hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: hvem skal ud

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 09. mar, 2021 10:00

TG12 skrev:
tirsdag, 09. mar, 2021 09:51
Redtothebone skrev:
tirsdag, 09. mar, 2021 09:26
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 09. mar, 2021 08:37
FSG kan give os et meget billigt lån. Her tænker jeg på tabte indtægter fra manglende CL deltagelse. Det er immervæk £120 M vi taler om, og det er penge vi skal finde andre steder, hvis vi skal følge med.
Ja de må gerne låne os penge, men hvis vi får underskud i regnskabet får vi stadig problemer, de penge skal jo også betales tilbage.

Vi ser bare allerede ind i en forventet nedgang i indtægter i indeværende sæson på 100-200 mio £, og vi har endnu ikke se regnskabet for sæsonen 19/20.
Nu er lån fra et moderselskab til et datterselskab ikke det samme som et bank lån, og betingelserne er langt hen af vejen optil moderselskabet at bestemme.
Det betyder ikke de ikke skal betales tilbage, men det er ikke sådan det skal være x år.
Ja det er rigtigt, det kan bare løbe hurtigt hvis vi skal låne 120 for at dække manglende chl, måske yderligere 100 for at dække underskud i år plus hvad der så skal bruges på nye spillere, men lad krydser da fingre for at de kan finde ud af noget, jeg er bare meget lidt optimistik omkring at vi skulle få råd til at lave kæmpe transfers til sommer, men måske det kan blive en fordel hvis mange klubber er økonimisk på røven, som det måske ser ud til i Frankrig.
YNWA

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: hvem skal ud

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 09. mar, 2021 22:36

Det hjælper vel ikke meget at tage et lån, hvis pengene ikke kan bruges pga. FFP. Muligvis er City og PSG sluppet "billigt" med rene bøder af UEFA, men de er sluppet pga. teknikaliteter og fordi deres ejere har stor magt. Jeg er sikker på, at hvis vi skulle være ligeglade med FFP og blæse på reglerne, så ville vi blive straffet langt hårdere end City og PSG.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 10. mar, 2021 07:21

Mads T. skrev:Det hjælper vel ikke meget at tage et lån, hvis pengene ikke kan bruges pga. FFP. Muligvis er City og PSG sluppet "billigt" med rene bøder af UEFA, men de er sluppet pga. teknikaliteter og fordi deres ejere har stor magt. Jeg er sikker på, at hvis vi skulle være ligeglade med FFP og blæse på reglerne, så ville vi blive straffet langt hårdere end City og PSG.
Det sjove er iøvrigt at city og PSG er ret glade for FFP for de er også piv bange for at Saudi Arabien kommer til fadet og får dem til at ligne fattigrøve.

Men ja, det er de små fisk som AC Milan der får straffene for tiden.

Måske er det på tide at man kigger på den måde transfermarkedet er skruet sammen på istedet for lønlofter


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 14. mar, 2021 22:44

Brewster-handlen ser bedre og bedre ud. Jeg tænker, at hvis han ikke kan komme på holdet for PL's dårligste hold, så har han vel intet at gøre i Liverpool.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 16. mar, 2021 16:28

Hr. Drejer skrev:
søndag, 14. mar, 2021 22:44
Brewster-handlen ser bedre og bedre ud. Jeg tænker, at hvis han ikke kan komme på holdet for PL's dårligste hold, så har han vel intet at gøre i Liverpool.
Klopp kan godt lide at snakke om at med unge spillere handler det om at finde "the right moment". Jeg gætter på at Sheff. United ikke har haft ret meget "right moment" for en ung spiller. Det er jo sikkert noget psykologer kan få meget sjov ud af at forske i i hvor høj grad det er en "har du det eller har du det ikke" og i hvpr høj grad ostændighederne påvirker, hvilke mennesker der lykkedes i pro sport og hvem, der ender ikke lykkedes osv. Noget af det handler jo også om at når først du har fået en dårlig start, så er det farligt at investere minutter i unge spillere, minutter som måske først gavner dig senere på sæsonen eller måske endda året efter.

Men nej, jeg tænker også at Sheffield United skulle have brugt de penge på Origi eller Lovren, måske en Wilson, der trods alt havde lidt rutine.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 31. mar, 2021 12:42

Hvis vi køber en ny offensivspiller og holder på Harvey Elliott, vil det så være for meget at sælge alle tre af Minamino, Origi og Shaqiri?

