hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 28. jul, 2021 13:27

TG12 skrev:
onsdag, 28. jul, 2021 09:50
Er det kun mig, som synes denne tendens har været stigende de sidste par år?
Før i tiden synes jeg spillerne havde travlt med at komme videre og det var primært halv gamle spillere i ders karierres efterår, som sad kontrakten ud, i de seneste har vi set; Can, Ramsey, Gini med flere af spillere som er relativt unge, og i nøgle positioner.
Det tror jeg du har ret i.
Det handler om flere ting, men uligheden i fodbold er jo steget enormt især på tværs af ligaer, så du har ikke længere græske hold f.eks. der kan tåle at have et par PL-lønniner på holdet.

Så jeg tænker at lønnedgangen er større for en Origi end den var for f,eks, Ryan Babel.

Og så har Bosman afgørelsen jo også hjulpet, måske med lidt forsinket virkning.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: hvem skal ud

Indlæg af TG12 » onsdag, 28. jul, 2021 13:36

Filos of Isk skrev:
onsdag, 28. jul, 2021 13:27
TG12 skrev:
onsdag, 28. jul, 2021 09:50
Er det kun mig, som synes denne tendens har været stigende de sidste par år?
Før i tiden synes jeg spillerne havde travlt med at komme videre og det var primært halv gamle spillere i ders karierres efterår, som sad kontrakten ud, i de seneste har vi set; Can, Ramsey, Gini med flere af spillere som er relativt unge, og i nøgle positioner.
Det tror jeg du har ret i.
Det handler om flere ting, men uligheden i fodbold er jo steget enormt især på tværs af ligaer, så du har ikke længere græske hold f.eks. der kan tåle at have et par PL-lønniner på holdet.

Så jeg tænker at lønnedgangen er større for en Origi end den var for f,eks, Ryan Babel.

Og så har Bosman afgørelsen jo også hjulpet, måske med lidt forsinket virkning.
Sandt, man må også sige at får man €14m i sign-on bonus som rygterne siger Can fik, så skal man dælme også have en stærk følelsesmæssig tilknyttelse til klubben, eller ekstremt gerne ville spille fast, før man siger nej.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 28. jul, 2021 13:46

TG12 skrev:
onsdag, 28. jul, 2021 13:36

Sandt, man må også sige at får man €14m i sign-on bonus som rygterne siger Can fik, så skal man dælme også have en stærk følelsesmæssig tilknyttelse til klubben, eller ekstremt gerne ville spille fast, før man siger nej.
jep.
Det skal også nævnes at tv-aftalerne er begyndt at stagnere, så hvor førhen ville der måske ville komme et markant løft til klubberne i PL halvvejs igennem Origi's konktraktperiode, der gjorde at de relativt nemt kunne matche hans løn, så oplever de ikke samme løft i dag og dermed forbliver Origi's løn relativ høj også selvom de er ved at forhandle ny tv-aftale, fordi den nye TV-aftale formentlig bliver på størrelse med den gamle.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: hvem skal ud

Indlæg af AJJ » onsdag, 28. jul, 2021 14:58

Oomph242 skrev:
onsdag, 28. jul, 2021 12:00
AJJ skrev:
onsdag, 28. jul, 2021 10:57
Oomph242 skrev:
tirsdag, 27. jul, 2021 23:52
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 27. jul, 2021 22:51
Tænk, at Origi sagde nej til Wolverhampton. Og vi gik glip af £22 M.
Måske han bare er tilfreds med sin situation og lønnen. Samt hvis han bliver kontrakten ud er hans chance for en god løn og et sign on fee bedre end, hvis han sælges. Så måske han siger nej endnu en gang, hvis vi er så heldige at nogen byder på ham.
Det var i 2018 sommervinduet. 9 måneder senere var Origi CL-vinder, og hans rolle i den glemmer ingen vel lige med det første. Han vidste nok godt, at der var store ting undervejs.
Jeg kan ikke se, at det var et mærkeligt valg på det tidspunkt. Hvorfor ikke være impact-spiller for et hold, der var på vej mod den absolutte top?

I dag er hans situation dog en anden.
Hele Origi`s karriere er baseret på 3-4 gode kampe. 2 landskampe og en CL kamp, jeg kan ikke huske flere :D
Det er nu for hård en dom. Han var inde i en fremragende periode, herunder i Europa League, inden han blev langtidsskadet i foråret 2016. Og ja, det var selvfølgelig en Everton-spiller (Funis Mori), hvis nogen lige skulle have glemt det.

Og så har der været andre gode kampe og indhop. Og så er der målene mod Everton, Barca og Tottenham, som vi alle husker.

