hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hekkem » lørdag, 30. aug, 2014 16:11

Hekkem skrev:Kristoffer Peterson, Jordon Ibe og Suso lejes ud

Sebastian Coates, Jack Robinson, Oussama Assaidi, Fabio Borini, Lucas, Daniel Agger og Jose Enrique sælges.
Så blev den tredje spiller solgt, samt en udlejet
Daniel Agger til Brøndby
http://www.liverpoolfc.com/news/latest- ... to-brondby
Author: Chris Shaw

@shawct

Liverpool have today confirmed that defender Daniel Agger has sealed a permanent return to his former team, Brondby.

The 29-year-old - a two-club man - started his career with the Danish outfit, progressing through the youth ranks at the Brondby Stadion and spending a decade with the Superliga side.

Agger's powerful defensive attributes, composure in possession and natural athleticism brought interest from teams around Europe and the Reds won the race for his signature in January 2006.

During almost nine years with Liverpool, the centre-back made 232 appearances, scoring 14 goals and lifting one trophy, the 2012 Carling Cup, after starting the final against Cardiff City at Wembley.

"Liverpool have been such a big part of my life and my family's lives for so long, that leaving is extremely difficult," Agger told Liverpoolfc.com.

"The opportunity arose for me to return home to Brondby and at this stage of my career it felt like the right decision for me.

"I wouldn't leave here to go anywhere else and that has been proven by my actions in recent seasons - I have turned down many offers to move to other Premier League and European clubs.

"I would like to thank the Liverpool supporters for the incredible backing they have given me in my time here and the warmth and generosity of spirit displayed to my family.

"This has been our home and somewhere we have been very happy and settled. However, more recently I have started to feel the effects of playing regularly in a league that is as physically demanding as the Premier League is, and I would not want to stay if I did not think that I was able to meet that challenge week in, week out.

"The club itself is very special and I shall remain a supporter for the rest of my life. I regard every game I played at Anfield as a privilege."

Liverpool manager Brendan Rodgers worked with Agger for two full seasons after taking the reins at Anfield in the summer of 2012, and he paid tribute to the Dane for his attitude and character.

The boss said: "We wish Daniel and his family well for the future. We've been discussing Daniel's future with him during the close season and I know this is a decision he has reached after much soul searching and deliberation.

"Daniel loves Liverpool and the club's supporters, and has a unique connection with them.

"When we had the privilege to play Brondby in pre-season, we saw the esteem he is held in and I can understand why he would want to return there.

"On behalf of everyone at Liverpool, I thank Daniel for his service to the club and hope he finishes his career with some happy times in Denmark."
Og Ibe udlejet til Derby
http://www.liverpoolfc.com/news/latest- ... -loan-deal
Liverpool can confirm Jordon Ibe has joined Derby County on a season-long loan deal.

The 18-year-old will spend the rest of the 2014-15 campaign at Pride Park after sealing his switch today.

Ibe has made three appearances for the Reds' first team since a debut against Queens Park Rangers in May 2013.

The winger was part of the Liverpool squad that embarked on a five-city tour of the United States as part of their pre-season preparations earlier this summer
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: hvem skal ud

Indlæg af henrik1 » lørdag, 30. aug, 2014 22:14

texy skrev:
henrik1 skrev:Agger virker ikke til at være specielt ambitiøs. Han vender jo ikke en gang hjem til DKs 2. bedste klub. Tilhørsforhold eller ej, så er FCK og AaB da klart større klubber pt. Og skal vi tage hele Skandinavien med, så havde Malmø FF da også været et stort skridt op i forhold til BIF. At Agger går kan man dog ikke bebrejde ham for, synes nok Rodgers har været en smule unfair mod ham.

Jeg kan ikke sige held og lykke, da jeg bestemt ikke er BIF-fan. Men jeg vil gerne takke for mange gode år, og jeg ægrer mig lidt over at Agger ikke vender hjem med et PL-guld eller en CL-titel i bagagen.

Og apropos BIFs talenter..Pierre Emil Højberg?? Om et år spiller han ikke i Bayern længere, det tør jeg godt æde min hat på. Han har ikke imponeret det mindste i de kampe jeg har set med ham hos Bayern.
Tror ikke at du skal lave sådan en mærkelig konklusion og påstå, at den er opnået uden at være farvet af et tilhørsforhold.

