Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 01. maj, 2013 23:09

Aarde skrev:
Hr. Drejer skrev:
Hr. Drejer skrev:Jeg tog fejl. Magtskiftet kom i aften. Bayern vil dominerer Europa de næste mange år.
Det skrev jeg efter første kamp. Nu kan ingen vist være i tvivl. Barca spillerne virker fede og ligeglade. De har vundet de pokaler de skal, og har alle de penge de kan bruge. Tronen er flyttet længere nordpå, og nu skal vi alle til at kigge mod Tyskland.

Jeg håber Rodgers har set semifinalerne. De har vist tiki taka fodboldens svagheder.

Tillykke til Bayern.
Sikke dog en retorik. Hvis der er noget, fodboldhistorien har vist os, så er det, at fremtiden simpelthen ikke er mulig at udtale sig skråsikkert om.

Form is temporary; class is permanent. Barcelona har domineret alt gennem snart ti år (og vinder også det spanske mesterskab igen i denne sæson) - Bayern vinder i år Bundesligaen for første gang i tre år, og HVIS de slår Dortmund i finalen, får de fingrene på deres første Champions League trofæ i 11 år. De er uhyggeligt gode for tiden, men lad os nu ikke tage munden for fuld, skyde skindet før bjørnen er skudt og alt det der; de har holdt dette niveau i ét år, og de har stadig ikke bevist halvt så meget, som Barcelona har i det nye årtusinde.
Fremtiden er vanskelig at forudsige. Men Barcas indsats var exeptionelt ringe - eller også var Bayern bare gode. Forskellen er ens!

Måske har dette magtskifte været undervejs længe, det er trods alt 3 gang på fire år, de er i CL finalen. Jeg mener, at Bayern har vist et solidt niveau siden 2010, dog er dette år lige en tak bedre end de foregående.

Derudover har de tyske klubber økonomien, hvilket de spanske klubber bestemt ikke har. De har en massiv gæld at kæmpe med, og det kan betyde, at de ikke har den finansielle muskel til at komme hurtigt tilbage.

Barca har ikke foretaget et genrationsskifte i tide. De har Villa 32 år, Xabi 33 år, Alves 30 år (6. maj), Abidal 32 år, Puyol 35 år, Og Valdés stopper efter denne sæson. De har en trup, der stort set har være uforandret i 5-6 år. De er blevet ældre, og de har vundet alt hvad der er værd at vinde sammen. Der skal nyt blod ind på holdet. Nyt blod på holdets bærende positioner. De mangler lidt sult, og det fremgik i aftenens kamp.

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » onsdag, 01. maj, 2013 23:54

Lad os nu se dem overbevise mod et engelsk hold. De tabte mod Chelsea sidste år mod Arsenal hjemme.
Hent Shelvey tilbage!

Brugeravatar
matty
Geografisk sted: østofte...
Alder: 33

Indlæg af matty » torsdag, 02. maj, 2013 01:35

dejligt med en bayern sejr.
er trip-trap-træt af barcelona. mest af alt fordi jeg syntes de blir overvurderet evig og altid (bedste akademi, bedste spillestil, overmenneskelige osv.) faktum er at de virker ganske ordinære uden den lille argentiner i front. min holdning skyldes dog mest af alt at jeg ikke bryder mig synderligt meget om tiki-taka. det er langsomt, begrænsende og det er kedeligt at se på.
bayern derimod har bare så mange strenge at spille på i forhold til, de kører teknik og fysik sammen, hvilket jeg godt kan li, og fremfor alt, så spiller de mere direkte.
glæder mig til at se finalen
i am a highlander. cause i saw cliffs, magic and mel gibson. braveheart hallo?

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 02. maj, 2013 07:02

Aquilani4 skrev:Lad os nu se dem overbevise mod et engelsk hold. De tabte mod Chelsea sidste år mod Arsenal hjemme.
Haha, så du ikke kampen på Emirates? Hvis det ikke var overbevisende, ja, så ved jeg ikke,hvad det var. Ja, selv hjemmekampen dominerede de også, men Arsenal scorede på deres eneste to afslutninger.
Og her kan man egentlig også pege på CL-finalen mod Chelsea, hvor de også var et par niveauer over Chelsea.