Men altså jo, der har været for langt mellem snapsene i de sidste sæsoner.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 29. jul, 2021 13:45

https://www.empireofthekop.com/2021/07/ ... rs-report/

Mon ikke det er et meget godt match niveaumæssigt.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af liverpoolfc86 » fredag, 30. jul, 2021 03:21

Oomph242 skrev:https://www.empireofthekop.com/2021/07/ ... rs-report/

Mon ikke det er et meget godt match niveaumæssigt.
Det må være er kæmpe scoop så. Mener han er niveauer over den skotske liga

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » mandag, 02. aug, 2021 10:06

Henderson. På et eller andet tidspunkt bliver vi vel nødt til at forholde os til hans situation?

Jeg er personligt helt vild med Henderson. Og jeg håber, at han vil blive lige så længe som Milner.

Men jeg kan sagtens følge klubbens rationale om eksempelvis ikke at ville give en ny dyr 4-årig kontrakt til en 31-årig spiller. Det er lidt Gini-situationen om igen, bare med en ældre spiller, der stadig har 2 år tilbage af kontrakten.

Jeg hælder til, at man tilbyder ham et år mere på hans eksisterende vilkår. Til den tid vil han så være 34 år (ligesom Stevie var, da han fik lov at gå på en fri transfer). Yderligere år derefter kan ikke være til samme løn. Hvis Hendo ikke finder det tilbud acceptabelt, så skal vi hurtigst muligt finde ud af, om han gerne vil blive hos os kontrakten ud ligesom Gini og så smutte på en fri transfer om to år. Det vil jeg ikke have noget problem med, så længe han giver alt i de to år.

Og ellers skal vi i gang med at finde en klub til ham og endnu vigtigere an afløser hurtigst muligt.
Kloppite

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: hvem skal ud

Indlæg af Redtothebone » mandag, 02. aug, 2021 13:57

texy skrev:
mandag, 02. aug, 2021 10:06
Henderson. På et eller andet tidspunkt bliver vi vel nødt til at forholde os til hans situation?

Jeg er personligt helt vild med Henderson. Og jeg håber, at han vil blive lige så længe som Milner.

Men jeg kan sagtens følge klubbens rationale om eksempelvis ikke at ville give en ny dyr 4-årig kontrakt til en 31-årig spiller. Det er lidt Gini-situationen om igen, bare med en ældre spiller, der stadig har 2 år tilbage af kontrakten.

Jeg hælder til, at man tilbyder ham et år mere på hans eksisterende vilkår. Til den tid vil han så være 34 år (ligesom Stevie var, da han fik lov at gå på en fri transfer). Yderligere år derefter kan ikke være til samme løn. Hvis Hendo ikke finder det tilbud acceptabelt, så skal vi hurtigst muligt finde ud af, om han gerne vil blive hos os kontrakten ud ligesom Gini og så smutte på en fri transfer om to år. Det vil jeg ikke have noget problem med, så længe han giver alt i de to år.

Og ellers skal vi i gang med at finde en klub til ham og endnu vigtigere an afløser hurtigst muligt.
Ved ikke om Henderson står først i køen til forlængelse, har har utroligt mange spiller med udløb sommer 23 - Salah, Mane, Firmino, Van Dijk, Fabinho, Keita, Ox og Henderson.

Henderson er trods alt nok en af dem med mindst tranferværdi, så rent økonomisk set på det, så skal der træffes mange beslutninger det næste år om hvem man gerne ser forsætte i klubben.

Jeg håber og tror da også Henderson forsætter i klubben minimum de næste to år, men tegner til at sommer 22 og 23 er der hvor der skal gang i generationskiftet.
YNWA

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » mandag, 02. aug, 2021 16:45

Redtothebone skrev:
mandag, 02. aug, 2021 13:57
texy skrev:
mandag, 02. aug, 2021 10:06
Henderson. På et eller andet tidspunkt bliver vi vel nødt til at forholde os til hans situation?

Jeg er personligt helt vild med Henderson. Og jeg håber, at han vil blive lige så længe som Milner.

Men jeg kan sagtens følge klubbens rationale om eksempelvis ikke at ville give en ny dyr 4-årig kontrakt til en 31-årig spiller. Det er lidt Gini-situationen om igen, bare med en ældre spiller, der stadig har 2 år tilbage af kontrakten.

