Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
John Barnes
Indlæg: 2195
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 15:33
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af John Barnes » fredag, 07. aug, 2009 00:29

SørenK skrev:
John Barnes skrev:
SørenK skrev:http://www.fcbarcelona.dk/nyheder082009/050820091.htm

Selvfølgelig bare et rygte, men hvis Mata er tilgængelig for 18-20 mio. euro, er det bare med at købe. Super spiller, som jeg mener ville passe perfekt som supplement til Riera.
Hvorfor så ikke gå efter A. Young istedet for at smide 18-20 mio euro efter Mata??
Ashley Young bør helt sikkert være 1. prioritet, jeg anser det bare ikke som helt realistisk at vi signer ham, dels pga. forholdet mellem Martion O'Neil og Rafa og dels pga. prisen. Jeg går ud fra at prisen på Young vil ligge på 250-300 mio. Altså rundt regnet det dobbelte af Mata.
Ja forholdet mellem O'Neill og Rafa er ikke det bedste, også dette kan desværre have meget at sige.

Har lavet lidt research og har fundet frem til forskellige priser som klubber angiveligt har budt på for at få Young til klubben og vi ligger alle sammen omkring de £18-22 mio. Os, Chelski, Tottenham, City og vist også Scum har alle givet bud på de £18-22 mio så det kunne tyde på at det er der vi nogenlunde ligger. Da det næsten er den samme pris som for Mata mener jeg helt klart at Young er at fortrække, hvilket jeg også tror mange af os mener. Men hvor vi skal få de ca. 160-200 mio kroner ved jeg dog ikke :?
Billede

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » fredag, 07. aug, 2009 01:33

Jeg kunne ikke være mere enig, SørenK. Det spanske landshold er jo ingen facitliste spillere imellem, men en afvejning af hvilke typer og hvilke kvaliteter, der passer godt sammen.

Det, som er lidt en mangelvarer i mine øjne i den nuværende trup, er udfordringen, der sætter en direkte oppasser af, løbene mellem kæderne, der skaber uventede rum og evnen til at tonse ind i feltet og få afsluttet de forpulede angreb. Pt. opfylder Gerrard og Torres disse krav - og til dels Kuyt og Yossi 'post 2008' Benayoun (jeg har dog min tvivl om, han kan præstere stabilt over en hel sæson). Men Riera og Aurelio gør i langt mindre grad.

Der er dog allerede i truppen potentiale til et mere kraftfuldt og dynamisk angrebsspil. Johnson kan bidrage med lidt, og hvis Aquaman klarer lægetjekket, så har han ihvertfald evnerne/potentialet til at gå med i de snævre kombinationer (som Alonso ofte ikke kunne) og smække læderet i kassen udefra. Derudover kan man håbe, at Babel sætter en streg over 08/09 og tager fat, hvor han slap i slutningen af 07/08, og at Lucas bedre kan begå sig i en Aquilani-rolle end i en Alonso...

Men jeg håber inderligt, at Rafa kaster næsten hele det resterende budget (vel ca. en 24 mio. pund?) efter en offensiv spiller, som netop kan foretage de virkelig afgørende løb med og uden bold (og så gemmer lidt til en forsvarer, der kan spille centralt OG højreback). Det lader til, at Mata og Silva kan dette (udover at de modsat Riera også kan begå sig i andre offensive positioner). Og Mata er tilmed ret målfarlig. Jeg er dog mest tilhænger af Young, og hvis det skal være spansk, vil jeg foretrække Cazorla, men at hente disse to spillere virker ret usandsynligt.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » fredag, 07. aug, 2009 05:53

Vi har i dag flere som kan spille bag Torres, enten som offensiv midt eller anden angriber.

Desværre har vi ikke andre end Torres der kan spille forreste mand på det niveau vi behøver. Ngog er vel den som er nærmest.

Derfor bør en angriber være det vi mangler mest?
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Steven__Gerrard
Indlæg: 1879
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 08:29

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Steven__Gerrard » fredag, 07. aug, 2009 07:24

Flemming skrev:Vi har i dag flere som kan spille bag Torres, enten som offensiv midt eller anden angriber.

