Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Arturo Bandini
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Arturo Bandini » søndag, 18. dec, 2011 17:07

http://politiken.dk/sport/fodbold/ECE14 ... ekordsejr/

Jeg griner lidt af denne kommentar fra Al Sadds træner.
»Det er historisk. Intet hold fra Al Sadd eller Qatar har nogensinde opnået en tredjeplads. Vi er verdens tredjebedste hold. Vi er på et niveau lige under Santos og Barcelona«, siger klubbens træner, Jorge Fossati, ifølge AFP.
Han ved, at tovtrækning var en anerkendt sport i OL, og han skriver wudden i stedet for hvordan. Ja han er kort og godt Nicolas fra Esbjerg, der er meget glad for øl!

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » søndag, 18. dec, 2011 17:14

Arturo Bandini skrev:http://politiken.dk/sport/fodbold/ECE14 ... ekordsejr/

Jeg griner lidt af denne kommentar fra Al Sadds træner.
»Det er historisk. Intet hold fra Al Sadd eller Qatar har nogensinde opnået en tredjeplads. Vi er verdens tredjebedste hold. Vi er på et niveau lige under Santos og Barcelona«, siger klubbens træner, Jorge Fossati, ifølge AFP.
Billede Billede

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » mandag, 19. dec, 2011 08:10

LarsU skrev:
Rasmus skrev:Det kommer naturligvis ikke til at ske. Og så skal man også passe på med at råbe korruption, så snart lejligheden byder sig. Ja, det er sgu da så arketypisk, at det netop er dem, der kan lukrere på det, hvis det scenarium føres ud i livet, men sagen er jo fra før, det blev aktuelt, og sådan ville UEFA reagere 10 ud af 10 gange i sådan en sag. Ret skal være ret.
Håber du får ret - ved du noget, som kan underbygge din sikkerhed om, at det ikke kommer til at ske? Jeg har ikke lige hukommelse eller indsigt nok til at erindre, om der har været fortilfælde, som kan danne præcedens?
Nej, jeg ved ikke noget. Men jeg ved dog, at det schweiziske fodboldforbund også ganske udmærket kender UEFA og deres konsekvens i disse sager. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at de ikke bøjer sig.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 19. dec, 2011 20:35

Hoeness: Halv milliard i transferbudget
Bayern-boss forudser, at klubben om fem år vil opnå 200 millioner kroner mere i årlige indtægter, når stadion er betalt.

Som om de ikke var suveræne nok i forvejen - ikke mindst takket være en solid økonomi, har Bayerns manager Uli Hoeness i søndags udtalt foran en samling fans, at klubben i fremtiden vil blive en økonomisk guldgrube, skriver bild.de.

Foran fanklubben Red Baroons 350 medlemmer kom manageren med følgende optimistiske udsagn:

- Jeg tror, vi har betalt helt af på Allianz Arena om fem år. Så vil der stå yderligere 200 millioner kroner til rådighed for FC Bayern årligt til at forstærke holdet. Dermed bliver det mere end svært for andre i Bundesligaen at slå os.

Før denne sæson spenderede den sydtyske gigant hele 330 millioner kroner på nye spillere. Lægger man dertil de forudsete 200 millioner om få år, vil klubbens årlige transferbudget ligge på en halv milliard.

En sum, der vil sende klubben op i den økonomiske superliga i Europa og dette endda uden rigmænd som i England eller gigantisk gæld, som tilfældet er i bl.a. Spanien.

Bayern lukkede ligasæsonen af med at slå FC Kölln 3 - 0. På tirsdag venter årets sidste udfordring, når klubben i pokalturneringen møder Bochum.
(fra eb.dk)

Så er det man ærger sig over at vi har haft en inkompetent og fuldstændigt amatøragtig ledelse de sidste 20 år. Ak ja.

Bundesligaen vil blive Europas stærkeste liga indenfor 5-7 år.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 19. dec, 2011 22:15

Det tror jeg ikke. Bayern München kan meget vel være et top 3 hold i Europa (pt. er de vel top 5), men jeg tror ikke resten kommer med. Så længe de tyske klubber har en politik med lave billetpriser kommer de ikke til at tjene penge nok af egen drift. Så skal der godt nok ske noget på sponsorsiden (igen, hos de klubber der ikke er Bayern).