Jeg hælder til, at man tilbyder ham et år mere på hans eksisterende vilkår. Til den tid vil han så være 34 år (ligesom Stevie var, da han fik lov at gå på en fri transfer). Yderligere år derefter kan ikke være til samme løn. Hvis Hendo ikke finder det tilbud acceptabelt, så skal vi hurtigst muligt finde ud af, om han gerne vil blive hos os kontrakten ud ligesom Gini og så smutte på en fri transfer om to år. Det vil jeg ikke have noget problem med, så længe han giver alt i de to år.

Og ellers skal vi i gang med at finde en klub til ham og endnu vigtigere an afløser hurtigst muligt.
Ved ikke om Henderson står først i køen til forlængelse, har har utroligt mange spiller med udløb sommer 23 - Salah, Mane, Firmino, Van Dijk, Fabinho, Keita, Ox og Henderson.

Henderson er trods alt nok en af dem med mindst tranferværdi, så rent økonomisk set på det, så skal der træffes mange beslutninger det næste år om hvem man gerne ser forsætte i klubben.

Jeg håber og tror da også Henderson forsætter i klubben minimum de næste to år, men tegner til at sommer 22 og 23 er der hvor der skal gang i generationskiftet.
Jeg så også gerne, at vi hentede et stort midtbanetalent i dette vindue som Camavinga, Bellingham eller en lidt ældre Renato Sanches. Jeg er ikke helt oppe at køre over vore egne talenter på midbanen som Jake Cain og Leighton Clarkson. Keita har dog en fin alder. Også fint med Fabinho og Oxlade, Og så er der jo Curtis og Elliott.

Thiago og Hendo må gerne brænde 2-3 monster sæsoner af, og så må vi se, om vi kan finde ud af løsninger, alle er glade for derefter.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » tirsdag, 03. aug, 2021 11:04

Niels K skrev:
mandag, 02. aug, 2021 16:45
Jeg så også gerne, at vi hentede et stort midtbanetalent i dette vindue som Camavinga, Bellingham eller en lidt ældre Renato Sanches. Jeg er ikke helt oppe at køre over vore egne talenter på midbanen som Jake Cain og Leighton Clarkson. Keita har dog en fin alder. Også fint med Fabinho og Oxlade, Og så er der jo Curtis og Elliott.

Thiago og Hendo må gerne brænde 2-3 monster sæsoner af, og så må vi se, om vi kan finde ud af løsninger, alle er glade for derefter.
Bellingham ville en drøm at få. Men han er nok lige så urealistisk som Mbappé og Haaland.

Personligt ser jeg stadig Trent, som manden der burde tage over på midten efter Hendo. Hans spilfordeling er så vanvittigt god. Når man i nogle kampe kan agere playmaker fra højre back, hvad kan man så ikke få ud af det centralt.

Det helt store problem der er så, hvordan man finder afløseren for verdens bedste højre back?
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 03. aug, 2021 12:03

texy skrev:
tirsdag, 03. aug, 2021 11:04
Niels K skrev:
mandag, 02. aug, 2021 16:45
Jeg så også gerne, at vi hentede et stort midtbanetalent i dette vindue som Camavinga, Bellingham eller en lidt ældre Renato Sanches. Jeg er ikke helt oppe at køre over vore egne talenter på midbanen som Jake Cain og Leighton Clarkson. Keita har dog en fin alder. Også fint med Fabinho og Oxlade, Og så er der jo Curtis og Elliott.

Thiago og Hendo må gerne brænde 2-3 monster sæsoner af, og så må vi se, om vi kan finde ud af løsninger, alle er glade for derefter.
Bellingham ville en drøm at få. Men han er nok lige så urealistisk som Mbappé og Haaland.

Personligt ser jeg stadig Trent, som manden der burde tage over på midten efter Hendo. Hans spilfordeling er så vanvittigt god. Når man i nogle kampe kan agere playmaker fra højre back, hvad kan man så ikke få ud af det centralt.

Det helt store problem der er så, hvordan man finder afløseren for verdens bedste højre back?
Det er jo ret interessant, hvis man flytter Trent til midten, så kunne man vel godt argumentere for at man skulle hente en lidt mere traditionel højreback, altså mere Robertson-agtig, der stadig kan gå med frem selvfølgelig. Kommer også lidt an på om Trent skal spiller box-to-box eller DM eller hvor han potentielt ender. Altså så man stadig har bredden fra backerne, men samtidig også bedre kan tåle at den ene midtbanespiller får lov at sætte bolden lidt mere på spil, for vi får jo ikke ret meget ud af Trent som CM, hvis han ikke får lov at lave satsede afleveringer.