Desværre har vi ikke andre end Torres der kan spille forreste mand på det niveau vi behøver. Ngog er vel den som er nærmest.

Derfor bør en angriber være det vi mangler mest?
Kuyt og Babel kan vel også spille den plads, selvom det langt fra er på Torres' niveau...men vi skal nok ikke forvente at have en Torres-klon siddende på bænken.
"Cut my veins open and I bleed Liverpool red. I love Liverpool with a burning passion."

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » fredag, 07. aug, 2009 09:57

Steven__Gerrard skrev:
Flemming skrev:Vi har i dag flere som kan spille bag Torres, enten som offensiv midt eller anden angriber.

Desværre har vi ikke andre end Torres der kan spille forreste mand på det niveau vi behøver. Ngog er vel den som er nærmest.

Derfor bør en angriber være det vi mangler mest?
Kuyt og Babel kan vel også spille den plads, selvom det langt fra er på Torres' niveau...men vi skal nok ikke forvente at have en Torres-klon siddende på bænken.
Det tror jeg heller ikke... Jeg er dog enig i, at en angriber sagtens kunne styrke truppen, men når nu truppen pt. tæller spillere som Torres, Babel (der åbenbart ser sig selv som angriber), Voronin, Ngog, Nemeth, Pacheco og Kuyt, så vil en ny angriber måske forstyrre mere udenfor banen, end han vil gavne på banen. Af kantspillere har vi "kun" Kuyt, Babel, Riera, Yossi og El Zhar til to pladser - ja og så kan backs som Dossena, Degen og Johnson nok også spille der, men under alle omstændigheder så vil en alsidig offensiv spiller, der bl.a. kan spille venstrekant være mere i tråd med truppens sammensætning pt. end en angriber, som jeg ser det.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » fredag, 07. aug, 2009 11:04

Fribytter skrev:
Steven__Gerrard skrev:
Flemming skrev:Vi har i dag flere som kan spille bag Torres, enten som offensiv midt eller anden angriber.

Desværre har vi ikke andre end Torres der kan spille forreste mand på det niveau vi behøver. Ngog er vel den som er nærmest.

Derfor bør en angriber være det vi mangler mest?
Kuyt og Babel kan vel også spille den plads, selvom det langt fra er på Torres' niveau...men vi skal nok ikke forvente at have en Torres-klon siddende på bænken.
Det tror jeg heller ikke... Jeg er dog enig i, at en angriber sagtens kunne styrke truppen, men når nu truppen pt. tæller spillere som Torres, Babel (der åbenbart ser sig selv som angriber), Voronin, Ngog, Nemeth, Pacheco og Kuyt, så vil en ny angriber måske forstyrre mere udenfor banen, end han vil gavne på banen. Af kantspillere har vi "kun" Kuyt, Babel, Riera, Yossi og El Zhar til to pladser - ja og så kan backs som Dossena, Degen og Johnson nok også spille der, men under alle omstændigheder så vil en alsidig offensiv spiller, der bl.a. kan spille venstrekant være mere i tråd med truppens sammensætning pt. end en angriber, som jeg ser det.
Det hænger nok sammen med at jeg gerne så både Babel og Voronin solgt. Ingen af disse hæver vores niveau. Kuyt skal ikke spille forreste mand og Nemeth og Pacheco er også langt fra den plads.

Selvom vi i halvdelen af kampene spiller med 1 angriber, så kan Torres ikke spille dem alle. Desuden ville en god angriber være savnet når vi spiller med 2 oppe foran.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
pimpefar
Indlæg: 549
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 17:49
Geografisk sted: Århus
Alder: 35

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pimpefar » fredag, 07. aug, 2009 11:40

At Rafa holder fast i Babel og i særdeleshed Voronin, samt erhvervelsen af Ngog ser jeg som et tegn på at han er "tilfreds" med angrebet. Forstået på den måde at det ikke har førsteprioritet når det kommer til forstærkninger i transferperioden. Den sidste transfer bliver derfor en forhåbentligt lidt alsidig kantspiller.