Jeg tænker lidt at vi ikke får ret meget for Origi og Shaqiri, men Minamino kunne måske godt få et prishop pga. Southampton opholdet.

liverpoolfc86
Indlæg: 1740
Tilmeldt: mandag, 11. aug, 2014 19:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af liverpoolfc86 » torsdag, 08. apr, 2021 12:11

Filos of Isk skrev:Hvis vi køber en ny offensivspiller og holder på Harvey Elliott, vil det så være for meget at sælge alle tre af Minamino, Origi og Shaqiri?

Jeg tænker lidt at vi ikke får ret meget for Origi og Shaqiri, men Minamino kunne måske godt få et prishop pga. Southampton opholdet.
Næh egentlig ikke.

For problemet med Klopp er han ikke bruger vores bænk. Desværre.

De får ingen spille tid og det er helt forkert. Vi kan ikke have sådan 3 spillere i truppen uden de bliver brugt.

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » søndag, 11. apr, 2021 23:25

Er ret spændt på, hvilke spillere vi sælger denne sommer. Både fordi det giver en antydning af, hvor mange vi vil hente og hvor meget vi har råd til at handle for, men især fordi det også kommer til at sige noget om ”det næste Liverpool”.

Keita er især interessant. Han var vel en spiller, som mange af os så, som en slags missing link på midten. En spiller, der både have lidt Kanté og lidt Mané i sig. En moderne 8er med dygtigt hårdt defensivt arbejde i sig krydret med teknisk flair, assists og mål. Hvis han besad de kvaliteter, så har vi desværre ikke rigtigt set dem i Liverpool. Han er nok ikke længere en spiller, vi tror på, at vi kan bygge noget op omkring. Og med 2 år tilbage af kontrakten denne sommer, tror jeg, at han bliver solgt. Jeg kan ikke forestille mig, at vi tør forlænge med ham, og så er det nu, vi kan få ordentlige penge for ham.

Dernæst er det også interessant for mig, om Ox ryger på blokken også. En dygtig spiller, hvis niveau man dog ikke helt stoler på i forhold til en bærende rolle op holdet. Og en spiller hvis skadesfrekvens betyder, at man heller ikke helt tør stole på ham som en stabil backup på bænken.

Og så smider jeg lige de største kort. Mané eller Firmino. Ikke, at jeg tror, at klubben i udgangspunktet vil af med nogen af de to. Men hvis man seriøst har ambitioner om et af de helt store navne med en nyere dåbsattest, så kan det ikke udelukkes, at en af de to må ofres på blokken for at få regnestykket til at gå op.

Derudover er der en længere liste af spillere, som næppe har en fremtid hos os, og hvor et salg kan give os lidt mere at arbejde med i transfervinduet på indkøbssiden:

Origi, Shaqiri, Harry Wilson, Grujic, Ojo, Woodburn, Rhys Williams, Nat Phillips og Karius.

Det er svært at spå om, hvor meget vi kan hente på salg. Men hvis navne som Gini, Keita og Ox forsvinder, så kommer der da lidt luft i lønbudgettet. Nok til at der bør kunne hentes 3 spillere med et niveau til at true de normale startere.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: hvem skal ud

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 11. apr, 2021 23:57

Meget enig med tex.

Keita blev aldrig det vi håbede på, og jeg tror Klopp er nået til den konklusion at han ikke kan stole på ham. Og så har han 2 år tilbage af kontrakten, og med hans skadeshistorik in mente tror jeg ikke Liverpool vil forlænge hans kontrakt. Gini forlader os også, og jeg tror hans strategi har slået fejl overfor Liverpool. De vil ikke holdes hen. Så farvel til Gini!

Ox har ikke vist et stabilt højt niveau siden han kom tilbage fra skade. Jeg tror også han er i farezonen. Jeg tror også Nat Phillips ryger. Han har fået smag på førsteholdsfodbold, og det kommer han ikke til at opleve i Liverpool i næste sæson. Hvis vi kan få £10 M for ham, vil det være en god handel for begge parter.

