AndreasN skrev:Det er jo din måde at gøre det på. Nogle har andre måder at gøre det på.
Men for at besvare dine spørgsmål, så kan det gøres meget kort: Fordi vi hader dem, og fordi det er hamrende skægt at se brøndby i frit fald uge efter uge. Jeg finder det blandt andet yderst morsomt at smide et billede af Superligastillingen op på min facebookside udelukkende for at provokere - for det ved jeg med sikkerhed, at jeg gør. Du kan ikke se det sjove eller pointen i det, og det er jo så bare din mening, men ovenstående besvarer, hvorfor det er det hele værd at "bekymre" sig om vestegnens nedtur.
Udover dette så held og lykke i nedrykningskampen og fortsat god aften.
Jeg tror vi er gået helt forkert af hinanden. For det første var det skam ikke dig jeg hentydede til Mht. til FCK medløbere, når du har en geografisk tilknytning. Det er heller ikke den slags provokationer som du hentyder til jeg mener, for det er efter min mening "part of the game". Små stikpiller til hinanden - for BIF/FCK limsniffende bistandsklienter kontra Cafelatte drikkende ladyboys osv. det hører jo med til en rivalisering som man nyder, selvom man ønsker alt ondt for den modsatte klub.
Jeg håber jeg kan gøre det mere tydeligt. Det jeg mener at FCK fans i mine øjne er langt mere interesserede i at snakke om Brøndby, deres trup, deres kampe, histore osv. end de er interesserede i at snakke om FCK. Jeg kunne bruge timer på at snakke med klassekammerater om Brøndbys kamp, men når man nævnte FCK var det eneste man kunne få frem: " ja de vandt og jeg var glad". Mit umiddelbare indtryk af enhver fornuftigt FCK fan jeg nogensinde har snakket med er at de har langt mere travlt med at diskutere at Brøndby er dårlige og på hvilke punkter FCK er bedre, end hvorfor FCK er gode, hvor godt/dårligt FCK spillede, FCKs kommende kampe, FCKs økonomi eller noget som helst andet FCK relateret. Som om de skal overbevise sig selv om at FCK er bedre end Brøndby konstant.
Det er efter min mening, med Brøndbys seneste små 10 år in mente, et klassisk mindreværdskompleks. Præcis ligesom ham tågehornet i enhver gymnasial klasse der udelukkende får dumpekarraktere, skal overbevise alle andre om hvor lidt han bekymrer sig om det, hvor stive han var/skal være i weekenden og hvor mange damer der blev scoret i weekenden.
Imod moderne fodbold.