Lad os derfor krydse alt hvad der kan krydses for at Torres holder sig skadesfri denne sæson!

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Fribytter » fredag, 07. aug, 2009 12:12

Flemming skrev:
Fribytter skrev:
Steven__Gerrard skrev:
Flemming skrev:Vi har i dag flere som kan spille bag Torres, enten som offensiv midt eller anden angriber.

Desværre har vi ikke andre end Torres der kan spille forreste mand på det niveau vi behøver. Ngog er vel den som er nærmest.

Derfor bør en angriber være det vi mangler mest?
Kuyt og Babel kan vel også spille den plads, selvom det langt fra er på Torres' niveau...men vi skal nok ikke forvente at have en Torres-klon siddende på bænken.
Det tror jeg heller ikke... Jeg er dog enig i, at en angriber sagtens kunne styrke truppen, men når nu truppen pt. tæller spillere som Torres, Babel (der åbenbart ser sig selv som angriber), Voronin, Ngog, Nemeth, Pacheco og Kuyt, så vil en ny angriber måske forstyrre mere udenfor banen, end han vil gavne på banen. Af kantspillere har vi "kun" Kuyt, Babel, Riera, Yossi og El Zhar til to pladser - ja og så kan backs som Dossena, Degen og Johnson nok også spille der, men under alle omstændigheder så vil en alsidig offensiv spiller, der bl.a. kan spille venstrekant være mere i tråd med truppens sammensætning pt. end en angriber, som jeg ser det.
Det hænger nok sammen med at jeg gerne så både Babel og Voronin solgt. Ingen af disse hæver vores niveau. Kuyt skal ikke spille forreste mand og Nemeth og Pacheco er også langt fra den plads.

Selvom vi i halvdelen af kampene spiller med 1 angriber, så kan Torres ikke spille dem alle. Desuden ville en god angriber være savnet når vi spiller med 2 oppe foran.
Enig i det med Voronin og tildels Babel. Måske det er at tage munden for fuld at mene, at Pacheco kan spille alene på toppen, da han måske snarere passer til Gerrards rolle. Men Nemeth er en naturlig afslutter, og selvom han ikke fylder lige så meget som Torres, er det som forreste mand i boksen, han skal have succes ud fra det kendskab, jeg har til ham. Om han er / kan blive god nok, ved jeg ikke...

Vi kommer sjældent til at spille med to angribere oppe foran, så det skal næsten være et krav til den angriber, der købes, at han også kan begå sig på kanten (og helst venstrekanten) i en 4-2-3-1. Det håbede Rafa, at Keane kunne. Og det kan angribere i større eller mindre grad som Rooney, Tevez, Van Persie, Eduardo, Vucinic, Henry, Agbonlahor, Lavezzi, Higuain og sikkert andre... Altså er det en lidt svær type sådan lige at få fat i...

Et kompromis kunne imø så være, at hente en venstrekantspiller, der kan spille ved siden af Torres, når det kræves. Det kan typer som A. Young og Mata.

@ Pimpefar
Enig. Rafa ville i udgangspunktet gerne af med Babel og Voronin, men efterspørgslen er simpelthen ikke tilstede. I en perfekt verden havde Rafa nok hentet en angriber og en alsidig kantspiller.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » fredag, 07. aug, 2009 12:16

Jeg er kategorisk imod den ide at vi ikke kan have 2 af Torres' type.

Vi vil komme til at spille i alt minimum 50 kampe i år. Jeg gætter på at i de 20 af dem spiller vi med 2 angribere. Deles de så om at starte i resten, så er det 35 kampe til hver af de 2 angribere. Dette er altså "nok" til en David Villa fx, eller en anden god angriber. Derfor mener jeg slet ikke vi skal have den alsidige type som ekstra angriber, men en som er god nok (som Torres) til at ligge alene på toppen, samt kan spille ved siden af Torres.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
LFC Søren
Indlæg: 1852
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:15
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 54

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af LFC Søren » fredag, 07. aug, 2009 12:29

Flemming skrev:Jeg er kategorisk imod den ide at vi ikke kan have 2 af Torres' type.