Jeg tror at Elliott overtager Shaq's plads i truppen. Han bliver spændende at følge. Ja, bliver vores fronttrio skilt ad? Jeg tror ikke Firmino ville være i start-11 til næste sæson. Han har vist meget svingene form de sidste 18 måneder. Til gengæld tror jeg ikke at særlig mange klubber vil købe en spiller som Firmino, da han er en 9er som scorer få mål. Mané er en mulighed til at finansiere en stjernekøb. Men han ser ut til at trives i klubben, og Klopp kan lide ham. Matip tror jeg også ryger. Han er ALTID skadet, selv da vi havde allermest brug for ham, bliver han skadet. Kan vi få ham med i en Konate handel, vil det være at foretrække.

Hvad med Milner? Fortsætter han? Kan han levere til næste sæson? Der er mange spørgsmål knyttet til hans fremtid. Og hvad med Minamino? Tror Klopp stadig på? Han har problemer med at komme på Soton's hold. Måske de vil købe ham? Der er også spørgsmål knyttet til Ben Davies. Hvad er tankerne med ham? Hvis vi købe Kabak og Konate, og vi har VVD og Gomez, ja så får han ikke meget spilletid. Måske er han en investering, der skal generere penge til andre køb, who knows!

Jeg tror også disse er til salg: Origi, Wilson, Taiwo, Grujic, Woodburn, R. Williams, Ojo, Grabara,
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: hvem skal ud

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 12. apr, 2021 09:25

Jeg kunne godt se os lytte til tilbud for Firmino eller Mané, men jeg har lidt svært ved at se hvem der står klar med pengene. Åk, hvis nu Mané ene mand smadrer Real Madrid på onsdag og scorer fire mål, så kan det jo godt være at de står klar med 100+ millioner, især hvis de ikke føler de kommer nogen vegne i Mbappé/Haaland jagten. Firmino og Mané vil jo heller ikke skifte til hvilken som helst klub.

Keita og Chambo er også interessante, deres skadeshistorik kombineret med deres fornuftige hyre kan jo gøre dem svære at sælge, men hvis vi kan sælge dem for en lille profit(efter afskrivninger af oprindelig købssum), så er det da bestemt noget vi vil se på.

Minamino er en svær størrelse syntes jeg, jeg tænker lidt at man sætter hans asking price højt i forhold til f.eks. Origi. men alle bud over 15 millioner vil sikker blive overvejet nøje. Der så vi jo også sidste sommer at man måske hellere ville have solgt Origi og Grujic og behold Hoever og Brewster, men man kan kun sælge der hvor der er købere. Så jeg tror at det er rimelig sandsynligt at Minamino bliver hvis Shaq og Origi bliver solgt.

Ben Davies er en svær gut at vurdere, jeg forestiller mig lidt at han bliver hængende som femtevalg i næste sæson(med tre CB'er retunerende fra lange skader, så tænker jeg ikke at fem er for mange). Det var nok urealistisk at forvente at han kunne gå direkte fra Preston til Liverpools A-kæde uden problemer og man har givetvis givet ham tid til at vænne sig til højere niveau til træning; også set i lyset af at man prøver at spille Kabak ind på holdet, hvis man skulle spille Davies ind samtidig, så tror jeg ikke vi havde opnået samme resultater, medmindre Davies var urealistsisk meget bedre end Phillips og Kabak. Så kan man sælge Phillips, der alt andet lige har forøget sin værdi i denne sæson, men nok ikke nok til at blive set som en langtidsløsning og spare pengene på Kabak hvis man hellere vil investere i en anden spiller. Men vi ved omvendt at Celtic og Leicester var interesserede i Davies, så det kan da være at der kan laves en lille profit på ham med det samme.

Det kan også være der lander bud på Rhys Williams, han har jo vist mere end Solanke, Hoever og Brewster nogensinde gjorde i Liverpool trøjerne, men de tre havde jo til gengæld nok større stjerner i talentkredse, så jeg er helt blank på om Rhys Williams kunne indbringe 1 million eller 20(nok ikke 20). Men han er nok ikke super glad for U23 fodbold efter at have startet Champions League og Premier League kampe, så lejeophold er måske løsningen?
liverpoolfc86 skrev:
torsdag, 08. apr, 2021 12:11
Filos of Isk skrev:Hvis vi køber en ny offensivspiller og holder på Harvey Elliott, vil det så være for meget at sælge alle tre af Minamino, Origi og Shaqiri?

