Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 28. mar, 2012 22:43

Billede

Turkis grøn, men spørg mig ikk', hvorfor de ikke spiller i den i aften. Måske fordi, de er primadonna'er - who knows.
De havde den på ude mod Leverkusen bl.a.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Indlæg af Rasmus » onsdag, 28. mar, 2012 23:08

Callesen skrev:Milan valgte jo også deres udebane trøje i 05 finalen imod os, da den havde givet dem held indtil da.
Det kan vel (igen) spille ind i deres valg?
Ja, det tænkte jeg også. De vandt jo desværre i hvidt i '07 - og måske for i aften mere vigtigt - også i 1994. Den legendariske 4-0 snitte i Athen til Barca.

Det er nu nok Milans eget valg, og så spiller trøjefarve åbenbart alligevel en rolle.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Indlæg af Rasmus » onsdag, 28. mar, 2012 23:31

...det samme (hvidt) var tilfældet i finalen, da de vandt turneringen i 2003, 1990, 1989. Jo, vi har nok en forklaring.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 50

Indlæg af Hekkem » torsdag, 29. mar, 2012 08:33

Nøj, hvor jeg dog lader mig henrykke over en firbacklinje der kan holde linjen, presse op når det er nødvendigt, fuldstændigt lukke af for gennembrud. En sådan firbacklinje er det kun italienere der kan præstere. Det er høj, høj klasse. Ærgerligt Ibrahimovic og Robinho eller Prince-Boateng ikke får puttet bolden i kassen. Det havde de rent faktisk fortjent. Barcelonas defensiv er altså til at tale med.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Indlæg af AJ » torsdag, 29. mar, 2012 09:35

Jeg tror det havde meget at sige, at Puyol spillede venstre back. Det har han selvfølgelig gjort før, men det har som regel ikke være mod hold af Milans kaliber. Jeg tror det ødelagde deres organisation lidt.

Men værre var de trods alt ikke, og gav da ikke meget væk set over hele kampen. Desværre bliver Milan nok kvast i returopgøret.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » torsdag, 29. mar, 2012 13:40

AJ skrev:Jeg tror det havde meget at sige, at Puyol spillede venstre back. Det har han selvfølgelig gjort før, men det har som regel ikke være mod hold af Milans kaliber. Jeg tror det ødelagde deres organisation lidt.

Men værre var de trods alt ikke, og gav da ikke meget væk set over hele kampen. Desværre bliver Milan nok kvast i returopgøret.
Synes Pique har mistet niveau og timing. Og ja, Puyol på venstre back er ikke optimalt. Men han centrerer ganske meget, da højre backen sjælent er positioneret på højre side af forsvaret.

Jeg så også lidt problemer med Messi og samspillet med Iniesta, der var nærmest ikke eksisterende. Messi kan det Messi kan, men han er trods alt afhængig af at midtbanefolkene bryder modstandernes midtbane, for at skaffe de nødvendige overtalsituationer. Her var / er Xavi en vigtig brik, da han med sit fornemme positionsspil kan kombinere sig til disse overtalssituationer. Men når Iniesta er placeret som venstre kant, så mangler der alternativer til Xavis positionsspil. Iniesta kan bringe bolden frem selv, ved sin glimrende teknik at afdrible eller blot overløbe sin direkte modstander, der igen giver overtalssituationer. De gange Iniesta var positioneret indad i banen, blev Barcelona farlige. Her lagde jeg dog mærke til Messi ikke afleverede til Iniesta, men valgte 9/10 gange at drible selv. Det var først omkring det 65 minut, Messi fandt på at aflevere til Iniesta.

Men når det er sagt, så var Milan rigtig gode i deres organisation. Specielt omkring deres firbacklinje. En firbacklinje som selv Rafael Benitez ville være misundelig over. Og her manglede Milan så deres bedste centrale - og måske verdens bedste pt. - forsvarsspilller, selvom det nu ikke er skidt at have Nesta som backupløsning. Firbackkæden havde rigtig fornem hjælp af Ambrosini og Seedorf og det er jo ej heller at foragte.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 29. mar, 2012 14:55

Arda skrev:Billede

Turkis grøn, men spørg mig ikk', hvorfor de ikke spiller i den i aften. Måske fordi, de er primadonna'er - who knows.
Ja, der kan man bare se(!): For mig er den trøje Puyol har på altså blålig. Turkis blå måske ;)

Det er ikke første gang jeg oplever at man er uenige om hvad lige præcis den nuance kaldes.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » torsdag, 29. mar, 2012 15:01

ScouserTommy skrev:

Ja, der kan man bare se(!): For mig er den trøje Puyol har på altså blålig. Turkis blå måske ;)

Det er ikke første gang jeg oplever at man er uenige om hvad lige præcis den nuance kaldes.
I tager fejl. Den er p*s gul