1. FCM
2. Hobro
3. FCN
4. Randers
5. FCV
6. Brøndby
7. Aab
8. OB
9. Sønderjyske
10. FCK
11. EFB
12. Silkeborg

Det er rigtigt, at FCK og Aab har siddet på mange af de seneste titler. Men helt ærligt, så ser ingen af dem ud til at kunne være med i denne sæson. Med Agger på holdet vil jeg klart anse Brøndby som favoritter sammen med FCM.
Hvordan ser det ud med objektiviten hos dig så? Selvfølgelig er jeg ikke objektiv, hvem er det? Udelukker det at man udtaler sig? Jeg er helt enig i at FCK er gået meget ned, men det har de gjort før for at komme stærkt tilbage. Har BIF gjort det? AaB og FCK har desuden spillet CL-bold, noget BIF ikke har gjort i dette årtusinde. Men vi får at se, tror ikke BIF kommer i top 2 iår.

LFC_20. Selvfølgelig tidligt at dømme Pierre E H ud. Men Bayern er jo ikke nogen klub med særligt stor tålmodighed. Og jeg har generelt ikke fidus til den skandinaviske mentalitet i storklubber. Jeg synes faktisk heller ikke han har vist noget tegn på storklubspotentiale i de kampe han har spillet hidtil, noget som Lahm (og Kroos for den sags skyld) gjorde allerede i ung alder i ny og næ.

IverJ
Indlæg: 5
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 15:09

Re: hvem skal ud

Indlæg af IverJ » lørdag, 30. aug, 2014 22:48

Så skete det som jeg hele tiden har sagt: Daniel Agger skifter til Brøndby.

Hovedårsagen er Brendan Rodgers, ikke fordi jeg ikke kan lide Rodgers, men han har jo fravalgt Agger (måske pga. skader). Vi ved jo heller ikke præcist hvordan Aggers fysik har det, men det ville nok være utopi at se ham spille mere end 25-30 kampe for Liverpool (max), og det ville betyde at han var inde og ude af holdet (= ingen kontinuitet).

Har læst utrolig meget om Agger i dag. Det der undrer mig mest er, at så mange* folk kender så ufatteligt lidt til Agger og hans tankemåde. Folk aner ikke, at Agger allerede omkring 2007 overvejede at indstille sin aktive karriere. Folk ved ikke hvor meget Agger savner at være i Danmark. Folk ved ikke engang, at Agger elskede sin tid i Brøndby og at han altid har ønsket at vende tilbage og slutte i Brøndby. Selv ikke efter venskabskampen i Brøndby forstod folk det.

Vi ved ikke, om Aggers læge fx har sagt, at det er slut om 2 eller 3 år. I så fald er valget jo logisk, hvilket jeg længe har sagt.

Jeg synes det er ufatteligt at så mange spiller kloge, kalder Agger for uambitiøs (hvad er Bendtner, Cornelius, Helenius, Zanka, Stephan Andersen m.fl. så) ?

Kan i ikke engang forstå, at Agger elsker vores Liverpool så meget, at han aldrig i livet ville sige ja til Spurs, Arsenal, Man City, Chelsea eller manure?
Kan i ikke forstå, at Agger ikke har ambitioner om at spille i fx Napoli?

Barcelona havde været en mulighed for et år siden (eller måske endda et halvt år siden). Men de valgte så anderledes. Barcelona (og Real Madrid) vil altid være klubber det er svært at sige nej til. Men resten? Spurs? Napoli? Hvad skulle Agger dog der?

At folk samtidig sender små svinere til Brøndby må de selv om. Brøndby har gang i en langsigtet plan, og nu får man Danmarks bedste fodboldspiller hjem (foruden Elmander). DÉT er da ambitiøst af Brøndby, og i har lige efterlyst ambitioner.

Og dem der tror, at Agger skal hjem for at være fodboldpensionist? I kender heller ikke Agger og hans mentalitet. Virkelig skuffende, men hvis man kun sidder bag en PC og sit TV og ser bold, og aldrig møder rigtige fodboldfans på stadions i Danmark (uanset Superligaen eller Serie 3), så lever man i en Football Manager-verden der ikke har en skid at gøre med at være rigtig fodboldfan.

