Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » søndag, 05. okt, 2014 20:45

Utroligt at Agger ikke bliver udvist. Men hvordan kan han i det hele taget mistime sit indgreb i en sådan grad? Han er jo helt væk.

I øvrigt utroligt intens kamp mellem Juve og Roma tidligere i dag. Især første halvleg må begrave myten om, at tempoet hos de italienske tophold er lavere end så mange andre landes ditto. Jeg er glad for, at jeg ikke var i dommer Gianluca Rossis sko. Han viste bl.a Roma-træner Rudi Garcia ud for at insinuere, at han skulle være købt, da han gav straffe til Juve, selvom forseelsen foregik uden for feltet. Da han så dømte straffe nummer - som også var på grænsen - følte Roma sig for alvor forfulgt. I mellemtiden fik de dog selv et tvivlsomt straffe. God kasse af Bonucci til 3-2 kort før tid.

Larry Dillman
Indlæg: 1061
Tilmeldt: mandag, 13. aug, 2007 14:29

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Larry Dillman » søndag, 05. okt, 2014 23:13

AJ skrev:Utroligt at Agger ikke bliver udvist. Men hvordan kan han i det hele taget mistime sit indgreb i en sådan grad? Han er jo helt væk.

I øvrigt utroligt intens kamp mellem Juve og Roma tidligere i dag. Især første halvleg må begrave myten om, at tempoet hos de italienske tophold er lavere end så mange andre landes ditto. Jeg er glad for, at jeg ikke var i dommer Gianluca Rossis sko. Han viste bl.a Roma-træner Rudi Garcia ud for at insinuere, at han skulle være købt, da han gav straffe til Juve, selvom forseelsen foregik uden for feltet. Da han så dømte straffe nummer - som også var på grænsen - følte Roma sig for alvor forfulgt. I mellemtiden fik de dog selv et tvivlsomt straffe. God kasse af Bonucci til 3-2 kort før tid.
Det værste set med Roma-briller var vel, at 2. straffespark mod dem blev begået efter 46.40 minutter, hvor der blot var lagt et enkelt til :violin: :violin: :violin: (for lige at spille duet med Garcia :mrgreen: )

Virkelig et fedt og interessant hold, som Roma har fået opbygget......to udekampe i samme uge mod de engelske og italienske mestre, som de stort set spiller lige op med!
Da der var svage rygter om, at vi var interesserede i Keita i sommers, trak jeg nærmest på smilebåndet - men jeg har sjældent set nogen spille med så stor coolness på den defensive midt som ham de sidste 3-4 kampe.....og så er "Ninja" Nainggolan en enestående midtbanekriger (for ikke at nævne de mange filigran-teknikere på holdet!)
De må meget gerne snuppe titlen fra juve i år...
Tonic wa'er...did you say tonic wa'er? If it's tonic wa'er you want, it's tonic wa'er you get!

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af LarsU » mandag, 06. okt, 2014 00:10

thefugle skrev:Hørte jeg forkert eller sagde vores kære danske kommentator (ikke mølby) lige at "Ja det er ikke diego maradona de råber efter, men det er en der er lige så god" om Diego Costa?

edersparkme en dum kommentar

Skulle vi nu ikke lige slappe af...
Jeg tror nu faktisk, at Diego Costa ér ligeså god som Diego Maradona. Men Maradona er jo også blevet 53 efterhånden...
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Rasmus
Indlæg: 2853
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:51
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Rasmus » mandag, 06. okt, 2014 00:23

Han sagde dog "næsten lige så god".

I øvrigt enig med, AJ. Der er heldigvis stadig to klassemandskaber tilbage i serie A. At straffet til Totti skulle være specielt tvivlsomt, kunne jeg dog ikke se. Men sikke en kamp! En skam Roma ikke fik det ene point med hjem til Rom. 2-2 ville også være det mest passende resultat.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » mandag, 06. okt, 2014 07:25

Nu holder jeg med Juventus, så det kan være, at jeg er farvet, men jeg mener nu, at Juve pressede så meget på i slutfasen, at sejren var fortjent. Det var i øvrigt det samme, da Roma spillede mod Man City, hvor de også kom (for) langt tilbage på banen til sidst, men der slap de af sted med det.

Jeg synes, at producerne leverede en ringe indsats i flere situationer. Jeg fik ikke set en vinkel, der viser om Totti eller Lichtsteiner begynder brydekampen i feltet. Man kan håbe, at det var måldommeren, der kaldte den, for Rocchi kunne ikke se noget der fra, hvor han stod.

