Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Irish_kop
Geografisk sted: Göteborg
Alder: 43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Irish_kop » onsdag, 25. apr, 2012 08:36

Pede skrev:Hvem havde troet han havde scoret på den? Tak Torres, tusind tak. Længe siden jeg har jublet over en scoring fra hans side.
Og du syntes det var godt fordi??

At han endelig blev bekræftet i at det var det helt rigtige at gøre da han forlod Liverpool?

Eller at en af vores største fjender kommer i finalen i CL? :wall:

Brugeravatar
Irish_kop
Geografisk sted: Göteborg
Alder: 43

Indlæg af Irish_kop » onsdag, 25. apr, 2012 08:38

asger90 skrev:
Pede skrev:
asger90 skrev:Det er mig totalt uforståeligt at nogen herinde kan få sig selv til at glædes over at Chelsea har nået en champions league finale.
Kunne det tænkes det ikke handler om Chelseas succes, men derimod Barcelonas mangel på samme?

Er ikke ligefrem Chelsea sympatisør, men både scum og Barcelona rangerer højere på min liste over klubber jeg ikke under succes.
Det er jeg da godt klar over.

Jeg kan dog aldrig forstå at dette "had"/mindreværdskompleks kan overskygge et hold der indiskutabelt er blandt vores tre største rivaler.

Det er blevet meget moderne at hade Barcelona. Det er også irriterende at de får dommerkendelser med dig og at de vinder så meget.

Opsat scenarie: Hvis nu Bayern bliver det nye Barcelona og vinder alt de næste fem år og også får dommerkendelser med sig, er de så også værre rivaler end Chelsea?

Vor herre til hest - jeg må indrømme jeg skammer mig over enhver LFC'er jeg kender der kan glædes over aftenens resultat.

:clap:

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » onsdag, 25. apr, 2012 09:16

Som jeg skrev på fb i går - Hvad tænker Torres dog på? Man skal da ikke spæne sådan frem, når man er en mand i undertal og skal forsvare

Synd at den anden semifinale nu bliver en moralsk finale. Chelsea har Terry, Ivanovic, Ramires og Meireles ude til finalen. Derudover er der store tvivl om Gary Cahill på grund af hans forstrækning i kampen, mens David Luiz stadig er skadet. Det er 4 centrale forsvarsspillere der kan gå glip af finalen, hvoraf to af den helt sikkert ikke er med på grund af karantæne. Mikel kan indgå som central forsvarsspiller i nødløsningen, men da både Ramires og Meireles også er ude, så er der også brug for ham på midtbanen. Så er der de to uprøvede Sam Hutchinson og Billy Clifford tilbage af centrale forsvarsspillere. Det kan også være Bosingwa trækkes ind i midterforsvaret, eller Paulo Ferriera.

På midten er Lampard vist rimelig sikker, da både Ramires og Meireles er ude. Mikel må også være sikker, hvis ikke han skal i midterforsvaret. Men det kræver at Essien er spilleklar igen. Ellers er der Romeu - så er Barcelona alligevel repræsenteret i finalen ;) - og kan gå direkte ind på den defensive midtbane. Med hele tre Champions League kampe på bagen, så er det noget af en opgave han kommer til at stå overfor i enten Thomas Müller, Ribery, Toni Kroos eller c. Ronaldo, Kaka, eller Özil. Juan Matas plads må også betegnes som sikker, hvor Malouda også kan være en del. Selvom om Torres scorede, så tror jeg Drogba vil være ene angriber.

Det kan se således ud:
--------------- Cech ---------------
Bosingwa - Ferriera - Mikel - Cole
-------- Romeu - Essien ---------
--- Mata - Lampard - Malouda---
-------------- Drogba --------------

Med mindre Cahill og David Luiz bliver klar vel og mærke. Bliver begge klar går de begge ind i midterforsvaret og skubber Ferreira helt ud og Mikel op på midten i stedet for Romeu.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

mawope

Indlæg af mawope » onsdag, 25. apr, 2012 09:28

Den Torres-scoring stak godt nok lidt i hjertet. Jeg skal gerne indrømme, jeg tit har følt skadefryd, når han har set håbløs ud for Chelsea. Men det dækker selvfølgelig over, jeg jo allerhelst gerne stadigvæk havde set ham i vores trøje, altså misundelse. Der er vist noget med, sådan noget dårlig karma på et tidspunkt vender tilbage og rammer dig i måsetøjet. Det er vel dét, som er sket for mange af os nu. Torres ser pludseligt ud til at være, hvor han i flere år har ønsket at være. Uden os.

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 50
Kontakt:

Indlæg af Mugge » onsdag, 25. apr, 2012 09:39

asger90 skrev: [klip] Vor herre til hest - jeg må indrømme jeg skammer mig over enhver LFC'er jeg kender der kan glædes over aftenens resultat.
Og jeg må indrømme jeg krummer tær over sådan en kommentar. Der er ingen grund til at sparke liv i den "rigtig/forkert fan" diskussion igen, som du er på vej til med dette.