* en del Brøndbyfans ved det dog godt, men nu taler jeg om folk der er (tv-)fan af Liverpool.

God aften - håber Liverpool SMADRER Spurs i morgen.

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: hvem skal ud

Indlæg af Redmaniac » lørdag, 30. aug, 2014 23:37

IverJ skrev:Jeg synes det er ufatteligt at så mange spiller kloge, kalder Agger for uambitiøs (hvad er Bendtner, Cornelius, Helenius, Zanka, Stephan Andersen m.fl. så) ?

Kan i ikke engang forstå, at Agger elsker vores Liverpool så meget, at han aldrig i livet ville sige ja til Spurs, Arsenal, Man City, Chelsea eller manure?
Kan i ikke forstå, at Agger ikke har ambitioner om at spille i fx Napoli?

Barcelona havde været en mulighed for et år siden (eller måske endda et halvt år siden). Men de valgte så anderledes. Barcelona (og Real Madrid) vil altid være klubber det er svært at sige nej til. Men resten? Spurs? Napoli? Hvad skulle Agger dog der?

At folk samtidig sender små svinere til Brøndby må de selv om. Brøndby har gang i en langsigtet plan, og nu får man Danmarks bedste fodboldspiller hjem (foruden Elmander). DÉT er da ambitiøst af Brøndby, og i har lige efterlyst ambitioner.

Og dem der tror, at Agger skal hjem for at være fodboldpensionist? I kender heller ikke Agger og hans mentalitet. Virkelig skuffende, men hvis man kun sidder bag en PC og sit TV og ser bold, og aldrig møder rigtige fodboldfans på stadions i Danmark (uanset Superligaen eller Serie 3), så lever man i en Football Manager-verden der ikke har en skid at gøre med at være rigtig fodboldfan.

* en del Brøndbyfans ved det dog godt, men nu taler jeg om folk der er (tv-)fan af Liverpool.

God aften - håber Liverpool SMADRER Spurs i morgen.
Tillykke med et langt indlæg, hvor du skriver i øst og vest, og hvor meget lidt af det giver mening.

Ad 1: Agger i selskab med det rakkerpak du nævner? For det første, så er Agger, på trods af de forskellige positioner, uendelige længder bedre end nogle af de nævnte. Bendtner har for første gang i sit fodboldliv taget en fornuftig beslutning. Det er på ingen måde uambitiøst at tage til Wolfsburg, og det er der vel heller ikke nogen, der har påstået?

Cornelius og Helenius valgte at tage til Premier League, men slog ikke igennem. Der var ikke bud efter dem andre steder end fra Danmark, hvorfor de selvfølgelig vægter spilletid og skifter tilbage til Superligaen. Ganske ambitiøse beslutninger, der endda har været med til at forringe deres løn væsentligt. Så er der Zanka, der ikke havde niveau til PSV og derfor tog tilbage til FCK. Igen en ambitiøs beslutning)

Sidst, men ikke mindst, er der Stephan sæbehandske Andersen, der ikke har kunnet finde spilletid i udlandet. Igen et ambitiøst skifte.

Ad 2: Ganske prisværdigt, det vil jeg give dig ret i.

Ad 3: Det er fint, at Agger ikke har lyst til at skifte til Napoli. Det er selvfølgelig hans beslutning, at han fravælger en mulighed, hvor han potentielt kunne nå at vinde lidt pokaler, mens tempoet og fysikken højst sandsynligt ville kunne garantere mere kontinuerlige sæsoner hvad angår spilletid. Derudover ville han have haft mulighed med at arbejde sammen med Rafa igen, som han før har udtrykt sig positivt om. Det er bare i mine øjne ganske uambitiøst. Mon ikke han kunne holde Italien ud med millioner på bankbogen? Mon ikke han kunne finde en OK international skole til hans børn, hvis han er bekymret for de italienske skoler?

Ad 4: Det er ganske rigtigt ambitiøst af Brøndby, men ikke af Agger, da hans niveau er langt højere end Superligaen.