Hvis FFP blev fuldt ud overholdt ville det selvfølgelig være godt for de tyske klubber, men det ses jo hvor let det er at omgå reglerne i bl.a. hvordan Man City får sponsoreret deres stadion.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 19. dec, 2011 23:12

Ja, der er stadigt et stykke vej, men for mig ser det ud som om at de gør det rigtige, fornuftige og solide beslutninger, og ikke hurtige fix, som jeg synes kendetegner mangt og meget i Premier League, for ikke at tale om Spanien.

Deres ungdomsarbejde er sat i system, med den gamle kæmpe Matthias Sammer som teknisk direktør. Det har allerede resulteret i de største talenter i Europa de sneste år, hvilket ses på at deres ungdomslandshold høster mange medaljer i disse år.

Tilskuertallet er langt højere end England og Spanien. De tyske klubber har fordoblet deres overskud de sidste 10 år, ja fordoblet. Det er kun i NFL man kan finde et højere gennemsnit. Det er stadig billigt at gå til fodbold, selvom de fleste klubber har nye og moderne stadions.

Store udenlandske profiler er begyndt at vælge Bundesligaen, Van Nisterooy, Raul, Huntelaar. Det minder lidt om ENgland for 15 år siden, hvor spillere som f.eks. Zola valgte PL. Han var også med til at højne standarden i en tid, hvor engelsk fodbold var langt fra andre store ligaer i Europa.

Derudover fremhæves 50+1 reglen, dvs. en udelandsk investor maks må 49% af klubben, hvilket sikre en stabil struktur i klubben.

Det er fornuftigt hele vejen igennem.

http://www.sportsfanplus.dk/nyheder/fod ... en-boomer/

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » tirsdag, 20. dec, 2011 01:00

AJ skrev:Det tror jeg ikke. Bayern München kan meget vel være et top 3 hold i Europa (pt. er de vel top 5), men jeg tror ikke resten kommer med. Så længe de tyske klubber har en politik med lave billetpriser kommer de ikke til at tjene penge nok af egen drift. Så skal der godt nok ske noget på sponsorsiden (igen, hos de klubber der ikke er Bayern).

Hvis FFP blev fuldt ud overholdt ville det selvfølgelig være godt for de tyske klubber, men det ses jo hvor let det er at omgå reglerne i bl.a. hvordan Man City får sponsoreret deres stadion.
Er de egentlig blevet "frikendt" for den aftale? Der blev udtrykt stor skepsis overfor den fra UEFA's side tidligere, og de satte så vidt jeg husker en eftersøgning igang - siden har jeg ikke hørt noget. Men det er jo også UEFA...

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 20. dec, 2011 10:37

@ Hr. Drejer

Jeg kan ikke lige huske tallene, men Bayern München sidder på en rigtig stor del af det samlede overskud de tyske klubber har genereret. Når man ser på det totale Bundesliga sponsorat sidder de også på en stor del (halvdelen?)

Det er rigtigt, at ungdomsarbejdet er forbedret markant, noget som man også har set i Spanien. Det er noget mange i England efterspørger efterlignet. Men jeg må bare sige, at eksemplet med "stjernenavnene" er rigtig dårligt. Schalke var sidste sommer i store økonomiske problemer, og valgte (her halter det måske med fornuften) at lave en mærkværdig omlægning af trupsammensætningen. Raúl og Huntelaar blev hentet ind, men anfører Westermann havde man ikke råd til at beholde. Bl.a. Rafinha, Bordon og Kuranyi skiftede også. Man klarede sig dernæst overraskende godt i cup-turneringerne, mens liga kampagnen var en katastrofe.
Van Nistelrooy, på det tidspunkt 34 år, var heller ikke ligefrem den mest ombejlede blandt de europæiske topklubber. Man kunne også nævne en 34-årig Ballack der kom tilbage efter at have været i udlandet.
Opsummeret, kom aflagte spillere som Huntelaar, Raúl og van Nistelrooy til Bundesligaen fra Real Madrid (for Huntelaar gik vejen over Milan), mens talenter som Khedira og Özil forlod den til fordel for samme klub.

