hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 18. dec, 2020 09:34

liverpoolfc86 skrev:
fredag, 18. dec, 2020 09:05
Niels K skrev:Liverpool 'prepared to listen to Divock Origi offers'

https://www.sportsmole.co.uk/football/l ... 27006.html
Begynder at virke fornuftigt.

Har vi en af de unge vi kan rykke op eller skal vi åbne tegne bogen.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Ham(Brewster) solgte vi jo sidste sommer så vi kunne få til udbetalingen på Jota :o .

Jeg tror ikke vi har nogle unge gutter, der sådan lige ligner en Origi-type, men Harvey Elliott er vel ham der mest ligner en en ung angriber der kan ændre noget lige nu. Paul Glatzel er nok næste skud på stammen, men han er stadig lidt fra det påkrævede niveau tror jeg. Men det kan ændre sig.

Det afhænger jo også lidt af om Minamino har spillet midtbane, fordi vi har manglet midtbaner, eller om Klopp et al mener at Taki er bedre egnet til midtbanen end til den der Firmino-position. Jota er selvfølgelig også allerede i klubben og har jo i høj grad overflødigjort Origi.
Origi ud og Harvey Elliott tilbage vil også frigive en ikke-home grown-registrerings plads, som man ville kunne give til en hjemvendt Grujic eller en nyindkøbt midtstopper, hvis det skulle blive aktuelt. Det er ihvertfald en kedelig grund til ikke at købe en ny midtstopper at man ikke kan registrere ham.

Man kan da "håbe" lidt at Wolves gerne vil tilbyde en solid pris, da de mangler en angriber, men ellers tror jeg da hele tiden (seneste års tid)at Liverpool gerne har villet sælge Origi, der manglede bare købere.

pow9199
Indlæg: 515
Tilmeldt: torsdag, 02. jan, 2014 10:47

Re: hvem skal ud

Indlæg af pow9199 » fredag, 18. dec, 2020 10:04

liverpoolfc86 skrev:
fredag, 18. dec, 2020 09:05
Niels K skrev:Liverpool 'prepared to listen to Divock Origi offers'

https://www.sportsmole.co.uk/football/l ... 27006.html
Begynder at virke fornuftigt.

Har vi en af de unge vi kan rykke op eller skal vi åbne tegne bogen.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk
Hvis han ryger nu, ville jeg være meget overrasket hvis ikke pengene først blev geninvesteret til sommer, med mindre vi har en god handel linet up. Kan iø sagtens se os fyre ham af for en helt uhørt pris ift hans kvaliteter, fordi priserne normalt er højere i januar vinduet og så holde muldvarpeskindet gemt til sommer (hvor jeg dog kan være i tvivl omkring hvilke positioner vi skal hente til). Med mulighed for at spille Shaq, Curtis, Ox og Taki (om end med svingende success) i frontlinjen, så kan jeg ikke se vi behøver at erstatte ham nedefra nu og her.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » fredag, 18. dec, 2020 10:07

Jeg tror, at de måske 20 mille vil lune i kassen i disse corona-tider, og jeg mener egentlig også, at Jota er erstatteren for Origi, som den 4. angriber. Hvad med Taki og Shaq ?

Mon ikke Elliott er klar næste sæson ?

Vi har en del kontrakter med de største stjerner, der skal genforhandles nu her, så det kan jo give en indikation på, hvem der ønsker at blive, og hvem der vil videre, og hvor vi så skal købe ind til.

Vil Gini videre, og kan Milner efterhånden ikke følge med længere, så har vi nu en ny super spiller i Jones, og vi har også Thiago, Keita og Oxlade som vi alle 3 faktisk ikke har brugt særlig meget.

Grujic kan også blive relevant med al den erfaring, han har fået i Championship, Bundesligaen og nu Porto. Hans alder er også den rigtige nu, og Klopp skal så lige strø sin magic ud som det sidste.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 18. dec, 2020 11:34

20 millioner for Origi er fint, COVID-19 taget i betragtning, men også potentielt en rigtig god deal for Wolves.

