Ind: Ibrahima Konate fra Leipzig

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
YNWA!
Geografisk sted: 8700 Horsens
Alder: 24

Ind: Ibrahima Konate fra Leipzig

Indlæg af YNWA! » mandag, 29. mar, 2021 10:48

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 33

Re: Ind: Ibrahima Konate fra Leipzig

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 29. mar, 2021 11:04

Udover at han har haft skadesproblemer denne sæson, så er han jo en rigtig god ung forsvarspiller og angiveligt en af de første vi forsøgte at hente i januar.

Og den release clause var vel en af grundende til at vi valgte at vente et år med at erstatte Lovren, der var simpelthen sjovere emner tilgængelige i 2021 end i 2020.

Og spændende hvis vi har Konate klar fra starten af pre-season.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Skee

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 29. mar, 2021 12:18

Ifølge den norske har han spillet 8 og 9 ligakampe de sidste to år. Han er super talentfuld, men skadesplaget. Men vi samler åbenbart på skadesplagede midterforsvarer :lol:

Så må det vel betyde, at Kabak ikke bliver købt, eller...?

Måske beholder vi Kabak, og skiller os af med Matip? Eller Nat Phillips skal vel ikke regne med spilletid i næste sæson, og vil han finde sig i det, eller søge nye græsgange? Han har vel fået smag for fodbold på topniveau. Vi har også Ben Davies, som vel mest af alt er back up.

Jeg tror at næste sæson starter vi med VDV, Gomez, Konate, Ben Davies (Kabak - den store ubekendte).
Kenny Dalglish requested the chairman Jack Walker to begin discussions with the player’s club. He refused, and famously said, “Why do you want to sign Zinedine Zidane when we have Tim Sherwood.

Niche
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 48

Indlæg af Niche » mandag, 29. mar, 2021 14:54

Jeg tror, at man har mistet tålmodigheden med Matip og Gomez, så de ryger ud, hvis nogen byder på dem. Desuden tror jeg, man skiller sig af med enten Ben Davies eller Nat Phillips. Man skriver kontrakt med Kabak og henter Konaté som makkere til VVD, og så med Davies eller Phillips som fjerde valg. Det er i hvert fald, hvad jeg håber på.
Jürgen Klopp om sin fronttrio: Mo Salah is world class, but not evert day. Sadio Mané is world class, but not every day. Firmino is world class, and pretty much every day...

texy
Geografisk sted: København
Alder: 45

Indlæg af texy » mandag, 29. mar, 2021 20:55

Synes, at €40M lyder som et meget højt beløb for en spiller med Konate's (manglende) erfaring. Han er ikke førstevalg i Leipzig. Reelt er han vel fjerdevalg efter Upamecano, Orban og Klostermann.

Men ikke desto mindre et interessant navn.

Jeg har svært ved at forestille mig, at vi også henter Kabak, hvis det ender med et køb af Konate. Van Dijk, Gomez, Konate, Matip (som jeg håber vi beholder - trods skader) og den endnu totalt ukendte Davies bør være nok CBer til en sæson med en ordentlig pre-season.

Phillips og Williams kan vi så måske tjene en lille skilling på, nu da de har PL og CL erfaring.
Kloppite

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 30. mar, 2021 10:33

texy skrev:
mandag, 29. mar, 2021 20:55
Synes, at €40M lyder som et meget højt beløb for en spiller med Konate's (manglende) erfaring. Han er ikke førstevalg i Leipzig. Reelt er han vel fjerdevalg efter Upamecano, Orban og Klostermann.

Men ikke desto mindre et interessant navn.

Jeg har svært ved at forestille mig, at vi også henter Kabak, hvis det ender med et køb af Konate. Van Dijk, Gomez, Konate, Matip (som jeg håber vi beholder - trods skader) og den endnu totalt ukendte Davies bør være nok CBer til en sæson med en ordentlig pre-season.

Phillips og Williams kan vi så måske tjene en lille skilling på, nu da de har PL og CL erfaring.
Jeg tror også at Matip er svær at sælge pga. skader og høj løn og når han ikke er skadet er han jo fuldt ud i stand til at give alle andre end van Dijk kamp til stregen i kampen om startpladserne; så jeg tror ikke vi kan gå ud fra at Matip selv bare vil sige ja tak til et kontrakttilbud fra Leverkusen, Sevilla, Norwich eller Atalanta.

Phillips må helt sikkert tiltrække sig interesse fra bedre klubber end sidste sommer og et skifte til en PL klub eller en god Championship klub er vel meget realistisk. Prisen må også være noget højere. Men det kan da også godt være at Phillips får høje tanker om sig selv og vil forsøge sig med en karriere i LFC.

