Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
sjampen
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af sjampen » søndag, 30. sep, 2012 23:46

Aarde skrev:Min pointe er bare, at jeg efterhånden har svært ved at se, hvordan FCK-fans' snak om Brøndby skulle bunde i mindreværdskomplekser, når man tager i betragtning hvor umanerligt ringe Brøndby er blevet.
Det er lige præcis min pointe. Hvorfor i alverdens hele, hule helvede skulle nogle FCK fans bekymre sig om noget som helst der foregår hos Brøndby?

Alligevel:
Er alle artikler om Brøndby fyldt med FCK fans i en grad der bare ikke ses i den omvendte situation
Er det tilsyneladende langt mere populært for FCK fans at poste omkring BIF på deres facebook, end det er omkring FCK
Er Brøndbys forum oversvømmet med både FCK, OB, FCM og alle andre fans. Jeg har aldrig besøgt FCKs hjemmeside.
Imod moderne fodbold.

sjampen

Indlæg af sjampen » søndag, 30. sep, 2012 23:52

AndreasN skrev: Og du forstår ikke, hvorfor man har behov for at gøre grin med brøndby? Lad os sige, at Scum oplevede samme nedtur, som brøndby gør - tror du så ikke, at du havde haft det sjovt over det?
Jeg holdt med City i sidste rundes PL finale, men efter 2 minutter var det ligesom slut. Jeg havde hverken haft lyst til at overposte min facebook, sende beskeder til alle Scum fans i min telefonbog eller for den sags skyld juble over at United havde tabt et mesterskab. Jeg holder med Liverpool, Brøndby, Philadelphia Eagles, Philadelphia Flyers og ethvert NBA hold Dwayne Wade spiller på. Hvad deres konkurrenter laver er jeg forholdsvis ligeglad med. Jeg håber FCK og Scum går konkurs og bliver nedrykket til nederste division så jeg slipper for at se på dem, men ellers bruger jeg ikke tid på om hvad Scumfans mener om signingen af RvP eller hvordan Arial Jakobs' børn er faldet til i Danmark.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » mandag, 01. okt, 2012 00:02

Det er jo din måde at gøre det på. Nogle har andre måder at gøre det på.

Men for at besvare dine spørgsmål, så kan det gøres meget kort: Fordi vi hader dem, og fordi det er hamrende skægt at se brøndby i frit fald uge efter uge. Jeg finder det blandt andet yderst morsomt at smide et billede af Superligastillingen op på min facebookside udelukkende for at provokere - for det ved jeg med sikkerhed, at jeg gør. Du kan ikke se det sjove eller pointen i det, og det er jo så bare din mening, men ovenstående besvarer, hvorfor det er det hele værd at "bekymre" sig om vestegnens nedtur.

Udover dette så held og lykke i nedrykningskampen og fortsat god aften.
Liverpool Football Klopp

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » mandag, 01. okt, 2012 00:07

@sjampen

Jeg er godt med på, at det ingen mening giver, hvis FCK-fans konstant er efter Brøndby i den grad, du beskriver - det er jeg enig i er en underlig adfærd. Det der undrer mig er, at du begrunder det med FCK's 'mindreværdskomplekser' - for hvad grund har FCK efterhånden til at føle sig mindre værd end Brøndby?

sjampen

Indlæg af sjampen » mandag, 01. okt, 2012 00:20

AndreasN skrev:Det er jo din måde at gøre det på. Nogle har andre måder at gøre det på.

Men for at besvare dine spørgsmål, så kan det gøres meget kort: Fordi vi hader dem, og fordi det er hamrende skægt at se brøndby i frit fald uge efter uge. Jeg finder det blandt andet yderst morsomt at smide et billede af Superligastillingen op på min facebookside udelukkende for at provokere - for det ved jeg med sikkerhed, at jeg gør. Du kan ikke se det sjove eller pointen i det, og det er jo så bare din mening, men ovenstående besvarer, hvorfor det er det hele værd at "bekymre" sig om vestegnens nedtur.

Udover dette så held og lykke i nedrykningskampen og fortsat god aften.
Jeg tror vi er gået helt forkert af hinanden. For det første var det skam ikke dig jeg hentydede til Mht. til FCK medløbere, når du har en geografisk tilknytning. Det er heller ikke den slags provokationer som du hentyder til jeg mener, for det er efter min mening "part of the game". Små stikpiller til hinanden - for BIF/FCK limsniffende bistandsklienter kontra Cafelatte drikkende ladyboys osv. det hører jo med til en rivalisering som man nyder, selvom man ønsker alt ondt for den modsatte klub.