Jeg tænker at Elliott er klar næste sæson. Det er fint for ham at få en hel sæson, især når det går så godt.
Shaq og Taki har begge spillet en del midtbane denne sæson, men jeg tænker godt de må spille oppe i angrebet i cup kampe. Nå ja, Chambo kan jop også spille en hæderlig venstrekant når han er i topform, vi har bare ikke rigtigt set ham i topform siden Roma.

Taki vil også drage stor nytte, IMØ, af at have to rigtige kanter på siden af sig når han spiller 9'er. og Origi vil have stor gavn af at være rigtig 9'er i et system der gerne vil have sådan en.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: hvem skal ud

Indlæg af Jesper » fredag, 18. dec, 2020 13:08

Når vores regnskab kommer, så vil vi se et tordnende tab. Tror vi tager imod alle de ører vi kan!

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » mandag, 28. dec, 2020 10:26

Vi skal jo forholde os til et generationsskifte fra nu og frem, vi har en masse kontrakter, der skal genforhandles i løbet af 2021, og så har denne sæsons ekstra sammenpressede program understreget, at de allerede kendte skadesudsatte netop er mere skrøbelige end de fleste spillere, og derfor vil det ikke gøre mig noget, hvis vi ser en større "udrensning" i truppen til næste sommer, og en del af dem må gerne sælges allerede nu her i januar hvis muligt.
Vi kan også håbe, at corona er et overstået kapitel frem mod sommeren 2021, så alle de klubber, der ikke købte ind i sommers og som tværtimod har måttet sælge ud for at få økonomien til at hænge nogenlunde sammen, nu er klar til at hente spillere ind.

Sommeren 2021 løber kontrakterne ud til Gini, Adrian og Nat Phillips, så dem regner jeg umiddelbart ikke med.

Sommeren 2022 løber kontrakterne ud til Milner og Kelleher. Sidstnævnte vil vi nok gerne forlænge med, og måske er der en sæson mere i Millie ?

Sommeren 2023 er der mange kontrakter, der løber ud til nogle af vores bedste spillere, og fra hele den flok ville jeg gerne forlænge med dem alle bortset fra Shaqiri og Keita, som jeg faktisk ikke har noget imod, at vi sælger til sommer. De kunne begge sikkert trives med en langsommere liga under varmere himmelstrøg. Mon ikke de kunne indbringe 50-60 mio. ?

Udover de 2 så vil jeg gerne sælge: Karius, Matip, Woodburn, Wilson, Ojo, Taiwo og Origi. Mon ikke der er for 70-80 mio. her ?

For mig at se betyder det, at vi skal hente en midterforsvarer og en offensiv 8'er, som også kan presse og forsvare, og som begge har en ren skadeattest.

Det giver mellem 120-140 mio. at handle for + det som klubben har af budget til spillerhandler.

Målmænd: Alisson, Kelleher, Jaros, Grabara
HB: Trent, Neco
VB: Robbo, Tsimikas
CF: VvD, Gomez, NY, Rhys, Billy the kid, Sepp
DM: Fabinho, Thiago, Grujic, Clarkson
8'ere: Hendo, Jones, Ox, Milner, NY, Cain
Angribere: Bobby, Salah, Mané, Jota, Taki, Elliott

Flere af spillerne kan jo spille flere pladser. Fx. kan Thiago også spille 8'er, Fabinho kan spille CF, Millie spiller alt, Hendo kan spille 6'er og Grealish kan spille angriber.

Jeg vil nemlig gerne have Jack Grealish som den offensive 8'er, og han vil nok sluge ca. 80 mio. af budgettet. Af centrale forsvarere vil jeg helst have David Alaba. Hans skadeshistorik er ikke perfekt, men de seneste sæsoner har han misset primært 1 og op til 3 kampe pr. skade, så det går nok. Han er på en fri transfer.

De skal begge have høje lønninger, men vi sparer også en masse i løn ved de mange afgange, så det må gå i plus, selvom lønningerne til Phillips og Taiwo springer i øjnene som meget høje.

Gini (90), Adrian (55), Phillips (70), Shaqiri (80), Keita (85), Karius (25), Matip (85), Woodburn (10), Wilson (60), Ojo, Taiwo (60) og Origi (60).