Jeg tænker lidt at vi ikke får ret meget for Origi og Shaqiri, men Minamino kunne måske godt få et prishop pga. Southampton opholdet.
For problemet med Klopp er han ikke bruger vores bænk. Desværre.
Det handler selvfølgelig også lidt om niveauet. Jota får jo rigeligt med spilletid, eller hvis du er af den mening at Firmino er blevet sat af holdet af Jota, så får Firmino jo pænt med spilletid. Shaqiri tror jeg også lidt har fundet sig til rette som den her impact sub, hvilket måske også skal ses i lyset af hans skades problemer, men han er jo den eneste, der har vist på banen at han måske fortjener mere tillid.
Vi ser jo at spillere som Keita og Jones nogle gange har ret nemt ved at komme på holdet på trods af høj konkurrence på midtbanen.

Og det er jo lidt pointen at vi først skulle bygge en start 11'er op, der havde rigtig gode spillere på alle pladser og det er i høj grad lykkedes, hvilket jeg ikke tror jeg har set før i dette årtusinde. Og så skal bredden forbedres og helst bruges til at presse/afløse start 11'eren og i den forbindelse tænker jeg at man gerne vil satse på kvalitet frem for kvantitet og forsøge at have en lille håndfuld reserver af høj kvalitet som er dem man bruger mest.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » lørdag, 22. maj, 2021 09:20

Mané, Keita, Gini, Shaqiri, Origi, Wilson, Grujic, Ojo, Rhys, Karius, Taiwo

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 22. maj, 2021 09:54

Niels K skrev:
lørdag, 22. maj, 2021 09:20
Mané, Keita, Gini, Shaqiri, Origi, Wilson, Grujic, Ojo, Rhys, Karius, Taiwo
Hvorfor Mané?

Jeg tror det er for mange spillere ud på en gang der er jo ikke mange penge dem i salgsmæssigt. Mané er den eneste som virkelig kan give noget. Med FSG`s lave indkøbsbudgetter vil vi få meget svært ved så mange erstatninger..

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: hvem skal ud

Indlæg af Cynwal » lørdag, 22. maj, 2021 11:08

Oomph242 skrev:
lørdag, 22. maj, 2021 09:54
Niels K skrev:
lørdag, 22. maj, 2021 09:20
Mané, Keita, Gini, Shaqiri, Origi, Wilson, Grujic, Ojo, Rhys, Karius, Taiwo
Hvorfor Mané?

Jeg tror det er for mange spillere ud på en gang der er jo ikke mange penge dem i salgsmæssigt. Mané er den eneste som virkelig kan give noget. Med FSG`s lave indkøbsbudgetter vil vi få meget svært ved så mange erstatninger..
Jeg hælder også til, at Mané er fysisk træt og brændt sammen mellem ørerne. Han er i mine øjne den i truppen, som kan suverænt mest mht at være farlig fremadrettet på banen. Driblinger-Speed-Aggressivt pres-Hovedstød-Dybdeløb. Det koster i omegnen af £ 100 mill at få én, der kan det Mané kan. .....og trods han får rigtig mange tæsk i kampene, så er han stort set aldrig skadet.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: hvem skal ud

Indlæg af Niels K » lørdag, 22. maj, 2021 11:21

Cynwal skrev:
lørdag, 22. maj, 2021 11:08
Oomph242 skrev:
lørdag, 22. maj, 2021 09:54
Niels K skrev:
lørdag, 22. maj, 2021 09:20
Mané, Keita, Gini, Shaqiri, Origi, Wilson, Grujic, Ojo, Rhys, Karius, Taiwo
Hvorfor Mané?