Brugeravatar
Harvey
Indlæg: 1894
Tilmeldt: søndag, 05. aug, 2007 11:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Harvey » mandag, 06. okt, 2014 13:18

Sad og så Chelsea-Arsenal igår og hvis jeg var Arsenal-fan, så ville jeg være deprimeret. Det virker simpelthen ikke som om at Arsenal tror på at de kan vinde en kamp son igår. De spiller jo meget godt med, men man sidder jo bare og venter på at de lige sover et øjeblik og BUM, så slår Chelsea til. Det må sgu være deprimerende kun at have vundet nu 1 kamp ud af 17 udekampe mod de andre store hold, så vidt jeg husker tallene fra kommentatorerne igår.
Til gengæld er Chelsea godt nok uhyggeligt effektive må man sige. Synes egentlig ikke at de spiller særlig godt og står for det meste bare og forsvarer uden at skabe noget. Men de er vandtætte bagi med deres fire back kæde, som er sindsyg godt afstemt og bare ikke lukker noget forbi. Og så har de nogle giftige folk i angrebet skal jeg love for. det lugter af en kamp mellem dem og City om mesterskabet.

Og så ellers os, Arsenal, United, Spurs og måske Southampton, i a dog fight om de andre CL-pladser.
"Sometimes its not all about winning or losing, its about how you play the game".

Brugeravatar
Rasmus
Indlæg: 2853
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:51
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Rasmus » tirsdag, 07. okt, 2014 10:24

AJ skrev:Nu holder jeg med Juventus, så det kan være, at jeg er farvet, men jeg mener nu, at Juve pressede så meget på i slutfasen, at sejren var fortjent. Det var i øvrigt det samme, da Roma spillede mod Man City, hvor de også kom (for) langt tilbage på banen til sidst, men der slap de af sted med det.
Ja, det er jeg for så vidt fuldstændig enig i. Jeg var bare på vej i seng og gad ikke nuancere yderligere. Tænkte nok, du ville komme tilbage alligevel. :D Jo, de lod sig presse unødvendig langt tilbage til sidste. Det lavede dog ikke om på, at Juve ikke kom frem til det helt store, og der var vel lidt Jagielka over den Bonucci-scoring, var der ikke? Hvis man absolut skulle finde en vinder, var Juventus den rigtige. Så langt er vi enige (og det er da ret langt).
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Spazzjack
Indlæg: 320
Tilmeldt: onsdag, 22. maj, 2013 12:46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Spazzjack » torsdag, 09. okt, 2014 20:54

Bliver England - San marino ikke vist nogen steder i tv?! Resultat.dk siger at eurosport 2 viser den, men der kører kvindefodbold.
Billede

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » fredag, 10. okt, 2014 14:10

Spazzjack skrev:Bliver England - San marino ikke vist nogen steder i tv?! Resultat.dk siger at eurosport 2 viser den, men der kører kvindefodbold.
Oh well ... kartoffel/kartoffel
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Pakken
Indlæg: 243
Tilmeldt: søndag, 06. jan, 2013 18:46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Pakken » lørdag, 11. okt, 2014 18:26

Marković er lige blevet skiftet ud i Serbiens kamp mod Armenien pga. en skade.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14397
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » lørdag, 11. okt, 2014 20:54

Det er simpelthen så pisse irriterende at William Kvist er første mand på holdkortet uanset hvor ringe han end spiller. Hold nu op hvor er han bare dårlig.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Surf » søndag, 12. okt, 2014 18:18

Der er noget ret fedt over, at Henderson har taget Gerrards gamle landsholdsnummer!
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 12. okt, 2014 18:34

altså.. enten er jeg fodbolddum, ellers er min holdning bare meget forskellig for de to kommentatore på 6'eren (og mange andre) for jeg syntes godt nok Rooney er overvurderet.. han lavet en enkelt flot detalje der ikke helt lykkes for ham, ellers har han misset en kæmpe chance og tabt bolden 3-4 gange grundet teknikken svigter ham..... alligevel er kommentatorerne nærmest ved at få udløsning over ham og ønsker ALT gennem ham
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 12. okt, 2014 18:43

Jeg synes ikke Rooney er overvurderet, men det er klart, at hans præstationer det seneste års tid ikke matcher hans tidligere niveau.

Jeg har svært ved at vurdere, hvorvidt der er tale om længerevarende formdyk eller vi begynder at se eftervirkningerne af en efterhånden lang karriere.

En Rooney i topform er verdensklasse, men som han spiller nu, er han "blot" en god spiller.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 12. okt, 2014 21:59

Robbie_God_Fowler skrev:Jeg synes ikke Rooney er overvurderet, men det er klart, at hans præstationer det seneste års tid ikke matcher hans tidligere niveau.

Jeg har svært ved at vurdere, hvorvidt der er tale om længerevarende formdyk eller vi begynder at se eftervirkningerne af en efterhånden lang karriere.

En Rooney i topform er verdensklasse, men som han spiller nu, er han "blot" en god spiller.
men har han ikke i pænt lang tid nu, spillet som han spiller nu ? tager jeg fejl hvis jeg tænker 2-3 sæsoner hvor han ikke har været på det niveau som vi begge mener han engang har vist... og det mener jeg i fodboldens verden er MEGET lang tid.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Besvar