Hafsteinsson

Indlæg af Hafsteinsson » onsdag, 25. apr, 2012 09:45

Syntes ikke jeg har givet udtryk for, at jeg kan lidt Chelsea som sådan. Men syntes når fair skal være fair, at de trods al modgang viste det der skulle til, for at komme forbi Barca, der for tiden ligner et basketball hold, der forsøger at score 3-pointere, de suser rundt i om straffesparks feltet i en halvcirkel, frem og tilbage 20-30 gange, førhen lå de Laudrupske stikninger millimeter præcist, dem var der knapt 5 af, i gårsdagens kamp.

Men at jeg holder med Chelsea har jeg ikke skrevet, drømmefinalen havde være Barca-Bayern, måske Barca-Real med Barca som vinder, nu håber jeg nærmest, at det bliver Bayern-Chel$ki, så Bayern virkelig kan tage den hjemmebane sejr.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 25. apr, 2012 10:08

mawope skrev:Den Torres-scoring stak godt nok lidt i hjertet. Jeg skal gerne indrømme, jeg tit har følt skadefryd, når han har set håbløs ud for Chelsea. Men det dækker selvfølgelig over, jeg jo allerhelst gerne stadigvæk havde set ham i vores trøje, altså misundelse. Der er vist noget med, sådan noget dårlig karma på et tidspunkt vender tilbage og rammer dig i måsetøjet. Det er vel dét, som er sket for mange af os nu. Torres ser pludseligt ud til at være, hvor han i flere år har ønsket at være. Uden os.
Hans scoring i aftes kan man ikke tage som udtryk for at han har genfundet skarpheden. Alene med målmanden og ellers 10-15 meter til nærmeste modstander kunne selv Jamie Carragher eller Jose Enrique have løbet den i mål.

Når det er sagt, så ville også jeg til enhver tid byde en Torres på hans gamle niveau velkommen tilbage på Anfield, men selvom han har set en anelse forbedret ud de seneste uger/måneder har han stadig lang vej at gå. Spørgsmålet er om han nogensinde kommer helt tilbage.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

AllanShore

Indlæg af AllanShore » onsdag, 25. apr, 2012 10:29

Ærgerlig måde at få at vide, at man ikke skal spille finale. Jeg får faktisk helt ondt af ham :(

Fan af Manchester United

SamiHyppiä

Indlæg af SamiHyppiä » onsdag, 25. apr, 2012 10:40

AllanShore skrev:Ærgerlig måde at få at vide, at man ikke skal spille finale. Jeg får faktisk helt ondt af ham :(

Enig, synes dog det er utroligt at han ikke ved det. Chelsea bør infomere spillerne om dette, så de har det i baghovedet og ikke begår dumme frispark.
Dog kan det være hensigten at træneren vil have de giver sig 100 % og ikke er bange for at skulle misse en finale såfremt de får gult kort.
Agger almost invited to shoot here.. Which he does, and puts it in the back of the net! Daniel Agger with his first ever goal for Liverpool. And what a goal!

http://www.youtube.com/watch?v=b3zTVpYprCI

Brugeravatar
hvepse
Geografisk sted: Århus
Alder: 38

Indlæg af hvepse » onsdag, 25. apr, 2012 11:11

Enig med Hekkem omkring Torres. Det er helt hovedløst at han fortsætter sit løb op i banen, når Barca angriber. Utrolig heldigt, at bolden alligevel ender oppe ved ham.

Fik Drogba nogensinde gult for at have hånd på? Vi var en 10-12 stykker, der alle sammen var enige om der var bevidst hånd på bolden. Det så også ud til, at dommeren havde set det, men ville lade fordelsreglen komme Barca til gode. Men jeg er ikke sikker på det gule kort nogensinde kom.
"Raul barely had a kick. The nearest he got to greatness was when he shook Gerrard by the hand." - Kommentar efter 4-0 sejren over Real Madrid på Anfield.

Brugeravatar
Pede
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Pede » onsdag, 25. apr, 2012 11:16

asger90 skrev: Opsat scenarie: Hvis nu Bayern bliver det nye Barcelona og vinder alt de næste fem år og også får dommerkendelser med sig, er de så også værre rivaler end Chelsea?
Det handler ikke om at Barcelona pludselig er størrer rivaler end Chelsea. (Chelsea kan vel dårligt betegnes som rivaler som situationen er pt?) Men hvis Bayern skulle blive "det nye Barcelona" med alt hvad det indebærer (Dommerkendelser, særbehandling af medier og Uefa, teatralske spillere som Busquets, Pedro, Alves, Masch - ja man kunne blive ved) så ja, så ville jeg foretrække engelske holds succes fremfor Bayerns (undtagen scum)

I sidste ende, mister PL vel også CL pladser, hvis man konstant ser dem udgå tidligt i turneringen.
asger90 skrev:Vor herre til hest - jeg må indrømme jeg skammer mig over enhver LFC'er jeg kender der kan glædes over aftenens resultat.
Mugge said it.
Senest rettet af Pede onsdag, 25. apr, 2012 11:22, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Harvey

Indlæg af Harvey » onsdag, 25. apr, 2012 11:21

Irish_kop skrev:
asger90 skrev:
Pede skrev:
asger90 skrev:Det er mig totalt uforståeligt at nogen herinde kan få sig selv til at glædes over at Chelsea har nået en champions league finale.
Kunne det tænkes det ikke handler om Chelseas succes, men derimod Barcelonas mangel på samme?