Vi vil komme til at spille i alt minimum 50 kampe i år. Jeg gætter på at i de 20 af dem spiller vi med 2 angribere. Deles de så om at starte i resten, så er det 35 kampe til hver af de 2 angribere. Dette er altså "nok" til en David Villa fx, eller en anden god angriber. Derfor mener jeg slet ikke vi skal have den alsidige type som ekstra angriber, men en som er god nok (som Torres) til at ligge alene på toppen, samt kan spille ved siden af Torres.
Jeg er helt på linie med Flemming, en klub som liverpool kan sagtens håntere 2 klasse angriber, hvor der vil blive masser af spilletid til begge, uanset hvilket system vi nu spiller.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
Balthazar
Indlæg: 1019
Tilmeldt: mandag, 26. nov, 2007 18:37
Geografisk sted: København
Alder: 41

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Balthazar » fredag, 07. aug, 2009 12:33

Flemming skrev:Jeg er kategorisk imod den ide at vi ikke kan have 2 af Torres' type.

Vi vil komme til at spille i alt minimum 50 kampe i år. Jeg gætter på at i de 20 af dem spiller vi med 2 angribere. Deles de så om at starte i resten, så er det 35 kampe til hver af de 2 angribere. Dette er altså "nok" til en David Villa fx, eller en anden god angriber. Derfor mener jeg slet ikke vi skal have den alsidige type som ekstra angriber, men en som er god nok (som Torres) til at ligge alene på toppen, samt kan spille ved siden af Torres.

Jeg tror simpelthen ikke på at vi spiller 40% af vores kampe med 2 angribere. Hvis det er planen havde Rafa allerede hentet en ny angriber ind. Næ, jeg ser også helst en spiller ind som kan dække venstre kant samt angriberpladsen. Hvis vi tager udgangspunkt i 4-2-3-1 systemet er det et faktum at der kommer væsentligt flere mål (og assists) fra Kuyt, Gerrard og Torres end der gør fra vores venstrekant, uanset hvem der spiller den. Hvis vi skal forstærke start 11'eren offensivt må det være den venstrekant som er 1. prioritet, og som nævnt gerne med en der også kan dække angriberpladsen. Allerhelst så jeg Ashley Young, selvom han nok ville få problemer med at spille alene på top, men i en 4-4-2 kan han sagtens spille angriber.
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

Jonas Lassen
Indlæg: 1891
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Geografisk sted: Lindholm
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jonas Lassen » fredag, 07. aug, 2009 12:33

LFC Søren skrev:
Flemming skrev:Jeg er kategorisk imod den ide at vi ikke kan have 2 af Torres' type.

Vi vil komme til at spille i alt minimum 50 kampe i år. Jeg gætter på at i de 20 af dem spiller vi med 2 angribere. Deles de så om at starte i resten, så er det 35 kampe til hver af de 2 angribere. Dette er altså "nok" til en David Villa fx, eller en anden god angriber. Derfor mener jeg slet ikke vi skal have den alsidige type som ekstra angriber, men en som er god nok (som Torres) til at ligge alene på toppen, samt kan spille ved siden af Torres.
Jeg er helt på linie med Flemming, en klub som liverpool kan sagtens håntere 2 klasse angriber, hvor der vil blive masser af spilletid til begge, uanset hvilket system vi nu spiller.
Vi skal have 2 klasse angribere. Vi har pt kun Torres, mens vi har Voro og Ngog, der ganske enkelt ikke besidder klassen til at spille på vores hold. Jeg håber meget at Rafa bruger en masse penge på en super angriber.
Liverpool Football Club Lindholm Branch
Formand
LFCLB - 3

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » fredag, 07. aug, 2009 12:49

Nando skrev:
Flemming skrev:Jeg er kategorisk imod den ide at vi ikke kan have 2 af Torres' type.