Ad 5: Selvfølgelig skal han da være fodboldpensionist, omend han måske ikke selv er klar over det. Han vælger at tage til en liga, hvor han med et trylleslag pludselig er den største profil og med længder bedste forsvarsspiller. Et skifte tilbage til Brøndby er ikke et springbræt, hvorfor det er ganske fair at tænke i baner af pension.

Så er der hele humlen med, at han er ihh og åhh så glad for Brøndby og Danmark. Fred være med det, men hvis han ikke kan undvære Danmark indtil han er lidt ældre, så er han bare ikke ambitiøs nok.

Majoriteten af de professionelle fodboldspillere vægter spilletid og mulighed for sportslig succes højest - det kaldes at være ambitiøs. Det gør Agger ikke, ergo er det vel også rimeligt at stemple ham som uambitiøs.

Jeg elsker Daniel Agger som fodboldspiller, kulturbærer, og som forgangsmand for tattoveringer. Med det sagt, så er jeg meget skuffet over hans beslutning. Både sportsligt, men egentligt også fordi, at jeg synes, at han gav os - Liverpool - et ringe og skuffende ultimatum, der var særdeles økonomisk ugunstigt.

Som jeg skrev under landsholdstråden, så synes jeg egentligt heller ikke, at det er fair som kaptajn for landsholdet, at man pisser sin karriere væk ved at tage til en liga, hvor det sportsligt bare ikke er udfordrende nok.
Senest rettet af Redmaniac søndag, 31. aug, 2014 00:00, rettet i alt 1 gang.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » lørdag, 30. aug, 2014 23:53

IverJ skrev:Så skete det som jeg hele tiden har sagt: Daniel Agger skifter til Brøndby.

Hovedårsagen er Brendan Rodgers, ikke fordi jeg ikke kan lide Rodgers, men han har jo fravalgt Agger (måske pga. skader). Vi ved jo heller ikke præcist hvordan Aggers fysik har det, men det ville nok være utopi at se ham spille mere end 25-30 kampe for Liverpool (max), og det ville betyde at han var inde og ude af holdet (= ingen kontinuitet).

Har læst utrolig meget om Agger i dag. Det der undrer mig mest er, at så mange* folk kender så ufatteligt lidt til Agger og hans tankemåde. Folk aner ikke, at Agger allerede omkring 2007 overvejede at indstille sin aktive karriere. Folk ved ikke hvor meget Agger savner at være i Danmark. Folk ved ikke engang, at Agger elskede sin tid i Brøndby og at han altid har ønsket at vende tilbage og slutte i Brøndby. Selv ikke efter venskabskampen i Brøndby forstod folk det.

Vi ved ikke, om Aggers læge fx har sagt, at det er slut om 2 eller 3 år. I så fald er valget jo logisk, hvilket jeg længe har sagt.

Jeg synes det er ufatteligt at så mange spiller kloge, kalder Agger for uambitiøs (hvad er Bendtner, Cornelius, Helenius, Zanka, Stephan Andersen m.fl. så) ?

Kan i ikke engang forstå, at Agger elsker vores Liverpool så meget, at han aldrig i livet ville sige ja til Spurs, Arsenal, Man City, Chelsea eller manure?
Kan i ikke forstå, at Agger ikke har ambitioner om at spille i fx Napoli?

Barcelona havde været en mulighed for et år siden (eller måske endda et halvt år siden). Men de valgte så anderledes. Barcelona (og Real Madrid) vil altid være klubber det er svært at sige nej til. Men resten? Spurs? Napoli? Hvad skulle Agger dog der?

At folk samtidig sender små svinere til Brøndby må de selv om. Brøndby har gang i en langsigtet plan, og nu får man Danmarks bedste fodboldspiller hjem (foruden Elmander). DÉT er da ambitiøst af Brøndby, og i har lige efterlyst ambitioner.

Og dem der tror, at Agger skal hjem for at være fodboldpensionist? I kender heller ikke Agger og hans mentalitet. Virkelig skuffende, men hvis man kun sidder bag en PC og sit TV og ser bold, og aldrig møder rigtige fodboldfans på stadions i Danmark (uanset Superligaen eller Serie 3), så lever man i en Football Manager-verden der ikke har en skid at gøre med at være rigtig fodboldfan.

