Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
8-0 til Barcelona ude over Cordoba. Det er 13. gang i sæsonen at de scorer mere end 5 mål i en kamp. Vanvittigt, men også meget sigende omkring forskellen mellem top og bund i Spanien.
Det siger nu også noget om, at de har 3 angribere, der tilsammen har scoret mere end 100 mål!!! De scorer jo også mange mål i CL, så en del skyldes givetvis også at har samlet en så unik masse af angrebstalentMads T. skrev:8-0 til Barcelona ude over Cordoba. Det er 13. gang i sæsonen at de scorer mere end 5 mål i en kamp. Vanvittigt, men også meget sigende omkring forskellen mellem top og bund i Spanien.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
En af hovedårsagerne til det markerede er jo netop, at der er en unaturlig stor forskel mellem top og bund i Spanien.Jesper skrev:Det siger nu også noget om, at de har 3 angribere, der tilsammen har scoret mere end 100 mål!!! De scorer jo også mange mål i CL, så en del skyldes givetvis også at har samlet en så unik masse af angrebstalentMads T. skrev:8-0 til Barcelona ude over Cordoba. Det er 13. gang i sæsonen at de scorer mere end 5 mål i en kamp. Vanvittigt, men også meget sigende omkring forskellen mellem top og bund i Spanien.
Barca ville også vinde en masse kampe stort, hvis de spillede i Premier League. De er jo klasser bedre end fx Man City, som endda er blandt de allerbedste hold i PL.
Men slet ikke i lige så høj grad som de gør i Spanien.AJ skrev:Barca ville også vinde en masse kampe stort, hvis de spillede i Premier League. De er jo klasser bedre end fx Man City, som endda er blandt de allerbedste hold i PL.
Chelsea har før vist, at der skal en kold, kynisk, og defensiv taktik til for at få krammet på Barca. Den slags spillestil er der langt flere bundhold og midterhold, der praktiserer i Premier League.
Nu følger jeg ganske vist ikke La Liga lige så intenst som Premier League, men det er mit indtryk at størstedelen af de spanske hold i langt højere grad forsøger at tage kontrollen og vise noget initiativ. Ganske prisværdigt men også en kende naivt.
Nu synes jeg de sidste 5-7 år i europæisk fodbold har vist at spansk fodbold er andet end Real Madrid og Barcelona. Synes faktisk tværtimod den engelske liga er overvurderet
- Sivi
- Geografisk sted: En by ved æ' Vesterhaw
- Alder: 28
United er bagude 1-0. Hvis det holder, har vi så stadig muligheden? Hvilke svære hold skal United møde i slutprogrammet? 

Justice for the 96! <3
Men nu falder snakken jo på de 10 dårligste hold og ikke de 10 bedste.Jesper skrev:Nu synes jeg de sidste 5-7 år i europæisk fodbold har vist at spansk fodbold er andet end Real Madrid og Barcelona. Synes faktisk tværtimod den engelske liga er overvurderet
Derudover vil jeg stadig mene, at de hold, der ender som nr. 3-8 i England, samlet set er stærkere end Spaniens ditto.
Jeg er uenig og jeg synes resultaterne internationalt taler sit tydelige sprog. Derudover er jeg fuldstændigt overbevist om at barca også eksempelvis kunne køre QPR over helt og aldeles, havde de spillet i samme ligaRedmaniac skrev:Men nu falder snakken jo på de 10 dårligste hold og ikke de 10 bedste.Jesper skrev:Nu synes jeg de sidste 5-7 år i europæisk fodbold har vist at spansk fodbold er andet end Real Madrid og Barcelona. Synes faktisk tværtimod den engelske liga er overvurderet
Derudover vil jeg stadig mene, at de hold, der ender som nr. 3-8 i England, samlet set er stærkere end Spaniens ditto.
Vi skal stadigvæk hente 5 point på 4 kampe. Næppe realistisk. At vi så selv kunne være i en betydelig bedre situation, det er virkelig ærgerligtSivi skrev:United er bagude 1-0. Hvis det holder, har vi så stadig muligheden? Hvilke svære hold skal United møde i slutprogrammet?
Havde vi vundet to pisse lette kampe, så havde vi haft en kæmpe chance for top 4. Hvor er det pisse latterligt, at vi klatter det hele væk i to nemme kampe.
Liverpool Football Klopp
- Bellamy_fever
hvoraf vi har chelsea til sidst... det er da muligt matematisk, man skal håbe på det, men tror ikke man skal sætte forventningerne for højt op.Jesper skrev:Vi skal stadigvæk hente 5 point på 4 kampe. Næppe realistisk. At vi så selv kunne være i en betydelig bedre situation, det er virkelig ærgerligtSivi skrev:United er bagude 1-0. Hvis det holder, har vi så stadig muligheden? Hvilke svære hold skal United møde i slutprogrammet?
spille vores eget spil, og gøre muligheden så stor som muligt, om ikke andet så for at slutte så godt af som muligt.. men tror ikke på top 4
det samme kan Scum jo så også sige...AndreasN skrev:Havde vi vundet to pisse lette kampe, så havde vi haft en kæmpe chance for top 4. Hvor er det pisse latterligt, at vi klatter det hele væk i to nemme kampe.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"
"I reject the reality, and substitute it with my own"
Det er en grim tanke. Havde vi vundet over WBA og Hull som vi burde, så ville vi ligge nr 4 nu og selv kunne afgøre kampen om den sidste CL-plads.AndreasN skrev:Havde vi vundet to pisse lette kampe, så havde vi haft en kæmpe chance for top 4. Hvor er det pisse latterligt, at vi klatter det hele væk i to nemme kampe.
"We're not racist, we only hate the mancs"
Lige præcis. Hvis vi hypotetisk set vidste at Man U ville tabe 3 kampe i streg, mon ikke det ville være gået bedre? Med andre ord, så har vi nok ikke haft troen og det har jo vist sig at man skal tro på det til den bitre endeAndreasN skrev:Havde vi vundet to pisse lette kampe, så havde vi haft en kæmpe chance for top 4. Hvor er det pisse latterligt, at vi klatter det hele væk i to nemme kampe.