Mht. reglen om udenlandske investorer, mon det så ikke netop er det der lægger en dæmper på investeringslysten fra udlandet. Folk med penge skæver nok hellere til England, Spanien eller Italien hvis de kan se, at de alligevel kun kan komme til at eje 49 % hos en tysk klub. Denne regel er, som jeg ser det, noget der taler i mod, at Bundesligaen skulle blive verdens bedste.

@ Aarde

Jeg tror ikke de er kommet frem til noget i den sag.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 20. dec, 2011 12:23

Det jeg forsøgte ved at henvise til stjerner, var at det også var en lignende udvikling PL gennemgik fra midt til slut 90erne. Dengang tiltrak engelske klubber også gamle afdankede navne, som fik en ordentlig hyre og trods alt, løftede niveauet i ligaen. Og det synes jeg er underfundigt at se om det er den udvikling der er igang i Bundesligaen.

Med hensyn til Özil og Khedira, så er det Real Madrid, og de har en speciel tiltrækningskraft, bare se på vores egen McManaman eller Beckham.

50+1 reglen, tja måske dæmper det lysten hos udenlandske investorer, men reglen er snusfornuftig. Men som alle regler kan den vel omgås, ved at bruge en tysk virksomhed som stråmand for en udenlandsk rigmand. Men måske reglen vil blive gunstigere set i lyset af Fair Play reglerne - hvis der ikke går man c i den.

Premier League har dog den fordel at engelsk er verdenssporget, og det åbner døre til alle markeder.

Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Hareskoven
Alder: 54

Indlæg af LarsB » tirsdag, 20. dec, 2011 21:15

Endelig en dommer som indroemmer det, vi ofte har haft dem mistaenkt for ;)

http://www.sporten.dk/fodbold/dommer-je ... nited-kamp

Mon Mr. Webb ogsaa kommer ud af skabet inden laenge? :lol:
Der findes 3 slags mennesker; dem der kan tælle og dem der ikke kan tælle.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 22. dec, 2011 01:21

Kenny har ret når han siger, at fansene også skal statuere et godt eksempel, hvis det forlanges, at spillerne gør det.
Jeg har stor respekt og forståelse for, at træneren i dette tilfælde vælger at hive sine spillere af banen og forlade kampen.
1:48 sek "Een idioot". 2:30 sek "Wat een idoot" Lidt hollandsk kan man da forstå. :)
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
HolmusMaximus
Geografisk sted: Kbh Ø

Indlæg af HolmusMaximus » torsdag, 22. dec, 2011 11:07

Arda supports Suarez skrev:

Kenny har ret når han siger, at fansene også skal statuere et godt eksempel, hvis det forlanges, at spillerne gør det.
Jeg har stor respekt og forståelse for, at træneren i dette tilfælde vælger at hive sine spillere af banen og forlade kampen.
1:48 sek "Een idioot". 2:30 sek "Wat een idoot" Lidt hollandsk kan man da forstå. :)
Helt enig.. meget stærkere signal kan man næppe sende! Respekt til AZ's træner for øjeblikkelig og sympatisk respons.

Man fatter jo ikke hvordan det nu om dage overhovedet kan lade sig gøre at en fan løber på banen for at overfalde en spiller/dommer.. Utroligt!
“Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It’s Liverpool’s knee!” Bill Shankly

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » torsdag, 22. dec, 2011 12:15

Det var da altid noget, at det ikke var en Premier League-kamp og at fanen ikke var mørk i huden, ellers var målmanden sikkert blevet dømt for racisme af FA.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » torsdag, 22. dec, 2011 12:25

Tager sgu hatten af for målmandens reaktion. Man skal ingenlunde finde sig i sådan et meningsløst angreb.
Også stærkt reageret af træneren.
Liverpool Football Klopp

Stephenson

Indlæg af Stephenson » fredag, 30. dec, 2011 13:57

Sion got owned...

http://www.bold.dk/nyt/Sion-trukket-36-point

Damn det er noget af en straf.

Besvar