* en del Brøndbyfans ved det dog godt, men nu taler jeg om folk der er (tv-)fan af Liverpool.

God aften - håber Liverpool SMADRER Spurs i morgen.
Spot on!
Kloppite

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: hvem skal ud

Indlæg af Alonso » søndag, 31. aug, 2014 00:05

Om Agger spiller i 2. division eller Premier League, så vil hans tilgang altid være den samme: Han er 100% dedikeret. Netop derfor bliver han også en kæmpe succes i Brøndby. Hvis Agger er klar i minimum 90% af kampene, så bliver Brøndby mestre begge sæsoner han har kontrakt for.

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: hvem skal ud

Indlæg af Redmaniac » søndag, 31. aug, 2014 00:38

Alonso skrev:Om Agger spiller i 2. division eller Premier League, så vil hans tilgang altid være den samme: Han er 100% dedikeret. Netop derfor bliver han også en kæmpe succes i Brøndby. Hvis Agger er klar i minimum 90% af kampene, så bliver Brøndby mestre begge sæsoner han har kontrakt for.
En Liverpool trøje på, at det ikke sker.

Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niche » søndag, 31. aug, 2014 01:36

IverJ skrev:Så skete det som jeg hele tiden har sagt: Daniel Agger skifter til Brøndby.

Hovedårsagen er Brendan Rodgers, ikke fordi jeg ikke kan lide Rodgers, men han har jo fravalgt Agger (måske pga. skader). Vi ved jo heller ikke præcist hvordan Aggers fysik har det, men det ville nok være utopi at se ham spille mere end 25-30 kampe for Liverpool (max), og det ville betyde at han var inde og ude af holdet (= ingen kontinuitet).

Har læst utrolig meget om Agger i dag. Det der undrer mig mest er, at så mange* folk kender så ufatteligt lidt til Agger og hans tankemåde. Folk aner ikke, at Agger allerede omkring 2007 overvejede at indstille sin aktive karriere. Folk ved ikke hvor meget Agger savner at være i Danmark. Folk ved ikke engang, at Agger elskede sin tid i Brøndby og at han altid har ønsket at vende tilbage og slutte i Brøndby. Selv ikke efter venskabskampen i Brøndby forstod folk det.

Vi ved ikke, om Aggers læge fx har sagt, at det er slut om 2 eller 3 år. I så fald er valget jo logisk, hvilket jeg længe har sagt.

Jeg synes det er ufatteligt at så mange spiller kloge, kalder Agger for uambitiøs (hvad er Bendtner, Cornelius, Helenius, Zanka, Stephan Andersen m.fl. så) ?

Kan i ikke engang forstå, at Agger elsker vores Liverpool så meget, at han aldrig i livet ville sige ja til Spurs, Arsenal, Man City, Chelsea eller manure?
Kan i ikke forstå, at Agger ikke har ambitioner om at spille i fx Napoli?

Barcelona havde været en mulighed for et år siden (eller måske endda et halvt år siden). Men de valgte så anderledes. Barcelona (og Real Madrid) vil altid være klubber det er svært at sige nej til. Men resten? Spurs? Napoli? Hvad skulle Agger dog der?

At folk samtidig sender små svinere til Brøndby må de selv om. Brøndby har gang i en langsigtet plan, og nu får man Danmarks bedste fodboldspiller hjem (foruden Elmander). DÉT er da ambitiøst af Brøndby, og i har lige efterlyst ambitioner.

Og dem der tror, at Agger skal hjem for at være fodboldpensionist? I kender heller ikke Agger og hans mentalitet. Virkelig skuffende, men hvis man kun sidder bag en PC og sit TV og ser bold, og aldrig møder rigtige fodboldfans på stadions i Danmark (uanset Superligaen eller Serie 3), så lever man i en Football Manager-verden der ikke har en skid at gøre med at være rigtig fodboldfan.

* en del Brøndbyfans ved det dog godt, men nu taler jeg om folk der er (tv-)fan af Liverpool.

God aften - håber Liverpool SMADRER Spurs i morgen.
Kunne ikke være mere enig...

