nærmest uanset hvor skidt deres sæson går, så bliver de mindst nummer tre fordi de bare er så meget rigere end resten af Spanien. Det tænker jeg helt sikkert er et af plusserne for Real, Barca og Bayern, spillerne ved bare at de kommer til at spille CL hvert år med de tre klubber.
Jeg tænker dog et eller andet sted at Bellingham bør have tilstrækkelig stor tro på egne evner til at tænke at han kommer til at gøre forskellen og bringe Liverpool tilbage i CL, hvis han skiftede. Vi har jo også set Man Utd sikre sig ret mange store navne over årene uden CL bold, en kombination af lønchecken og en formodning om at en klub af den størrelse uundgåeligt kommer tilbage i det gode selskab.

Det bliver under alle omstændigheder ikke nemmere at lokke dem til Merseyside uden CL bold. Så det er klart at det ville klart være en fordel. Problemet er så at hvis de spillere vi kan få nu ikke rigtigt bringer os tættere på CL pladserne, så er de måske bare en omkostning vi forpligter os til i fem år og kan have svært ved at komme ud af igen.

Jeg kunne virkelig godt have tænkt mig at vi hentede Caicedo, Sangare eller lign. i sommer vinduet og det syntes jeg stadig virker som en god ide, uanset hvor stor tiltro man har til Bajcetic.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 10. jan, 2023 12:34

Til sommer er konkurrence for de to benhård. Chelsea, Man C, Man U (måske de kan prale af CL bold til efteråret?), Arsenal (måske er de mestre?), PSG, Newcastle (nyrige og måske med CL bold til efteråret?), Bayern München, juve (måske har de fået rettet skuden op?), Barcelona, Real Madrid. Mulighederne er mange, når man har det niveau.

Real Madrid har den fordel at de er ved at genopbygge et nyt storhold, og de samtidig vinder trofæer. En bedrift Liverpool ikke kan, og har vist kun gjort det én eneste gang; nemlig i 1970'erne. Real Madrid er ved at samlet et utroligt spændende og slagkraftigt hold; Vinicius Junior, Rodrygo, Valverde, Camavinga, Tchouaméni og Militao. Kan sagtens forstå at Bellingham føler sig fristet til at vælge Real Madrid; ungt spændende hold og de vinder trofæer.

Hvis vi skal have succes de næste år, kræver det at FSG går væk fra den rigide økonomiske model. Ellers må vi forvente at vi ikke kan spille med om trofæerne. Det viser sig allerede i år, hvor vi var væk om ligaen allerede enden VM. Hvis vi vil have de topspillere i januar, så smæk 10-20% oveni transfersummen, for at lokke klubben til at sælge i januar. Ellers bliver hård konkurrence til sommer, hvor de begge højst sandsynlig vil gå til andre klubber.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 10. jan, 2023 13:24

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 10. jan, 2023 12:34

Real Madrid har den fordel at de er ved at genopbygge et nyt storhold, og de samtidig vinder trofæer. En bedrift Liverpool ikke kan, og har vist kun gjort det én eneste gang; nemlig i 1970'erne. Real Madrid er ved at samlet et utroligt spændende og slagkraftigt hold; Vinicius Junior, Rodrygo, Valverde, Camavinga, Tchouaméni og Militao. Kan sagtens forstå at Bellingham føler sig fristet til at vælge Real Madrid; ungt spændende hold og de vinder trofæer.


Det eneste der holder Bellingham væk herfra ville være at han gerne vil til England eller at Real har en ung midtbanekanon for meget hvis de har de tre plus Bellingham.
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 10. jan, 2023 12:34
Hvis vi vil have de topspillere i januar, så smæk 10-20% oveni transfersummen, for at lokke klubben til at sælge i januar. Ellers bliver hård konkurrence til sommer, hvor de begge højst sandsynlig vil gå til andre klubber.
Det tvivler jeg lidt på er en mulighed med Caicedo, er næsten sikker på at det ikke kan lade sig gøre med Bellingham. Spillernes agenter og spillerne selv er blevet for kloge, de ved da godt at der er større konkurrence om underskriften om sommeren end om vinteren.