Jeg håber jeg kan gøre det mere tydeligt. Det jeg mener at FCK fans i mine øjne er langt mere interesserede i at snakke om Brøndby, deres trup, deres kampe, histore osv. end de er interesserede i at snakke om FCK. Jeg kunne bruge timer på at snakke med klassekammerater om Brøndbys kamp, men når man nævnte FCK var det eneste man kunne få frem: " ja de vandt og jeg var glad". Mit umiddelbare indtryk af enhver fornuftigt FCK fan jeg nogensinde har snakket med er at de har langt mere travlt med at diskutere at Brøndby er dårlige og på hvilke punkter FCK er bedre, end hvorfor FCK er gode, hvor godt/dårligt FCK spillede, FCKs kommende kampe, FCKs økonomi eller noget som helst andet FCK relateret. Som om de skal overbevise sig selv om at FCK er bedre end Brøndby konstant.
Det er efter min mening, med Brøndbys seneste små 10 år in mente, et klassisk mindreværdskompleks. Præcis ligesom ham tågehornet i enhver gymnasial klasse der udelukkende får dumpekarraktere, skal overbevise alle andre om hvor lidt han bekymrer sig om det, hvor stive han var/skal være i weekenden og hvor mange damer der blev scoret i weekenden.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 01. okt, 2012 00:52

sjampen skrev:Præcis ligesom ham tågehornet i enhver gymnasial klasse der udelukkende får dumpekarraktere, skal overbevise alle andre om hvor lidt han bekymrer sig om det, hvor stive han var/skal være i weekenden og hvor mange damer der blev scoret i weekenden.
Er det noget, man praler af når man er fra vestegnen?!? :P

@ Thommo: Det har været en tæt på perfekt fodboldweekend, selvom RFC ikke kan få mig i tilnærmelsesvis samme ekstase som LFC - not even close!
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

sjampen

Indlæg af sjampen » mandag, 01. okt, 2012 01:01

Arda skrev: Er det noget, man praler af når man er fra vestegnen?!? :P
Jeg er fra Nordsjælland. Selv ikke jeg kunne finde på at flytte til Vestegnen permanent. :D 4 x 90 minutter om måneden må fandme være nok.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » mandag, 01. okt, 2012 01:07

@ Thommo: Det har været en tæt på perfekt fodboldweekend, selvom RFC ikke kan få mig i tilnærmelsesvis samme ekstase som LFC - not even close!
Jeg så LFC kampen alene, netop fordi jeg ikke ville være sammen med nogen hvis det gik galt, sådan er jeg bare bygget. RFC kampen betød mindre, men den gav dog alligevel stor jubel i mit bette hjem. Specielt som den kom i hus, efter 2-2 eren, var en realitet
Verden er smask fuld af hyklere....

Reina
Geografisk sted: Vendsyssel

Indlæg af Reina » mandag, 01. okt, 2012 11:41

For lige at vende tilbage til PL. Læste en der skrev, at nu fik Fulham nok et billigt straffe mod City af Halsey. Det straffe Riise får er nok det tyndeste jeg nogensinde har set. Kan en hjælpe medat finde situationen ?
Jeg er arogant, men har intet at have det i.

Brugeravatar
Martin VP
Geografisk sted: Helsingør

Indlæg af Martin VP » mandag, 01. okt, 2012 12:43

Reina skrev:For lige at vende tilbage til PL. Læste en der skrev, at nu fik Fulham nok et billigt straffe mod City af Halsey. Det straffe Riise får er nok det tyndeste jeg nogensinde har set. Kan en hjælpe medat finde situationen ?
Jeg har ikke set det, men læst om det. I samme kamp var der to situationer, hvor City angiveligt kunne have fået straffespark, men blev ignoreret af Halsey. Den forkerte side af Manchester :?:
I like my sugar sweet

Brugeravatar
Topcat
Geografisk sted: København
Alder: 40

Indlæg af Topcat » mandag, 01. okt, 2012 13:48

Brugeravatar
Martin VP
Geografisk sted: Helsingør

Indlæg af Martin VP » mandag, 01. okt, 2012 13:54

Topcat skrev:Straffe? hahah..det er helt væk

http://www.soccer-blogger.com/2012/09/2 ... als-video/
Tak for at finde det frem. Det straffespark er da helt hen i vejret. Men Halsey var nok bare uheldig igen..
I like my sugar sweet

Brugeravatar
Topcat
Geografisk sted: København
Alder: 40

Indlæg af Topcat » mandag, 01. okt, 2012 13:56

Hahaha... Tror jeg også bare han var :shock:

Brugeravatar
AndreasN

Indlæg af AndreasN » mandag, 01. okt, 2012 14:07

@sjampen

Ja okay. Helt fair.

Det kommer selvfølgelig an på, hvilke typer af fans man snakker med. Jeg tror, hvis man henvender sig til mere seriøse fans, så vil du også opleve, at der findes en anden slags af os. Lidt ligesom man kan snakke med brøndbyfans vis eneste kommentar er noget i stil med "Ja ja, men vi er stadig nummer 1 på tribunen!!". :)
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
AndreasN

Indlæg af AndreasN » mandag, 01. okt, 2012 14:09

Topcat skrev:Straffe? hahah..det er helt væk

http://www.soccer-blogger.com/2012/09/2 ... als-video/
Det straffe er jo om muligt mere absurd end det, han dømte mod os. Prøver han bare at blive degraderet eller hvad?
Liverpool Football Klopp

Besvar