Og hold da fest, hvor burde der deles mange kiks ud i dag... :cry:

asger90
Indlæg: 1027
Tilmeldt: lørdag, 16. jun, 2007 00:34

Re: hvem skal ud

Indlæg af asger90 » søndag, 31. aug, 2014 03:29

IverJ skrev:Så skete det som jeg hele tiden har sagt: Daniel Agger skifter til Brøndby.

Hovedårsagen er Brendan Rodgers, ikke fordi jeg ikke kan lide Rodgers, men han har jo fravalgt Agger (måske pga. skader). Vi ved jo heller ikke præcist hvordan Aggers fysik har det, men det ville nok være utopi at se ham spille mere end 25-30 kampe for Liverpool (max), og det ville betyde at han var inde og ude af holdet (= ingen kontinuitet).

Har læst utrolig meget om Agger i dag. Det der undrer mig mest er, at så mange* folk kender så ufatteligt lidt til Agger og hans tankemåde. Folk aner ikke, at Agger allerede omkring 2007 overvejede at indstille sin aktive karriere. Folk ved ikke hvor meget Agger savner at være i Danmark. Folk ved ikke engang, at Agger elskede sin tid i Brøndby og at han altid har ønsket at vende tilbage og slutte i Brøndby. Selv ikke efter venskabskampen i Brøndby forstod folk det.

Vi ved ikke, om Aggers læge fx har sagt, at det er slut om 2 eller 3 år. I så fald er valget jo logisk, hvilket jeg længe har sagt.

Jeg synes det er ufatteligt at så mange spiller kloge, kalder Agger for uambitiøs (hvad er Bendtner, Cornelius, Helenius, Zanka, Stephan Andersen m.fl. så) ?

Kan i ikke engang forstå, at Agger elsker vores Liverpool så meget, at han aldrig i livet ville sige ja til Spurs, Arsenal, Man City, Chelsea eller manure?
Kan i ikke forstå, at Agger ikke har ambitioner om at spille i fx Napoli?

Barcelona havde været en mulighed for et år siden (eller måske endda et halvt år siden). Men de valgte så anderledes. Barcelona (og Real Madrid) vil altid være klubber det er svært at sige nej til. Men resten? Spurs? Napoli? Hvad skulle Agger dog der?

At folk samtidig sender små svinere til Brøndby må de selv om. Brøndby har gang i en langsigtet plan, og nu får man Danmarks bedste fodboldspiller hjem (foruden Elmander). DÉT er da ambitiøst af Brøndby, og i har lige efterlyst ambitioner.

Og dem der tror, at Agger skal hjem for at være fodboldpensionist? I kender heller ikke Agger og hans mentalitet. Virkelig skuffende, men hvis man kun sidder bag en PC og sit TV og ser bold, og aldrig møder rigtige fodboldfans på stadions i Danmark (uanset Superligaen eller Serie 3), så lever man i en Football Manager-verden der ikke har en skid at gøre med at være rigtig fodboldfan.

* en del Brøndbyfans ved det dog godt, men nu taler jeg om folk der er (tv-)fan af Liverpool.

God aften - håber Liverpool SMADRER Spurs i morgen.
Kommenterer også lige på det her indlæg. Jeg tager den også lige fra en ende af.

1. Brendan Rodgers fravælger Agger. Jeg er uenig. I Rodgers' første sæson spillede Agger 35 ud af 38 PL kampe og var fast mand. I seneste sæson er Agger jo indledningsvis og i gennem sæsonen førstevalg til en af de to pladser, men uheldigvis løber han flere gange ind i småskader som sætter ham ud i kort tid. Uheldigvis for ham leverer afløseren/holdet en stribe gode kampe i Aggers fravær og så kommer man bag i køen, det er helt naturligt. Nu her står vi så i en situation hvor Skrtel var bedste forsvarsspiller i sidste sæson (og derfor nyder tillid pt.), Lovren er ny og dyr (og derfor nyder tillid pt.) og Sakho havde en fin første sæson og VM (og derfor formodentlig også er foran Agger i køen). Hvis alt går utrolig godt kommer vi op og skal spille 55 kampe og der vil være mere end rigelig brug for alle. Der er selvfølgelig et hierarki til at starte med, men Agger burde om nogen vide, at det kan laves om. Det så vi som skrevet ske sidste sæson.