Johlle

Indlæg af Johlle » torsdag, 29. mar, 2012 15:51

Og de spillede i øvrigt i den turkis 3. trøje, da de tidligere i turneringen mødte hinanden i gruppespillet på San Siro. Så den er ikke lagt helt på hylden endnu.
Grunden til trøjevalget skyldes udelukkende overtro, og i øvrigt var det AC Milan der havde valgt at spille i den hvide trøje. Ifølge Galliani skyldes det at man fik 2-2 mod Barca i gruppespillet i den hvide trøje, og at man i 2003 spillede på hjemmebane mod Lokomotiv Moskva i den hvide trøje, og vandt.
Derfor mente, især Galliani, at den hvide trøje var at foretrække, da man i øvrigt også gerne ville bevare rekorden som ubesejret på hjemmebane i en Champions League kvartfinale. Og den rekord har de jo så stadig..

Som en lille notits angående spilletrøjer og overtro, kan det nævnes at man fra Milans side ikke vil spille i den sorte 3. trøje mere i denne sæson, efter blamagen på Emirates.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 29. mar, 2012 16:30

ScouserTommy skrev:
Arda skrev: Turkis grøn, men spørg mig ikk', hvorfor de ikke spiller i den i aften. Måske fordi, de er primadonna'er - who knows.

Den er turkis grøn, men vi nøjes sgu bare med at kalde den turkis aka turquoise.

Og banen er tør og det hele er noget lort og derfor vandt vi ikke på San Siro - buh huh huh. :violin:
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 29. mar, 2012 16:52

Hekkem skrev:
ScouserTommy skrev:

Jeg synes du skulle tage til lægen hvis det er sådan en farve din urin har!
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » torsdag, 29. mar, 2012 17:14

AllanShore skrev:
Hekkem skrev:
ScouserTommy skrev:

Jeg synes du skulle tage til lægen hvis det er sådan en farve din urin har!
Lidt rådden indvendig er man vel altid.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af Surf » torsdag, 29. mar, 2012 22:56

ScouserTommy skrev:

Det er jo så her det spiller ind, at et fodboldforum mestendels (for ikke at sige næsten udelukkende) er udgjort af mænd (måske nærmere gamle drenge ;) ). Utvivlsomt har farven et navn, og jeg tror ikke Arda (tror jeg det var) er helt væk med torquise eller hvad det nu var.... Det har jeg allerede glemt. Og det vil jeg betegne som et sundhedstegn...

Interessant med Milans overtro. Og vel ikke overraskende. Er der nogen der ved hvad man gør, hvis to hold begge nægter at spille i en mørk farve f.eks.? Så bestemmer hjemmeholdet måske bare?
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Indlæg af AJ » fredag, 30. mar, 2012 14:28

@ Hekkem

Enig ang. Piqué. Det er som om han er blevet for sikker på sig selv, og er ikke ligeså 'forsigtig' som da hans startede i (eller kom tilbage til) Barcelona. Han har ikke haft nogen stor sæson. Det synes jeg til gengæld Mascherano har, og det var kun få gange Ibrahimovic voldte ham problemer. En lidt atypisk forsvar/angriber duel i øvrigt.

Jeg håber forresten Robinho ryger ud af holdet til returkampen. Hold kæft hvor er den mand blevet dårlig. Nogle mener han altid har været det, men i store perioder i Real Madrid tiden, og i starten os Man City var han altså klasse. Hvilket desuden også gør sig gældende på landsholdet. Men hold op hvor han ødelægger meget for sit hold, og det undrer mig hvorfor Allegri stadig bruger ham. Så hellere - hvis andre angribere er ude af spillet - anvende Zlatan alene i front, og så bruge en ekstra (offensiv) midtbanespiller.

Og ja, man må sige, at det var imponerende af Nesta. Han havde ikke spillet i 2 måneder inden kampen, og så træder han til mod verdens hurtigste hold. Han blev velfortjent taget ud til sidst efter at have slidt og slæbt. Et par gange var han lige nødt til at slagte modstanderen - bl.a. Messi hvor han fik en advarsel - men det er jo fuldt ud forståeligt. I øvrigt sjovt, at nogen stadig mener den italienske liga er sådan noget pudse, nudse noget. Hold kæft de spiller hårdt.

Noget der er til Milans fordel er at Boateng formentlig er i bedre form næste gang. Han havde kun lige nået at få en halv time i weekenden umiddelbart inden, hvilket selvfølgelig langt fra er optimalt. Det vil gavne dem at få ham mere op i gear. Men det bliver alt andet lige usandsynligt svært.

Brugeravatar
Webmartin
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: CPH
Alder: 62

Indlæg af Webmartin » fredag, 30. mar, 2012 22:27

Dortmund - Stuttgart 4-4

Normalt er Bundesbold noget, der blot kører i baggrunden i mangel af bedre. Men i aften har jeg faktisk været ganske fornøjet med underholdningen.
Bill Shankly, Bob Paisley, Joe Fagan, Ron Moran, Reuben Bennet and Tom Saunders.

Besvar