Ved ikke med Williams, det virker helt mærkeligt hvis han bare skal tilbage til ungdomsfodbold næste sæson. Kender heller ikke til kontrakforhold.

Brugeravatar
YNWA!
Geografisk sted: 8700 Horsens
Alder: 24

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 30. mar, 2021 15:25

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 30. mar, 2021 15:42

YNWA! skrev:
tirsdag, 30. mar, 2021 15:25
Hold da op det går stærkt.

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Kolding
Alder: 30

Indlæg af zalcos » onsdag, 31. mar, 2021 00:12

Undksyld mig, men vi skifter skadede spillere ud med nye skadede spillere som tilmed koster penge at hente og skal køres ind på holdet - hvad fanden foregår der.

Manden har i én sæson spillet 20+ kampe.. Han har spillet 17 kampe de sidste to sæsoner samlet i bundes ligaen. Aaaaaaaargh hva? :dontknow:
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 45

Indlæg af texy » onsdag, 31. mar, 2021 07:03

zalcos skrev:
onsdag, 31. mar, 2021 00:12
Undksyld mig, men vi skifter skadede spillere ud med nye skadede spillere som tilmed koster penge at hente og skal køres ind på holdet - hvad fanden foregår der.

Manden har i én sæson spillet 20+ kampe.. Han har spillet 17 kampe de sidste to sæsoner samlet i bundes ligaen. Aaaaaaaargh hva? :dontknow:
Ro på.... Det ser slet ikke ud til, at de vil sælge ham.

Kloppite

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 31. mar, 2021 08:10

Uha da han har misset 45 kampe de sidste to sæsoner grundet skader.

https://www.transfermarkt.com/ibrahima- ... ler/357119

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 31. mar, 2021 09:26

zalcos skrev:
onsdag, 31. mar, 2021 00:12

Det er selvfølgelig en fin pointe, men det er også derfor man har medicals. Man må jo have en tro på at det er et problem man kan arbejde sig ud af; det tænkte man selvfølgelig også med AOC, men retfærdigvis var det jo en Roma spiller der viste sig at være problematisk, ihvertfald i første omgang.
Men ja, det var jo nok derfor Bayern valgte at gå efter Upamecano.

Problemet er jo også at hvis skaderne fortsætter, så er det næppe realistisk at mindske tabet ved at sælge ham igen. Den situation forestiller jeg mig at vi har med Keita for tiden. Ikke at han nødvendigvis er til salg, men hvis han var, så var prisen nok ikke super høj.

Hr. Drejer fortalte mig for et års tid siden at man skulle satse for at vinde eller noget i den dur. Vi er måske også der hvor vi satser i håb om at få den næste van Dijk istedet for at bruge et tilsvarende beløb på et Botman eller Caletta-Car, der måske aldrig bliver meget mere end den næste Lovren :dontknow:

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » onsdag, 31. mar, 2021 10:57

Med de skader han allerede har i den alder kombineret med kronisk skadet Matip, kronisk skadet Gomez og en VvD, hvis forfatning vi først ser, når han kommer tilbage, så vil jeg mene at det er et gigantisk sats.

Så ved jeg godt, at det er derfor medicals er der - men Cole, Matip, Lallana, Gomez, Aurilio, Chamberlain, Kewell og hvad har vi bestod også deres medicals. Nogle gange er det sgu' også tilladt at se lidt på spillernes skadeshistorik.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 31. mar, 2021 12:38

athomsen skrev:
onsdag, 31. mar, 2021 10:57
...at det er et gigantisk sats.
Jovel, men der har klubben jo et meget bedre data grundlag fordi der er et læge team, der undersøger manden og hvordan musklerne er helet og om den specifikke skade har større eller mindre risiko for at medvirke til fremtidige skader osv.
- Men det er vel også et spørgsmål om at risikoen i nogen grad afspejles i prisen

Men ja, som fans har vi jo ikke meget mere at gå efter og det er i den grad bekymrende.

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » onsdag, 31. mar, 2021 12:46

Filos of Isk skrev:
onsdag, 31. mar, 2021 12:38
athomsen skrev:
onsdag, 31. mar, 2021 10:57
...at det er et gigantisk sats.
Jovel, men der har klubben jo et meget bedre data grundlag fordi der er et læge team, der undersøger manden og hvordan musklerne er helet og om den specifikke skade har større eller mindre risiko for at medvirke til fremtidige skader osv.
- Men det er vel også et spørgsmål om at risikoen i nogen grad afspejles i prisen

Men ja, som fans har vi jo ikke meget mere at gå efter og det er i den grad bekymrende.
En pris på 40 mio. euro - med fortsat Corona kan det meget vel være et sted mellem 50-100% af vores transferbudget. Så jo for mig er det et kæmpesats

Besvar