Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
lars
Geografisk sted: Århus C
Alder: 38

Re: Dagens Kampe

Indlæg af lars » søndag, 02. mar, 2014 20:41

Av av av FCK... Spændende hvis ham Sisto skal have dansk pas...

thefugle

Indlæg af thefugle » søndag, 02. mar, 2014 20:47

Det er til grin at Spurs hænger på fordi de fucking for 17000000 gang spiller 1-0 og hiver en smal sejr hjem. Jeg brækker mig snart over det uinspirerende lortehold vinder på den måde hele tiden.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » søndag, 02. mar, 2014 21:12

nikand skrev:Øv for kampens resultat betyder at der nu er et ekstra hold der kan kvalificere sig til Europa League. Selvom det ikke er CL ønsker jer ikke Manu ell Spurs spille europæisk overhovedet. Gerne Sunderland, øv.
Synes faktisk det er fint, hvis ManU skal belemres med den - desværre - komplet uinteressant turnering, Europa League. Det er ikke noget, der kan trække ret store spillere til, og oven i vil det være fint, at de på torsdage skal rejse dybt ind i Østeuropa eller nord for Polarcirklen. Det har ofte vist sig at have en ret så negativ indflydelse på weekendens efterfølgende kamp i den hjemlige turnering.

Og ja, jeg synes faktisk, at det er en skam, at Europa League er blevet så uinteressant, og at det kun er CL, der tæller. I gamle dage kan jeg da huske, at der var en vis interesse omkring både pokalvindernes turnering og UEFA-Cup'en. Måske kunne det være en mulighed at regionsinddele de indledende runder, således at gruppespillene kunne komme til at fungere som små regionale mesterskaber (lidt a la Nordic League for nogle sæsoner siden), hvorefter man i knock-out kampene kunne komme til at møde hold fra de andre regioner, der var gået videre. Alt andet lige, må det være mere interessant, at Tottenham møder Aberdeen eller Dundalk, end at de skal møde Anzhi eller Tromsø. Og Tromsø vil nok også hellere møde FCK eller Malmø FF. Ligesom det igen vil være mere interessant for Anzhi at møde Widzev Lodz eller Rubin Kazan. Og man kunne også forestille sig ganske spændende puljer bestående af de næst- eller tredjebedste italienske, spanske og portugisiske hold. Og rejsetid og rejseudgifter ville også minimeres, hvilket igen er en god motivationsfaktor for diverse klubber til at deltage for fuld skrald. Modsat nu, hvor indsatsen virker lidt halvhjertet.

Jo mere jeg tænker over det, jo bedre synes jeg om min idé!
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af Surf » søndag, 02. mar, 2014 21:18

@LarsU

Jeg kan godt se ideen med dit koncept, men jeg synes det ville være meget ærgerligt. Rigtigt, der er ikke det store for et stort engelsk hold i at møde et russisk, men omvendt er det super fedt for hold som Tromsø, Brøndby, Midtjylland at møde Tottenham, Napoli, Fiorentina osv. Og her mener jeg selvfølgelig også i gruppespillet.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

steffanp
Geografisk sted: Frederikshavn
Alder: 35

Indlæg af steffanp » søndag, 02. mar, 2014 21:23

LarsU skrev:
nikand skrev:Øv for kampens resultat betyder at der nu er et ekstra hold der kan kvalificere sig til Europa League. Selvom det ikke er CL ønsker jer ikke Manu ell Spurs spille europæisk overhovedet. Gerne Sunderland, øv.
Synes faktisk det er fint, hvis ManU skal belemres med den - desværre - komplet uinteressant turnering, Europa League. Det er ikke noget, der kan trække ret store spillere til, og oven i vil det være fint, at de på torsdage skal rejse dybt ind i Østeuropa eller nord for Polarcirklen. Det har ofte vist sig at have en ret så negativ indflydelse på weekendens efterfølgende kamp i den hjemlige turnering.

Og ja, jeg synes faktisk, at det er en skam, at Europa League er blevet så uinteressant, og at det kun er CL, der tæller. I gamle dage kan jeg da huske, at der var en vis interesse omkring både pokalvindernes turnering og UEFA-Cup'en. Måske kunne det være en mulighed at regionsinddele de indledende runder, således at gruppespillene kunne komme til at fungere som små regionale mesterskaber (lidt a la Nordic League for nogle sæsoner siden), hvorefter man i knock-out kampene kunne komme til at møde hold fra de andre regioner, der var gået videre. Alt andet lige, må det være mere interessant, at Tottenham
møder Aberdeen eller Dundalk, end at de skal møde Anzhi eller Tromsø. Og Tromsø vil nok også hellere møde FCK eller Malmø FF. Ligesom det igen vil være mere interessant for Anzhi at møde Widzev Lodz eller Rubin Kazan. Og man kunne også forestille sig ganske spændende puljer bestående af de næst- eller tredjebedste italienske, spanske og portugisiske hold. Og rejsetid og rejseudgifter ville også minimeres, hvilket igen er en god motivationsfaktor for diverse klubber til at deltage for fuld skrald. Modsat nu, hvor indsatsen virker lidt halvhjertet.

Europa League er blevet gjort mere attraktiv ved vinder får en plads i CL. Syntes også det er fint Tottenham er med endnu, kunne være de kunne tag point fra Chelsea, måske en uafgjort.

