Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Forstår ikke retorikken om at et hold er dårligt, fordi de har en spiller der scorer mange mål eller lægger op til mange mål. Retorikken dør, fordi du får fremstillet resten af holdet som simple boldflyttere. Det er de jo ikke. Dembele har f.eks. været exceptionelt god i denne sæson.
Når jeg taler om et velstruktureret mandskab, så kigger jeg på sammenhængen mellem kæderne, hvor Tottenham er forrygende godt stillet op. Selvom vi vandt kampen, så mener jeg at Tottenham er det bedste hold vi har mødt i denne sæson, da de var på besøg på Anfield.
Tottenham er på vej mod top4 placering for anden sæson i træk, men i år er det endnu mere imponerende da man i sommers mistede dynamoen på holdet. De var heller ikke imponerende i starten af sæsonen, men som Villas-Boas idéer er begyndt at skinne igennem, har de fået skabt et meget velstruktureret mandskab. Jeg kigger på Tottenham og ser et hold der med de rigtige forstærkninger kan spille en rolle i Champions League næste sæson. Angrebet skriger på forstærkninger.
Når jeg taler om et velstruktureret mandskab, så kigger jeg på sammenhængen mellem kæderne, hvor Tottenham er forrygende godt stillet op. Selvom vi vandt kampen, så mener jeg at Tottenham er det bedste hold vi har mødt i denne sæson, da de var på besøg på Anfield.
Tottenham er på vej mod top4 placering for anden sæson i træk, men i år er det endnu mere imponerende da man i sommers mistede dynamoen på holdet. De var heller ikke imponerende i starten af sæsonen, men som Villas-Boas idéer er begyndt at skinne igennem, har de fået skabt et meget velstruktureret mandskab. Jeg kigger på Tottenham og ser et hold der med de rigtige forstærkninger kan spille en rolle i Champions League næste sæson. Angrebet skriger på forstærkninger.
må være på allanshores side her ser også hellere arsenal i top 4 end chelsea eller tottenham. ser helst at tottenham ryger ud af top 4.. kan simpelthen ikke fordrage tottenham de er det hold jeg har anden mest afsky for i premier league.
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Enig med Alonso. Spurs har et godt hold. Hvis de formår at holde på Bale og tilføre et par stjernespillere, så kan de blive en trussel for top 2.
Spurs er dybt afhængig af Bale, lige så vel som Man U er dybt afhængig af Van Persie. Vi er dybt afhængig af Suarez. Chelsea er afhængig af Ba. På tophold er der altid enere; den spiller som definerer verdensklasse. For et par sæsoner var det Gerrard.
De sidste 3-4 år har Spurs været dybt afhængig af Modric, nu er det Bale. Og det er faktisk lidt skræmmende ved Spurs; at der står én klar i kulissen til at tage over.
Men at være afhængig af en spiller, er vel ikke det samme som at holdet er en én-mandshær.
Spurs er dybt afhængig af Bale, lige så vel som Man U er dybt afhængig af Van Persie. Vi er dybt afhængig af Suarez. Chelsea er afhængig af Ba. På tophold er der altid enere; den spiller som definerer verdensklasse. For et par sæsoner var det Gerrard.
De sidste 3-4 år har Spurs været dybt afhængig af Modric, nu er det Bale. Og det er faktisk lidt skræmmende ved Spurs; at der står én klar i kulissen til at tage over.
Men at være afhængig af en spiller, er vel ikke det samme som at holdet er en én-mandshær.
Det synes jeg nu er noget søgt. Hvis man endelig skulle vælge en på Chelseas hold synes jeg mere det er Mata der skal udpeges, han er fandeme god.Hr. Drejer skrev:Enig med Alonso. Spurs har et godt hold. Hvis de formår at holde på Bale og tilføre et par stjernespillere, så kan de blive en trussel for top 2.
At sige Chelsea ligefrem er afhængige af Demba ba , er vidst noget af en konklusion . Så kan man vidst nævne en spiller på alle hold .Nicoen skrev:Det synes jeg nu er noget søgt. Hvis man endelig skulle vælge en på Chelseas hold synes jeg mere det er Mata der skal udpeges, han er fandeme god.Hr. Drejer skrev:Enig med Alonso. Spurs har et godt hold. Hvis de formår at holde på Bale og tilføre et par stjernespillere, så kan de blive en trussel for top 2.
De andre er jeg dog enige i .
Mata er en genial spiller og sæsonens bedste for Chelsea. Det er sjældent du får så meget flid, overblik og individuelle kvaliteter fra en spiller. Som regel får du kun den første eller de to sidste, hvilket er med til at skævvride hold. Men fodbolden har heldigvis bevæget sig væk fra dette og skaber i højere grad offensive spillere der er villige til at arbejde begge veje, så sammenhængskraften i mandskabet er til stede. Det er også derfor en klassisk 4-4-2 er umoderne, da du ikke har nok spillere der arbejder baglæns. Ikke fordi de nødvendigvis skal arbejde baglæns, men for at have fleksibiliteten.