Medmindre de to spillere allerede har besluttet sig for Liverpool, så tror jeg da måske man kunne få det til at ske.

De er allerede i gang med at undersøge markedet for deres næste jobs.

Jeg tror godt at Caicedo kunne se sig selv i Liverpool, han er trods alt ikke Real Madrid materiale, endnu, og så kan han jo se at Fabinho og Henderson nok er til at tale med i kampen om pladserne så på mange måder er LFC ideelt for ham pt. Men det tror jeg gælder for både sommer og vinter. Så her tror jeg måske godt din taktik ville kunne virke, hvis Brighton er til at tale med.

Alle har jo meldt sig ind i Bellingham jagten allerede og det må hans agent simpelthen vide. Så medmindre han bare er blevet så usandsynlig træt af currywurst at han ikke kan forlade Ruhr hurtigt nok, så tror jeg altså han kommer til at træffe sit valg i god ro og mag og ikke bliver distraheret af at det ene kan ske 6 måneder før det andet.

Og ja FSG har jo nok regnet sig frem til at prisen for at lave generationsskifte samtidig med at man vinder trofæer er for høj og det er bedre at dræne den gamle garde helt for den sidste blodsråbe inden man begynder at udskifte, selvom det koster et år eller to uden CL bold(selvfølgelig sat på spidsen). Det har de i øvrigt nok også ret i.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 10. jan, 2023 21:19

Jeg tror hvis vi skal have en mulighed for Bellingham, så kræver det FSG sælger klubben 100%. Med FSG ved roret, tror jeg det bliver svært at være med på Bellingham, som nok ryger for et sted mellem £120-150 M. Den pris tror jeg ikke vi kan være med på, med mindre vi sælger en fra start-11 til £ 100 M. Diaz eller Jota måske. Det er større sandsynlighed for at vi kan lege med på priser omkring £50-60 M.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 11. jan, 2023 09:23

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 10. jan, 2023 21:19
Jeg tror hvis vi skal have en mulighed for Bellingham, så kræver det FSG sælger klubben 100%. Med FSG ved roret, tror jeg det bliver svært at være med på Bellingham, som nok ryger for et sted mellem £120-150 M. Den pris tror jeg ikke vi kan være med på, med mindre vi sælger en fra start-11 til £ 100 M. Diaz eller Jota måske. Det er større sandsynlighed for at vi kan lege med på priser omkring £50-60 M.
Muligvis. Nu har vi jo ikke set resultatet for indeværende regnskabsår, men regnskabet gik jo mere eller mindre i nul i det sidste, indtjeningen er sikkert gået bedre i år, med færre corona efterdønninger og sådan, men nej der sidder nok ikke bare £130 mill i et hjørne på direktionsgangen og hygger sig. Keita, Ox og Milners kontrakter løber ud og det er meget fint og frigør betragtelige summer fra lønbudgettet.
Samtidig må vi jo også forvente at Bellingham har væsentlig højere lønkrav end Gakpo, Nunez, Nunes og Caicedo, så den reelle forskel er større end de 10 millioner om året på transfersummen.

Altså der er penge at lege med i Liverpool FC, men det er ikke nødvendigvis nok.

Gakpo ind kunne vel godt åbne for et muligt salg af Jota eller Diaz, det er bare svært når de begge er skadet lige nu, tror ikke de går for 100 mill efter en skadeplaget sæson. Jeg tror ikke det er noget vi kan hænge vores hat på.

Ja, det kræver nok at der skal nogle andre end FSG ind over. Hvis FSG sælger en del af klubben kunne vi være heldige at de nye medejere vil smide nogle penge til investeringer i truppen, så længe FSG ikke selv skal betale tror jeg da de ville være ok med det.

Besvar