Desuden slog de Man Utd ud i kvartfinalen i 2010, og Man City ud af gruppespillet i 2011-12.

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » torsdag, 02. maj, 2013 10:49

Lad os være ærlige, Arsenal var i en elendig forfatning omkring den kamp, og tabte til freaking Blackburn i FA Cuppen få dage for inden.

http://www.eurocupshistory.com/match/hi ... lish_clubs

Man har tabt 4 ud de sidste 6 kampe mod hold engelske hold.
Hent Shelvey tilbage!

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » torsdag, 02. maj, 2013 10:59

1. Mod Arsenal var 0-2 et resultat, som de kunne bruge til at komme videre til kvartfinalen, da de havde vundet 3-1 på udebane forinden.

2. De tabte ikke til Chelsea i hverken ordinær eller forlænget spilletid, men spillede uafgjort.

3. Mod Man City havde de vundet gruppen, og stillede op med reserverne.

4. Mod Man Utd var 2-3 et resultat, som de kunne bruge til at komme videre til semifinalen, da de havde vundet 2-1 på hjemmebane forinden.

jacobq
Alder: 31

Indlæg af jacobq » torsdag, 02. maj, 2013 11:34

Jeg synes det er verdensklasse, at finalen består af de to tyske hold.

Begge er ekstremt dynamiske og eksplosive, hvilket med garanti vil resultere i en hæsblæsende finale i højt tempo.

Det bliver en konge dag den 25.!

Brugeravatar
tue69
Geografisk sted: Århus
Alder: 40

Indlæg af tue69 » torsdag, 02. maj, 2013 12:12

Nicoen skrev:
AllanShore skrev:Det er lige før jeg håber at Barca kommer tilbage næste sæson og smadrer alt og alle. Det er helt utroligt så mange der er hoppet på den trend med at hade Barca og som nu skal frem og proklamere det på den ene eller anden måde. Og jeg har endda i lang tid ikke været så glad for dem (fordi de er så gode).

Når det er sagt ved vi alle sammen godt, at vi håber på et hold i rødt fra England skal løfte pokalen næste sæson.
Forkert forum mester.
Arsenal, eller måske Tottenhams nye, og overraskende, røde udebanetrøjer.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » torsdag, 02. maj, 2013 20:44

Rolig nu. Manchester United vil altid være den mest hadet klub på kloden.
Hent Shelvey tilbage!

Larry Dillman

Indlæg af Larry Dillman » torsdag, 02. maj, 2013 21:37

Ta-da.......Kuyt-inho udebanekasse til 1-1 på straffe, og dermed Fenerbahce på vej til Euro League-finale :dance:
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » torsdag, 02. maj, 2013 21:45

Fantastisk kamp mellem Benfica og Fernerbahce. Stemning er elektrisk, og det er et sandt bombadement mod tyrkernes mål i øjeblikket. Kuyt kæmper som vi kender ham. Han er satme en spiller, der er savnet.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 02. maj, 2013 21:47

AndreasN skrev:Fantastisk kamp mellem Benfica og Fernerbahce. Stemning er elektrisk, og det er et sandt bombadement mod tyrkernes mål i øjeblikket. Kuyt kæmper som vi kender ham. Han er satme en spiller, der er savnet.
Fedt at se at Dirken er still going strong. Vil altid :love3: ham. Men han skulle satme ha scoret igen der... :o
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Pongolle
Alder: 36

Indlæg af Pongolle » torsdag, 02. maj, 2013 22:34

Cardozo er for cool!
Billede

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København

Indlæg af Surf » torsdag, 02. maj, 2013 22:58

Man kan ha' sin holdning til Benitez og hans form for fodbold. Men Cup-turneringerne, dem har han altid haft et godt tag på. Lur mig om ikke Chelsea snupper EL-pokalen. Tillykke til dem, og jeg under Rafa succesen!
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Pongolle
Alder: 36

Indlæg af Pongolle » torsdag, 02. maj, 2013 23:29

Men godt det blev Benfica i finalen, den skal nok blive seværdig, og jeg ser den som ret åben.

Chelsea havde kørt Fenerbache over.
Billede

Besvar