Fremtiden er vanskelig at forudsige. Men Barcas indsats var exeptionelt ringe - eller også var Bayern bare gode. Forskellen er ens!Aarde skrev:Sikke dog en retorik. Hvis der er noget, fodboldhistorien har vist os, så er det, at fremtiden simpelthen ikke er mulig at udtale sig så skråsikkert om.Hr. Drejer skrev:Det skrev jeg efter første kamp. Nu kan ingen vist være i tvivl. Barca spillerne virker fede og ligeglade. De har vundet de pokaler de skal, og har alle de penge de kan bruge. Tronen er flyttet længere nordpå, og nu skal vi alle til at kigge mod Tyskland.Hr. Drejer skrev:Jeg tog fejl. Magtskiftet kom i aften. Bayern vil dominerer Europa de næste mange år.
Jeg håber Rodgers har set semifinalerne. De har vist tiki taka fodboldens svagheder.
Tillykke til Bayern.
Form is temporary; class is permanent. Barcelona har domineret alt gennem snart ti år (og vinder også det spanske mesterskab igen i denne sæson) - Bayern vinder i år Bundesligaen for første gang i tre år, og HVIS de slår Dortmund i finalen, får de fingrene på deres første Champions League trofæ i 11 år. De er uhyggeligt gode for tiden, men lad os nu ikke tage munden for fuld, skyde skindet før bjørnen er skudt og alt det der; de har holdt dette niveau i ét år, og de har stadig ikke bevist halvt så meget, som Barcelona har i det nye årtusinde.
Måske har dette magtskifte været undervejs længe, det er trods alt 3 gang på fire år, de er i CL finalen. Jeg mener, at Bayern har vist et solidt niveau siden 2010, dog er dette år lige en tak bedre end de foregående.
Derudover har de tyske klubber økonomien, hvilket de spanske klubber bestemt ikke har. De har en massiv gæld at kæmpe med, og det kan betyde, at de ikke har den finansielle muskel til at komme hurtigt tilbage.
Barca har ikke foretaget et genrationsskifte i tide. De har Villa 32 år, Xabi 33 år, Alves 30 år (6. maj), Abidal 32 år, Puyol 35 år, Og Valdés stopper efter denne sæson. De har en trup, der stort set har være uforandret i 5-6 år. De er blevet ældre, og de har vundet alt hvad der er værd at vinde sammen. Der skal nyt blod ind på holdet. Nyt blod på holdets bærende positioner. De mangler lidt sult, og det fremgik i aftenens kamp.