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af liverpoolfc86 » mandag, 28. dec, 2020 19:59

Godt indlæg.

Mest fordi mine tanker lidt er de samme.

Vi skal have yngre kød ind på holdet.

Er træt at Gini sagaen. Afsted med ham, hvis ikke han kan tage sig sammen og få skrevet under eller stiller for høje krav. Har været Gini fan, men en Grealish ind i stedet vil da gøre os stærkere.

Jeg mener vi skal have ryddet op til sommer og ind med 2 nye som du skriver en CB og en Mofo 8'er der skal smadre midtbanen, sparke på mål og sætte tempo og er aggressiv.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


Phil
Indlæg: 11
Tilmeldt: søndag, 19. feb, 2017 12:32

Re: hvem skal ud

Indlæg af Phil » tirsdag, 29. dec, 2020 11:14

Her er mit bud på, hvordan Liverpools trup ser ud efter sommeren 2021.

Trup:
Mm: Allison, Kelleher, Jaros
Hb: Trent, Williams
Cb: Van Dijk, ny, Gomez, Matip, Rhys, Billy
Vb: Robertson, Tsimikas
Cdm/CM/Com: Fabinho, Thiago, Henderson, Keita, Oxlade, Jones, Milner, Minamino, Clarkson, Cain
Angribere: Mane, Firmino, Salah, Jota, Elliot, ny

Salg/kontraktudløb:

Adrian - 0
Phillips - 0
Wijnaldum - 0
Origi - 20
Grujic - 15
Shaqiri - 20
Wilson - 15
Ojo - 7
Taiwo - 5
Karius - 2
Woodburn - 1
Grabara - 1
I alt = 86

Udleje:
Van der berg
(Rhys)
Andre unge talenter

Indkøb
Cb = Ben White, Upamecano, Ozan Kabak, lign.(20-45 mio)
Angriber = Folarin Balogun (kompensation), lign.


Lad os starte med, hvem jeg tror, der skal ud. Adrian, Phillips og Wijnaldum regner jeg alle med forlader klubben til sommer med hver sin grund. Adrian er blevet overhalet som andenmålmand og bør derfor ikke forlænges med taget hans løn og niveau i betragtning. Phillips har gjort det fint, men det er nok urealistisk, at han kommer til at mere spilletid end han gør i denne sæson, og han vil derfor nok søge nye græsgange. Wijnaldum - My man - tror desværre ikke, at han kommer til at forlænge, selvom han vil blive stærkt savnet. Selvom det kan virke underligt, han vil væk, så må man også bare acceptere, at han måske bare gerne vil prøve noget andet.

Grujic, Wilson, Ojo, Taiwo, Karius, Woodburn, Woodburn og Grabara tror jeg aldrig kommer til at have niveauet til at spille sig ind i start elveren og bør derfor sælges. Et konservativt bud på, hvor meget man kan få vil være omkring 40-45 + add ons. Shaqiri er flere gange forsøgt at sælges og tror også, han smutter til sommer. Origi har desværre ikke vidst niveau siden han var med til at sikre os CL trofæet, og han bliver nok derfor solgt til sommer. Keita ligger lige på vippen, men jeg tror stadig ikke Klopp har mistet tiltroen til ham og bør derfor få en sæson til. Tror ikke det bliver denne sommer, men næste sommer er jeg næsten overbevidst om, at enten Salah eller Mane bliver solgt, hvilket også vil give mening deres alder taget i betragtning, inden deres markedsværdi begynder at have en negativ vækst. Derudover bliver der også sendt nogle talenter afsted på lån, men hvem det bliver er mere spekulation end reel viden.

Jeg forventer, at Elliot kommer tilbage fra et fremragende ophold i Blackburn og overtager Shaqiris plans i truppen. Ham har jeg virkelig god fidus til. Kampprogrammet bliver forhåbentligt - alt andet lige - mindre kompakt i næste sæson, hvilket jeg tror betyder, at truppen ikke behøver at være lige så stor og derfor eksempelvis heller ikke nødvendigvis bliver købt nogen erstatning for Wjinaldum.