2. Du refererer til Aggers personlighed, som om du har insider viden om manden. Alle de ting du fremhæver er blevet gentaget igen og igen af Agger i interviews både i tale og på skrift, og er godt noget som 'tv fans af Liverpool' har hørt før. Du prøver med den retorik at forklare logikken i at Agger gerne har ville tilbage til Brøndby, og "underbygger" det med gætterier om hans skadessituation/lægens råd og hans mentalitet, som du implicit antyder er ambitiøs.

Når vi netop snakker om Aggers personlighed vil jeg tro at ingen (bortset fra hans helt nærmeste selvfølgelig) kender ham. Jeg har aldrig selv brudt mig om hans måde at agere på i offentligheden, hvilket står i skærende kontrast til hvor meget jeg bryder mig om, at se ham spille fodbold (for nogle år siden). Jeg synes, at han optræder næsten barnligt i de dårlige sportslige perioder for ham (han virker fornærmet, pige sur, uinteresseret og små arrogant).

3. Jeg kan ikke forstå dine sammenligninger med de andre danske spillere. Bendtner, Zanka, Cornelius, Helenius og Stephan A var decideret uønskede i deres klub, og det synes jeg ikke vi har set nogen tegn på at Agger har været i LFC. Årsagen til at de fem du nævner skifter til en mindre klub skyldes jo ene og alene at de simpelthen ikke ville få NOGET spilletid. De har som jeg ser det ikke været i betragtning til deres hold. Det er jeg sikker på at Agger har været i LFC.

4. Jeg er sikker på, at Agger føler stor kærlighed for LFC og Brøndby og det behøvede han for min skyld ikke at illustrere ved at lade sig tatovere YNWA på sine knor og ved at skifte tilbage til Brøndby. Men jeg tror personligt selv, at han er blevet vraget til de helt store klubber og derfor kun har kunne komme afsted på lejeaftaler til dem eller en permanent aftale til mindre klubber. Og jeg kan godt forstå at det ikke er optimalt med en lejeaftale med familie, konens virksomhed mv. Og så tror jeg simpelthen at Agger har vurderet, at han hellere vil tilbage og sikre sig legende status hos Brøndby end eksempelvis at tage nogle år i Aston Villa, Swansea, Udinese mv. Jeg tror personligt ikke på at skiftet skyldes at kroppen har sagt nej, jeg tror det er fordi Agger er blevet bange for at tage kampen op i LFC og ikke har haft andre kæmpe klubber at tage til. Og hvis han er det, er det rigtige jo sådan set at skifte.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14392
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

hvem skal ud

Indlæg af Emmy » søndag, 31. aug, 2014 06:59

Alonso skrev:Om Agger spiller i 2. division eller Premier League, så vil hans tilgang altid være den samme: Han er 100% dedikeret. Netop derfor bliver han også en kæmpe succes i Brøndby. Hvis Agger er klar i minimum 90% af kampene, så bliver Brøndby mestre begge sæsoner han har kontrakt for.
Du bestemmer selv hvad vi skal vædde. Én mand kan ikke redde to mesterskaber hjem til så ringe et hold. Slet ikke når han ikke spiller.

Er der overhovedet nogen udover de inhabile Brøndby lovers som synes den her håbløst mærkværdige handel er fantastisk? De bliver iøvrigt noget så grusomt skuffede for han flopper. Jeg tror hans krop er fucked og han kommer til at være mere skadet end spilleklar.
"We're not racist, we only hate the mancs"

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: hvem skal ud

Indlæg af AJ » søndag, 31. aug, 2014 09:10

Hvis han er fit for fight i langt størstedelen af kampene, ja, så er jeg enig med Alonso. Så kan Brøndby meget vel blive mestre. Salget af Makienok er dog en stor svækkelse, hvis ikke de finder en erstatning for ham inden dagen er omme. De har jo kun Elmander, som ikke engang er en rigtig målscorer, men vel mere en oplægger.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: hvem skal ud

Indlæg af nrg » søndag, 31. aug, 2014 09:26

Har vi to væddemål i gang? :D

Vi har vist gang i den klassiske sort/hvid diskussion her.