Er ikke ligefrem Chelsea sympatisør, men både scum og Barcelona rangerer højere på min liste over klubber jeg ikke under succes.
Det er jeg da godt klar over.

Jeg kan dog aldrig forstå at dette "had"/mindreværdskompleks kan overskygge et hold der indiskutabelt er blandt vores tre største rivaler.

Det er blevet meget moderne at hade Barcelona. Det er også irriterende at de får dommerkendelser med dig og at de vinder så meget.

Opsat scenarie: Hvis nu Bayern bliver det nye Barcelona og vinder alt de næste fem år og også får dommerkendelser med sig, er de så også værre rivaler end Chelsea?

Vor herre til hest - jeg må indrømme jeg skammer mig over enhver LFC'er jeg kender der kan glædes over aftenens resultat.

:clap:
Jamen så skam du dig bare ind i helvede min ven, for jeg jublede da Torres scorede, helt vildt!!!!! Hvorfor? Fordi Chelsea er et engelsk hold og jeg holder med alle engelske og britiske hold, ligegyldigt hvem de møder, med untagelse af United, som jeg ikke en gang ville holde med hvis de mødte Al Qaidas udvalgte. Så jeg holdt da så sandelig med Chelsea og glæder mig helt vildt over at en engelsk hold er i finalen. Nu har alle de kloge haft travlt med at dødsdømme engelsk fodbold og så rejser den engelske løve sig som Lazarus og sender alle kælledægger ud i mørket! Det var skønt at se på.
Og der kan ikke herske 2 meninger om at det faktum at Chelsea kommer tilbage og får 2-2, efter at ha været nede med 0-2 med en mand smidt ud og det på udebane mod Barca, det er en af de største britiske fodboldbedrifter nogensinde. Så simpelt er det.
Så kæmpestort tillykke og masser af respekt herfra. Og Torres? Jamen lad dog manden være og vis lidt respekt på trods af at han forlod os i utide. Han var stadigvæk en god mand for os og jeg gider sku ikke det der pegen fingre af fiolk til evig tid, bare fordi de valgte at forlade vores klub. Jeg kan stadigvæk godt li Fernando og jeg synes at det var fedt for ham at han fik scoret.
Og så betyder deres finaleplads i mine øjne jo osse at de måske sparer nogle af deres stjerner i FA-Finalen mod os, da alt deres fokus nu vil være på CL-Finalen. Og det kan da kun være til fordel for os.
"Sometimes its not all about winning or losing, its about how you play the game".

Brugeravatar
hvepse
Geografisk sted: Århus
Alder: 38

Indlæg af hvepse » onsdag, 25. apr, 2012 11:32

Pede skrev: Det handler ikke om at Barcelona pludselig er størrer rivaler end Chelsea. (Chelsea kan vel dårligt betegnes som rivaler som situationen er pt?) Men hvis Bayern skulle blive "det nye Barcelona" med alt hvad det indebærer (Dommerkendelser, særbehandling af medier og Uefa, teatralske spillere som Busquets, Pedro, Alves, Masch - ja man kunne blive ved) så ja, så ville jeg foretrække engelske holds succes fremfor Bayerns (undtagen scum)
Der er godt nok mange der fokuser på Barcas teatralske spillere. I mine øjne er der mindst lige så mange på Real Madrids hold, samt mange andre. Set over de to kampe er jeg dog mere forundret over, at der er så lidt fokus på Drogba. Alene i den første kamp blev det opgjort, at han havde ligget ned i over 3 minutter - i rent dive!
"Raul barely had a kick. The nearest he got to greatness was when he shook Gerrard by the hand." - Kommentar efter 4-0 sejren over Real Madrid på Anfield.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » onsdag, 25. apr, 2012 11:41

hvepse skrev:
Pede skrev: Det handler ikke om at Barcelona pludselig er størrer rivaler end Chelsea. (Chelsea kan vel dårligt betegnes som rivaler som situationen er pt?) Men hvis Bayern skulle blive "det nye Barcelona" med alt hvad det indebærer (Dommerkendelser, særbehandling af medier og Uefa, teatralske spillere som Busquets, Pedro, Alves, Masch - ja man kunne blive ved) så ja, så ville jeg foretrække engelske holds succes fremfor Bayerns (undtagen scum)
Der er godt nok mange der fokuser på Barcas teatralske spillere. I mine øjne er der mindst lige så mange på Real Madrids hold, samt mange andre. Set over de to kampe er jeg dog mere forundret over, at der er så lidt fokus på Drogba. Alene i den første kamp blev det opgjort, at han havde ligget ned i over 3 minutter - i rent dive!
Han er bare en fantastisk mand og spiller. Derfor.
Fan af Manchester United

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 25. apr, 2012 11:44

AllanShore skrev:Han er bare en fantastisk mand og spiller. Derfor.
Det er noget min mor kunne finde på at sige.

Besvar