En ny midterforsvar er dog et must. Det tyder på, at vi venter med at købe en til sommer frem for her i januar, hvilket kan virke som et risky move - but in Klopp and Edwards we trust! Mit bedste bud vil være en af de tre ovenstående spillere, som alle har stort potentielle, niveauet og alderen med sig til at kunne udfordrer Gomez og Matip som makker til van Dijk.

Derudover tror jeg, at vi henter en ung angriber/kant ind, måske Folarin Balogun fra Arsenal hvis kontrakt løber ud til sommer, og håber på talentet rækker til mere end, hvad Brewster og Solanke gjorde det.

Selvom jeg gerne så vi gik ud og forstærkede truppen yderligere til sommer, er jeg sikker på at Covid 19 stadig vil have mærkbar effekt på transfermarkedet og klubernes budgetter, hvilket betyder at det nok først er i sommeren 2022, vi igen ser priser a la det vi har været vant til. Som skrevet tidligere tror jeg, at vi mister enten Salah og Mane til den tid (all good things come to an end...), hvorved vi skal ud og finde en fuldgod erstatning for en af dem (Læs: med hjælp fra guderne, Nike og Edwards spillere som Håland, Sancho, Mappe, etc. (we have to change from doubters to believers ;))

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: hvem skal ud

Indlæg af Jesper » tirsdag, 29. dec, 2020 11:40

Gode indlæg, men har en lille anke. Prisniveauet tror jeg er komplet umuligt at spå om. De fleste klubbers økonomi er elendig, inklusiv vores egen (vi kender ikke omfanget af sidste års corona-forhold endnu, men det må vi formode påvirker os voldsomt). De to største spanske klubber sprøjter hvert år millioner ud på markedet, som får markedet til at rulle, men de er begge i dyb krise. Det bliver ikke et vindue som vi kender. Selv City har meddelt at økomien ikke er til et køb i det kommende vindue. Verdens rigeste klub.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » lørdag, 02. jan, 2021 12:24

Echo:

Dette er de fire spillerne som kan bli solgt i januar

Nå åpner overgangsvinduet.

https://www.liverpool.no/nyheter/2021/1 ... -i-januar/

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » tirsdag, 05. jan, 2021 17:01

LFC bekrefter:

Forlenger kontrakten og lånes ut til Charlton

Liam Millar har forlenget kontrakten med Liverpool og blir lånt ut til Charlton i League One resten av sesongen.

https://www.liverpool.no/nyheter/2021/1 ... -charlton/

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: hvem skal ud

Indlæg af Jesper » onsdag, 06. jan, 2021 13:14

Sky sport melder om at Salah skulle være påbegyndt forhandlinger om at komme til Madrid til sommer. Nogle der ved mere?

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: hvem skal ud

Indlæg af Red Man Walking » onsdag, 06. jan, 2021 14:49

Jesper skrev:Sky sport melder om at Salah skulle være påbegyndt forhandlinger om at komme til Madrid til sommer. Nogle der ved mere?

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
Har du et link Jesper, jeg synes ikke umiddelbart jeg kan finde nyheden på SkySports?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: hvem skal ud

Indlæg af Jesper » onsdag, 06. jan, 2021 14:54

Red Man Walking skrev:
Jesper skrev:Sky sport melder om at Salah skulle være påbegyndt forhandlinger om at komme til Madrid til sommer. Nogle der ved mere?

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
Har du et link Jesper, jeg synes ikke umiddelbart jeg kan finde nyheden på SkySports?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så det på Instagram

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: hvem skal ud

Indlæg af Red Man Walking » onsdag, 06. jan, 2021 15:06

Jesper skrev:
Red Man Walking skrev:
Jesper skrev:Sky sport melder om at Salah skulle være påbegyndt forhandlinger om at komme til Madrid til sommer. Nogle der ved mere?

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
Har du et link Jesper, jeg synes ikke umiddelbart jeg kan finde nyheden på SkySports?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så det på Instagram

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
Hvor gammel er nyheden? Spøjst at den ikke har nået Sky Sports Transfer Centre: https://www.skysports.com/transfer-centre


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar