Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 14. apr, 2015 21:41

Vicente Calderon viser sig fra sin bedste side. Fantastisk stemning det dårlige spil til trods. Jeg savner godt nok samme passion og opbakning fra lægterne på Anfield. De tider hvor vi kunne mønstre lignende lydinferno eller mere ser ud til at være ovre :(

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 14. apr, 2015 22:08

Det er alt andet end lige klart, når man efterhånden skal være velhavende får at få råd til billetter. De "ægte" Liverpoolfans fra arbejderklassen kan jo ikke længere komme på stadion, fordi de simpelthen ikke har råd til det - ligeledes kan den kommende generation af Liverpoolfans heller ikke komme på stadion. Og så har det selvfølgelig også noget at sige, at meget af The Kop fyldes op med folk, der slet ikke er vant til at være på tribunen - og muligvis er der første gang, som tilfældet var med mig selv mod Swansea sidste sæson.

Det er selvfølgelig ikke det største problem - det primære problem ligger i de stødt stigende billetpriser. Det er blandt andet noget, som Spion Kop og Spirit of Shankly gør en kæmpe indsats for at ændre på. De to fangrupperinger er mere eller mindre gået forrest i kampen om at få engelsk fodbold tilbage til den sport, der samlede klubben og byen og som skabte den fantastiske stemning på Anfield. De er også i dialog med klubben, men stadig på et meget spædt stadie, som jeg har forstået det. Til dem, der ikke har været på Anfield, men gerne vil opleve atmosfæren, så tag i stedet i Parken eller på brøndby stadion, hvor stemningen er markant bedre. Det er desværre virkeligheden.

Anfield vil dog altid være et legendarisk sted at besøge - det skal, der ikke herske tvivl om. Stemningen er dog alt andet end legendarisk.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JTN » tirsdag, 14. apr, 2015 22:16

Jeg er enig i, at de her strukturelle ting spiller en stor rolle for stemningen på stadion, men det der foregår på banen har altså også stor indflydelse. Det så vi sidste sæson, hvor især hjemmekampen mod City på dagen for de 96 var helt magisk og andre kampe i slutspurten vækker gode minder. Atletico har på den front også haft en del at glæde sig over de senere år. Mon ikke fire sejre over Real Madrid alene i den her sæson er med til at løfte stemningen.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 14. apr, 2015 22:40

Helt klart - det kommer man aldrig uden om. Jeg mener bare, at man som fan på en stemningstribune skal kunne holde dampen oppe i alle 90 minutter, selvom det er en kedelig 0-0 hjemme mod Burnley. Det er klart, at stemningen vil blive løftet, hvis det er en begivenhedsrig kamp (og specielt hvis det går godt), men når man forventer, spillerne giver alt i alle kampens minutter, så må man også selv gøre det, hvis man står på en stemningstribune. Det kan ikke lade sig gøre på The Kop, fordi der ikke længere er plads til de fans, der gjorde stemningen legendarisk.

Dertil kan man kun håbe på, at de forskellige fangrupper har held med at vinde klubben over på deres side - især nu når stadion udvises, og der specielt gøres plads til flere sponsorer, burde man kunne sænke priserne på The Kop, men tage mere for en plads på den nye tribune. Det kan sagtens lade sig gøre, hvis man ikke er så grådige som de engelske klubber - tag bare et kig på Tyskland, der om nogle forstår, hvordan man involveret fansene.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Belloni » onsdag, 15. apr, 2015 07:01

Bider Carvajal Mandzukic? Sky har et billede på Twitter hvor det ligner det utroligt meget

SamiHyppiä
Indlæg: 341
Tilmeldt: onsdag, 11. jan, 2012 09:40

Re: Dagens Kampe

Indlæg af SamiHyppiä » onsdag, 15. apr, 2015 07:37

Belloni skrev:Bider Carvajal Mandzukic? Sky har et billede på Twitter hvor det ligner det utroligt meget

http://www1.skysports.com/watch/video/9 ... -mandzukic

I forhold til videoen synes jeg ikke det ligner det. Men det efterfølgende slag er der vist ikke så meget tvivl om
Agger almost invited to shoot here.. Which he does, and puts it in the back of the net! Daniel Agger with his first ever goal for Liverpool. And what a goal!

http://www.youtube.com/watch?v=b3zTVpYprCI

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Belloni » onsdag, 15. apr, 2015 08:11

SamiHyppiä skrev:
Belloni skrev:Bider Carvajal Mandzukic? Sky har et billede på Twitter hvor det ligner det utroligt meget

http://www1.skysports.com/watch/video/9 ... -mandzukic

I forhold til videoen synes jeg ikke det ligner det. Men det efterfølgende slag er der vist ikke så meget tvivl om
Nej, i videoen ligner det ihvertfald slet ikke. Men ja, slagene efterfølgende skal man være blind for ikke at se.
Det kunne godt gå hen og koste karantæne. Er Carvajal ikke sådan lidt bisset i det hele taget? Synes jeg har set nogle kampe hvor han går til grænsen og lidt over

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14397
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » onsdag, 15. apr, 2015 08:16

Belloni skrev:Bider Carvajal Mandzukic? Sky har et billede på Twitter hvor det ligner det utroligt meget
Nej det gør han ikke. Billedet er bare taget i det splitsekund der er kontakt. Det var en utrolig svinsk kamp og Mandzukic kunne have fået 3-4 røde kort. Var jeg Carvajal havde jeg også knaldet til Mandzukic, han var et kæmpe svin kampen igennem.
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » onsdag, 15. apr, 2015 11:07

Emmy skrev:
Belloni skrev:Bider Carvajal Mandzukic? Sky har et billede på Twitter hvor det ligner det utroligt meget
Nej det gør han ikke. Billedet er bare taget i det splitsekund der er kontakt. Det var en utrolig svinsk kamp og Mandzukic kunne have fået 3-4 røde kort. Var jeg Carvajal havde jeg også knaldet til Mandzukic, han var et kæmpe svin kampen igennem.
Meget muligt, at Mandzukic skulle have haft rødt. Synes nu ikke, at han var hverken værre eller bedre end mange andre spillere på banen.

Til gengæld kan der ikke være tvivl om, at Carvajal skal have en gigantisk karantæne for hans sindssyge slag. Det hører ingen steder hjemme.
Kloppite

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mawope » onsdag, 15. apr, 2015 11:38

Generelt bliver jeg irriteret af at se på disse spanske topbrag. Aldeles overtændte spillere hele vejen rundt, som griber enhver lejlighed for at køre stemningen op. Der går nærmest ikke et minut uden små svinestreger, tilråb til dommeren osv. Ikke specielt kønt at se på. Ved flere lejligheder forsøgte dommeren at kalde spillere til sig for at give en reprimande eller advarsel, hvor spillerne bare fortsatte deres gang væk fra ham. Det er respektløst. Generelt alt for mange primadonnanykker til min smag.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » onsdag, 15. apr, 2015 13:58

mawope skrev:Generelt bliver jeg irriteret af at se på disse spanske topbrag. Aldeles overtændte spillere hele vejen rundt, som griber enhver lejlighed for at køre stemningen op. Der går nærmest ikke et minut uden små svinestreger, tilråb til dommeren osv. Ikke specielt kønt at se på. Ved flere lejligheder forsøgte dommeren at kalde spillere til sig for at give en reprimande eller advarsel, hvor spillerne bare fortsatte deres gang væk fra ham. Det er respektløst. Generelt alt for mange primadonnanykker til min smag.
Det synes jeg, at du har fuldkommen ret i. Blev også dybt frustreret over, hvor meget tid, der skulle bruges på at få spillerne kaldt over til et gult kort.
Kloppite

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af YNWA! » onsdag, 15. apr, 2015 14:03

Atleticospillerne var ude og kritisere dommeren. Synes han gjorde det godt.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Ponzac
Indlæg: 268
Tilmeldt: søndag, 02. okt, 2011 21:34
Geografisk sted: Danmark
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Ponzac » onsdag, 15. apr, 2015 22:44

Har Messi et personligt problem med Suarez? I de kampe jeg har set i champions league, vælger han 9/10 gange afleveringen til Neymar eller dribbler selv istedet for at spille Suarez.

Er der nogen der følger La Liga og kan sige om det bare er tilfældigt at det kun er i CL det står sådan til?

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » onsdag, 15. apr, 2015 22:53

Ponzac skrev:Har Messi et personligt problem med Suarez? I de kampe jeg har set i champions league, vælger han 9/10 gange afleveringen til Neymar eller dribbler selv istedet for at spille Suarez.

Er der nogen der følger La Liga og kan sige om det bare er tilfældigt at det kun er i CL det står sådan til?
Det tror jeg nu ikke han har. Neymar og Messi har bare haft længere tid sammen og deres samspil er mere intuitivt. Derudover trækker Messi ofte fra højre side ind i banen og så er afleveringen til venstre nok mere naturlig. Det klæder i øvrigt Messi at han nu er blevet en klassisk 10er. Jeg synes han i stil lige nu er meget lig Maradona og større kompliment kan man i min verden ikke få. Suarez er i øvrigt hjernedød god i dag! Begge mål er simpelthen så skarpt sat ind.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Skøtt
Indlæg: 784
Tilmeldt: torsdag, 12. jan, 2012 11:04
Geografisk sted: København Ø
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Skøtt » onsdag, 15. apr, 2015 23:18

Flotte mål af Suarez, hvor han kører Luiz fuldstændig rundt! :clap:
“Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.” - Bill Shankly

Besvar