Jeg er enig i at Cain, Clarkson osv ikke helt er deroppe hvor jeg er begejstret, de er selvfølgelig bedre end hvad vi regnede med Nat Phillips og Rhys Williams var for et år siden, men de ender vel i næstbedste række om et år eller to og så dukker de op hos en oprykker om fire år og om fem begynder fans at sige at vi burde købe dem tilbage.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » tirsdag, 03. aug, 2021 13:14

Filos of Isk skrev:
tirsdag, 03. aug, 2021 12:03
Jeg er enig i at Cain, Clarkson osv ikke helt er deroppe hvor jeg er begejstret, de er selvfølgelig bedre end hvad vi regnede med Nat Phillips og Rhys Williams var for et år siden, men de ender vel i næstbedste række om et år eller to og så dukker de op hos en oprykker om fire år og om fem begynder fans at sige at vi burde købe dem tilbage.
Nej Cain og Clarkson har heller ikke vist mig noget, der får mig til at tænke, at de skulle være de næste til at tage skridtet.

Det har Kaide Gordon til gengæld. Han ser vildt spændende ud. Har undret mig lidt over, hvor Musialowski er?
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » tirsdag, 03. aug, 2021 13:50

texy skrev:
tirsdag, 03. aug, 2021 13:14
Filos of Isk skrev:
tirsdag, 03. aug, 2021 12:03
Jeg er enig i at Cain, Clarkson osv ikke helt er deroppe hvor jeg er begejstret, de er selvfølgelig bedre end hvad vi regnede med Nat Phillips og Rhys Williams var for et år siden, men de ender vel i næstbedste række om et år eller to og så dukker de op hos en oprykker om fire år og om fem begynder fans at sige at vi burde købe dem tilbage.
Nej Cain og Clarkson har heller ikke vist mig noget, der får mig til at tænke, at de skulle være de næste til at tage skridtet.

Det har Kaide Gordon til gengæld. Han ser vildt spændende ud. Har undret mig lidt over, hvor Musialowski er?
Han var vist skadet og nåede lige med til det sidste af Østrig turen, som jeg husker at have læst det.

The 6 Liverpool players who left the pre-season squad after Austria

https://www.thisisanfield.com/2021/08/t ... r-austria/

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: hvem skal ud

Indlæg af TG12 » tirsdag, 03. aug, 2021 14:17

texy skrev:
tirsdag, 03. aug, 2021 11:04
Niels K skrev:
mandag, 02. aug, 2021 16:45
Jeg så også gerne, at vi hentede et stort midtbanetalent i dette vindue som Camavinga, Bellingham eller en lidt ældre Renato Sanches. Jeg er ikke helt oppe at køre over vore egne talenter på midbanen som Jake Cain og Leighton Clarkson. Keita har dog en fin alder. Også fint med Fabinho og Oxlade, Og så er der jo Curtis og Elliott.

Thiago og Hendo må gerne brænde 2-3 monster sæsoner af, og så må vi se, om vi kan finde ud af løsninger, alle er glade for derefter.
Bellingham ville en drøm at få. Men han er nok lige så urealistisk som Mbappé og Haaland.

Personligt ser jeg stadig Trent, som manden der burde tage over på midten efter Hendo. Hans spilfordeling er så vanvittigt god. Når man i nogle kampe kan agere playmaker fra højre back, hvad kan man så ikke få ud af det centralt.

Det helt store problem der er så, hvordan man finder afløseren for verdens bedste højre back?
Enig - dog kan jeg undre mig meget over vi Ikke går efter at lave handler i stil med Dortmond.

Jeg forstår simpelthen ikke vi bliver ved med at være "lykkejægere" og hente, hvem ved hvor mange 15-19 årige til akademiet, som er langt fra et slå igennem, og 95% af dem slår aldrig igennem, vi kan måske flippe dem med fin profit, og det er da dejligt. Men jeg ville hellere hente lidt færre, og større taleneter også betale de £10-20m de koster, hvis de tilgengæld kan have en impact på førsteholdet.

VOres modstand imod at bruge store penge på unge spillere var vel ret beset det der kostede os Bale, Ali, Oxlade (i første omgang), Christiano Ronaldo (hvis rygterne taler sandt)

Det er småpenge Dortmound har givet for spillere som Haaland, Dembele, Sancho og Bellignham ifht. hvad de er værd nu og de biddrager også til førsteholdet. Det gør de talenter vi oftest køber ikke.

pingel
Indlæg: 993
Tilmeldt: lørdag, 27. nov, 2010 21:22

Re: hvem skal ud

Indlæg af pingel » tirsdag, 03. aug, 2021 16:31

Undskyld, men I skriver i den forkerte tråd tror jeg…

Vi vil alle gerne købe, men det her handler om at sælge ;-)

Besvar