Vi vil komme til at spille i alt minimum 50 kampe i år. Jeg gætter på at i de 20 af dem spiller vi med 2 angribere. Deles de så om at starte i resten, så er det 35 kampe til hver af de 2 angribere. Dette er altså "nok" til en David Villa fx, eller en anden god angriber. Derfor mener jeg slet ikke vi skal have den alsidige type som ekstra angriber, men en som er god nok (som Torres) til at ligge alene på toppen, samt kan spille ved siden af Torres.

Jeg tror simpelthen ikke på at vi spiller 40% af vores kampe med 2 angribere. Hvis det er planen havde Rafa allerede hentet en ny angriber ind. Næ, jeg ser også helst en spiller ind som kan dække venstre kant samt angriberpladsen. Hvis vi tager udgangspunkt i 4-2-3-1 systemet er det et faktum at der kommer væsentligt flere mål (og assists) fra Kuyt, Gerrard og Torres end der gør fra vores venstrekant, uanset hvem der spiller den. Hvis vi skal forstærke start 11'eren offensivt må det være den venstrekant som er 1. prioritet, og som nævnt gerne med en der også kan dække angriberpladsen. Allerhelst så jeg Ashley Young, selvom han nok ville få problemer med at spille alene på top, men i en 4-4-2 kan han sagtens spille angriber.
Så du forventer med andre ord at Torres spiller 50+ kampe fra start? Eller vi stiller svækket op i stedet med enten Ngog eller Nemeth?
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Jonas Lassen
Indlæg: 1891
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Geografisk sted: Lindholm
Alder: 38

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Jonas Lassen » fredag, 07. aug, 2009 12:53

Flemming skrev:
Nando skrev:
Flemming skrev:Jeg er kategorisk imod den ide at vi ikke kan have 2 af Torres' type.

Vi vil komme til at spille i alt minimum 50 kampe i år. Jeg gætter på at i de 20 af dem spiller vi med 2 angribere. Deles de så om at starte i resten, så er det 35 kampe til hver af de 2 angribere. Dette er altså "nok" til en David Villa fx, eller en anden god angriber. Derfor mener jeg slet ikke vi skal have den alsidige type som ekstra angriber, men en som er god nok (som Torres) til at ligge alene på toppen, samt kan spille ved siden af Torres.

Jeg tror simpelthen ikke på at vi spiller 40% af vores kampe med 2 angribere. Hvis det er planen havde Rafa allerede hentet en ny angriber ind. Næ, jeg ser også helst en spiller ind som kan dække venstre kant samt angriberpladsen. Hvis vi tager udgangspunkt i 4-2-3-1 systemet er det et faktum at der kommer væsentligt flere mål (og assists) fra Kuyt, Gerrard og Torres end der gør fra vores venstrekant, uanset hvem der spiller den. Hvis vi skal forstærke start 11'eren offensivt må det være den venstrekant som er 1. prioritet, og som nævnt gerne med en der også kan dække angriberpladsen. Allerhelst så jeg Ashley Young, selvom han nok ville få problemer med at spille alene på top, men i en 4-4-2 kan han sagtens spille angriber.
Så du forventer med andre ord at Torres spiller 50+ kampe fra start? Eller vi stiller svækket op i stedet med enten Ngog eller Nemeth?
Jeg mener altså at vi skal have en angriber der kan spille alene på toppen, således at vi ikke skal ændre vores formation. I nogle kampe kan vi dog sagtens spille med 2 på toppen.
Liverpool Football Club Lindholm Branch
Formand
LFCLB - 3

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af ilusio » fredag, 07. aug, 2009 12:59

Men pointen er vel at ingen af de alternativer vi har i dag er gode nok.

Derfor skal vi også have en der har samme klasse eller deromkring som Torres. Kan han spille fløj samtidigt er det fint for mig, men han skal først og fremmest kunne erstatte Torres.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Besvar