Jeg synes det er et kæmpetab, at vi har mistet Agger og uanset hvor meget jeg holder af Rodgers, synes jeg at han har solgt Agger for billigt. Hvad Agger har lyst til, når han nu ikke kan få spilletid i Liverpool, er for mig underordnet. Vi burde have fået markedsprisen som er en del højere, formoder jeg.

Både dette salg og salget af Pepe til spotpriser, gør at jeg mistænker Rodgers for at ville af med dem, uanset prisen. Hvad der ligger bagved, kan man kun gisne om.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3934
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 45
Kontakt:

Re: hvem skal ud

Indlæg af ThunderZtorm » søndag, 31. aug, 2014 11:11

nrg skrev:
Både dette salg og salget af Pepe til spotpriser, gør at jeg mistænker Rodgers for at ville af med dem, uanset prisen. Hvad der ligger bagved, kan man kun gisne om.
Ekstremt høje lønninger hvor kun Stevie kan følge med i den nuværende trup.

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: hvem skal ud

Indlæg af Alonso » søndag, 31. aug, 2014 11:16

I er klar over, at Agger skal deltage i 25 ud af 27 ligakampe i denne sæson (der er 27 kampe tilbage, når han kan være med) og 30 ud af 33 i næste sæson? Jeg udtalte inden rygterne tog fart, at Brøndby ville være mesterskabsfavoritter, hvis de fik Agger, så det må jeg jo stå ved. Når jeg udtaler mig så skråsikkert, så er det også meget med udgangspunkt i Boulahrouz, der stabiliserede Brøndby organisationen og gjorde holdet meget bedre, da han først kom ind på holdet. Agger er en langt bedre spiller. Samtidig løser han et af Brøndbys største problemer, der har været, at man ved at lukke især Kahlenberg ned har lukket meget af Brøndbys opbyggende spil ved at tvinge Semb og Albrechtsen til at diktere spillet. Nu har man en playmaker på niveau med Kahlenberg i forsvaret, hvilket også vil gøre holdet mere uforudsigeligt og derved sværere at dække op for rent offensivt.

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: hvem skal ud

Indlæg af Redmaniac » søndag, 31. aug, 2014 15:32

Alonso skrev:I er klar over, at Agger skal deltage i 25 ud af 27 ligakampe i denne sæson (der er 27 kampe tilbage, når han kan være med) og 30 ud af 33 i næste sæson? Jeg udtalte inden rygterne tog fart, at Brøndby ville være mesterskabsfavoritter, hvis de fik Agger, så det må jeg jo stå ved. Når jeg udtaler mig så skråsikkert, så er det også meget med udgangspunkt i Boulahrouz, der stabiliserede Brøndby organisationen og gjorde holdet meget bedre, da han først kom ind på holdet. Agger er en langt bedre spiller. Samtidig løser han et af Brøndbys største problemer, der har været, at man ved at lukke især Kahlenberg ned har lukket meget af Brøndbys opbyggende spil ved at tvinge Semb og Albrechtsen til at diktere spillet. Nu har man en playmaker på niveau med Kahlenberg i forsvaret, hvilket også vil gøre holdet mere uforudsigeligt og derved sværere at dække op for rent offensivt.
Jeg er udemærket godt klar over, at præmissen for væddemålet er, at Agger spiler 90% af kampene, hvorfor vi nok ikke får en afgørelse på det.

Problemet, som jeg ser det, er bare, at nok kan en verdensklasse forsvarsspiller hjælpe til med stabilisere defensiven. Hvad han ikke kan, er at hjælpe til med at dominere midtbanen - trods hans kvaliteter i det opbyggende spil - samt få det offensive kombinationsspil til at flyde. Du udlægger det som om, at en verdensklasse forsvarsspiller er det sidste Brøndby mangler, hvilket jeg er uenig i.

De vinder ikke to mesterskaber i streg, selv ikke hvis Agger deltager i 90% af kampene, hvilket i sig selv også er højst usandsynligt.

En Liverpool trøje på højkant, hvis du stadig er af samme overbevisning.

Besvar