Skal jeg bruge lidt flere linjer på Tottenham, så prøv at kaste øjet over deres midtbane. Sandro har taget kvantespring som holdende midtbanespiller, Dembele er en defensivt disciplineret playmakertype og så har de tilføjet lovende Lewis Holtby. Det er altså spillere fra henholdvis 1989, 1987 og 1990, så der er fremtid i den midtbane kombination. Derudover har du flere dygtige spillere på bænken til midtbanen.
Men de mangler supplement til Lennon på højrekanten og så ville jeg gerne have en mere fleksibel spidsangriber ind, hvis jeg nu skulle lege Tottenham manager for en stund.
Skal jeg bruge lidt flere linjer på Tottenham, så prøv at kaste øjet over deres midtbane. Sandro har taget kvantespring som holdende midtbanespiller, Dembele er en defensivt disciplineret playmakertype og så har de tilføjet lovende Lewis Holtby. Det er altså spillere fra henholdvis 1989, 1987 og 1990, så der er fremtid i den midtbane kombination. Derudover har du flere dygtige spillere på bænken til midtbanen.
Men de mangler supplement til Lennon på højrekanten og så ville jeg gerne have en mere fleksibel spidsangriber ind, hvis jeg nu skulle lege Tottenham manager for en stund.
Med til den ligning hører vel også, at nogle hold vælger at sætte meget af spillet op omkring de spillere, der scorer mange mål eller skaber mange chancer. F.eks. har Rodgers jo udtalt (mener det var i forbindelse med en udtalelse om Carroll), at vi sætter meget spil op omkring Suarez for at sætte ham i spil. Det er en naturlig del af at have en verdensklasse spiller. Så måske scorer han mange mål, men hvis vores spil er lagt an på det, så er det jo klart at spilleren vil have stor andel i mål og chancer. Nu har jeg ikke set så meget Ajax, men hvis det taktiske oplæg er, at Eriksen skal have bolden meget omkring feltet, så vil han naturligt også være den der ligger og skaber chancerne, og dermed får den stat med sig.Alonso skrev:Forstår ikke retorikken om at et hold er dårligt, fordi de har en spiller der scorer mange mål eller lægger op til mange mål. Retorikken dør, fordi du får fremstillet resten af holdet som simple boldflyttere. Det er de jo ikke. Dembele har f.eks. været exceptionelt god i denne sæson.
Ligesom Evertondiskussionen der kører ifm. Baines store antal skabte chancer. Og ligesom Messi i Barca. Hvis holdet fokus er, at give Messi/Suarez/Baines/Mata bolden i bestemte positioner, hvor de andre spillere skaber plads omkring den givne (nøgle)spiller, må man også give holdet credit for at udføre deres rolle godt.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
@Nicoen & Salle:
Læg mærke til mit sprogbrug: Jeg skriver: "Spurs er dybt afhængig af Bale, lige så vel som Man U er dybt afhængig af Van Persie. Vi er dybt afhængig af Suarez. Chelsea er afhængig af Ba."
Med andre ord, Chelsea er ikke lige så afhængig af Ba, som vi er af Suarez, eller Man U er af Van Persie. Der er forskel på 'dybt afhængig' og 'afhængig'.
Læg mærke til mit sprogbrug: Jeg skriver: "Spurs er dybt afhængig af Bale, lige så vel som Man U er dybt afhængig af Van Persie. Vi er dybt afhængig af Suarez. Chelsea er afhængig af Ba."
Med andre ord, Chelsea er ikke lige så afhængig af Ba, som vi er af Suarez, eller Man U er af Van Persie. Der er forskel på 'dybt afhængig' og 'afhængig'.
De næste par kampe bliver vel de vigtigste i klubbens historie, for vinder de virker børsprospektet fornuftigt ellers ser det desværre sort ud, da de er i stor nedrykningsfare. Har selv haft min tid på øvre Faxe, så det er sgu lidt sørgeligt
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
- JudgeArdaStudge
Azpili... 

"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
Chelsea har vendt det med to heldige mål
-
Synes nu godt at man kan give Ivanovic noget kredit for hans mål.IanRush skrev:Chelsea har vendt det med to heldige mål
Fan af Manchester United
- Sledgehammer
- Geografisk sted: The Klopp
Jah, joh; synes nu nok at Sunderland-keeperen så noget tung ud. Lignede nærmest en træstamme der væltede.AllanShore skrev:Synes nu godt at man kan give Ivanovic noget kredit for hans mål.IanRush skrev:Chelsea har vendt det med to heldige mål
Anfield Iron
Liverpool Football Klopp
Liverpool Football Klopp
1-0 ude over Randers! Smukt Brøndby!
Præcis. Glæder mig til kampen mod sønderjyderneAlonso skrev:1-0 ude over Randers! Smukt Brøndby!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!