Jeg tror det er for mange spillere ud på en gang der er jo ikke mange penge dem i salgsmæssigt. Mané er den eneste som virkelig kan give noget. Med FSG`s lave indkøbsbudgetter vil vi få meget svært ved så mange erstatninger..
Jeg hælder også til, at Mané er fysisk træt og brændt sammen mellem ørerne. Han er i mine øjne den i truppen, som kan suverænt mest mht at være farlig fremadrettet på banen. Driblinger-Speed-Aggressivt pres-Hovedstød-Dybdeløb. Det koster i omegnen af £ 100 mill at få én, der kan det Mané kan. .....og trods han får rigtig mange tæsk i kampene, så er han stort set aldrig skadet.
Jeg tror ikke, Bobby vil indbringe meget sammenlignet med de 2 andre, og han er vigtig for vores hold og spillestil. Jeg ønskede Abraham ind, da Bobby gerne må spille mindre efter min mening og særligt i de kampe, hvor vi sidder på 70% af spillet og skal have en rigtig goal getter inde i feltet samt 3 hurtige folk foran.
Salah vil jeg ikke af med, da han ligger helt i toppen af topscorerlisten hver sæson, så det kan vi ikke undvære. Jeg mener, at Grealish vil være en opgradering på dén plads spillemæssigt, og så har han den helt rigtige attitude, er englænder og en, mange vil se op til. Prismæssigt går de 2 vel nogenlunde lige op ?

På den lange salgsliste, jeg lavede, er det jo kun Gini og Mané, der har været bærende spillere. Jeg formoder, at Gini forlader os, og Mané bytter jeg som sagt gerne for Grealish, som lykkes endnu bedre end Mané med sine udfordringer og bl.a. får flest frispark i ligaen, hvilket Mané ikke er særlig heldig med.

Resten af spillerne på salgslisten kan mere eller mindre finansiere købene af Konate og Tammy Abraham, som dog sikkert bliver svær at hente men ikke umuligt, tror jeg.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: hvem skal ud

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 22. maj, 2021 11:29

Niels K skrev:
lørdag, 22. maj, 2021 11:21
Cynwal skrev:
lørdag, 22. maj, 2021 11:08
Oomph242 skrev:
lørdag, 22. maj, 2021 09:54
Niels K skrev:
lørdag, 22. maj, 2021 09:20
Mané, Keita, Gini, Shaqiri, Origi, Wilson, Grujic, Ojo, Rhys, Karius, Taiwo
Hvorfor Mané?

Jeg tror det er for mange spillere ud på en gang der er jo ikke mange penge dem i salgsmæssigt. Mané er den eneste som virkelig kan give noget. Med FSG`s lave indkøbsbudgetter vil vi få meget svært ved så mange erstatninger..
Jeg hælder også til, at Mané er fysisk træt og brændt sammen mellem ørerne. Han er i mine øjne den i truppen, som kan suverænt mest mht at være farlig fremadrettet på banen. Driblinger-Speed-Aggressivt pres-Hovedstød-Dybdeløb. Det koster i omegnen af £ 100 mill at få én, der kan det Mané kan. .....og trods han får rigtig mange tæsk i kampene, så er han stort set aldrig skadet.
Jeg tror ikke, Bobby vil indbringe meget sammenlignet med de 2 andre, og han er vigtig for vores hold og spillestil. Jeg ønskede Abraham ind, da Bobby gerne må spille mindre efter min mening og særligt i de kampe, hvor vi sidder på 70% af spillet og skal have en rigtig goal getter inde i feltet samt 3 hurtige folk foran.
Salah vil jeg ikke af med, da han ligger helt i toppen af topscorerlisten hver sæson, så det kan vi ikke undvære. Jeg mener, at Grealish vil være en opgradering på dén plads spillemæssigt, og så har han den helt rigtige attitude, er englænder og en, mange vil se op til. Prismæssigt går de 2 vel nogenlunde lige op ?

På den lange salgsliste, jeg lavede, er det jo kun Gini og Mané, der har været bærende spillere. Jeg formoder, at Gini forlader os, og Mané bytter jeg som sagt gerne for Grealish, som lykkes endnu bedre end Mané med sine udfordringer og bl.a. får flest frispark i ligaen, hvilket Mané ikke er særlig heldig med.

Resten af spillerne på salgslisten kan mere eller mindre finansiere købene af Konate og Tammy Abraham, som dog sikkert bliver svær at hente men ikke umuligt, tror jeg.
Keita, Shaqiri, Origi, Wilson, Grujic, Ojo, Rhys, Karius, Taiwo er vel ikke meget mere end £60-70m i dagens market. Det tror jeg ikke er nok til begge.

Samt vil vi få endnu en spiller med en skræmmende skadeshistorik i Konate.

Besvar