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » søndag, 02. mar, 2014 22:17

steffanp skrev:
LarsU skrev:

Og ja, jeg synes faktisk, at det er en skam, at Europa League er blevet så uinteressant, og at det kun er CL, der tæller. I gamle dage kan jeg da huske, at der var en vis interesse omkring både pokalvindernes turnering og UEFA-Cup'en. Måske kunne det være en mulighed at regionsinddele de indledende runder, således at gruppespillene kunne komme til at fungere som små regionale mesterskaber (lidt a la Nordic League for nogle sæsoner siden), hvorefter man i knock-out kampene kunne komme til at møde hold fra de andre regioner, der var gået videre. Alt andet lige, må det være mere interessant, at Tottenham
møder Aberdeen eller Dundalk, end at de skal møde Anzhi eller Tromsø. Og Tromsø vil nok også hellere møde FCK eller Malmø FF. Ligesom det igen vil være mere interessant for Anzhi at møde Widzev Lodz eller Rubin Kazan. Og man kunne også forestille sig ganske spændende puljer bestående af de næst- eller tredjebedste italienske, spanske og portugisiske hold. Og rejsetid og rejseudgifter ville også minimeres, hvilket igen er en god motivationsfaktor for diverse klubber til at deltage for fuld skrald. Modsat nu, hvor indsatsen virker lidt halvhjertet.

Europa League er blevet gjort mere attraktiv ved vinder får en plads i CL. Syntes også det er fint Tottenham er med endnu, kunne være de kunne tag point fra Chelsea, måske en uafgjort.
Hvis Spurs vinder EL er der så færre engelske pladser til CL.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » søndag, 02. mar, 2014 22:23

Nej, reglen træder først i kraft i næste sæson. Mener også at man så udvider til 5 CL pladser, hvis det skulle ske.

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Indlæg af Rasmus » søndag, 02. mar, 2014 22:54

steffanp skrev:Europa League er blevet gjort mere attraktiv ved vinder får en plads i CL. Syntes også det er fint Tottenham er med endnu, kunne være de kunne tag point fra Chelsea, måske en uafgjort.
Men netop den pointe understreger jo blot, hvor gigantisk prestigemæssig forskel, der er på de to turneringer.

Jeg kan godt lide LarsU's idé, og jeg kan ligeså lide tanken om Manchester United i et Europa League-gruppespil.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
phl

Indlæg af phl » søndag, 02. mar, 2014 23:25

Jeg vil da fryde mig over at se scum i EL i mens vi spiler CL :)

Brugeravatar
Pakken

Indlæg af Pakken » mandag, 03. mar, 2014 09:54

Alonso skrev:Nej, reglen træder først i kraft i næste sæson. Mener også at man så udvider til 5 CL pladser, hvis det skulle ske.
Reglen træder vist først i kraft fra sæsonen 2015/2016.
Kilde: http://onside.dk/champions-league/uefa- ... rekte-i-cl

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Indlæg af Jensen » mandag, 03. mar, 2014 12:23

phl skrev:Jeg vil da fryde mig over at se scum i EL i mens vi spiler CL :)

Det ville jeg fandme osse. :dance:

1. Fordi de ikke er gode nok til at spille i CL.

2. Fordi de stadig skal bruge kræfter/energi på EL.

Win/Win :D

Mtotheice

Chelsea-Tottenham

Indlæg af Mtotheice » lørdag, 08. mar, 2014 00:28

Hvem holder i med i dag (D.8.)? Jeg holder personligt med Chelsea. Er der nogen af jer der tør kigge op frem for ned i tabellen? :)

Niche
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Chelsea-Tottenham

Indlæg af Niche » lørdag, 08. mar, 2014 00:35

Mtotheice skrev:Hvem holder i med i dag (D.8.)? Jeg holder personligt med Chelsea. Er der nogen af jer der tør kigge op frem for ned i tabellen? :)
Uafgjort... Jeg bryder mig på ingen måder om de to klubber, og et uafgjort resultat vil bringe os længere væk fra 5. pladsen, og tættere på 1. pladsen i tilfælde af, at vi vinder vores udsatte kamp.

Brugeravatar
Hagman

Re: Chelsea-Tottenham

Indlæg af Hagman » lørdag, 08. mar, 2014 02:06

Uafgjort!
Chelsea sejr, og Liverpool er næsten så godt som sikker på minimum 4.plads.
Tottenham sejr, så spidser det til oppe i toppen.

Uafgjort, og vi vil stadig være med, hvor det er aller sjovest.
I mine øjne, alt andet end en Tottenham-sejr er godt for os.

Jeg tror dog, at Chelsea vinder.
Jeg holder kun med to hold... Liverpool, og dem der spiller mod Mancs !

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 08. mar, 2014 09:15

Jeg foretrækker en Chelsea sejr af den grund, at jeg anser det for værende mere sandsynligt, at Tottenham kan indhente os end at vi kan blive mestre.

Skal vi blive mestre, så lad det blive gennem hjælp fra Arsenal, der tager 2x uafgjort mod City og Chelsea og vi så samtidig hiver 6 point, når de respektive klubber besøger Anfield.

Besvar